Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Enge ví: úspěch, nebo konec snu

7 2000
P r a h a - Nespokojen s šestým místem v konečném pořadí formule 3000, ale se stálou touhou po formuli jedna, ukončil sezonu Tomáš Enge. "Nejvíc mě mrzí závod ve Spa," komentoval dvaadvacetiletý jezdec závěrečný podnik, v němž si v tréninku zajel až třináctou pozici na startu, závod dokončil šestý a na stejný post klesl i celkově. Ani Antonín Charouz, který finančně zajišťuje Engeho cestu do světa nejrychlejších vozů, nesršel optimismem. "Každého zajímají výsledky, ne důvody případných neúspěchů. Když Tomáš nebude příští rok do třetího místa, končí ve formuli 3000 a tím i ve formuli jedna," řekl jasně.

Tím zároveň oznámil, že jeho chráněnec i v další sezoně bude moci o formuli jedna snít ve formuli 3000. Zároveň prozradil, kolik účinkování jezce v juniorce formule jedna stojí. Tedy kolik peněz s sebou jezdec do týmu musí přinést. "Formule 3000 stojí milion dolarů, ef jednička pět milionů ve špatném týmu, dvojnásobek v lepším." To samozřejmě musí být podpořeno kvalitami jezdce.

Zájem o Engeho, který jezdil ve voze juniorky McLarenu stáje my.sap.com, projevil nyní i Red Bull, "béčko" stáje formule 1 Sauber. "Red Bull je jedničkou na trhu," prohlásil Charouz a dodal, že do neděle by mělo být jasné, zda Enge zůstane ve stávajícím týmu, nebo změní barvy. "Máme nabídky i z dalších stájí formule 3000, ale pokud chceme něco dokázat, musíme být ve špičkovém týmu. Navíc smlouva by měla být směrována k formuli jedna," konstatoval Charouz.

Pro formuli jedna chce jeho svěřenec, který je testovacím jezcem stáje Jordan, udělat všechno. "Když jsem byl na oslavách Joradnau v Donigtonu a znovu se v tom autě svezl, ještě víc se těším na další testování, které mám ještě do konce roku absolvovat. Je to skvělé auto," dodal.

Tomáš Enge s Karlem Gottem.

Tomáš Enge se svým otcem Břetislavem.

Tomáš Enge oslavuje první místo na Velké ceně Německa vozů F 3000.

Enge loni závodil v juniorské stáji McLarenu mySAP.com.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze