Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtvrtá etapa Dakaru: Kolomý byl třetí, Macík šestý, Loprais končí

Pilot kamionu Martin Kolomý obsadil s tatrou třetí místo ve čtvrté etapě Rallye Dakar. Na 330 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce byli rychlejší jen suverénní Rus Eduard Nikolajev, který v kamazu vyhrál už třetí etapu za sebou, a Argentinec Federico Villagra. Martin Macík s liazem byl šestý a posunul se na průběžnou čtvrtou pozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a77r80e51l 26B44a51r17t87á16č10e70k 9122139232765

Loprais a tak nadherne začal a tak brzo skončil...škoda a stejně R^ a zas to zkus za rok zas budu fandit!!!

+1/0
11.1.2018 16:30

M85i27c21h38a17l 36S91t95e92h73l10í53k 9814131341969

Já Lopraisovi fandím každý rok.Ale to že vždycky dojede na nějakou závadu,to už není samosebou:-/

+2/0
10.1.2018 18:22

Š72i75m82o50n 48M55a91r21t53y56n19e62k 7533425393376

Koho na současných dakarech netrápí závady? Jen Kamazy. A Aleš vyzkoušel víc možností - po problémech s autem ve svém týmu zkusil tři roky pronájmy té nejlepší dostupné techniky a pouze v jednom případě auto šlapalo bez větších problémů (MAN) a dojel na 4. místě - nejlepší po Kamazech. Další rok jel s Ivecem a to se rozsypalo ve druhé etapě (s tím samým Ivecem pak Derooy a Villagra naháněli Kamazy). Loni zkusil Tatru od Buggyry (na poslední chvíli, jinak byl dohodnutý opět na pronájmu Manu) a jak to dopadlo - opakované závady, které ho stály dobré umístnění.

+1/0
10.1.2018 19:13

P83a61v16l22i94n12a 62H45a95m76p27l28o70v74a 7331478669532

LizaV

0/0
10.1.2018 17:19

P78e89t59r 65K67o32m73á77r97e79k 5518402897802

Je dobře, že klukům vydržel úsměv, je to očividně pěkná soda.

Nechápu, proč všichni v diskuzi řeší Aleše Lopraise. Aby člověk jel Dakar, musí mít kromě zdrojů, zkušenosti a značnou zručnost, to on má. Aby ho vyhrál, musí na to mít koule, sebevědomí až do nebes a dobrý auto. A to má taky. Zbytek je spíš dílo náhody.

+4/0
10.1.2018 15:17

P78a97v89l45i17n56a 79H54a15m18p27l11o88v47a 7421628969522

Presne, spousta lidi ma Dakar spojeny pouze s Lopraisem. On je ale jeden ze skupiny nasich statecnych. Mnozi jsou ale lini si vubec zjistit, kdo vsechno startuje.

+1/0
10.1.2018 17:16
Foto

M94a30r67i61á38n 14K19y75r31a23l 1325634544594

Pěkné hodnocení čtvrté etapy od Macíka: https://www.youtube.com/watch?v=8EDJxsKkJg0

+1/0
10.1.2018 13:07

L69u70k47á26š 68B24r29a64n64d40e57j95s 2683245371531

Prosím Vás - pro všechny, kteří zde "dumají", zda Aleš vůbec někdy něco dojel, případně, že v poslední době to s ním jde z kopce -

Z posledních 6ti Dakarů v Americe (včetně letošního), dojel 4x, a to vždycky v top10. Nejlépe v r.2015 s MANem, to byl 4. Loni byl 7. Nedojel letos a 2016. To blbé období měl předtím (divočil a nedojel 4x po sobě), nikoli tedy poslední dobou, ale to zase vyhrál Silk Way, Hungarian Baja atd. Tolik k tomu (a taky se to tady objevilo), že nebyl schopen udělat výsledek ani na menších závodech. Zkrátka byl schopen a vyhrával. Já celkem chápu, že někdo může být někomu nesympatický, ale zase psát úplné nesmysly, to snad taky není nutné....

+16/0
10.1.2018 11:51

P19e46t50r 46Č30e24r58m64á74k 9368905569850

Je to o tom úhlu pohledu jak se na to kdo chce koukat. Faktem je že z 10ti Dakarů v jižní americe už 6x nedojel, takže jeho bilance účasti je záporná. Na menších závodech crosscountry se zpravidla kategorie trucků ani nevypisuje, a když ano tak je účast poměrně malá, takže tak se nemůžou moc ukázat ani když chtějí, buď není kde soutěžit a nebo proti komu.

Silkway už je jiná liga (dakar series) a tam je na tom obdobně jako na dakaru - dokáže zazářit a držet tempo se špičkou. To že by jí někdy vyhrál není přesná informace - skončil druhý a až zpětně dostal první kamaz formální diskvalifikaci a on se posunul na první místo.

Takže ano, marnej určitě není, schopnosti má, ale to že jeho jméno vzbuzuje tolik emocí jak u laické veřenosti a fanoušku tak i v závodním odvětví není náhodou, má problematickou povahu a přitom nemá zas takové postavení aby si to mohl dovolit, čímž si škodí nejvíc sám sobě jak je vidět v posledních letech kdy má obrovské problémy sehnat sponzory a financovat vlastní tým.

0/−5
10.1.2018 13:46

M18i16c87h48a12l 81G33r82u11n14t 9105824796928

Já to nechápu. Takových let tam jezdí, jezdí i na jiné závody, má zkušenosti od otce atd. a člověk by řekl, že za těch x desítek let zkušeností to auto už musí být dokonalý, aby se nerozbilo nebo nepodělala tak důležitá součást jako je turbo...

0/−6
10.1.2018 11:40

M24a51r91t63i71n 54H17o63r67a 4875285680222

Strýce asi myslíte, že? .... zbytek se snad ani nedá opravovat - taková hromada nesmyslů ve třech řádcích, to se často nevidí.

+3/0
10.1.2018 11:45

M83i38c20h80a74l 26G82r40u57n56t 9915684416568

Nevím ja vy, ale já jet na takové závody tak bez toho aniž bych preventivně měnil pro auto životně důležité díly bez kterých nepojede ani na silnici bych tam snad ani nejel. A nezlobte se, ale tu auto musí být 100% spolehlivé a důležité díly prostě musí vydržet ať se děje co se děje. A když vím (ze svých zkušeností - tedy z jeho), že vydrží tolik a tolik (jako že on a jeho lidi to nejspíš ví) tak s tím nepojedu další etapu a budu se modlit, aby to vydrželo až do konce.

0/−3
10.1.2018 11:57

M59a94r93t58i82n 57H68o50r10a 4175475720872

Já chápu: když jedete do Chorvatska na dovču, dáváte velký servis.....

Budu se opakovat, píšu to už níže: Typicky turbo a i posilovač řízení, to nejsou vyráběné díly, ale nakupované.... Je to o penězích. Rusáci mají algoritmy vycházející z natestovaných a nazávoděných kilometrů a každý vyndaný takový díl podrobují pečlivé analýze. Z toho jim vychází, jak často a po kolikati ostrých kilometrech musí třeba zrovna to turbo ven. A dodržují to. Loprais se svým jediným exemplářem auta který je X-let staré a on jej jenom "reinkarnuje" nejenom že takové servisní manuály nemá, hlavně nemá peníze na to, aby k tomu mohl přistupovat stejně jako oni. Takhle to zkrátka a dobře je: KTM (a Husqvarna - to je stejná motorka a stejný "majitel"), Peugeot a Kamaz. Tihle se dají PORAZIT, ale ne PORÁŽET.

Stejně rychlá, to ona bezesporu je. Stejně tak Loprais je jezdecky na velice podobné úrovni jako Nikolaiev a ostatní rusáci, holanďané a v neposlední řadě Kolomý...... Jenže.... Jenže "královna" je jedna. Kamazy jsou tu tři. Když Kamazu zasmrdí drátek v kokpitu, následně rusáci v depu vymění celou elektroinstalaci. Je jich jak blech a typicky turba prý mění automaticky a preventivně.... A i kdby nakrásně z toho neskutečného balíku dílů co sebou vezou cokoliv došlo, nebudou váhat kanibalizovat jejich nejpomalejší auto..... Logistika, support, servis a celkové zázemí Kamazu je někde úplně jinde proti ostatním. Tím utlučou každého. Když si k tomu připočtete násobně větší pemzum natestovaných kilometrů, ale ne "po česku" - tj. že vezmete auto a drtíte kilometry v pískovně u Hodonína a na západním slovensku celý rok, pak to opláchnete a stahovačkama poopravíte co nedrží a pošlete to na přejímku, tak je jasné jak to asi musí vypadat......

+7/0
10.1.2018 12:02

P73a34v76l77i67n36a 64H50a52m52p57l17o24v48a 7451638569962

PANENANEBI

+2/0
10.1.2018 17:18

M14i88c95h48a23l 66S79t79e95h34l20í14k 9424121171899

;-D

0/0
10.1.2018 18:24

Š28i88m15o13n 44M60a27r18t24y40n47e61k 7783685713126

To turbo co odešlo stojí cca 100 tis. - to by znamenalo za dakar na preventivních výměnách jen turba milion a půl.....

