Šestý závod renomované DTM na rakouském Red Bull Ringu byl svým průběhem sice poutavý, ze sportovního hlediska ale fraškou první třídy.
A při tom všechno tak pěkně začalo: na Red Bull Ring přišlo za krásného letního počasí přes 50 tisíc fandů a DTM prezentovala v sobotu se odjela velmi zajímavá kvalifikace. Prvních šest jezdců se vtěsnalo v pořadí Rob Wickens (mercedes), Timo Glock (BMW), Marco Wittmann (BMW), Augusto Farfus (BMW), Pascal Wehrlein (mercedes) a Jamie Geen (audi) do 91 tisícin vteřiny!
Poleman Wickens reagoval na startu ze všech nejlépe a ujal se vedení před Glockem a Farfusem, zatímco lídr celkového vedení Wittmann zaspal a propadl se na sedmou pozici. V příštích kolech se rozvinul pěkný boj o první místo a Farfus se dostal před dobře bránícího Wickense až po výměně pneumatik.
V tom ale začal chaos: Pevně sevřené klubko několika vozů fasovalo nové obutí ve stejném kole a zvláště v případě Pascala Wehrleina tým mercedesu vypustil svůj vůz zpět do boxové uličky právě, když se zezadu blížil soupeř – dopustil se tedy nebezpečného výjezdu ze stání, které se právem trestá. Komisaři si ale spletli Wehrleinův zlato-černý vůz s tmavým mercedesem Wickense a vyzvali nešťastného Kanaďana aby trest nastoupil.
Tým se chtěl odvolat proti něčemu, proti čemu se odvolat nedá, a jezdce o penalizaci neinformoval. Wickens dokonce atakoval Farfuse a po srážce ho předjel, jen aby o tři kola později obdržel černou vlajku diskvalifikace.
V čele ale najednou byl někdo, s kým nikdo nepočítal: nenápadně jedoucí Jamie Green zůstal na rychlých, měkkých pneumatikách déle, než ostatní. Jak se ukázalo, příliš dlouho! Následovaly další dohady a další trest: Green musel znovu pomalu projet boxy a i jeho sen o vítězství se rozplynul.
Těmto chybám se mohli u BMW jen a jen smát. Bavorské kvarteto Farfus-Glock-Wittmann-Tomczyk se najednou ocitlo nikým nerušeno na prvních čtyřech místech. Vedení týmu zde ani sekundu neváhalo (když už fraška, tak pořádná) a poručilo svý jezdcům, aby se seřadili v ohledu na celkovou klasifikaci šampionátu: poslušní Glock a Farfus tedy před sebe pustili mladičkého Wittmanna, a ten si bez boje dojel pro třetí vítězství sezony. Několikanásobná týmový režie přišla krátce už po polovině sezony.
Co umí mnichovští, to dovedou v Ingolstadtu také a Green musel několik metrů před cílem na sedmé místo pustit Ekstroema. "Závod", jak má být – a to na v tomto ohledu "historickém dějišti" (pamatujete kauzu Barrichello-Schumacher u Ferrari?).
DTM v Rakousku dokázala, že má potenciál, předvést velkou show. Ale komplikované předpisy, při jejichž interpretaci ztrácí přehled i profesionální komisaři a stratégové, a k tomu nekompromisní týmová režie čtyři závody před koncem sezony, to ovšem sebelepší show promění v dokonalou frašku.
1. | Marco Wittmann | (Něm.) | RMG BMW | 1h08.23.185 min. |
---|---|---|---|---|
2. | Augusto Farfus | (Braz.) | RBM BMW | +3.298s |
3. | Timo Glock | (Něm.) | MTEK BMW | +5.391s |
4. | Martin Tomczyk | (Něm.) | Schnitzer BMW | +6.237s |
5. | Timo Scheider | (Něm.) | Phoenix Audi | +6.666s |
6. | Adrien Tambay | (Fr.) | Abt Audi | +12.213s |
7. | Mattias Ekström | (Švéd.) | Abt Audi | +14.046s |
8. | Jamie Green | (Brit.) | Rosberg Audi | +14.456s |
9. | Christian Vietoris | (Něm.) | HWA Mercedes | +15.224s |
10. | Bruno Spengler | (Kan.) | Schnitzer BMW | +15.782s |
1. | Marco Wittmann | 95 b. |
---|---|---|
2. | Mattias Ekstroem | 56 b. |
3. | Bruno Spengler | 42 b. |
4. | Edoardo Mortara | 41 b. |
5. | Adrien Tambay | 36 b. |