Titul si v předstihu zajistil suverén sezony Ital Vitantonio Liuzzi. O sedmý triumf v tomto roce jej sice připravil kolega z týmu Arden Robert Doornbos z Nizozemska, ale druhé místo stačilo Liuzzimu k celkovému prvenství. Jeho jediný zbývající soupeř a krajan Enrico Toccacelo dojel v dešti až dvanáctý, mimo bodované pozice.
Před derniérou v Monze, kde se pojede 11. září, má Liuzzi nedostižný náskok dvanácti bodů. Třiadvacetiletý pilot se stal zřejmě posledním vítězem šampionátu F3000, který má od příští sezony nahradit seriál GP2.
Engemu se vzdálilo třetí místo, na které v druhé polovině sezony útočil. Za oba Italy se posunul díky dnešní výhře Doornbos a liberecký závodník na něj ztrácí sedm bodů. Před Engem zůstal i Rakušan Patrick Friesacher, který po čtvrtém místě ve Spa přišel o prozatímní bronz.
Jezdcům ve Spa nepřálo počasí. Před závodem hustě pršelo a podobně jako na Hungaroringu vyrazily vozy na trať letmým startem za safety carem. Doornbos brzy po startu předjel vítěze kvalifikace Liuzziho a suverénně si dojel pro první úspěch ve formuli 3000.
Enge se na chvíli objevil na druhém místě, ale nakonec potřetí v sezoně na stupně vítězů nevystoupil. Jeho letošním maximem zůstává druhá pozice v Magny Cours. Za Doornbosem zaostal o 38 sekund.
"Doornbos se rychle dostal před Liuzziho, já jsem jel těsně za ním a podařilo se mi ho předjet asi dvě kola před zastávkami v boxech. Do boxů jsme zajeli současně, bohužel jsme měli menší problém a Liuzzi se dostal zase přede mě," řekl Enge na
internetové stránce BPA.
"Po zastávce jsem se najednou potýkal s velkou nedotáčivostí. Trať postupně osychala, a to problém ještě zhoršovalo, na pneumatikách se vytvářely puchýřky. Lopez mě tak poměrně snadno předjel a v posledním kole se na mě dotáhl ještě Friesacher. S vypětím všech sil jsem jeho útok odrazil," dodal český jezdec.
Výsledky:
1. Doornbos (Niz./Arden) 58:14,019 min. (prům. rychlost: 158,109 km/h), 2. Liuzzi (It./Arden) -27,877, 3. Lopez (Arg./CMS Performance) -29,319, 4. Enge (ČR/Ma-Con Engineering) -38,368, 5. Friesacher (Rak./Coloni) -38,494, 6. Schmidt (Něm./Ma-Con
Engineering) -56,876, 7. Guerrieri (Arg./BCN Competition) - 58,621, 8. Grassotto (It./AEZ I.E Engineering) -1:06,870.
Průběžné pořadí po devíti závodech:
1. Liuzzi 78 b., 2. Toccacelo (It./BCN Compétition) 56, 3. Doornbos 37, 4. Friesacher 33, 5. Enge 30, 6. Lopez 28.