Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtvrtá etapa Dakaru: Kolomý byl třetí, Macík šestý, Loprais končí

Pilot kamionu Martin Kolomý obsadil s tatrou třetí místo ve čtvrté etapě Rallye Dakar. Na 330 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce byli rychlejší jen suverénní Rus Eduard Nikolajev, který v kamazu vyhrál už třetí etapu za sebou, a Argentinec Federico Villagra. Martin Macík s liazem byl šestý a posunul se na průběžnou čtvrtou pozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K45a59r33e54l 28B58a30r66t16á71č76e24k 9352289862895

Loprais a tak nadherne začal a tak brzo skončil...škoda a stejně R^ a zas to zkus za rok zas budu fandit!!!

+1/0
11.1.2018 16:30

M96i76c54h16a69l 26S82t16e18h42l98í90k 9214261921949

Já Lopraisovi fandím každý rok.Ale to že vždycky dojede na nějakou závadu,to už není samosebou:-/

+2/0
10.1.2018 18:22

Š23i29m62o12n 83M15a50r32t19y47n73e12k 7953835183496

Koho na současných dakarech netrápí závady? Jen Kamazy. A Aleš vyzkoušel víc možností - po problémech s autem ve svém týmu zkusil tři roky pronájmy té nejlepší dostupné techniky a pouze v jednom případě auto šlapalo bez větších problémů (MAN) a dojel na 4. místě - nejlepší po Kamazech. Další rok jel s Ivecem a to se rozsypalo ve druhé etapě (s tím samým Ivecem pak Derooy a Villagra naháněli Kamazy). Loni zkusil Tatru od Buggyry (na poslední chvíli, jinak byl dohodnutý opět na pronájmu Manu) a jak to dopadlo - opakované závady, které ho stály dobré umístnění.

+1/0
10.1.2018 19:13

P29a37v19l57i14n31a 33H29a75m27p46l84o58v38a 7551898789812

LizaV

0/0
10.1.2018 17:19

P10e16t65r 83K15o90m36á31r95e31k 5518802207332

Je dobře, že klukům vydržel úsměv, je to očividně pěkná soda.

Nechápu, proč všichni v diskuzi řeší Aleše Lopraise. Aby člověk jel Dakar, musí mít kromě zdrojů, zkušenosti a značnou zručnost, to on má. Aby ho vyhrál, musí na to mít koule, sebevědomí až do nebes a dobrý auto. A to má taky. Zbytek je spíš dílo náhody.

+4/0
10.1.2018 15:17

P33a59v71l83i16n45a 89H90a94m43p36l66o68v64a 7721808919832

Presne, spousta lidi ma Dakar spojeny pouze s Lopraisem. On je ale jeden ze skupiny nasich statecnych. Mnozi jsou ale lini si vubec zjistit, kdo vsechno startuje.

+1/0
10.1.2018 17:16
Foto

M32a23r82i12á82n 44K31y27r31a82l 1345114774944

Pěkné hodnocení čtvrté etapy od Macíka: https://www.youtube.com/watch?v=8EDJxsKkJg0

+1/0
10.1.2018 13:07

L17u22k61á98š 66B70r82a43n91d18e20j32s 2573475311701

Prosím Vás - pro všechny, kteří zde "dumají", zda Aleš vůbec někdy něco dojel, případně, že v poslední době to s ním jde z kopce -

Z posledních 6ti Dakarů v Americe (včetně letošního), dojel 4x, a to vždycky v top10. Nejlépe v r.2015 s MANem, to byl 4. Loni byl 7. Nedojel letos a 2016. To blbé období měl předtím (divočil a nedojel 4x po sobě), nikoli tedy poslední dobou, ale to zase vyhrál Silk Way, Hungarian Baja atd. Tolik k tomu (a taky se to tady objevilo), že nebyl schopen udělat výsledek ani na menších závodech. Zkrátka byl schopen a vyhrával. Já celkem chápu, že někdo může být někomu nesympatický, ale zase psát úplné nesmysly, to snad taky není nutné....

+16/0
10.1.2018 11:51

P58e25t39r 66Č57e95r50m31á75k 9368625889240

Je to o tom úhlu pohledu jak se na to kdo chce koukat. Faktem je že z 10ti Dakarů v jižní americe už 6x nedojel, takže jeho bilance účasti je záporná. Na menších závodech crosscountry se zpravidla kategorie trucků ani nevypisuje, a když ano tak je účast poměrně malá, takže tak se nemůžou moc ukázat ani když chtějí, buď není kde soutěžit a nebo proti komu.

Silkway už je jiná liga (dakar series) a tam je na tom obdobně jako na dakaru - dokáže zazářit a držet tempo se špičkou. To že by jí někdy vyhrál není přesná informace - skončil druhý a až zpětně dostal první kamaz formální diskvalifikaci a on se posunul na první místo.

