Kvůli rozhodnutí Fordu jsou ohroženy i stáje Jordan a Minardi, které jezdí s jeho motory.
Už devět stájí na startu je málo, minimem pro závody mistrovství světa F1 je totiž podle smlouvy dvacet vozů. "Ale kdyby špičkové týmy jely se třemi auty, měli bychom najednou dvacet konkurenceschopných vozů," nadhodil Ecclestone v dějišti premiérové Velké ceny Číny v Šanghaji.
Třiasedmdesátiletý Brit odmítl, že by s odstoupením Fordu zabředla formule 1 do krize. "Značka F1 je dost silná na to, aby přežila všechno. Bude tím dokonce ještě lepší," řekl.
Žádné důvody k panice nespatřuje šéf Mezinárodní automobilové federace FIA Max Mosley. Za nejpravděpodobnější scénář považuje to, že se najde kupec, který převezme Jaguar, Minardi bude jako obvykle pokračovat a Jordan na nějaké řešení přijde. "Nemyslím si, že tři auta by byla dlouhodobé řešení," uvedl Mosley.
"Nejpravděpodobnější je, že příští rok zůstaneme na dvaceti autech a od roku 2006 přibude jeden nebo dva nové týmy," tipoval.
Proti nasazení třetích vozů se vyslovil i šéf Ferrari Luca di Montezemolo. "Znamenalo by to v konci vyšší výdaje při zachovaných příjmech. To je jako když cirkus, kterému chybí jeden šimpanz, získá další tři nebo čtyři, aby mohl pořádat představení," citovala představitele nejlepšího týmu v seriálu Gazzetta dello Sport.
Ecclestonův názor, že Minardi a Jordan budou mít těžké přežít, nenašel zastánce ani u zmíněných týmů. "Nemá právo to vůbec říkat. Minardi bude v roce 2005 při prvním závodě v Melbourne na startu," prohlásil rezolutně první muž Minardi Paul Stoddart. V nejhorším případě prý dlouhodobí outsideři seriálu nastoupí s vlastním motorem. Také Eddie Jordan oznámil, že hodlá příští rok závodit.
U Jaguaru zase skutečně doufají, že se tým podaří prodat. Jeho vedoucí Tony Purnell řekl, že existuje celá řada zájemců. Termín na podání přihlášek pro příští ročník MS vyprší 15. listopadu.