Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jednička Plíšková. Něco jako Zlatý míč pro Nedvěda

Mít světovou jedničku v tenisu je bombastická zpráva pro krizí schvácený sport v malé zemi s deseti miliony obyvatel. Karolína Plíšková mu udělala reklamu k nezaplacení. Po rozdělení federace se českým číslem 1 v tak globálním oboru stal snad leda fotbalista Pavel Nedvěd, jenž v prosinci 2003 převzal Zlatý míč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R93a44d82i91m 74B58e63n48i29c87e92k 8398373378224

Hm, srovnávat Plíškovou s Nedvědem, to může fakt jenom novinář.Rv

0/0
13.7.2017 9:07

Š91t28ě19p19á77n18k89a 88N55o44v63á36k54o21v35á 5426926813254

Můžeme mít na tenis Karolíny jakýkoliv názor, ale nemůžeme zpochybnit to, že je č.1 ve velmi populárním sportu a že se o ní ve svete ví a mluví. To měl taky autor na mysli, ostatní, které vyjmenoval, jsou jedničkami, ale ve sportech, které jsou sledované menší skupinou lidí a jenom v některých zemích. Karolíně fandím.

0/0
13.7.2017 2:00

T81o63m26á29š 55V15o18t31r51o98u63b82e61k 1380140114884

Lucky Loser R^

0/−1
12.7.2017 21:29

P13e74t29r 16P84o53k93o45r39n94ý 4362935172613

Světovou jedničkou může být, při dobré konstelaci hvězd, i hráčka, která za sledované období nevyhrála žádný turnaj. GS musíte vyhrát.

+1/0
12.7.2017 20:50

M59i46l55a21n 39S37v11i89t62á71k 9107680468

Karolína je světovou jedničkou pouze v tom, jaké nosí tenisové oblečení, které jí doopravdy sekne.

0/−2
12.7.2017 20:15

P55e80t79r 74U25t17ě34k53a88l 9160948758

Tak s tím, že jím jmenované naše sportovkyně nemusejí konkurovat tolika soupeřkám, to přehnal. Srovnávat třeba Sáblíkovou, která se drží na špici řadu let a soupeřek má mraky s Plíškovou, která je nezlobte se No.1 jen shodou okolností a proto, že naopak dnes WTA nemá žádnou vyčnívající hvězdu - je podle mne nesmysl.

A - pořád platí, že tenis Plíškové není nic moc. Neumí voleje a pestrou hru. Jde jen za ranou jako boxer. No - je to taky způsob hry, ale od No.1 by se mělo žádat víc.

+4/0
12.7.2017 17:45

K74a22m93i57l91a 11K32a24l82e91n70s60k12á 9836667437848

Spíš myslím, že autor porovnával neporovnatelné.

+1/−1
12.7.2017 19:29

D88a63v78i56d 59M41a25r63e92k 7863316384415

Plíšková rozhodně není No.1 shodou okolností. Svoje body si musela uhrát. Zbytek jsou akorát žvásty.

0/0
13.7.2017 6:23

M92a88r76t30i26n 95Š41t78r91o73s 4269667440758

U chlapů je systém bodování nastavený tak, že by se to nestalo, aby byla jedničkou bez GS :-)

+1/−3
12.7.2017 17:06

J16i12ř73í 28K24v46ě96š 1183676352781

No ony jsou ty systémy bodování takřka totožné, takže s tímhle tvrzením bych byl opatrný.

+1/−1
12.7.2017 18:08

D68a11v46i83d 73H23ý70ž26a 7875319646499

To je samozřejmě hloupost...

+1/0
12.7.2017 19:06

P87e32t79r 89K42o20n70d15e39r91l96a 2488562897220

Ženská tenisová špička je poslední dobou naopak silnější než kdykoliv předtím. To co před pár lety stačilo hrát, abyste byli v užší světové špičce (např. Errani), dnes nestačí ani na Top 50. Je tady spousta mladých výborných hráček, a proto bude čím dál těžší být N1. A to, že světová jednička nevyhrála GS, ještě v době Wozniacki ze začátku nikomu nevadilo. Až po několika týdnech to někdo vzpomenul, ostatní se toho chytli a od té doby se kvality těchto hráček neprávem zpochybňují.

+3/−2
12.7.2017 15:21

J13i24ř94í 94K79v19ě93š 1473376402411

Errani především měla vleklé zdravotní potíže.

0/−1
12.7.2017 16:34

S17l98a13v95o27m86í84r 46B34e39n90e66š 6172757560634

K těm uvedeným ženským hvězdám našeho sportu z nedávné minulosti, které při vší úctě se neutkávají s tak širokým záběrem soupeřek, ale přesto si jich moc vážíme, zapomněl autor připsat Mirku Knapkovou.

+3/0
12.7.2017 14:56

T72o39m18á49š 45J27a32n57d22e73č36k69a 5684788375421

Karolíně úspěch velice přeju. Nicméně jsem dosti rezervovaný k systému výpočtu ATP, který nepovažuju za spravedlivý. Moc nechápu systém žebříčku, který porovnává výsledek daného hráče na turnaji loni a letos - pak může nastat situace, kdy hráčka, která vypadne na začátku turnaje předhoní v žebříčku hráčku, která turnaj třeba i vyhraje...

Myslím, že téměř do dokonalosti je doveden systém výpočtu raitingu v rámci šachů (ELO), která vyhodnocuje každou hranou partii (tj. v tenise ekvivalent zápas) zhruba následovně: hraje zápas hráč s ratingem 2300 (lepší hráč) proti hráči s ratingem 2100 (horší hráč). Vyhraje-li lepší hráč, polepší si např. o 5 bodů a horší hráč si o to samé pohorší. Vyhraje-li horší hráč, polepší si např. o 15 bodů a lepší hráč si o to samé pohorší.

Úplně absurdní je pak výpočet žebříčku FIFA a UEFA, tam si vždycky říkám, že to snad vymysleli fotbalisti :-)

0/−2
12.7.2017 14:29

J62i12ř77í 63Z16e35l95i78n60k70a 1530877739329

Jsou to výsledky za posledních 12 měsíců. Jaké nejdávnější výsledky se započítávají do aktuálního ELO?

+2/0
12.7.2017 14:33

T38o87m13á61š 39J73a97n31d91e71č81k80a 5484148235581

Průběžně se hráči jen připočítávají a odečítají body za každou aktuálně odehranou partii, tzn. pokud mu začíná klesat výkonnost, klesá mu i hodnota ELO a logicky se tak před něj dostávají ti, kterým ELO stoupá. Podstatné je, že to odečítání a připočítávání bodů se vždy dělá na základě rozdílu mezi ELO dvou hráčů, kteří spolu hrají (tzn. porovnává se jejich aktuální výkonnost). Nedá se tedy říct, jaké nejdávnější výsledky se započítávají do aktuálního ELO, protože ELO je jakousi "cenou" hráče, kterou si vybudoval za celou kariéru.

+1/0
12.7.2017 14:42

J76i64ř60í 62Z34e54l72i78n10k66a 1130227699839

Asi to bude i tím, že šachová top kariéra může trvat i několik desetiletí.

Není mi tedy jasné, co se vám nelíbí na tom, že se v novém žebříčku nahradí bodový zisk z loňského Wimbledonu bodovým ziskem z letošního Wimbledonu.

+1/0
12.7.2017 14:55

T55o77m68á48š 50J96a81n65d26e97č67k64a 5804848905331

Jestli jsem to správně pochopil, tak se do ATP připočítávají body podle toho, do jakého kola se hráč v turnaji dostane. Ale absolutně se nebere v potaz, s jak silným hráčem vypadne. Pak je to hrozně moc o losu - porazí mě např. v 1. kole nejlepší hráč světa = a moje body za turnaj jsou v pytli. Vyhraju turnaj, kde se vymlátí nejlepší ve 2. straně pavouka a jsem na rok "king". Hraju půl roku s nějakým nepříjemným zraněním a nedaří se mi díky tomu tak, jako loni, obrovsky padám v žebříčku...

+1/−1
12.7.2017 15:11

J53i57ř73í 47Z22e76l33i22n68k14a 1420407829399

Jo, je to tak.

Orienťák má svůj ranking, který se při svém vzniku inspiroval právě tenisovými žebříčky. Ale navíc má právě ty koeficienty podle síly startovního pole. Tipnul bych si, že důvodem, proč to tak nemá tenis, by mohlo být třeba to, že by to bylo pro fanoušky příliš komplikované.

Co se týče losu, tak to je do jisté míry ošetřeno nasazením do turnaje.

A když půl roku hraji špatně (třeba i kvůli zranění), tak mi přijde OK, že padám v žebříčku.

0/0
12.7.2017 15:58

P16e93t19r 31M87a35r13h79o64l72d 2601938

Je to určitě úspěch a Karolíně je třeba pogratulovat. Škoda, že se jí to nepovedlo už v RG. Vypadalo by to určitě lépe, než po turnaji kde vypadla v druhém kole. Její fanoušci alespoň zase získali trochu munice do věčných hádek o tom, jestli je lepší tenistka ona nebo Petra:-) .

Mám pocit, že systém odečtů Kaje teď moc přát nebude a pokud jí americké turnaje nezastihnou v nějaké mimořádné formě o jedničku nejspíš zase (alespoň na chvíli) přijde.

Faktem je, že Káje chybí vítězství na nějakém opravdu velkém turnaji, ale mám pocit, že tu nedávno psali, že i Ivan Lendl se nejdříve stal jedničkou a až potom začal vyhrávat GS. Tak třeba je to znamení:-).

+4/0
12.7.2017 14:02

J98a44n 64K65o89s91t92k18a 9424587649956

Klasické okopávání kotníků, když se nejde dostat ani pod kolena!

Nemůže za to, že je v současnosti ženská špička slabší, než v jiných letech. Možná je jenom daleko širší a víc hráček si dělí body, ale to není její vina, ani vina systému výpočtu. Prostě má nejvíc bodů, takže je nejvýš na žebříčku, neboli je jednička. O trochu víc jsem to přál Petře, ale třeba se i ona dočká při současném rozložení sil v ženském tenise.

0/0
12.7.2017 13:58

A46n42n10a 44Z36a81j92í48č34k42o67v61á 6692717639136

Za to, že je současná ženská špička slabší, než v jiných letech nemůže. O to je zvláštnější, že ani v této době není schopná vyhrát nějaký GS nebo PM.

+2/0
12.7.2017 14:08

P96e50t76r 18P73o60k81o34r77n13ý 4482525482883

Osobně jsem přesvědčen, že GS je více než světová jednička.

0/0
12.7.2017 20:55

R30o72s44t53i35s51l92a12v 44Š38i90g67u55t 4737110953143

Asi nejslabší "jednička" za posledních x let.Taková jednooká mezi slepýma...

0/−4
12.7.2017 13:57

R29a29d38o15v44a18n 86S86ý71k80o27r20a 6584775544940

Svata prostoto. V roce 1990 byl naopak obrovsky statni dluh. Samozrejme ne ve financni podobe, ale v tom, ze vsechno bylo dlouhodobe zanedbane, zastarala a vyzadujici ohromne investice. A ten uzasny tezky prumysl a zbrojovky byly bez odbytu, protoze skoncila studena valka a zhroutily se vychodni trhy. Jste uplne mimo realitu

+3/−1
12.7.2017 13:31

M85i52l47a87n 35P27o38k60o14r47a 6429792824922

Nějak nechápu souvislost s tím, že je Plíšková světovou jedničkou v tenise? ;-D

0/0
12.7.2017 13:51

H36a59n75a 16U43l32r28y59c24h37o35v66á 9480793218838

To asi patřilo dolů pod příspěvek Válka, ten se tam rozvašňoval, jak to bylo za komárů skvělé.

+1/−1
12.7.2017 13:56

P33a79v22e23l 59P87e57t58r 5268935120102

Je to určitě velký úspěch, který Karolíně upřímně přeju. Ale srovnání s Nedvědem hodně kolísá...

+8/−1
12.7.2017 13:20

P53a40v70e53l 17D87o87m90i59n81i70k 8208725673918

Spíš pokulhává... a hodně.

+1/0
12.7.2017 13:28

P32e59t98r 60K89o80n92d62e18r98l69a 2798752717280

Nedvěd tuším taky nevyhrál ligu mistrů. A nevyhrál ani MS ani ME, což by se rovnalo aspoň Fed cupu.

0/0
12.7.2017 14:30

J57i27ř38í 25Z59e69l96i64n22k40a 1900337929739

OK.

Ale situace je to poněkud směšná.

+1/−5
12.7.2017 13:15

J97i51ř12í 86Z30e64l35i65n94k51a 1200727469179

Omlouvám se těm, kteří se mnou nesouhlasí.

Ale mně to fakt přijde dost směšné. Podobně jako situace před sedmi lety.

Jasně že jsou to body ze všech turnajů za poslední rok, ale tak nějak mi připadá přirozené, když člověk vyskočí na absolutní vrchol po fakt povedených GS a když je momentálně herně fakt nahoře.

Na US Open byla mezi dvěma, na Masters mezi osmi, na AO mezi osmi, na RG mezi čtyřmi a teď na Wimbledonu mezi 64.

0/0
12.7.2017 14:05

R44o17b28e17r24t 87C63i22k91á44n 7519420615615

Káje určitě gratulaceR^Snad přijde i to chybějící vítězství na grandslamu

+8/0
12.7.2017 13:10

T43o47m58á89š 69K69a44t11z 2275760882515

Fakt tyhle diskuze nechapu... Svetovy zebricek je pocitan vypracovanym systemem, ktery zohlednuje opravdu hodne aspektu a hlavne - jde o exaktni pocitani bodu! Zadne subjektivni hodnoceni umeleckeho dojmu na zaklade osobnich sympatii. Pokud nekdo tvrdi, ze kdyz Karolina nevyhrala zadny GS, nemuze byt jednickou, tak at mi ukaze kde je neco takoveho napsano v pravidlech tenisu. A jestli na tom chcete trvat, tak do hodnoceni vkladate subjektivni pocity a komentujte radeji krasobrusleni nebo klasicke tance. Jednoduse receno- kdo tvrdi, ze neni jednickou opravnene, tak zpochybnuje, ze jedna a jedna jsou dve.

+22/−3
12.7.2017 12:47

J62i31ř61í 43K73v48ě96š 1593576772331

Nikdo netvrdí, že by nebyla ve stávajícím systému jedničkou oprávněně. Akorát se tu zpochybňuje kvalita toho systému (který má imho do propracovanosti a dokonalosti dost daleko).

+1/−8
12.7.2017 13:22

T71o25m77á84š 44K38a20t52z 2775310722145

Konečně, na tuhle reakci jsem čekal :-))))

Takže v tom případě bych od vás prosil vysvětlení v čem je stávající systém nekvalitní a nepropracovaný a hlavně kdybyste nám všem co tomu nerozumíme představil ten váš, kvalitní a propracovaný systém :-))))))) Děkuji R^

+8/−1
12.7.2017 13:30

L60u13k61á81š 76H46a98v16l10í39č35e45k 6108892403108

Je vymyšlený výborně. Máte nějaký návrh, jak to dělat lépe? Pokud žádná z těch, které grandslam vyhrály, není schopná ten obří bodový zisk přetavit v pozici číslo jedna, je to jen ukázka toho, že není dostatečně dobrá a konzistentní. Rok je dlouhý a povrchy jsou různé. Plíškovou nemám rád, její herní projev ani mediální obraz, ale pokud tam je, je tam naprosto zaslouženě.

+2/−2
12.7.2017 13:57

J76i93ř64í 11K85v69ě34š 1273536912581

Pokud může být jedničkou hráčka bez GS a PM, tak prostě výborně vymyšlený není. A můžete se vztekat jak chcete.

