Letošní šampionát se dostal do finiše, vyvrcholí ve velšských lesích. Zkusme tedy srovnat, jako se zlínská soutěží liší nebo v čem se blíží Britské rallye, jednomu z nejkvalitnějších podniků v seriálu. Zázemí nelze srovnat. Oba podniky mají své sídlo v radnicích hostitelských měst, což je asi jediné pojítko.
Metropole Walesu Cardiff, kdysi největší uhelný přístav na světě, se honosí rozlehlou radnicí z roku 1905. Také ubytovací kapacity jsou v britském městě mnohem vyšší než na východní Moravě, navíc v okolí leží několik dalších větších měst.
Porovnat se nedají ani finanční možnosti obou podniků. Britští pořadatelé získají nemalou část rozpočtu od samotných diváků. Sledování rallye totiž rozhodně nepředstavuje lidovou zábavu. Vstupné na jednu rychlostní zkoušku vyjde na 15 liber (cca 720 korun), což čtyřikrát převyšuje cenu permanentky na celou Barum rallye.
Ve Zlíně se nemusejí stydět za pořadatelské zvládnutí rallye. Ředitel soutěže Miloslav Regner se vždycky snaží vyhovět všem předpisům, které Mezinárodní automobilová federace FIA nařizuje pro mistrovství světa. Na vysoké úrovni je také startovní pole. V soutěži, stojící mimo mistrovství světa, už asi lepší být nemůže.
A co tratě? Těžko srovnávat, protože obě rallye se odehrávají na jiném povrchu. Na britské straně znovu stojí jedna velká výhoda. Nemusejí řešit potíže s nepovoleným tréninkem, který trápí organizátory všech tuzemských podniků. Většina rychlostních zkoušek Wales Rally GB vede po soukromých pozemcích, na které se civilisté mimo vlastní soutěže nedostanou.