0/0
10.1.2018 19:15

K86a50r66e91l 91K48o24n72e45č65n29ý 9737313624476

Prostě jako vždy. Maximálně pět etap a odjezd domů.

0/−2
10.1.2018 11:39

M53i72l62o30š 36K49r25u58m52p 2194377754

proč se to jmenuje Dakar když to není ani v Africe?

0/−3
10.1.2018 11:16

M20a78r39t22i13n 41H70o88r69a 4665515690532

Protože je to obchodní značka. Třeba jako že LeMans Series se jezdí v USA......

Já chápu, že vám to přijde neustále vtipné a tapetujete to tak dvakrát do týdne, ale třeba mně už to vtipné moc nepřijde.....

+2/−1
10.1.2018 11:30

M67i51l64o89š 86K63r86u87m90p 2324127354

já jsem tu poprvé, těší mě

+1/0
10.1.2018 12:34

B58o44h36u76s70l37a78v 87D17u53š82e75k 5980775144775

obchodní jméno. V každém městě je dnes Masarykovo náměstí a rodině Masaryků nepatří ani jedno.

+1/0
10.1.2018 11:31

L94i94b88o82r 75P66e48t60r34á36š 6495839778419

Nemyslím si, že by Loprais nějak moc machroval , prostě má seběvedomí víc než pokory což u závodáka není nutně vada .Chtěl bednu, ne dojet a tak i mluvil , nebude přece lhát sám sobě. Prostě se na to cítil a nevyšlo to .

+2/0
10.1.2018 11:13

J82a12k67u84b 34F52e62i45f85a89r 7519919496889

Kdeže ty časy továrních Tatrovek jsou;-(

+1/0
10.1.2018 10:32

R56o68m10a14n 87K30r48a39t96o75c84h74v65í93l 6926687696934

Ty časy jsou v dobách kdy směly jezdit jenom upravené sériové vozy.

0/0
10.1.2018 11:40

P63e63t89r 47Č88e18r35m21á37k 9158485299810

Ale kdeže, nejůspěšnější období starý Loprais zažil na přelomu tisíciletí s tzv. pumou kterou pak právě kvůli četnosti úprav zakázali (resp. samozřejmě ne jen konkrétně jí, ale nové předpisy znemožnili s ní dále jezdit).

+2/0
10.1.2018 11:43

R70o78m28a22n 93K38r73a97t13o74c88h18v97í24l 6396887986544

Nej. obdobý bylo uprostřed 90-tých let, kdy Loprais jezdil se sériovou hasičskou Tatrou

0/0
10.1.2018 12:18

P48e11t43r 65Č37e61r51m30á79k 9318265519300

Výsledkově byl nejúspěšnější ten přelom milenia s pumou, s hasičákem tolik beden neposbíral a ani to nebyly tak suverénní výsledky.

0/0
10.1.2018 13:29

R27o13m46a21n 76K62r29a14t60o70c78h33v73í89l 6916507166914

Ale ten největší úspěch byl s hasičákem v roce 1994

0/0
10.1.2018 13:30

P55e10t53r 96Č98e11r49m61á76k 9918765359360

Z pohledu jednoltivých ročníků bezesporu, celkově se však pumě už nic nevyrovnalo.

0/0
10.1.2018 14:05

R85o35m21a68n 14K47r52a60t64o34c63h55v60í36l 6736817616974

Ano, Puma byla skvělá.

0/0
10.1.2018 14:11
Foto

P32e80t29r 75J88a52r34o35š 6213832891

To proste musi bavit. Cely rok se chystat, a pak se vam vse sesype behem par hodin.

+1/0
10.1.2018 10:24

F36r17a44n55t33i35š72e19k 65S38t94r55n64a80d 4274905989766

První vyhrání z Dakaru vyhání. Loprais měl opět smůlu ... a příliš brzo - už ve 4. etapě končí. Další neúspěch Tatry. Měsíce příprav, miliony korun ... a vše se náhle zřítí do řiti.

0/0
10.1.2018 10:22

P30e30t84r 86Č48e51r98m25á11k 9458845619680

Neúspěch Tatry zrovna ne - oficiální tým Tatry naopak zajel velmi dobrou etapu. R^

+1/0
10.1.2018 10:32

P90a29v34e90l 25D97v26o64ř80á19k 3119437162339

Ona tam má Tatra oficiální tým?

0/0
10.1.2018 11:08

P14e97t55r 13Č65e85r83m22á68k 9878905329820

Samozřejmě - buggyru R^

0/0
10.1.2018 11:29

M86a42r16t48i28n 49H39o77r89a 4825705260572

:-))))))))

0/0
10.1.2018 11:30

P92e52t26r 31Č38e82r82m65á25k 9138425569920

To jste nevěděl? ;-)

0/0
10.1.2018 11:44

O39n85d14ř86e27j 52Č96a57p86k86a 6891351393264

Buggyra tak napůl oficiální je, minimálně dostávají od továrny prototypové věci a podobně... třeba kotoučové brzdy se testovaly u nich, než to šlo na sériový Phoenix.

0/0
10.1.2018 11:31

P57e40t60r 81Č34e73r81m13á27k 9958655559430

Ani ne napůl, mají oficiální podporu Tatry.

+1/0
10.1.2018 11:37

O38n52d11ř38e29j 30Č74a52p81k90a 6131921453864

Myslím to tak, že to není tým jako Kamaz nebo Peugeot. Mají plnou podporu, ale fabrice to nepatří.

0/0
10.1.2018 11:48

P40e44t22r 65Č49e14r18m10á61k 9968165759110

Nepatří ale má jejich oficiální plnou podporu - defacto je to tovární tým.

0/0
10.1.2018 13:30

P59a11v42e12l 57D97v31o31ř14á14k 3959867422929

Ne, není to tovární tým. Je to soukromý tým, s tovární podporou.

Příští rok může Tatra podporovat třeba někoho jiného.

Nic proti Bugyra teamu, fandím jim, ale tovární team to prostě není i když to tu budete psát neustále dokola.

0/0
10.1.2018 15:06

P39e27t94r 47Č25e84r69m72á13k 9658985599790

Ano vždyť píšu “defacto” tovární tým.

To že se to může změnit a výběrko vyhraje v budoucnu někdo jiný jistě možné je, koneckonců takhle o to před pár lety přišel právě Loprais.

Vy jste se pak ptal jestli má Tatra nějaký oficiální tým - což má, Buggyru. Jestli se vám libí nebo nelibí označení tovární tým už je vcelku vedlejší.

0/0
10.1.2018 15:31

V42i77k51t67o35r 70K31r53u31s 6766858174159

Neuvěřitelné, kolik ubožáků se tady v diskuzi sešlo... Loprais vám hodně leží v žaludku. RvRvRv

+6/0
10.1.2018 10:17

B13o92h11u26s26l28a33v 29D48u36š58e41k 5170265304265

v žaludku ne. Spíše někde na boku. ... A kdyby k tomu přistupoval s pokorou Macíka, tak by i ta diskuze vypadala jinak. On už totiž štve i ty, kteří mu fandí, protože udržet se zase jen první 4 etapy už trochu nuda je.

+3/−3
10.1.2018 10:20

M32a89r44t32i36n 98H76o82r37a 4195795360892

Ale no tak!!! :-))))) Že zrovna Macík by k tomu přistupoval s pokorou? :-)))) ..... Zrovna včera byly "ozvěny" se Suchařípou a tam padlo, že Macík byť tak mladý se umí parádně prodat..... Nic proti tomu! A hlavně že mu to zatím vychází - za to jsem rád. Ale porovnávat "bohorovnost" těch dvou s výsledkem co vychází vám, to je trošku přes čáru! :-)

+3/0
10.1.2018 10:26

B45o26h78u30s96l61a50v 34D75u16š67e52k 5630215614295

Jo taky jsem viděl. Ale je fakt, že Macík zrovna jen říkal: že oni desítka, tak by to chtěl letos zlepšit. Nic o prohánění Kamazů a útocích na pódia apod. mě to už taky trochu štve. Každý rok jen kecy. Taky bych si dal opáčko a rád bych viděl české auto s Beduínem.

0/0
10.1.2018 11:29

P76e90t47r 94H53e53n93d57r96i35c75h 6136642100472

Tak jsem se na chvilku zasnil. Mít Tatra stejný rozpočet a zázemí na Dakar jako má Kamaz (ano, vím, že je to nereálné), jsem přesvědčen o tom, že Rusáci by měli rázem co dělat. Škoda, že na kdyby se nehraje...

+1/0
10.1.2018 10:12
Foto

P96e35t66r 97J12a82r34o48š 6723662141

Na trati je to jen o posadce a i tam jsou vesmes vyrovnani. Takze zadny valec by to nebyl. Jen by to bylo vyrovnanejsi.

0/−3
10.1.2018 10:31
Foto

P70e70t66r 41J87a14r33o38š 6433602811

Naprosto podcenujete rusaky. Jsou to vyborni jezdci s obrovskyma zkusenostma. Koneckoncu spoust jich ma najezdeno vic nez Loprais. To je proste fakt.

Jedine kde by Kralovna mohle vyrat, by byl naopak zavod s omezenym rozpoctem, jako ma Loprais ted. Mohl by doufat, ze kamazy se rozpadnou driv nez tatra.

0/0
10.1.2018 11:48





Najdete na iDNES.cz