0/−4
12.7.2017 16:39

D66a87v66i46d 72H40ý58ž56a 7815699856249

Další hloupost, jak to chceš vymyslet? Leda dát za GS 3000 nebo 4000 bodů. Když má světová jednička cca 7000 bodů tak je to prostě 4 vyhrané turnaje, nějaká semifinále a čtvrtfinále k tomu, dále finále grandslamu a je to. Myslím že je to vymyšleno asi nejlépe jak to jde. Vždycky můžeš namítat kolik má být za co bodů. Jako třeba ve světovém poháru v biatlonu, tam jsou bodové rozdíly za umístění minimální a nebo třeba formule 1, tam se systém změnil a podle mě rapidně zlepšil.

+1/0
12.7.2017 19:30

J81í20ř77í 26N71o84v52o49t43n47ý 2792515114379

Az vyhraje nejaky grendslem tak pak bude hvezda

+2/−13
12.7.2017 12:46

R18a12d74i43m 36V64o33k54r49o49u21h72l87í72k 1693413824286

Zato Ty jseš hvězda už teď.R^

+7/−2
12.7.2017 13:05

T16o17m49á29š 74S90v18o55b67o48d19a 9329503867942

Kolik holek háže závodně oštěpem a kolik jich hraje tenis?

0/0
12.7.2017 12:44

T71o13m49a54s 17D36o58l59e58z65e37l 6763590227636

Ja ji mam rad a fandim ji. Jenom se mi zda, ze kdyz svetova jednicka nevyhrala jediny grandslam a jen jednou byla ve finale, je neco spatne s kvalitou zenskeho tenisu, nebo s tim zebrickem. Kazdopadne gratulace.

+6/0
12.7.2017 12:43

J76a72r15o95s33l93a29v 67B82e98n52d28a 3180646151403

Jako ne-tenista, moc to nesleduju.. ani jsem si nevšiml, jak se tam dostala. Co vše nasbírala si můžu tak akorát přečíst , nicméně uspěchy Kvitove mám v hlavě uložené hlouběji a to asi byla Max druhá. Asi dobrý management pro Pliskovou, výběr turnaju a prostě je Best of, ničí je:) Nevsimam si u ni, že by sbírala jeden titul za druhým na tech nejlepších turnajích, ale jak tady padlo.. . Nejvíce bodu, každý měl stejne šance. Blahopřeju. I když si nemyslím, že to bude dlouhé trváni, je to obrovský úspěch a ať je co nejdelsi. Držím palce na, ať na té jedničce sedí.. A dlouho)

+1/0
12.7.2017 12:41

P26a70v85e92l 10D66o90m37i20n79i57k 8898695193628

Zbytečně bombastický článek. Už jen sousloví "v malé zemi" naznačuje mindrák, jímž trpí spousta příslušníků tohoto "malého národa", který to těm velkým zase jednou natřel. Podle mě - nikomu svůj názor nevnucuji - je mnohem větším úspěchem zisk GS.

+9/−2
12.7.2017 12:34

Š41t95ě55p84á42n 59D44o89l70e76ž82a81l 3712181828405

Přesně, taky mě tento komplex "malého" národa sejří

+5/−2
12.7.2017 12:40

P51e92t59r 96P59o87k35o69r75n16ý 4232675222243

I světové tenisové jedničky mnohem výše hodnotí úspěch na GS.

+1/0
12.7.2017 13:44

R70a76d22k88o 88M86a22j19e29r96č66í36k 4944318336827

Zisk GS jako motivace? Autore, genialni! Hned ji to zavolejte, ten napad ji zmeni zivot a cely tym se bude drbat na hlave, ze na to sami neprisli...

0/−1
12.7.2017 12:31

V19l65a12d95i27m48í76r 59K65o80u17d29e24l66k52a 1301312580622

Cestu na trůn umožnila porážka. To jsou ty naše paradoxy. Ale jinak dobrý:-)

0/0
12.7.2017 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze