Zatímco úvod mistrovství v Hockenheimu vyhrál pilot Audi Tom Kristensen. Ve druhém podniku mohl na Eurospeedwayi Lausitz triumfovat Gary Paffet z tábora Mercedesu. Po obou květnových závodech následoval minulý víkend nejdůležitější podnik seriálu na Norimberském Norisringu.
Tentokrát vyhrál bývalý mistr formule 3, Jamie Green na Mercedesu ročníku 2008 týmu Persson. Porazit favorizované jezdce na nových vozech je ve vyrovnané DTM úctyhodný výsledek. O tom by jistě mohl vyprávět Tomáš Kostka své.
25letý úřadující mistr českého mistrovství cestovních vozů v zásadě sledoval kariéru v monopostech, po několika letech ve formuli 3 a World Series Renault ovšem poznal, že mu cestovní vozy nabízejí slibnější budoucnost.
Po výborné sezoně 2008 a zisku titulu doma, se mu krátce před začátkem letošní sezony naskytla možnost startovat na třetím Audi A4 týmu Kolles. Zlínský rodák se této příležitosti s radostí chopil, vždyť představuje ohromný a vysněný skok z poloamatérského a jezdecky jen zčásti konkurenceschopného národního mistrovství do nejvyšší třídy cesťáků v Evropě.
Bývalý manažer týmu F1-Spyker, Dr. Colin Kolles ovšem mohl Kostkovi a jeho sponzorům nabídnout jen dva roky starý vůz. Tomáš tedy dobře veděl, že se bude muset jaksepatří blýsknout, aby investice jeho mecenášů měly smyslu: to jest doporučit se pro příští sezonu pro jeden z novějších továrních vozů stáje Abt Sportsline.
‚Blýsknout se‘, to znamená především porážet týmové kolegy na stejně starých vozech, kteří tak jako Kostka zatím patří k ‚zametačům pole‘. Jsou jimi z GP2 známý, chronicky pomalý Dán Christian Bakkerud a stejně tak zatím nepříliš úspěšný Němec Johannes Seidlitz. Všichni tři jezdci v DTM letos debutovali.
Kollesův výběr zaváněl skutečností, že své vozy obsadil spíše dle výkonnosti sponzorů, než talentu jezdců a dosavadní průběh sezony to bohužel potvrdil.
Na Hockenheimringu se Kostka kvalifikoval jako 16. a nechal tak za sebou jen oba své kolegy. Svůj první závod v DTM ale dojel jako 11., což se jistě dalo hodnotit jako úspěch.
Kvalifikace na Eurospeedwayi proběhla ještě lépe. Tomáš byl 11. přičemž za sebou tentokrát nechal i Laudova pomalého synka Mathiase, ‚ženu do počtu‘ Stoddartovou a silné jezdce rázu Premata, Kristensena a Tomczyka, kteří ovšem špatně odhadli vývoj počasí. V závodě Tomáš opět dojel (13.) a mohl tak sbírat zkušenosti na trati.
Norisring ovšem znamenal jak pro pilota, tak i pro tým krok zpět. Ke svému domácímu podniku přijela equipa z nedalekého Gredingu jen se dvěma vozy. Seidlitz několikrát havaroval při testech a v Lausitzu zničil při zahřívání vůz úplně. Dr. Kolles a asi i jeho chlebodárci měli dost a DTM se asi bude muset obejít bez něj.
Kostka se opět snažil, na více, než místo v předposlední řadě před Britem Jarvisem a kolegou Bakkerudem to ale v kvalifikaci tentokrát nestačilo. Závod měl dopadnout ještě hůře: již v prvním kole přidal Kostka ve výjezdu z esíčka Schöller-S moc plynu, vůz šel do smyku a byl torpédován Jarvisem. Konec po prvním kole.
Tomáš Kostka má ještě sedmkrát příležitost, aby dokázal, že není pouhou výplní již beztak relativně malého pole DTM a že po roce z tohoto šampionátu stejně tak rychle nezmizí, jak do něj nastoupil. Jak se to nedělá, to před čtyřmi lety předvedl Jaroslav Janiš.