V úvodu závodu se dařilo nejrychlejším strojům kvalifikace, domácím speciálům Pescarolo s motory Judd. Pak však přišly technické problémy penalizace jednoho stroje a ke slovu přišly vozy Audi, které opanovaly čtyři z pěti předchozích ročníků.
Obě Pescarola, z nichž to druhé řídil také světový šampion v rallye Sébastien Loeb, se z problémů vzpamatovala a začala se prodírat polem zpět mezi elitu.
Loebův stroj však po 288 kolech musel odstoupit kvůli havárii Soheiliho Ayariho. "Je to škoda. Od startu jsme se potýkali s problémy, ale chtěl jsem dojet do cíle," smutnil.
Kristensen a spol. vyhráli před Pescarolem posádky Collard, Boulllion, Comas a dalším Audi, jež pilotovali Pirro, Biela a McNish.
Ve třídě GT1 měl záhy problémy druhý vůz Aston Martin (Brabham, Sarrazin, Turner), ale brzy se vrátil zpět do hry o triumf. Britské stáji Prodrive, za niž jezdí i Tomáš Enge se snažila znepříjemnit život americká Corvetta.
Po 23 hodinách došlo k zásadnímu zvratu, když oba Aston Martiny postihly vážné technické problémy a Engeho stroj , který pilotoval spolu s Koxem a Lamym, dokonce musel závod ukončit.
V čele třídy GT1 se tak usadily obě Corvetty s výrazným náskokem před Brabhamovým vozem Aston Martin, který byl poslední hodinu častěji v depu než na trati a obsadil deváté místo.
Za vozem Aston Martin skončil vítěz třídy GT2, posádka Hindery - Rockenfeller - Lieb s jedním ze záplavy Porsche 911.
Do cíle závodu dorazilo celkem 27 z 48 odstartovaných vozů.
Tom Kristensen v cíli ocenil výkon soupeřů. "Kluci od Pescarola nám hodně znepříjemnili život. Mohou být na svůj výkon hrdí. Nejtěžší chvíle na mě přišly ráno v neděli. Moc jsem toho nenaspal a musel jsem poměrně časně do vozu," sdělil.
O Tomu Kristensenovi čtěte více - ZDE
Konečné pořadí | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|