Pak se na plochu při exhibici aut postavil jeden Chevrolet a hned v první ukázkové jízdě vypálil tak razantně, že mu v polovině měřeného úseku vyletělo čidlo na převodovce. Z auta se zakouřilo a bylo ouvej.
Olej na polovině dráhy znemožňoval pokračování závodů. Do té doby většina účastníků sledovala hlavně oblohu a čekala, zda nebude další z průtrží, které se nad krajem honily jako čerti. Pořadatelé museli na olej použít vapex a program se o hodinu zdržel. Trať ještě vysušila další ukázka silných vozů. Ale nebylo jich tolik, jak se čekalo. Špatné počasí některé účastníky odradilo.
Členové pořádajícího Warriors MC Pilsen měli vše pečlivě připravené a závody mohly pokračovat. Byla to jinak pěkná ukázka současné tuzemské špičky dragsterů, při které se nikdo nenudil.
Přitom to mohl být poslední závod na tchořovickém letišti. Byly zvěsti, že se zde postaví elektrárna ze slunečních kolektorů. "Ptali jsme se našeho starosty a ten nám řekl, že pokud budou kolektory, tak na parkovišti.
Plocha by měla zůstat volná," uvedlMiroslav Novák z pořádajícího klubu Warriors. I když letošní divácká návštěva byla kvůli počasí horší, v klubu počítají, že budou s dragstery pokračovat.
Závodí se už jen na letišti v Hoškovicích na Moravě, kde jsou tři závody a dva už se tam odjely. Dále je po jednom v Tchořovicích a v Bechyni.
Tam se pojede při Motomejdanu v polovině července, kde budou mít diváci senzační novinku.
"Z Německa přijedou bechyňskou dráhu otestovat dragstery, z nichž některé mají raketové motory a brzdí dvěma padáky," přiblížil Michal Habrda z českobudějovického klubu Predators, který Motomejdan připravuje.
Pokud bude dráha vyhovovat, jel by se v Bechyni i otevřený německý šampionát. A to by byla pro fanoušky určitě senzace.
Jak dragstery jezdí a jaký je klíč postupu?
V kvalifikaci mají tři starty. A příchozí jezdci, kteří si zaplatí jednorázovou licenci, čtyři.
Při kvalifikaci jde o co nejrychlejší průjezd mezi fotobuňkami na startu a v cíli. Potom se jede finále.
A v tom se jezdí v pavouku. Jedna jediná jízda a vítěz jde dál. Začíná nejlepší z kvalifikace proti nejhoršímu.
Ale pozor. Finálové jízdy už se jezdí na reakci. Když trefíte správný moment startu, můžete vyhrát i nad lepším soupeřem. Zvlášť, pokud trochu zaváhá. I v tom je kouzlo zvratů ve vývoji závodů.
Když však jste příliš rychlí a nepočkáte na startu na správná světla, elektronické měření vás odhalí a dostáváte ihned červenou. Diváci okamžitě vidí, že jezdec končí. Pokud dostanou červenou oba piloti, postupuje ten, který ji dostal později.