Jeho slova jsou však důkazem, jak se superbiky snaží konkurovat prestižnějším závodům silničních motocyklů MotoGP.
Stroje v obou kategoriích mají podobnou sílu.
"Superbike musí vycházet z normálního produkčního stroje, co se dá koupit v krámu. I když pak samozřejmě projde mnoha úpravami," popisuje Mrkývka.
Je skoro k neuvěření, že rychlostní rozdíl mezi oběma stroji je takřka nepatrný. Třeba na brněnském Masarykově okruhu činí zanedbatelné dvě vteřiny. Přitom jsou superbiky o dvacet kilogramů těžší.
Není tak divu, že superbikoví jezdci mnohem víc připomínají kaskadéry. Ke zkrocení divokých strojů potřebují větší dávku rizika, zatáčky projíždějí razantnějším smykem. I proto jsou tolik oblíbené v zámoří, zatímco MotoGP spíše v Evropě.
Přesto v poslední době spousta jezdců z MotoGP k superbikům přešla a posunula tím kvalitu celého seriálu výš. Například současný vedoucí muž šampionátu Australan Troy Bayliss nebo Brazilec Alex Barros. "Alex Barros v MotoGP jezdil na bedně a tady má potíže získat body," říká Mrkývka.