Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Armstrong ho vypudil z pelotonu. Bassons teď chytá cyklisty s motorky

V nechvalně proslulé éře Lance Armstronga byl mužem na odpis. Proč? Protože jako jeden z mála nedopoval a o svých dopujících kolezích psal články. I proto byl z pelotonu vyštván. Dnes Christophe Bassons pracuje jako antidopingový komisař. A dělá svou práci výborně - v neděli chytil teprve třetího cyklistu s motorkem v kole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a70v12l69i57n90a 34H13a28m63p23l12o98v98a 7411598369432

Chteli ho shodit do prikopu? Hodne podobne incidentu Froomeho s Aruem... Nezdravili ho, nechteli s nim mit nic spolecneho....Vytrvaly clovek, vsechna cestR^

0/0
5.10.2017 17:37

M40o21j74m88í54r 82S31k39á88l80a 2890162756

A já furt proč jsou ostatní rychlejší;-D

+5/0
4.10.2017 23:48

K35a35r87e53l 11S92u19m13b64a52l 4141382389827

A to jsi ještě nezávodil s Šustkem. Ten by ti dal i bez motoru!!:-P

+2/0
5.10.2017 8:27

M34o56j86m45í88r 67S36k82á26l89a 2840252296

;-D

0/0
5.10.2017 18:43

L47i28b12o53r 22P22o86r87d76a 8217542394658

Taky mě to plesklo do oka

0/0
4.10.2017 16:29

P26e39t74r 68T69y59č25k98a 6955812119442

Já bych v cyklistice zákazal i použití wattmetrů a vysílaček ve směru od týmu k cyklistovi. Myslím, že závody by byly zajímavější.

+4/0
4.10.2017 11:07

F11r47a48n51t18i97š68e84k 73O70s83t62r97ý 4915261507943

Vysílačky jsou ještě ok - akorát by se zvýraznil rozdíl mezi bohatými a chudými. Bohatí si vždycky budou moci dovolit mít kolem trati informátory.

Ale s těmi wattmetry to není úplně špatný nápad. Dneska už dost vzácné vyhnití na kopci. Zároveň je vidět méně útoků. Důvodem jsou právě wattmetry. Závodník ví, že nesmí jít do červeného. Ví, jak dlouho bude moci jet tempem, které nasadil.

Jen nevím, jak ten zákaz prosadit. Jak by se kontrolovalo, jestli ten který computer nemá nějakou skrytou funkci? Navíc týmy používají wattmetry k pozávodní diagnostice. Budou tedy dost proti.

0/−2
4.10.2017 11:16

M57a45r42e15k 32B51e96n17e57s 9303346106

Blbost. Wattmeter je jen dalsi zpusob jak merit to co popisujete. Predtim to byly pulsmetery a nakonec i vlastni pocity. Ale vsechno tohle je ucinne jen s vysilackama. Kdyz mi z auta nikdo nerika jak daleko jsou ti prede mnou nebo za mnou stejne nevim jak jet. O tom to cele je - vsichni jedou "minimum" a je jedno jak to "minimum" meri.

0/0
5.10.2017 11:01

F29r51a45n11t19i21š73e48k 45O68s23t84r54ý 4915551547223

A o ty vlastní pocity jde. Ty totiž zdaleka nejsou tak přesné. Ty byly důvodem, proč byly dříve mnohem víc k vidění nečekané útoky, případně totální vyčerpání na kopci.

Tělo by měl při závodech každý sledovat jen ze svých pocitů, nikoli sofistikovanou elektronikou.

0/0
5.10.2017 11:41

T69o77m42á73š 14B48r46a67b38e77c 2958516445596

Nesouhlasím, cyklistika se vyvíjí a dle mě vysílačky ani wattmetry atraktivitě neubírají :-)

+3/−1
4.10.2017 21:02

P76e44t84r 54N29o48v61á88k 8795529120

Vrcholový doping 8-o

http://bit.ly/VrcholovyDoping

-

obávám se že honbu za vítězstvím za KAŽDOU cenu ze sportu udělala chamtivost

ať sponzorů, médií, teamů, sportovců, tv, diváků ... celé odvětví zábavního průmyslu

-

-

pokud nebudete skoro mega hvězda nebudeme vás sponzorovat

pokud nebudete vyhrávat nikdo vás nebude sledovat

pokud nebudete trhat rekordy diváky to zacne nudit a bue jich to sledovat 10%? místo davového šílení a klanění se bohům ;-€

0/0
4.10.2017 10:41

P58e88t32r 57N60o39v94á51k 8935869510

bez dopingu nemáte na TOP vrchol velmi často šanci

to neznamená že nemusíte dřít, mít nadání, zázemí ... ... ...

