Diskuse k článku

Potrestaný Verstappen: „Idioti“ sportovní komisaři zabíjejí náš sport

Klábosil s vítězem Velké ceny USA F1 Lewisem Hamiltonem, čekal v zákulisí, až dostane povel vystoupit na pódium, když v tom přišla studená sprcha. „Bohužel jste byl penalizován, skončil jste čtvrtý, opusťte prostor pro tři nejlepší.“ Větší ponížení snad nikdy Max Verstappen nezažil. A hned si také našel viníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i37l60a39n 90V82o31l45e42k 5149573906929

Když jim vyasfaltovali takové plochy kolem závodní tratě, tak proč se vlastně zlobí, když jich využijí? Kdyby tratě měli normální obrubníky, tak se to neděje, když ale závodí na 'letišti'...

+1/−1
23.10.2017 20:03

J41i43ř36í 91S57c27h15w68a25c37h 8658434918886

v Brně měli takový náznak speciálního "obrubníku" a musel hodně rychle pryč...myslím, že se nelíbil hlavně jezdcům ;-)

0/0
23.10.2017 20:48

E50m44i40l 28M46i12n97á63ř 7340709809167

Takový krásný moment to předjetí!R^ Kvůli tomu na motorsport koukám. A oni to zakážou?Rv

Situace vznikla již v té levé dvojzatáčce dříve KR jel obranu u levého obrubníku, kdežto MV si ji pěkně vykroužil - získal trochu rychlosti navíc. KR pak nebyl včas vpravo na obranu a MV je závoďák, viděl díru, tak tam šel. O to přeci jde! Následně se jejich dráhy protínaly v ideální stopě. Klobouk dolů před oběma, že to zvládli a neroztřískali.

Takže podle kritiků MV měl on udělat co? Přibrzdit před zatáčkou a zařadit se za KR? Nebo objet bílou čáru a pravděpodobně nabrat Ferrari? To jasně blbosti - on udělal to nejlepší, co mohl! Diváci ho za to vyznamenali a komisaři potrestali!

+1/0
23.10.2017 17:42

J57i30ř15í 73S77c74h18w89a62c30h 8918384878506

Maradonova "zlatá ruka" byl taky krásný gól, diváci mu tleskali, ti argentinští dokonce jásali. Kdyby tehdy měli rozhodčí video, tak by se zachovali úplně stejně jak ti komisaři.....

Max rozhodně neudělal nejlepší co mohl. Samozřejmě, že měl předpokládat, že ho KImi zavře, protože jel totiž stále jako první. Max se ale prostě rozhodl "dát gól rukou" ale měl smůlu, že to všichni následně viděli! Jen některým to kupodivu jaksi moc nevadí.....Rv

+3/−1
23.10.2017 19:49

E59m54i78l 22M32i73n56á90ř 7410939969727

Krásný příklad, i když jde o něco jiného. Vypadá to, že podle vás a většiny "zavřít" stopu jezdci za sebou je v pořádku, zatímco skok přes vnitřní obrubník je velký přestupek proti pravidlům. Já nesouhlasím. Zkrácení trati je nepřípustné, ale záleží na okolnostech. Když se tím zabrání střetu, je to prominutelný přestupek. Naopak zavírání stopy tomu za mnou je likvidační faul a některá kličkování by měla trestat červenou (když jste u toho fotbalu).

+1/0
24.10.2017 12:31

J39i54ř89í 43S78c12h31w76a21c57h 8478204628876

ten první má na zavření stopy plné právo, říká se tomu "právo volby stopy při průjezdu zatáčkou", ten druhý o tom ví a proto se tam nemá cpát. V případě kolize je viníkem vždy ten druhý!

0/0
24.10.2017 12:55

E67m82i97l 87M24i48n89á58ř 7610489189547

Vidím, že jste nikdy nezávodil a znáte to jen z "odborných" komentářů moderátorů. Zrovna v komentovaném případě už byl RedBull vedle Ferrari před zatáčkou. A KR nenechal MV místo. Koukněte se na to a udělejte si vlastní názor na to, zda šlo o bránění nebo zavírání pozdě:

https://www.youtube.com/watch?v=BbCHTgn3nro

+1/0
24.10.2017 14:16
Foto

D58a57v42i10d 39K72o79p79a12l 5783452714859

Kdyby nebyl Max takový F1 prasák tak mi ho v tomto případě bude líto. Ale není.

+1/−1
23.10.2017 17:35

F22a36b65i73o 48S96g41a12t68t84o88n18i 9431150817340

Kolem tratí by měl být kačírek a bylo by po sporech :D

+3/0
23.10.2017 15:31

L94a70d56a 72N28o77v56a18k 4462823177

béééé.. všeci kradnů a já kradnuť nemôžem...?;-D

0/−1
23.10.2017 14:09

I64v13a62n 26Z37y35k63á91n 9870983219226

Verstappen, ať je raději hodně zticha! Za závod stejně jako Ricciardo provedli pár předjížděcích manévrů stylem, že soupeře vytlačili celým vozem mimo trať. Už za to jim měla oběma přistát pentle během závodu. Že oba dva nadužívali prostor mimo trať, celým svým vozem, jsem sledoval celý závod a to v místech, kde se tomu ostatní úspěšně vyhýbali, ale tihle dva tam s tím měli pravidelně "problém", protože tam samozřejmě získávali. Maxova arogance se mi začíná zajídat, protože tenhle papánek postrádá byť jen špetku respektu.

+7/−1
23.10.2017 13:15
Foto

D55a88v56i20d 30K39o73p96a76l 5393492434909

Amen!

0/0
23.10.2017 17:36

V51l78a92d55i69m49í32r 64C85h77a33l14u80p88a 3542980848130

To je možný, naprosto souhlasím, ale je tu jeden háček.

Bez těchto závodníků a bez těchto manévrů to již není závodění. Již několik let F1 nesleduji, protože se z tohoto seriálu stal neskutečně nudný příběh o vozech jezdících ve vláčku ........ PŘÍLIŠ MNOHO KROKŮ vede k omezení závodění, je velmi potlačována invence konstruktérů. Pokud se uvolní pravidla, bude to nebezpečnější? Ano jistě. Může dojít k haváriím? Ano může. Mohou si závodníci vybrat zda jezdit F1, nebo motokáry? Ano můžou? Tak v čem je problém? Za ty peníze a slávu ať taky trochu riskují. Nevím proč mám koukat na nudu a nudu a nudu ...

+1/0
25.10.2017 11:05

M49i94r59o44s26l38a31v 45Z86i17k18m19u86n73d 6228812457828

Virtuální dotaz na Verstapena : "Byl by takový předjížděcí manévr možný, pokud by okruh (jízdní dráha) nebyl vymezen bílou čárou na vozovce, ale byl tam několikacentimetrový obrubník nebo stěny jako např. v Monacu ?"

Nebyl, obrubníky by naopak zvyšovaly bezpečnostní rizika, např. z hlediska možnosti opustit rychle a bezpečně trať při technické závadě vozu, jako se to stalo stájovému parťákovi ...

Při současném technickém pokroku není nemožné osadit okraje jízdní dráhy pasivními čipy a vozy aktivními senzory a když se vůz dostane "větší polovinou" (věcně je to výraz hloupý) za hranice jízdní dráhy, tak se na časomíře jezdci připočte k dosaženému času stanovená penalizace.

+2/0
23.10.2017 13:08

P84e97t42r 38U70t88ě90k13a78l 9860258578

Správný trest, jasně předjel Kimiho mimo trať.

A ty kecy, že tamtudy jel i Bottas? No to je k smíchu - přece jej tam sám Verstappen vytlačil!

No - nemám ho rád a jak vidno, asi to potrvá. Nafoukanej fracek. Pravidla platí pro všechny, jen pro něj ne.

+5/−2
23.10.2017 13:04

V83l52a77d53i45m92í95r 91C44h76a26l48u14p45a 3562760678450

Můžete mi říci, který z pilotů není prcek? :-)))))

0/0
25.10.2017 11:06

P40e67t17r 18U25t10ě15k17a65l 9870548358

Tak sice jsem napsal fracek,

ale i tak nejsou všichni prckové. Optimální výška je tak okolo 173 a to jednak není zrovna míra prcka, ale taky tak měří většina pilotů. No a jsou i větší, přes 180, jako třeba Weber, Button, Kubica, Di Resta, Sutil, ...

0/0
25.10.2017 11:23

J35o51s58e70f 58Š33o66l19t29e76s 8884498890493

On na to ještě někdo kouká a zajímá ho to? Fakt?

0/−1
23.10.2017 12:12

J31i25ř89í 66S53c43h35w21a50c84h 8898764448626

ne nikdo na to už desítky let nekouká fakt, opravdu!

Vždyť zajímavost F1 přece skončila koncem 50. let.....to chlapi byli ještě chlapi a o počítačích ještě skoro nikdo nevěděl, že....;-D

+2/0
23.10.2017 12:49

J52i40ř85í 39R13e88r51y89c95h 8540736979521

Je rozdíl pokud pilot vyjede mimo trať a nezíská výhodu anebo získá výhodu. Pokud získá výhodu tím, že někoho předjel, tak musí vrátit ihned pozici zpět. Pokud získá pouze časovou výhodu, tak stačí pokud na chvílí znatelně zpomalí.

No a v tomto případě se stalo to, že Verstappen vyjel všemi 4 koly mimo trať a právě v tomtu okamžiku se dostal o pozici vpřed. A pozici následně nevrátil. Takže následně musí zákonitě přijít trest dle pravidel. Penalizace bývají odlišné. Někdy se připočítává 5 sekund, jindy 25s. V tomoto případě stačilo, aby se dostal za Räkönena, takže připočetli 5 sekund.

Takže opravdu nevím, proč se skoro všichni rozčilují...

+8/−1
23.10.2017 12:06

J10a36r20o90s27l67a34v 59M82a90r75v31a10n 2907980406187

F1 uz není moc zavodeni, ale o pravidlech, taktice a sponzorech.

+2/−1
23.10.2017 11:29
Foto

V85l68a55d32i55m76í46r 13Š19ť85a60s79t35n92ý 1211796455813

Není to jednodušší na závodech Indy car? Jezdí si hezky kolečko, uhnout není kam a když to někdo zvoře, tak letí. Doslova.

0/0
23.10.2017 11:03

R20o23b74e98r58t 75D37u91f56f93e63k 8819880593897

Hodně moc se mi líbí nemálo příspěvků, které se vyjádří k dění na trati nebo zákulísí, avšak nikdy nazapomene autor uvést, že vlastně F1 nesleduje, a to i několik let :-):-):-). To je vážně úsměvné...

+6/−3
23.10.2017 10:57

P65e46t86r 39T96y77č80k43a 6535242589472

Tak jako zkrátit si to zkrátil. Podle mě by to tam ale vůbec nemělo být. Kdyby tam byl písek tak by to udělat nemohl.

0/0
23.10.2017 10:37

K98a13r65e82l 20N29o55v27á29č93e20k 5681955569276

Přejížděj čáry pořád, ale když někdo tak předjede, tak obvykle předjetého hned pustí zpátky, aby nedostal trest. Tady se to nestalo. Taky bylo divné, co to dělat Raikonen, že jel tak moc na vnějšek.

Měli by za ty bílé čáry dát takový materiál, aby viníka výrazně zpomalil a pak by tam přestali jezdit.

+1/0
23.10.2017 10:35

P83e88t18r 55W14a70l29t44e37r 6740911169848

Räikkönen najížděl zatáčku v ideální stopě a pak už jen instinktivně uhýbal před hrozící kolizí. Lépe dojet čtvrtý, než být sestřelen.

+7/−1
23.10.2017 10:44

R42i42c41h54a44r27d 89K92r52á38l 4808717680133

Navíc Räikkönen měl podstatně opotřebovanější gumy a před sebou Vettela, jízda v těsném závěsu nemusí být vždy to nejlepší.

0/0
23.10.2017 13:25

M72a45r51t76i69n 10F30r62a58n64t16i12š42e37k 7825310553445

Pokud bude trestána agresivní jízda i za podmínky, že druhý jezdec není nijak ohrožen, může F1 jezdit i moje babička a bude to stejně zajímavé jako dnes.

+6/−1
23.10.2017 10:06

J37i49ř41í 86S61c77h23w61a39c37h 8908454798746

v tomhle případě Kimi ohrožen byl a kolize nenastala jen proto, že uhnul z ideální stopy, ač měl na ni jako první jezdec plné právo a tím zabránil prakticky jisté kolizi.

+3/−1
23.10.2017 12:15

M42i12c25h70a90l 33D25u45š84e21k 5786817893381

Jednou je to pravidlo a je třeba ho respektovat. Pak by ale to pravidlo měli "komisaři" respektovat po celou dobu závodu. A tak to evidentně nebylo. Z mého úhlu pohledu regulérní podjetí... Důvod: plnej plyn, rychlost přes 200 km/h, odstředivá síla jako prase, a tisícinky vteřiny na reakci obou pilotů. Jeden uhýbá doleva a ztrácí ideální průjezdnou stopu a rychlost, druhý uhýbá doprava. V té rychlosti se nelze vrátit za čáru zpátky, šli by do sebe... Od chvíle, co mu soupeř dovolil natlačit před zatáčkou přední kola na jeho zadní bylo rozhodnuto. Za mě tedy: chyba komisařů, že pravidlo nepoužívali po celý závod. Měli nechat závěrečné umístění být. Maximálně by se čtvrtý jezdec odvolal a řešilo by se dodatečně...

+3/−3
23.10.2017 10:01

R24i56c64h69a16r35d 36K40r63á41l 4578887970553

Asi takhle, pane Dušku - v poslední minutě dá hráč ve fotbale poté, co si zpracuje míč rukou, krásný gól. Budeme se ohánět tím, že šlo o vypjatý moment, souboj tělo na tělo, extrémní situaci? Podívejte se do historie F1, co řekl slavný konstruktér Colin Chapman - pravidla jsou od toho, aby byla respektována

+2/0
23.10.2017 13:27

V47l90a35d67i28m35í37r 10C35h67a59l63u20p22a 3132550748810

Jistě, ale pak vždy a ne jen ve chvílích, když se to zrovna hodí, v tom je ten problém.

0/0
25.10.2017 11:08

P95e33t33e24r 80M36o75l72n48á16r 8705614392429

Aj v sobotňajšej kvalifikácii niekomu neuznali merané kolo ked prešiel podobne cez bielu čiaru ,kto to bol už neviem

0/0
23.10.2017 9:33

J43i26ř89í 46S29c53h24w70a12c86h 8568384118566

Raikonnen nedostal žádný smyk, měl právo volby stopy, jel z vnějšku na vnitřek ideální stopu. Verstappen mu tam strčil přední kola (tedy neumožnil mu toho práva využít), takže buď kolize nebo ustoupit. Kimi ucuknul, vyhnul se kolizi a Verstapen si přesto navíc zkrátil trať. Vůbec nejde o to, že se trať nesmí zkracovat. Na mnoha tratích se toto děje naprosto běžně, že jezdec který například nedobrzdí vjede do únikové zóny a vynechá další zatáčku, ale nesmí přitom někoho předjet, čili získat výhodu. Buď tu pozici vrátí nebo je potrestán. To pravidlo je zcela jasné, platí celý závod, včetně posledního kola a je jedno jestli se jedná o zkrácení 1 metr nebo 50 metrů při vynechání zatáčky. Tečka.

+28/−3
23.10.2017 9:31

P70e25t28r 59W84a81l17t12e31r 6240761549418

Perfektní rozbor, naprosto s Vámi souhlasím a rozhodnutí komisařů také považuji za naprosto správné. Protože pokud by tuto situaci adekvátně nerozhodli, mohli by celé pravidlo rovnou zrušit. A pak ještě jedno pravidlo, a další, a další... Až by byla F1 zcela bez pravidel a změnila se na demolition derby...

+3/−2
23.10.2017 10:00

K52a61m87i93l 63S15k30r30o76b94a23n18e55k 3387804627301

Kimi měl jet defenzivní stopu a tečka.

0/0
23.10.2017 14:38

J37i33ř96í 73S26c77h89w52a11c53h 8608364248676

souhlas, ale to nic nemění na tom, co jsem napsal ;-)

0/0
23.10.2017 15:17

K32a52m98i82l 28S50k97r61o74b95a36n50e48k 3327454757361

a ještě bych dodal, že Max je pilot jako ze staré školy. Jede hlava nehlava a jedině kvůli němu má smysl koukat na F1.

+1/0
23.10.2017 14:40

J77i30ř68í 92S48c30h43w77a45c20h 8138214138756

malinko bych to upravil:

... že Max je pilot jako ze staré školy. Jede hlava nehlava a ....i kvůli němu má smysl koukat na F1. ;-)

Ale problém je, co je to ta "stará škola". Třeba Lauda je "stará škola" není "stará škola"? Jeho strojově přesný styl měl do stylu "hlava nehlava" hodně daleko. A sám nedávno o Maxovi prohlásil "že patří na psychiatrii" ;-)

+1/0
23.10.2017 15:32

P69e49t80e55r 85M12o38l97n44á79r 8385704312779

Prísne rozhodnutie ale správne, tá biela čiara označuje trať,ak ju niekto prejde v pravotočivej zákrute,na ľavej strane, nič sa nedeje,lebo si vlastne predlžiť cestu a je to jeho chyba, ale ak ju prejde v pravotočivej zákrute ,na pravej strane, skráti si trať,a to sa už nesmie

0/0
23.10.2017 9:29

J88i36ř50í 29K65r76e33j57č92í98k 2397148774486

Předjížděl mimo dráhu a ještě se diví ? Že ho tak podle jeho názoru někdo taky tak předjel není argument.

+4/−2
23.10.2017 9:28

R49i15c87h58a63r91d 59K80r97á51l 4898897340493

Ale on ho tak nikdo nepředjel. V zatáčce 10 obvykle všichni piloti vyjíždějí mimo stopu, tedy v Austinu, takže by museli potrestat celé startovní pole.

0/0
23.10.2017 13:26

J32i33ř23í 19K58r21e98j55č82í61k 2907478974456

A zkusil jste si ten článek aspoň přečíst ?

0/0
23.10.2017 21:12

A91d87a56m 56B96í59l59e93k 4736504221677

tak ten záběr z jeho vozu je naprosto průkazný, to se obkecat nedá... spíš jde o princip, zda to pravidlo je logické a jak už zmiňují další, nebude lepší tam dát pořádné obrubníky nebo štěrk - potom by ubylo těchto sporných okamžiků.

+5/0
23.10.2017 9:10
Foto

R85a38d54o52m77í74r 85Š98r18á70m74e25k 4938290366494

Jsem pro návrat betonových bariér. Závodníci by měli pro predjeti využít šířku dráhy. Nikoli únikové zóny. Navíc by to bylvětší adrenalin . Konečně by jim šlo zase o život a museli by se více snažit. :-)

+2/−4
23.10.2017 8:41

M58a14r95c71e53l 61B45i16l63č43í43k 1361880713391

Na formuli se uz nedivam, kazdy si stezuje na to, ze se uz moc nezavodi a ted vidim krasny manevr a komisari ho takhle pohrbi.

+11/−7
23.10.2017 8:40

V48l67a45d53i23m26í38r 19J23a71n21ů 2463828269806

Jak jsi to zjistil, když se nedíváš?

+3/−3
23.10.2017 9:36

L40u13d40ě32k 53N25ě46m26e94c 8413760191456

Připojené video?

+2/0
23.10.2017 10:37

M23i41l52a71n 29V97i44k 1757355823813

Na F1 se nedívá, nezajímá ho - ale články o formuli čte.8-o

0/0
23.10.2017 11:13

J36u42r75a85j 57R80i49č97á33n46y 4611138336577

Vzhledem k tomu jak silena to je nuda, tak ma nejsis pravdu

+2/0
23.10.2017 8:35





Najdete na iDNES.cz