"Naším cílem je dát firmám jako RWE propagační nástroj pro ježdění na plyn. Sportovní výsledky nebudou prioritou, budeme se zaměřovat na další vývoj vozu, aby byl do budoucna ještě konkurenceschopnější," řekl na středeční tiskové konferenci v Praze Engeho manažer Antonín Charouz.
Stlačený zemní plyn, označovaný zkratkou CNG, má podle něj řadu výhod, mimo jiné nízkou cenu.
Láce CNG je ale z valné většiny způsobena faktem, že je palivo osvobozeno od spotřební daně, která se podílí na ceně pohonných hmot až z poloviny.
"Ano, je pravda, že to dělá největší rozdíl, ale pořád je to ekologicky šetrnější palivo. A i kdyby skončila v roce 2012 výjimka, kde je psáno, že pak nebude CNG dokonce dotované," řekl ČTK Charouz.
Hlavním partnerem soutěžního projektu je plynárenská společnost RWE, která se snaží CNG propagovat oproti pohonu na propanbutan (LPG). "Do roku 2020 by u nás mohlo být až 400 čerpacích stanic, stovka v naší režii," prohlásil mluvčí RWE Martin Chalupský.
Enge se na propagaci alternativního pohonu těší. "Je to hravé auto, pohon plynem se na výkonu projevuje spíš pozitivně. Hlavní ale bude, abychom si dobře zajezdili," řekl. Spolu s navigátorem Martinem Ernstem se bude snažit především o další posun ve vývoji.
"Zásadní problém je plnění a potřeba maximálně odlehčit nádrže. Naopak je výhoda, že plyn má vyšší oktanové číslo a k takovému využití přímo nabádá. Problém je jen dojezd, zatím jen sto až dvě stě kilometrů," podotkl Charouz.
Jeho tým si dokonce nechal vyrobit malou pojízdnou čerpací stanici. "Je to ale úžasná akce. Tomáš je testovací jezdec Aston Martin, který ho nepouští na žádné jiné akce, jakmile ale slyšel o CNG, nebyl problém," dodal manažer.