-

doping je pouze neodhalený / odhalený

-

ano možná se dopuje o něco méně nebo chytřeji to neumím posoudit ale domnívám se že spíš chytřeji ;-€

+2/0
4.10.2017 10:51

R90o35s24t13i97s42l79a42v 77P95e10l18i45k49a68n 3475362167607

Článek je o amaterskem cyklistovy, který si tím vydělal 500e, předpokládám, že ho pořízení kola s motorkem vyšlo několikanásobně víc. Osobně tady tu motivaci podvádět moc nechápu.

0/0
4.10.2017 14:28

F80r96a89n71t55i58š24e20k 77O48s11t10r49ý 4715341537593

Chtěl vyhrávat. Pro to lidi udělají hodně.

+3/0
4.10.2017 15:03

M39i25l49a28n 19Z47e74l15e57n79k85a 1176904918689

Bohužel cyklistika s týmovými strategiemi, dopingem ztratila na popularitě. Motorky tomu už moc ublížit nemohou. Ale v rámci miniaturizace mohou pomoci technickému rozvoji kol pro nesportovce.

+1/−3
4.10.2017 9:09

P44e43t16r 54D10r62a68p53a83l 3325128933755

ztratila na popularitě? TdF je jeden z nejsledovanějších sportovních podniků na světě

+9/−1
4.10.2017 9:44

F95r60a45n20t95i19š17e20k 65O41s70t58r25ý 4665961787373

Týmová strategie je naprosto v pořádku. Je zábava sledovat, jakou taktiku týmy mají a jak se jim daří ji naplňovat.

Doping je dneska tvrdě stíhaný. Nedělám si iluze, že by neexistoval, ale rozhodně to není totéž jako před patnácti lety.

+11/−1
4.10.2017 9:51

P12e85t55r 41N64o15v64á79k 8525959700

8-o;-D8-o vaši naivitu bych chtěl mít - jako proto např ženské v roce 2012 na OH?

ve finále u 6 po letech zjištěn doping 8-o

--

--

Six of the first nine finishers of that Olympic race have been linked to performance-enhancing drugs in the years before or after!!!

případné detaily viz link výše

+1/−3
4.10.2017 10:45

F71r65a95n17t53i97š18e96k 44O75s20t81r84ý 4575771127443

Ženská cyklistika je trochu jiný svět.

Testuje se jak o život. Dneska už je taky všem jasné, že se testuje i hodně let zpátky. A že mezi následky patří i velmi citelná finanční ztráta.

Pořád budou podvodníci. Ale tak systematické, jako to bývalo, už to asi nikdy nebude.

+2/0
4.10.2017 11:10

F94r84a95n71t74i55š29e25k 47O44s41t54r79ý 4395531227463

Mimochodem, to, co cituješ, není z cyklistiky, ale atletiky.

+3/0
4.10.2017 11:17

J47o10s44e63f 15M27i57š98k43o60v91s14k70ý 9838851131298

Nevyznám se v tom. Jak je výkon motorku umístěného v sedlovce přenesen na kola ?

0/0
4.10.2017 9:08

J83a67n 10P98a96ř19í76z90e15k 9636760517636

Jak je výkon z motoru auta převeden na kola? Jak je u křovinořezu výkon z motoru přenesen na čepel?

+4/−5
4.10.2017 9:12

J45o66s69e48f 19M77i66š80k89o66v48s71k40ý 9938361201768

Určitě jinak než u toho kola. Nedělejte ze sebe chytráka. Naštěstí ostatní nějaké vysvětlení dali. Zřejmě je tak ozubený nebo šroubový převod na středovou osu. Jednoznačná odpověď ale chybí.

+1/0
4.10.2017 10:09

Z59b54y51n59ě55k 84J21a46n50d90a 7663712985631

Na fotce je vidět že motorek v sedlové trubce (tedy ne přímo sedlovce, jsme na Lupě) má dole ozubené kolo se šikmým ozubením. To vypadá, že prostě pohánělo kolo nasazené na středové ose. Baterie v bidonu...

Po pravdě by mě přišlo daleko elegantnější mít motorek přímo integrovaný do středové osy, prostě jedno vinutí na ose, druhé na rámu a minimální ztráty...

0/0
4.10.2017 9:23

J79i57ř79í 25D35o44l32e73ž18e45l 3489925106617

Motor v ose je blbost. Motor by neměl dostatečnou sílu.

0/0
4.10.2017 9:52

Z37b66y24n50ě80k 38J13a31n98d13a 7893802575111

Proč?

0/0
4.10.2017 9:54

P68e85t10r 18T90y13č67k23a 6605782119752

Nejspíš proto, že převody tam být musí.

0/−1
4.10.2017 11:08

J54i84ř46í 16D20o62l83e59ž19e83l 3759265906697

Osa se otáčí cca 90 otáček za minutu. Proto musí být motorek v sedlové trubce. Na fotce je vidět, že motorek je dlouhý, je v něm převodovka zakončená tím ozubeným kolečkem .Motorek točí 1000 za minutu a je zpřevodován na sílu (těch 90ot. za minutu) http://www.skhubertus.com/2016/elektropohon.htm

+1/0
5.10.2017 7:54

F59r58a57n75t34i54š85e30k 15O31s45t40r11ý 4965921237163

V sedlové trubce je motorek se šroubem, který pohání středovou osu, a tím pochopitelně přes řetěz zadní kolo.

0/0
4.10.2017 9:55

J44a49r14o83s27l84a92v 91T37k95a96d90l84e20c 6826260316530

Já se teda omlouvám,že to je trochu mimo téma. Ale spousta lidí mně tady zná. A rád bych cyklistům oznámil,že dnes ráno se narodila nová Kačka Nasch,Anežka Drahotů,Martina Sáblice a další kolařky.....JSEM DĚDA a malou Emílii budu tahat na kole,až se z toho zblázní. Ovšem musím si počkat min 6 let. Kolům zdar! P.S.-náušničky už mám:-)

+25/0
4.10.2017 8:37

J19a64r83o53m56i89r 33F78a25r70e79k 4602863657

nausnicky jsou pozlacene clanky retezu?

+3/0
4.10.2017 8:45

P95e76t40r 76N86o84v41á73k 8645829960

R^;-D

+1/0
4.10.2017 10:47

K87a39r30e21l 61S23u78m53b83a57l 4311902919247

Dědku - gratulace. A oslav to náležitě!!R^

+3/0
4.10.2017 11:00

Z60u48z68a31n22a 75V18y41n94i17k78a16l38o45v21á 9454985116550

Ty kopyto;-) gratuluji ještě jednou a hlavně to řádně oslavR^R^

+2/0
4.10.2017 11:16

J97a11r93o58s14l18a65v 80T43k81a47d55l49e83c 6726340926140

Zuzko,já Tě žeruV

0/0
4.10.2017 16:48

K69a31r49e56l 43K23o41n55e83č43n41ý 9487583304446

Čekat 6 let? Svému synovi jsem k letošním šestým narozeninám namontoval nášlapné pedály (na jeho naléhání). Jinak samozřejmě gratuluji!

+2/0
4.10.2017 11:27

T93o23m66á88š 64L23h55o94t73k58a 4576612388318

přeji zraví a ať Vám dělá radost ;-)R^

+2/0
4.10.2017 11:36

M65i21c28h40a65l 40M34i58l53l59e45r 9716622809472

Gratulace od protinozcu novemu dedovi, male Emilii a cele rodine. At se dari!

+2/0
4.10.2017 17:14

S12t43a88n34i15s89l59a67v 13S48r29b23a 4365744978854

když přesednete z kola za 10 000 na kolo za 10 000 000 a vyhrajete hned všechno, čeho se zúčastníte, tak je to velmi sportovní. když si na původní kolo dáte motůrek za pár babek a pomůže vám sotva desetinu toho, co pomůže kolo za 10 000 000 ale bez motůrku, tak je to velmi nesportovní, podvodné a doping. jak úsměvné.

0/−20
4.10.2017 8:14

O60n13d33ř28e31j 23F17r91a88n19c 4449681168

To si jako vážně myslíš, že kvalitnější kolo udělá takový rozdíl? ;-DRv

0/0
4.10.2017 8:24

S53t92a59n74i56s71l25a67v 36S32r41b16a 4535244908454

proč mají F1 stejné gumy, stejné motory, stejné šasy? protože už to nebylo o jezdcích, ale tom, kdo dá víc. těch pár wattů ti asi pomůže kolik? si to spočti sám, jakou práci odvedeš při 200 km závodu...

0/−4
4.10.2017 8:36
Foto

J26i97r83k55a 73P83ř68i39b62y25l 3882366962456

tak kolo za 10 000 000 bych chtel teda videt a jinak profi kolo dela rozdil tak do minuty na 100 km podle vykonosti, ale vzdy plati ze sebelepsi kolo bez dobrych nohou je k nicemu

+2/0
4.10.2017 8:44

J95a54n 89P60a59ř55í69z48e78k 9126820277346

Očividně těch pár wattů pomohlo dost, když už bylo jeho zlepšení tak výrazné, že se hned stal podezřelým. A pochybuji, že by někdo v této kategorii měl takové drahé kolo. Kolik tím vydělal? 500 E?

+3/0
4.10.2017 8:45

Z79b90y21n77ě97k 25J55a72n20d60a 7233422685331

V téhle kategoriii už jsou kola obvykle srovnatelná se špičkou...

+1/0
4.10.2017 9:04

J30a22n 40P82a88ř70í90z36e86k 9256910637456

V tom případě tam naopak nebudou kola za 10 000

0/0
4.10.2017 9:10

Z75b76y28n80ě72k 55J58a88n47d50a 7473892205501

Tak to je zcela nesmyslná častka co si pán vycucal z prstu, stejně jako 10M...

0/0
4.10.2017 9:11

J71a84n 92P76a28ř90í32z48e36k 9486290927566

Pokud tedy mají všichni v této kategorii podobná kola, a to už na vysoké úrovni, tak rozhodně nemůže dosáhnout nějaké výhody výměnou kola, jak pan Srba tvrdí.

0/0
4.10.2017 9:14

Z43b52y14n95ě85k 44J79a78n94d90a 7783502855191

Však pan Srba taky mluví z cesty...

Ale jinak 250W je až nesmyslně výkoný motorek, myslím že na výtězství nebo alespoň výrazný posun pořadím by mu bohatě stačilo 50 - max. 100W. Pokud pustil těch 250W, tak mu kolo muselo 'ujet pod zadkem', se nedivím že bylo podezřelé...

+4/0
4.10.2017 9:18

T44o82m70á91š 91W77r29o28b50l92o48w72s72k23ý 5375507791615

Pokud budeme mít STEJNOU výkonnost, tak se za Tebou celý závod v pohodě na tom kole za deset tisíc udržím, ať jedeš na čem chceš. A o tom to je... když jedou stejně výkonní jezdci ale jeden má motorek, tak mu stačí si těmi pár watty pomoct při nástupu v kopci a už ho pak nikdy nechytíš. Nepotřebuješ motorek na celých 200km, stačí ho ve správnou chvíli použít na minutu

+3/0
4.10.2017 9:16

M45a42r54t61i55n 40T71e76p92l24a35n 9417800865653

Představy toho pána, jak dražší kolo dává výhodu jak 250W motorek jsou samozřejmě mimo.

Na druhou stranu pokud budou 2 identičtí jezdci, jeden na hajtře za deset tisíc a druhý na profi závodním kole, tak nevěřím, že se ten na tom za desítku udrží. Ano, udržel by se na rovině, kdy by to uvisel. Ale nevím, jak by odolal nástupu v kopcích. Tam se projeví váha navíc, horší tuhost, lepší kola...

0/0
4.10.2017 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze