Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osmá etapa Dakaru: Macík se posunul na třetí místo, Prokop drží sedmé

Martin Macík se na Rallye Dakar posunul na třetí místo v kategorii kamionů. V osmé etapě se svým liazem předstihl Bělorusa Sergeje Vjazoviče a před úterním pokračováním má před ním třicetiminutový náskok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62o89j43t63a 19L84e62j33s17e94k 1751155179859

...dneska to vypadá blbě s Příkopem i Macíkem :-(

0/0
16.1.2018 19:39

R80a20d65i74m 72V15e27n30g58l20a94ř 3652257541489

Stejně jako Kolomajz nabral ztrátu před WP1, dál už jede stabilně. Prokop ztrácí už opravdu hodně.

0/0
16.1.2018 20:18

L24i24b76o38r 47P16e10t22r69á95š 6185199758939

1. motorka má skoro stejný čas jako auto . To jedou kratší trasy nebo to tak sypou ????8-o

0/0
16.1.2018 10:22

A55l93o40i93s 44H80r67a82z46d68i95l 6758424401331

Tomáš Tomeček 100 Procentní TATRA Z Příboru.;-DR^V

0/0
15.1.2018 12:50

E68m52i69l 17M83i92n79á97ř 7760699789797

KAMAZ, LIAZ, MAZ - to AZ (automobilové závody) nabývá na Dakaru nový rozměr.

0/0
15.1.2018 12:10

R97o95m77a64n 95K50r35a13t25o63c71h79v73í80l 6406777186424

Je to stejně úsměvné, Loprais Buggyra - hrají si na profi týmy, a všechny je na hlavu porazil nějakej Macík, co si dává doma dohromady Liazku!

+3/0
15.1.2018 11:47
Foto

M70a73r69i88á11n 53K48y11r90a10l 1755944634334

Neříkej hop...

... aby nakonec nebyl nejlepším Čechem Šoltys :-D

A nevím o tom, že by Loprais měl nějaký profi tým. Podle mně je na tom podobně jako Macík.

Buggyra je úspěšná na okruzích a v rally taky úspěchy mají.

Na profi tým si hraje tak maximálně Vrátný s tím svým Bonver Dakar projektem. A ti zatím žádného extra úspěchu nedosáhli,

0/−1
15.1.2018 14:13

J64o10s69e85f 67P14a98i34l 6169366176143

Nevíte, co je to u auta ten sentinel?

0/0
15.1.2018 6:29
Foto

M80a88r43i13á61n 11K89y44r98a15l 1205184944334

sentinel – bezpečnostní prvek, který pomáhá závodníkům rally při předjíždění

0/0
15.1.2018 9:14

J25i94ř58í 35S37t29r10a47k25a 9738206542198

Sentinel je bezpečnostní prvek, který pomáhá závodníkům předjíždět pomaleji jedoucí vozidla v situacích, kdy předjíždění není jednoduchou záležitostí. Poprvé bylo tohoto zařízení použito v Tunisku v roce 2004, kde se tento prvek osvědčil a od té doby se používá na všech dálkových rally.

V dobách, kdy se Sentinel nepoužíval, docházelo k velkému množství nehod mezi motocykly a automobily s vážnými následky. Důvodem bylo především to, že motocyklista neslyšel klakson vozu jedoucího za ním a vozidlo jedoucí v prachu nebylo vidět ve zpětném zrcátku, což vybízelo k riskantním předjížděcím manévrům, které ne vždy skončily dobře.

Sentinel je napojen na klakson vozu. Když jezdec za volantem zatroubí, Sentinel přenese digitálně signál až do vzdálenosti 150 metrů na rovném úseku a řidiči cílového vozidla je tento signál předán zvukem (bzučákem o hlasitosti 110 dB) a /nebo světlem (výkonným bleskem z 50-ti led diod). Předjížděné automobily a kamiony mohou odpovědět krátkým stisknutím vlastního klaksonu, přičemž předjíždějící dostane potvrzení (světlem a/nebo zvukem) a může v klidu přistoupit k předjížděcímu manévru. Pro motocykly, na nichž se musí jezdec více koncentrovat, není žádné potvrzení o přijetí potřebné, zde je pro předjíždějícího řidiče signálem změna chování motocyklisty.

Sentinel pomáhá zabránit i hromadným nehodám. Přístroj má silný alarm, který v případě nehody vysílá signál pro všechny účastníky v okolí až do vzdálenosti 500 metrů. Toto světelné a/nebo zvukové varování je poté výhodou například v případě havárie za dunou i přesto, že vzdálenost je přes překážku omezena.

zdro: http://rally.dakar.cz/dakar-2011-mainmenu-60/1956-rallye-dakar-co-je-sentinel-a-k-emu-sloui

0/0
15.1.2018 17:48

V14o42j46t66a 42L80e95j72s58e67k 1871475739159

A jestli se to ještě nějak nepokazí, tak Macík bude po dnešku v trojce.

0/0
14.1.2018 21:04

Š29i34m59o88n 60M89a44r87t14y74n80e98k 7863145423736

Tak bude doslova o sekundy. A na ten třetí flek bude tlačenice. Macík s Viazovičem (MAZ) budo umít po dnešku rozdíl ve vteřinách, pátý je pak Mardějev (Kamaz), který ztrácí 50 minut, ale každo uetapu se drží na špici a pak i šestý Genugten (Iveco) ztrácí hodinu a může zamíchat pořadím.

Včera na začátku etapy boural Ouředníček (má hodně pochroumaný předek) a čekal pak skoro 7 hodin na asistenci. A hlavní je, že pokračuje.

0/0
14.1.2018 22:07

V68o91j17t90a 84L11e61j47s77e37k 1971605669379

nakonec má Macík na Vjazoviče půl hodinu. Ale jinak souhlas, udržet to nebude lehké - Mardějev dneska najel na Macíka čtvrthodinu.

+1/0
14.1.2018 23:09

M70i86r62o24s80l22a64v 84L59a63d74u25n38a 3709849420934

Za absolutního nezájmu médií se dnes stal Tomáš Tomeček prvním člověkem v historii, který dokončil vytrvalostní závod sám v kamiou bez navigátora, nebo mechanika.

V průběhu závodu 1x únavová prasklina na trubce od kompresoru, 1x rozříznutá pravá přední pneumatika vinou závady jejího dohušťování. Ani jednou nekopal.

Závod dokončil na druhém místě v oficiálně neuváděném pořadí kamionů.

Gratuluji TomášiR^

+23/0
14.1.2018 20:59

Š91i39m84o97n 94M40a82r29t27y71n22e20k 7333915823316

Tomeček je dobrodruh. Samozřejmě gratulace.

AER v Africe je zajímavý závod, ale takový nezajímavý - chybí tam konkurence.

0/−2
14.1.2018 22:01

P76a14v93l45i72n33a 30H18a83m42p53l25o69v71a 7901618449432

Je to frajer :)

+4/0
14.1.2018 23:41
Foto

M16a31r80i38á74n 55K79y93r62a49l 1525734364714

Docela by mně zajímalo, jak měl vyřešený ten defekt. Kolo kamionu je přece jen mnohem těžší než kolo osobáku.

0/0
15.1.2018 9:20

F91r93a61n65t90i95š30e68k 19O75s24t62r85ý 4675591557803

Stejně, jako ho řeší kamioňáci na cestách. Je to fuška, ale dá se.

+1/0
15.1.2018 16:22





Najdete na iDNES.cz