Takže ano, marnej určitě není, schopnosti má, ale to že jeho jméno vzbuzuje tolik emocí jak u laické veřenosti a fanoušku tak i v závodním odvětví není náhodou, má problematickou povahu a přitom nemá zas takové postavení aby si to mohl dovolit, čímž si škodí nejvíc sám sobě jak je vidět v posledních letech kdy má obrovské problémy sehnat sponzory a financovat vlastní tým.

0/−5
10.1.2018 13:46

M16i66c92h65a41l 59G56r13u72n24t 9315114886318

Já to nechápu. Takových let tam jezdí, jezdí i na jiné závody, má zkušenosti od otce atd. a člověk by řekl, že za těch x desítek let zkušeností to auto už musí být dokonalý, aby se nerozbilo nebo nepodělala tak důležitá součást jako je turbo...

0/−6
10.1.2018 11:40

M73a90r60t86i82n 94H59o33r18a 4715205460202

Strýce asi myslíte, že? .... zbytek se snad ani nedá opravovat - taková hromada nesmyslů ve třech řádcích, to se často nevidí.

+3/0
10.1.2018 11:45

M71i39c33h40a17l 93G29r84u51n27t 9665264866748

Nevím ja vy, ale já jet na takové závody tak bez toho aniž bych preventivně měnil pro auto životně důležité díly bez kterých nepojede ani na silnici bych tam snad ani nejel. A nezlobte se, ale tu auto musí být 100% spolehlivé a důležité díly prostě musí vydržet ať se děje co se děje. A když vím (ze svých zkušeností - tedy z jeho), že vydrží tolik a tolik (jako že on a jeho lidi to nejspíš ví) tak s tím nepojedu další etapu a budu se modlit, aby to vydrželo až do konce.

0/−3
10.1.2018 11:57

M67a84r11t17i65n 67H73o75r39a 4245485780922

Já chápu: když jedete do Chorvatska na dovču, dáváte velký servis.....

Budu se opakovat, píšu to už níže: Typicky turbo a i posilovač řízení, to nejsou vyráběné díly, ale nakupované.... Je to o penězích. Rusáci mají algoritmy vycházející z natestovaných a nazávoděných kilometrů a každý vyndaný takový díl podrobují pečlivé analýze. Z toho jim vychází, jak často a po kolikati ostrých kilometrech musí třeba zrovna to turbo ven. A dodržují to. Loprais se svým jediným exemplářem auta který je X-let staré a on jej jenom "reinkarnuje" nejenom že takové servisní manuály nemá, hlavně nemá peníze na to, aby k tomu mohl přistupovat stejně jako oni. Takhle to zkrátka a dobře je: KTM (a Husqvarna - to je stejná motorka a stejný "majitel"), Peugeot a Kamaz. Tihle se dají PORAZIT, ale ne PORÁŽET.

Stejně rychlá, to ona bezesporu je. Stejně tak Loprais je jezdecky na velice podobné úrovni jako Nikolaiev a ostatní rusáci, holanďané a v neposlední řadě Kolomý...... Jenže.... Jenže "královna" je jedna. Kamazy jsou tu tři. Když Kamazu zasmrdí drátek v kokpitu, následně rusáci v depu vymění celou elektroinstalaci. Je jich jak blech a typicky turba prý mění automaticky a preventivně.... A i kdby nakrásně z toho neskutečného balíku dílů co sebou vezou cokoliv došlo, nebudou váhat kanibalizovat jejich nejpomalejší auto..... Logistika, support, servis a celkové zázemí Kamazu je někde úplně jinde proti ostatním. Tím utlučou každého. Když si k tomu připočtete násobně větší pemzum natestovaných kilometrů, ale ne "po česku" - tj. že vezmete auto a drtíte kilometry v pískovně u Hodonína a na západním slovensku celý rok, pak to opláchnete a stahovačkama poopravíte co nedrží a pošlete to na přejímku, tak je jasné jak to asi musí vypadat......

+7/0
10.1.2018 12:02

P63a82v57l31i54n93a 48H84a72m49p82l23o17v69a 7451328739922

PANENANEBI

+2/0
10.1.2018 17:18

M70i94c30h90a48l 17S63t53e77h46l95í10k 9184901381109

;-D

0/0
10.1.2018 18:24

Š64i12m93o95n 21M31a47r89t94y44n27e93k 7583965383526

To turbo co odešlo stojí cca 100 tis. - to by znamenalo za dakar na preventivních výměnách jen turba milion a půl.....

