Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Drzoun Lacko si vydupal úspěch. Češi slavili v Mostě jen jeho zásluhou

Momentka ze závodů trucků v Mostě | foto: Petr Frýba

30 2010
O šéfovi své stáje Egonu Allgäuerovi řekl, že je blázen, že mu dělá naschvály a nechce mu dát nové, rychlejší gumy. Nakonec si tenhle mladý drzoun, dravý pilot Adam Lacko, lepší pneumatiky vydupal a díky tomu se jako jediný z českých jezdců dostal na stupně vítězů při mistrovství Evropy tahačů v Mostě.

"Díky těm gumám jsme zajeli tak dobře," pochvaloval si po závěrečné jízdě víkendu, v níž si vysloužil pohár určený pro druhého muže hendikepového závodu. Lepší byl jen Chris Levett z Velké Británie. "Druhé místo je super. Zvlášť když mě celý závod provázely problémy. Zadní brzdy měly 600 stupňů, přední 100. Hůř se brzdilo."

Už v sobotním prvním závodě, v jehož půlce se spustil liják, byl blízko pódiu. Žlutý MAN proťal cíl jako třetí, jenže pak dostal 25vteřinový flastr. Neprojel boxy, jak za trest měl. Pád na 9. figuru! "Sporná penalizace," čertil se Lacko.

"Průjezd boxy jsem dostal 2 kola před koncem, přitom na zajetí mám kola tři." Trest vyfasoval za zkrácení trati už v první zatáčce při předjetí lídra seriálu Antonia Albaceta.

"Bohužel u zeleného stolu jsem prohrál. Byl jsem naštvaný, ale z výkonu spokojený." Doma se chtěl předvést, tlak ale necítil. A ani po úspěchu názor na Allgäuera nezměnil.

"Pořád je blázen. Řešili jsme 14 dní, ať nám dá nové gumy dozadu. Nakonec zakročil pan Charouz, vybojoval je pro mě," děkoval Lacko svému manažerovi Antonínu Charouzovi, vlivné postavě motosportu, který závody v sobotu osobně sledoval.

Lacko v 6. díle šampionátu překvapivě předčil Davida Vršeckého z roudnické Buggyry. Na stupně vítězů se loňský neohrožený vládce truckerské scény díval s nečekaným odstupem: čtvrtý, pátý, pak nedojel, na závěr byl sedmý.

"Dva ťukance se soupeři v jeden den, to je zákon schválnosti," stěžoval si v sobotu Vršecký, když se střetl s Levettem a pak s Janiecem. Smůlu přitahoval jako magnet, v neděli mu rupla kardanová hřídel.

"Už ve 2. kole. Rozšvihala všechno okolo, byl jsem bez pohonu. Přitom kardan mi nepraskl tři roky," naříkal obhájce titulu. Manažer stáje Jan Kalivoda bědoval: "Snad nejhorší víkend za dobu Buggyry." Vršecký klesl v průběžném pořadí na 5. místo, na Španěla Albaceta ztrácí propastných 96 bodů.

Králem víkendu byla nová stáj MKR Technology, její piloti shrábli nejvíc bodů. Markus Bösiger dvakrát vyhrál, Markus Oestreich byl třikrát druhý! "Fantastický víkend, lepší než jsme kdy mohli očekávat," zářil šéf stáje Mario Kress, který oprašuje slávu renaultů.

Do konce mistrovství Evropy chybí tři podniky.
Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze