Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rallye Dakar odstartovala. Lopraisova Tatra vyhrála první etapu

Aleš Loprais s kamionem Tatra vyhrál první etapu jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar. Druhého Martina van den Brinka z Nizozemska, v jehož posádce je i mechanik Daniel Kozlovský, porazil o 22 sekund. V cíli měřeného testu je však zatím jen osmnáct kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12a28v50l90i24n31a 82H20a61m77p18l20o15v85a 7301658429432

Snad daji ty penalizace zpet na 20 minut. I kdyz, pokud jim navigace hlasi, ze prejeli waypoint a mohou se vratit a neudelaji to, jsou mozna dve hodky akorat.

0/0
7.1.2018 14:27

M41i25l85a33n 81H32o59f33f75m44a97n16n 7766229502672

Trénovat střelbu mohou celoročně, tak se člověk diví, že jsou rok od roku horší a horší...

Kurňa, kde je chyba?

0/0
7.1.2018 12:25

J12o17s25e66f 50Č77i27h88á43k 7431409580176

Na Dakaru se střílí :-)

+1/0
7.1.2018 13:15

M44i22l97a11n 42H30o70f21f78m45a28n41n 7906559472212

Tahle soutěž už není, co bývala...

... ale stále mě baví...

Jen těch penalizací za neprojetí kontrolních bodů je nějak moc.

Je slušné nabrat po cca 30 měřených kilometrech, které vítězové zvládli za cca 20-27minut, ztrátu přes 2 hodiny...

+1/0
7.1.2018 10:35

J55i11ř94i 69N47a83v23r49a74t91i63l 7960950890481

Jako vždy to někde rozstřelí.Nemít za sebou opravdového závoďáka Lopraise tak jezdí akorát v Tatře s vysokozdvižkou.

+1/−2
7.1.2018 10:03

Š90i10m26o40n 32M98a15r44t91y78n56e33k 7713965353596

Zase jeden chytrej. Aleš má za sebou tátu - Milana Lopraise. A bez Milana by i ten opravdový závoďák Karel Loprais od roku 2001 seděl doma na zadku, protože by neměl peníze jezdit dakar. Milan totiž od krachující továrny v roce 2001 celý tým koupil a provozoval ho sám. Je pak logické, že když Karel odešel do závodnického důchodu, tak za volant posadil svého syna Aleše.

A ze současných českých závodníků má Aleš zatím nejlepší bilanci a výsledky na dakaru. A v poměru startů a odstoupení ze závodů je na tom stejně jako Martin Kolomý. ......

0/0
7.1.2018 10:14

P32e79t76r 87Č41e44r88m69á60k 9988585359490

V první části souhlas (i když taky jen částečný, to že v posledních letech tak často nejel s vlastním autem bylo právě kvůli financím, a jejich nedostatek zase důsledek jeho sportovních výsledků), druhá je zavádějící - nejde o bilanci ale o to jak kdo jezdí a na co má, a tam všichni dobře vědí že je momentalní česká jednička Kolomý.

Každopádně bych samozřejmě přál co nejlepší umístění oběma R^

0/−1
7.1.2018 11:51

Š66i72m24o87n 95M36a40r73t24y25n22e49k 7663135893896

Ono je těžkého říct kdo je jednička. Kolomeho na poslednich dvou dakar ech pojezdili jeho tymovy parťáci. Mimo jiného i ten Aleš...

0/0
7.1.2018 13:32

P59e50t51r 48Č42e40r27m28á12k 9178555219560

Těžké to ani není, Kolomý je tak obecně uznávaný a braný (což nijak neznamená že Loprais jezdí špatně), to že loni skončil Loprais u Buggyry toho bylo vcelku jasným signálem, výsledky jsou pak samozřejmě věc jiná - tam už jde o mix techniky, únavy, prostě náhody.

0/0
7.1.2018 16:53

Š78i32m49o79n 93M35a16r41t45y74n69e94k 7843175633646

Kolomý je tak braný pouze z pohledu Buggyry a jejího okolí. Zatím jako jednička zbytečně často chybuje. Aleš dokáže jet vyrovnaně a za poslední roky nedělá žádné větší jezdecké chyby. To Kolomý naopak - dokáže dvě etapy jet hlava nehlava a třeba je vyhrát a pak ve třetí je schopen auto hodit na bok, nebo urvat kolo.

Ale to je jedno ,každý má svého favorita. Aleš si vyzkoušel cesty pronájmu a nyní je opět ve svém týmu. Jen je škoda, že u nás nemůže vzniknout jeden silný tým, kde by mohli jet ti nejlepší.

0/0
7.1.2018 18:01

P47e74t41r 97Č78e11r57m16á85k 9178355559940

No vidíte a ono je to ve skutečnosti téměŕ přesně naopak, v závodním prostředí je až na vyjímky obecné uznávanější Kolomý, v tom laickém resp. u fanoušků spíše Loprais. Zdali je to tím že více investuje do PR a je tedy více vidět v mediích a nebo tou nostalgií ve spojení Loprais - Tatra těžko říct.

V tom závodním je jako lepší řidič brán Kolomý právě pro svůj vyrovnaný styl jízdy, kdy se snaží držet se v poklidu nějaké pozice a ve vhodnou chvíli útočit a posouvat se výš, tak jako to dělal K. Loprais. A. Loprais naopak se svým agresivním způsobem jízdy kdy od prvního metru jede pilu dosahuje pochopitelně lepších dílčích výsledků (jako ten včera), bohužel pro něj je dakar vytrvalostí rally a tak se mu dříve či později postaví do cesty lidský nebo technický faktor který to tempo nevydrží.

Loprais si pak nic “nezkoušel”, neměl zkrátka jinou možnost než si jen pronajmout místo v autě, na vlastní tým neměl peníze, navíc Buggyra k němu byla velkorysá a loni tedy plně naplňovali tezi o silném týmu s nejlepšími. Proč se Loprais opět trhnul a jede sám se starším autem má asi více důvodů, především osobních.

Každopádně není to zápas kde je vítěz jenom jeden, fandím oběma aby dojeli a alespoň jeden z nich se vešel do první pětky R^

0/0
7.1.2018 18:57

Š84i88m79o28n 27M45a91r71t68y71n77e83k 7583245743806

Na vlastní tým neměl dost peněz? Ale on ten tým už má několik let. A ta cena pronájmu jiného auta také není malá (v případě Manu a Iveca téměř srovnatelná jako nasazení vlastního auta). To že nestartoval ve svém týmu mělo důvod vtom, že jeho auto nesplnilo technické předpisy (použitá jiná kabina) a přestavba byla poměrně náročná, tak zkusil jít Aleš cestou pronájmu jiného špičkového auta.

A vyrovnané výkony u Kolomého - to tak před pár lety, teď většinou udělá nějakou blbost, která končí karambolem nebo poškozením auta.

0/0
7.1.2018 19:29

P53e56t33r 62Č63e63r42m24á23k 9768775739420

Neměl. To že má doma zázemí v podobě lidí a techniky jistě nikdo nezpochybňuje, ale dostat je na dakar znamená jim všem zaplatit startovné, akreditace, letenky atd atd. A na to prostě neměl finanční prostředky. Pronájem místa v autě (kdy mu tým dodává veškeré zázemí, servis, mechaniky i posádku) je sice drahý ale pořád výrazně levnější než tam táhnout tu vlastní karavanu.

Tvrzení o technické nezpůsobilosti je jen mediální pohádka, to ví každý kdo se kolem toho jenom trochu pohybuje, stejně jako to jak “náhodou” vždy objeví tým s volným autem, nesmysl, už v létě do měl domluvené.

A nikdo netvrdí že Kolomý je geniální, to vůbec ne, ale v porovnání s Lopraisem je jeho styl skutečně velmi konzervativní a vyrovnaný.

0/0
7.1.2018 22:49

Š93i86m98o59n 45M59a85r89t75y67n71e71k 7923785123636

A pro info, kdy to Aleš naposled rozstřelil?

Poslední havárie byla v roce 2012 a to řídil mechanik. Tak jeho poslední nehoda je tedy z roku 2010.....

0/0
7.1.2018 10:29

V23o30j85t81ě35c41h 60K12o92n41í31ř 8561655157492

Jo to byla hrozná škoda. To bylo naposledy, kdy jel český kamion reálně na bednu.

0/0
7.1.2018 17:25

Š67i27m38o74n 84M77a33r22t64y88n90e77k 7873605893706

Dneska to už to začne naostro. Držím palce, aby v kamionech Aleš pozici udržel a oba Martinové se posunuli o trošku výše. Pro Martina v osobacích platí, to, aby udržel svojí krásnou pozici. R^

Chybí mi tu letos DeRooy, ale ten si jel zazávodit do afriky, kde má ambice vyhrát celkově (porazit i osobáky) a zatím mu to jede parádně.

0/0
7.1.2018 9:50

P84e39t59r 98Č56e90r91m17á61k 9358955669140

U letošní afriky je asi největší zajímavost to že Tomeček jede naprosto sám, a zatím to vypadá že i tak se DeRoye drží velmi dobře, což je úžasný! Bohužel na idnesu si o tom nepřečteme neb si nezaplatili reklamu....:-/

+1/0
7.1.2018 11:53

R37a39d33e69k 27H14o53l63í13k 1268844880186

Pepa Macháček počítá diváky a pak mine kontrolní bod......čím starší, tím víc roků;-D

0/0
7.1.2018 9:04
Foto

M31a92r43i63á71n 50K12y70r45a26l 1165164924754

Nějaké divné ty čtyřkolky na dakar.com. Neví někdo, proč tam má Macháček a spol ztrátu přes dvě hodiny? Dle ČT prý měl tu ztrátu mnohem menší.

0/0
7.1.2018 8:32

M35i30c23h59a81e65l 17D36o58u66c17h69a 2568452161810

Taky je mi to divné...

0/0
7.1.2018 9:42

R23o73b19e48r69t 97N72ě97m62e54c 6647437913230

Díval jsem se, a na startu je s kamionem opět pan Sugawara. Letos v květnu mu přitom bude 77 let...

+4/0
7.1.2018 8:20

R27a63d34i37m 28V43e89n66g13l33a10ř 3932447761559

Není to jeho synek?

0/0
7.1.2018 8:58

R12o92b65e64r63t 13N41ě95m54e15c 6377567253950

není, je to starej Jošimasa, co jel v osmdesátých letech ještě třikrát na motorkách a asi šestkrát v osobáku

https://www.dakar.com/en/competitor/521

+1/0
7.1.2018 9:05

R36a11d73i44m 45V49e53n45g29l27a71ř 3912557691859

Tak k tomu se hodí jedna hláška z čes. filmu - dědek bláznivá ;-D

+1/0
7.1.2018 9:34

R47o75b62e95r51t 60N60ě98m77e37c 6197847673790

jeho synek jede také, ale v jiném voze

https://www.dakar.com/en/competitor/511

0/0
7.1.2018 9:13

B32o90h85u73m69í76r 31E35l58i98á36š 3123652733479

Lopraisova Tatra dojela první a jak dojel Loprais take?

0/−2
7.1.2018 8:17

P91e71t56r 70Č19e16r39m73á59k 9728455749110

Určitě dobrá zpráva, ale byl to pouze prolog, skutečná etapa přijde až zítra, tak snad to bude alespoň stejně dobré.

0/0
6.1.2018 23:55

Š95i16m35o63n 84M64a95r36t84y27n84e92k 7633225263636

Sice "pouze" prolog, ale celkem drsnej. Třetí auto Buggyry (Vrňák) na těch 31 kilometrech ztratil na Lopraise skoro hodinu.....

+4/0
7.1.2018 0:00

R68a48d93i86m 60V84e65n62g24l57a73ř 3922267351109

Vrňák nejede na umístění, funguje jako rychlá asistence.

+1/0
7.1.2018 8:58

P34e12t29r 39Č52e72r72m26á11k 9768215169540

Drsnej nedrsnej, jenom prolog. Závod má pomalu 10tis km a tohle byla 30km rz... Taky tomu odpovídali výsledky kdy první desítka měla ztrátu necelé 3 minR^ Vrňák je mimo, ten nejede závod ale rychlou...;-)

+1/0
7.1.2018 11:47
Foto

L70e77n55k93a 22M20a89t34o50u87š50k20o50v71á 9490377906139

R^

+4/0
6.1.2018 23:37

Š19i58m26o60n 89M43a81r73t89y95n31e92k 7193495773216

Pěkně.

Prokop na 10. místě a Aleš Loprais dokonce na 1.R^

Hodně ztratil dneska Tůma a Roučková na čtyřkolkách.

+2/0
6.1.2018 22:45







Najdete na iDNES.cz