0/0
10.1.2018 19:15

K65a30r77e83l 72K71o43n50e66č10n25ý 9127873724406

Prostě jako vždy. Maximálně pět etap a odjezd domů.

0/−2
10.1.2018 11:39

M91i84l16o15š 42K37r77u81m48p 2564397954

proč se to jmenuje Dakar když to není ani v Africe?

0/−3
10.1.2018 11:16

M13a88r69t94i79n 17H52o43r86a 4225545360912

Protože je to obchodní značka. Třeba jako že LeMans Series se jezdí v USA......

Já chápu, že vám to přijde neustále vtipné a tapetujete to tak dvakrát do týdne, ale třeba mně už to vtipné moc nepřijde.....

+2/−1
10.1.2018 11:30

M68i53l38o21š 15K45r11u31m13p 2354197514

já jsem tu poprvé, těší mě

+1/0
10.1.2018 12:34

B91o94h24u86s48l39a36v 43D74u39š60e96k 5140455944455

obchodní jméno. V každém městě je dnes Masarykovo náměstí a rodině Masaryků nepatří ani jedno.

+1/0
10.1.2018 11:31

L38i53b79o39r 79P22e73t83r48á69š 6425219378749

Nemyslím si, že by Loprais nějak moc machroval , prostě má seběvedomí víc než pokory což u závodáka není nutně vada .Chtěl bednu, ne dojet a tak i mluvil , nebude přece lhát sám sobě. Prostě se na to cítil a nevyšlo to .

+2/0
10.1.2018 11:13

J10a63k59u53b 87F22e37i56f47a82r 7279929276389

Kdeže ty časy továrních Tatrovek jsou;-(

+1/0
10.1.2018 10:32

R91o41m16a69n 49K64r92a59t55o78c71h79v30í40l 6486777956244

Ty časy jsou v dobách kdy směly jezdit jenom upravené sériové vozy.

0/0
10.1.2018 11:40

P15e10t39r 96Č46e60r57m82á18k 9818155959210

Ale kdeže, nejůspěšnější období starý Loprais zažil na přelomu tisíciletí s tzv. pumou kterou pak právě kvůli četnosti úprav zakázali (resp. samozřejmě ne jen konkrétně jí, ale nové předpisy znemožnili s ní dále jezdit).

+2/0
10.1.2018 11:43

R85o94m45a91n 17K63r72a70t71o80c49h18v79í81l 6176907966174

Nej. obdobý bylo uprostřed 90-tých let, kdy Loprais jezdil se sériovou hasičskou Tatrou

0/0
10.1.2018 12:18

P69e85t13r 86Č26e98r93m93á54k 9228665569200

Výsledkově byl nejúspěšnější ten přelom milenia s pumou, s hasičákem tolik beden neposbíral a ani to nebyly tak suverénní výsledky.

0/0
10.1.2018 13:29

R54o58m66a84n 84K84r47a41t24o32c53h42v28í88l 6886657786494

Ale ten největší úspěch byl s hasičákem v roce 1994

0/0
10.1.2018 13:30

P90e21t73r 45Č20e18r97m77á46k 9968225199600

Z pohledu jednoltivých ročníků bezesporu, celkově se však pumě už nic nevyrovnalo.

0/0
10.1.2018 14:05

R13o25m70a94n 59K23r95a32t15o58c75h55v62í59l 6546977196154

Ano, Puma byla skvělá.

0/0
10.1.2018 14:11
Foto

P37e75t71r 74J45a46r19o48š 6583852171

To proste musi bavit. Cely rok se chystat, a pak se vam vse sesype behem par hodin.

+1/0
10.1.2018 10:24

F48r49a29n15t71i49š27e57k 93S39t52r81n26a85d 4614975899566

První vyhrání z Dakaru vyhání. Loprais měl opět smůlu ... a příliš brzo - už ve 4. etapě končí. Další neúspěch Tatry. Měsíce příprav, miliony korun ... a vše se náhle zřítí do řiti.

0/0
10.1.2018 10:22

P58e53t78r 37Č91e83r43m87á37k 9788335859210

Neúspěch Tatry zrovna ne - oficiální tým Tatry naopak zajel velmi dobrou etapu. R^

+1/0
10.1.2018 10:32

P64a20v25e65l 19D56v50o90ř19á37k 3509247752849

Ona tam má Tatra oficiální tým?

0/0
10.1.2018 11:08

P92e55t88r 83Č47e29r91m98á41k 9378215579440

Samozřejmě - buggyru R^

0/0
10.1.2018 11:29

M70a83r21t47i33n 18H28o87r71a 4115295520512

:-))))))))

0/0
10.1.2018 11:30

P49e64t48r 26Č38e22r25m98á49k 9428485949850

To jste nevěděl? ;-)

0/0
10.1.2018 11:44

O66n29d64ř77e86j 54Č60a21p78k16a 6971881263154

Buggyra tak napůl oficiální je, minimálně dostávají od továrny prototypové věci a podobně... třeba kotoučové brzdy se testovaly u nich, než to šlo na sériový Phoenix.

0/0
10.1.2018 11:31

P57e95t31r 53Č68e40r95m78á36k 9598255979970

Ani ne napůl, mají oficiální podporu Tatry.

+1/0
10.1.2018 11:37

O41n45d31ř51e72j 51Č47a51p98k32a 6921231743904

Myslím to tak, že to není tým jako Kamaz nebo Peugeot. Mají plnou podporu, ale fabrice to nepatří.

0/0
10.1.2018 11:48

P39e69t58r 50Č36e22r17m67á12k 9288875789630

Nepatří ale má jejich oficiální plnou podporu - defacto je to tovární tým.

0/0
10.1.2018 13:30

P88a86v91e15l 62D88v55o29ř75á56k 3649357462779

Ne, není to tovární tým. Je to soukromý tým, s tovární podporou.

Příští rok může Tatra podporovat třeba někoho jiného.

Nic proti Bugyra teamu, fandím jim, ale tovární team to prostě není i když to tu budete psát neustále dokola.

0/0
10.1.2018 15:06

P62e58t72r 38Č39e93r49m65á18k 9778195889850

Ano vždyť píšu “defacto” tovární tým.

To že se to může změnit a výběrko vyhraje v budoucnu někdo jiný jistě možné je, koneckonců takhle o to před pár lety přišel právě Loprais.

Vy jste se pak ptal jestli má Tatra nějaký oficiální tým - což má, Buggyru. Jestli se vám libí nebo nelibí označení tovární tým už je vcelku vedlejší.

0/0
10.1.2018 15:31

V90i73k42t12o62r 92K87r57u64s 6166278394349

Neuvěřitelné, kolik ubožáků se tady v diskuzi sešlo... Loprais vám hodně leží v žaludku. RvRvRv

+6/0
10.1.2018 10:17

B28o71h63u23s92l25a88v 43D53u18š38e89k 5570845234335

v žaludku ne. Spíše někde na boku. ... A kdyby k tomu přistupoval s pokorou Macíka, tak by i ta diskuze vypadala jinak. On už totiž štve i ty, kteří mu fandí, protože udržet se zase jen první 4 etapy už trochu nuda je.

+3/−3
10.1.2018 10:20

M77a24r94t73i12n 64H54o42r54a 4115425580302

Ale no tak!!! :-))))) Že zrovna Macík by k tomu přistupoval s pokorou? :-)))) ..... Zrovna včera byly "ozvěny" se Suchařípou a tam padlo, že Macík byť tak mladý se umí parádně prodat..... Nic proti tomu! A hlavně že mu to zatím vychází - za to jsem rád. Ale porovnávat "bohorovnost" těch dvou s výsledkem co vychází vám, to je trošku přes čáru! :-)

+3/0
10.1.2018 10:26

B97o52h54u97s15l74a77v 11D94u83š92e98k 5520475644135

Jo taky jsem viděl. Ale je fakt, že Macík zrovna jen říkal: že oni desítka, tak by to chtěl letos zlepšit. Nic o prohánění Kamazů a útocích na pódia apod. mě to už taky trochu štve. Každý rok jen kecy. Taky bych si dal opáčko a rád bych viděl české auto s Beduínem.

0/0
10.1.2018 11:29

P22e14t17r 73H34e86n90d31r64i32c63h 6266302670902

Tak jsem se na chvilku zasnil. Mít Tatra stejný rozpočet a zázemí na Dakar jako má Kamaz (ano, vím, že je to nereálné), jsem přesvědčen o tom, že Rusáci by měli rázem co dělat. Škoda, že na kdyby se nehraje...

+1/0
10.1.2018 10:12
Foto

P82e40t22r 54J65a83r90o52š 6203452311

Na trati je to jen o posadce a i tam jsou vesmes vyrovnani. Takze zadny valec by to nebyl. Jen by to bylo vyrovnanejsi.

0/−3
10.1.2018 10:31
Foto

P81e40t12r 74J58a26r89o38š 6413952341

Naprosto podcenujete rusaky. Jsou to vyborni jezdci s obrovskyma zkusenostma. Koneckoncu spoust jich ma najezdeno vic nez Loprais. To je proste fakt.

Jedine kde by Kralovna mohle vyrat, by byl naopak zavod s omezenym rozpoctem, jako ma Loprais ted. Mohl by doufat, ze kamazy se rozpadnou driv nez tatra.

0/0
10.1.2018 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze