Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Když žádný pixel viníka neodhalí. I takový byl první týden Tour

Jen si zkuste ten časový úsek představit. Tři desetitisíciny vteřiny. O tak nicotný a neuchopitelný rozdíl porazil Němec Kittel druhého Nora Boassona Hagena v páteční sedmé etapě cyklistické Tour.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i86r89k69a 44T25r87á45v49n11i20č92e74k 6854346399

Když jsem tento spurt viděl v přímém přenosu v reálné rychlosti, tak jsem byl ze Sagana hodně zklamaný, vypnul jsem televizi a šel si raději zaplavat. Nicméně mi to pořád vrtalo hlavou a nějak jsem nemohl uvěřit, že by ten chalan zo Žiliny odchovaný bryndzou a žinčicou, byl něčeho takového schopen. Večer jsem si sednul k televizi a vyhledal na youtubu videa a vše jsem si prohlédnul na několika videích zpomaleně a poté jsem musel uznat, že jsem Peťovi křivdil. Mark si pád způsobil sám, hodně riskoval a pokusil se nacpat tam kde bylo málo místa a navíc mu na kanálu celé kolo tzv. ustřelilo doleva a díky tomu vrazil do Sagana. Saganův loket vylétl až poté co se Mark sunul nenávratně k zemi, částečně proto, že mu za něho Mark zatahal levou brzdovou pákou a částečně proto, že vybalancovával Markův náraz. Tomu nasvědčuje současný pohyb celého Saganova kola a jeho levého kolene. O křížení dráhy nemůže být řeč, protože Sagan sledoval zadní kolo Demara, k tomu reagoval na strkanici mezi Bouhanim a Greipelem a navíc se vše odehrálo před hranicí 200 m před cílem. Nechápu jak mohla Jury rozhodnout takto diletantsky a nebyla schopna ani své rozhodnutí věrohodně vysvětlit. Tímto ukřivdili v prvé řadě Saganovi, pak nám fanouškům, celé TdF, ale hlavně cyklistice.

0/0
12.7.2017 11:38

J31a73n 72V90a40r52g32u77l80i98č 7451813587133

Přesto je to vynikající podívaná - třeba i v TV

+1/0
11.7.2017 8:17

J97i87r91k22a 97T29r58á41v84n45i97č56e85k 6944986619

mohla být ještě lepší

0/0
12.7.2017 11:50

T58o91m11á51š 38M51ě43c16h70á59č15e40k 65S45t37. 6947334510

Při pohledu na fotografie z kritického momentu je vidět, kde mají lokty ostatní závodníci a jak má Sagan loket vytrčený. Ale fandovství je mocný fenomén, pokud někdo někomu fandí, vidí vše po svém. Kdyby se někdo takto zachoval právě vůči Saganovi a nebyl by potrestán, to by bylo křiku.

0/−10
11.7.2017 7:38

J80a60r61o89m49i35r 82F44a77r72e38k 4812593307

Pri pohledu na fotografii zdaleka nevidite vse. Celou dynamiku toho stretu a padu. Jak presne doslo ke kontaktu, kdo kam miril, kde se po, prvnim kontaktu ocitla brzdova paka Cavendishova bicyklu, nic. Nevidite, ze Cavendish uz byl v padu a Saganuv loket vzal s sebou.

Bohuzel.....

+8/0
11.7.2017 7:50

J36a52r57o11m74i87r 53F92a56r36e75k 4692333357

Tady mate video s rozborem: https://www.youtube.com/watch?v=ci6P69_T4p8&t=38s

0/0
11.7.2017 8:03

J88a13r84o46m65i46r 69F26a27r79e29k 4712683787

Kurnik, od zacatku: https://www.youtube.com/watch?v=ci6P69_T4p8

0/0
11.7.2017 8:03

J30i17r63k22a 57P39a52l22á52s79e68k 4576808560355

proste ho tam sagan ocividne zavrel... na zacatku tam ma Cavendish velice dobrej prostor kolem bariery na atak a sagan se posune vice ke kraji, nedrzi si rovnou linii sprintu... cavendish ano... to je proste v pravidlech... vylouceni - asi byt nemuselo, ale bylo i kvuli tomu, ze pro cavendishe nesikovnosti sagana skoncila tour...

+1/−2
11.7.2017 12:01

J71a85r64o88m26i96r 18F56a20r11e40k 4582663737

Jenze Cavendish se tesne pred tim zavrenim pokusil Sagana odstrcit, a tim si sam zpusobil ten pad. Z pohledu z vrtulniku je pomerne zrejme, ze tesne pred padem jede Cavendish smerem od bariery a tlaci se na Sagana.

Navic Sagan se uz srovnaval, to zavreni neni az tak zrejme.

0/0
11.7.2017 12:14

R36o93b21i74n 94Ž63i14ž24k33a 2898644766186

To ne, Sagan ho tam zavřel hned. Na straně měl mraky prostoru a nacpal Cava na hrazení. Loket je samozřejmě blbost, ale tohle tam bylo.

0/−1
11.7.2017 13:25

J55a58r74o79m80i79r 98F30a71r71e60k 4662473717

Nesouhlasim. Viz ma odpoved na jiny prispevek:

Ze zaberu z vrtulniku je tesne predtim, nez zajeli pod stromy patrne, ze Cavendish se pokusil Sagana odstrcit. Sagan je vicemene srovnany, Cavendish jede smerem od bariery a naklani se k nemu.

Tesne predtim tam byl kontakt mezi Greipelem a Bouhannim, kteri se oba posunuli doprava. Proto se i Sagan sunul tak moc doprava, ale ne az uplne k bariere. Kdyz vyjedou zpoza stromu, Sagan je vyrazne bliz k bariere, ale to je dano tim, ze ho tam Cavendish potahal a Sagan balancoval, coz jde krasne videt na zaberech zepredu.

Proste celkove byl ten spurt osklivy a necisty ....

K tomu prostoru, on ho tam nemel, respektive nemohl tusit, jeslti tam bude, nebo ne, prave kvuli tomu kontaktu Greipela a Bouhanniho. A to same Cavendish, nemohl absolutne tusit, jak blizko k bariere Sagan pojede a presto se rozhodl do nej vrazit. A na to taky doplatil.

0/0
11.7.2017 13:56

R49a89d84i63m 28V76o26k88r75o54u34h90l91í57k 1623393164246

Pokud trestat, tak všechny stejně. A že by se jich vybrat dalo. Tohle byl klasický sprint a Cavendish jel k te bariéře hodně hloupě.

Celkově to zavání

+1/0
11.7.2017 13:06

M46a25r37i57a89n 39S67u96l98o 6355646534306

Pan Mechaček ešte raz a pomaly,ten lakeť sa Marka ani nedotkol a pre ten lakeť ho vylučili,ale antifandovstvo je fenomen a pokial niekto niekomu nefandi vidi to po svojom že jo vole

+2/0
11.7.2017 9:24

J88i41r44k36a 96P43a24l20á52s26e63k 4106218500745

problem je jeho pohyb k bariere, ne rovny sprint, zavirani prostoru vedouci ke zraneni... proste Sagan tenhle sprint nezvladl, zaslouzil si trest? v situaci, kdy se dava stejnej trest jako je to co se stane tomu co tu chybu soupere schytal ano... Cavendishovi skoncila tour, Saganovi taky... je to pryc, za rok ma sanci znova...

0/−2
11.7.2017 11:57

J65a62r14o43m24i70r 37F79a73r49e63k 4292193967

Tesne po padu tam Demare krizuje Bouhanniho a jen diky tomu, ze Bouhanni pribrzdil nedoslo k dalsimu padu. Demarre bez trestu.

Cavendish mel taky na vyber, nemusel se na Sagana tak agresivne tlacit.

Takze mame dve podobne situace, jednu vyresil jezdec defensivne, jednu agresivne.

Demareho krizovani je vice nez zrejme a je vedome, Saganovo zdaleka neni tak zrejme a Sagan o Cavendishovi nevedel.

A mame tady diametralne odlisne posouzeni tech incidentu od jury. To je to, co je nespravedlive a uplne mimo.

+1/0
11.7.2017 12:17

A86l83o53i48s 56M89a76t81o15u45s74e15k 6131941509706

po 50 letech ziti co by cech v cizine, jsem kvalifilovan rozeznat co je diskriminace, zalozena ne na barve pleti nebo pohlavi, ale narodnosti. Cesi jsou beze sporu rasisti a discriminuji otevrene jine narodnosti,se Saganem ted poznali, co je discriminace.....

0/−2
11.7.2017 0:40

O94t85o 94N53o36v71ý 7558901145669

já myslím, že zatloukáš hřebík do špičky, 50 let není kvalifikace ale zapšklost

+2/0
11.7.2017 5:45

P69a32v47e49l 23Č89e74c62h62n49e81r 9948747740697

Čekám jenom až vyloučí i Marcela Kittela aby měl zelený trikot nějaký frantík.

+1/−1
10.7.2017 23:15

B62e66d63ř71i28c83h 41J35a46n77á18č38e14k 1400271617156

Z detailního rozboru "kontaktu" je zřejmé, že se rozhodčí tvrdě poškodili celé TdF a Peťo Sagan by měl od nich inkasovat tučné odstupné a omluvu a hlavně už by tito tzv. rozhodčí měli být doživotně vyloučeni z jakéhokoli rozhodování. Holt jim asi někdo dobře zaplatil. Stejně si obdobné pitomci vyřádili i na Kreuzigerovi.

+18/0
10.7.2017 22:00

T97o43m98á11š 28H52r95a92b20e37c 2308794181389

konečně zajímavý komentář. pro vyloučení sagana mám pochopení, ale jury se musí vyjádřit jasně, poukázat na konkrétní momenty, které vedly k jejich rozhodnutí. "sagan najel tak a tak, viděl cavendishe, přesto mu zavřel dráhu, agresivní jízdou ho přimáčkl k mantinelu, cavendish neměl příležitost svému pádu zabránit. svým chováním zabránil dalším závodníkům jet a způsobil nebezpečnou situaci." něco takového, detailnějšího, jasného a zřetelného. taky jsem si myslel, že sagan je na vině, ale vyloučení bylo za hranou.

+2/−1
10.7.2017 21:52

J32a32n 34B51a39c29h53m36a57n40n 5273178312

To když rozhodčí ovlivní fotbalový, nebo hokejový zápas mě sice dost štve, tím hůř, že je to na denním pořádku, ale dokážu to pochopit, musí se rozhodovat během krátkého okamžiku, hráči na ně vytváří tlak, simulují a vůbec jim to neusnadňují. Co ovšem předvedla jury na TdF v případě Sagana nechápu absolutně! Oni od stolu, s dostatkem času a záběrů rozhodnou během pár minut o tom, že jedna z největších hvězd neprávem na tour končí. A nakonec arogantně smetou všechny protesty s tím, že jako rozhodčí jsou zřejmě neomylní? No fuj! Je mi zle čím dál víc! Buď jsou na těchto pozicích naprosto nekompetentní lidé, nebo už to nemá se sportem nic společného...

+31/−2
10.7.2017 21:31

M60i84r75o 29U62h48l62a51r 6779805586349

Sorry, omylom -, mobil typo :)

+1/0
10.7.2017 23:29

M46a82r63t89i61n 18K11o93n47r88á83d 6778819859439

Napsal ste to naprosto presne. A to, ze rozhodci nejsou schopni priznat chybu a zmenit rozhodnuti, je naprosto neprijatelne.

+1/0
11.7.2017 9:43

P96a76v81l24i34n98a 88H57a40m67p59l48o31v82a 7901488689432

Krasny clanek R^ Diky R^ A ti, co odsoudili tak rychle Sagana, se nyni povetsinou vrhnou na Arua. Jak ja tomu klukovi prejuR^

+8/−2
10.7.2017 21:16

V89a30š28e58k 87Ř67í56h48a 2343443268862

Tak kde jsou všichni ti kritici Sagana? Ukazuje se že sport se stále více stává politikou, kde stále více rozhodují sudí jak skutečný výkon.

+16/0
10.7.2017 21:06

P98a46v47e23l 62V62e30r50n89e74r 1963613792987

No, pokud by opravdu prokazalo, ze se Sagan Cavendishe nedotknul, pak by i ta puvodni penalizace byla dost tezko obhajitelna.

+21/−2
10.7.2017 19:59

M22i49c66h14a26l 70K34o89r24t39a93n 1717417643375

Ale šlo by to vzít zpět (vrátit body, odečíst čas)...

0/0
11.7.2017 6:55

R34o62b50i43n 76Ž15i38ž96k40a 2188924866886

Nedotkl se ho tím loktem, ale rozhodně změnil dráhu, což bylo důvodem Cavova pádu. Takže penalizace naprosto v pořádku, i když vyloučení blbost.

0/−1
11.7.2017 13:26

J44a77r80o60m54i70r 96F31a58r20e15k 4322243667

Ze zaberu z vrtulniku je tesne predtim, nez zajeli pod stromy patrne, ze Cavendish se pokusil Sagana odstrcit. Sagan je vicemene srovnany, Cavendish jede smerem od bariery a naklani se k nemu.

Tesne predtim tam bylo kontakt mezi Greipelem a Bouhannim, kteri se oba posunuli doprava. Proto se i Sagan sunul tak moc doprava, ale ne az uplne k bariere. Kdyz vyjedou zpoza stromu, Sagan je vyrazne bliz k bariere, ale to je dano tim, ze ho tam Cavendish potahal a Sagan balancoval, coz jde krasne videt na zaberech zepredu.

Proste celkove byl ten spurt osklivy a necisty ....

0/0
11.7.2017 13:53

L80u20d87ě10k 21N86ě72m83e45c 5105301702154

Sakra... vzpomíná někdo, jak naši někde v poslední etapě na Závodu Míru poslali do pangejtu toho Rusa, protože náš vedoucí jezdec byl někde vzadu a ten Rus měl na něho minimální ztrátu? Teda... to mohlo bejt tak někdy kolem roku 1970.

0/−1
10.7.2017 19:42
Foto

R34o60m32a36n 45K19r78a28t26o17c45h61v36i42l 1227678808399

To bylo v roce 1972, souboj Neljubin -Moravec. A nikdo ho do pangejtu nehodil, spadl při spurtu sám. Myslíte, že by to tenkrát proti reprezentatovi SSSR šlo? Takto vzpomíná Dušan Zeman: „Trenér Haťapka mě určil jako osobního strážce Něljubina. A snažil jsem se už při první prémii. Spurtovali jsme my dva a Ital, a když jsem viděl, že Rusa nepředjedu, chytil jsem Itala za sedlo a postrčil ho dopředu. Vyhrál on, Něljubin měl tři body za druhé místo a v tu chvíli ztrácel na Vlastu jen dvě vteřiny,“ líčí i dnes věrně Moravcův kolega z týmu, již zmíněný Dušan Zeman.

Zbývala druhá prémie 40 kilometrů před Varšavským cílem, poslední Něljubinova šance.„Řítili jsme se vpředu, vlevo ode mě Rus Gorelov, vpravo Něljubin. Před námi byla ostrá levotočivá zatáčka, navíc Poláci tam před etapou postříkali asfalt, aby se neprášilo, a byla z toho kašička. Něljubin mě mermomocí chtěl předjet. Říkám si, co blbne, vždyť tam lehneme, ale za Vlastu bych tam nechal i život.

Něljubin to položil jako první, já šel přes něj a zlomil jsem si zápěstní kůstku. Do cíle jsem nějak dojel, ale Vlasta už o žlutý trikot nepřišel,“ hlásí Zeman z Bratislavy. Česká sportovní veřejnost jásala a okamžitě se vyrojily zaručené zprávy, že Zeman Něljubina shodil. „Ani jsem se ho nedotkl, ale bylo jasné, že musíme spadnout.

+16/0
10.7.2017 21:24

V54o76j93t51ě34c55h 71T92o66r27á39č 2526291386282

Super! Dekuji

0/0
10.7.2017 21:29
Foto

R35o86m51a40n 92K96r85a62t39o48c97h30v29i80l 1417958898939

Není vůbec za co...:-)

0/0
10.7.2017 22:03

O74t73o 98N21o67v43ý 7918821255809

a stejně ho sundal schválně

0/0
11.7.2017 5:51
Foto

R60o92m39a64n 15K67r39a55t58o37c42h41v34i57l 1237198388659

Přímo před zraky rozhodčích. To byste viděl co by s nim komunisti udělali....

+4/0
11.7.2017 6:02

L77u28d91ě27k 28N83ě85m45e44c 5195151902464

No vidíte... a já si zrovna právě pamatoval tu zaručenou zprávu. Stejně jako teď je a bude spousta zaručených zpráv.

+2/0
10.7.2017 21:55

L63a42c80i 94S10u91s49t92e85k 7490177472766

IMHO,

fakt ze Sagan je zaroven mistrem sveta byl v pripade posuzovani komisi UCI

pritezujici okolnosti.

Demonstrativne presadila svou autoritu, celkem zbytecne.

Konec koncu Tour i touhle negativni reklamou zase jen ziskala publicitu.

Diky autorovi za clannek:-/

+16/−1
10.7.2017 19:31

E83m46i18l 31M91i75n25á73ř 7980389449257

Myslím si, že PS sekli rozhodčí za nesportovní jízdu, že vzal Cavendishovi zadní kolo Demara.

Nevím, zda řešili rozhodčí Frooma za 9. etapu 30,7 km do konce, kdy v kopci poslal Arua do diváků.

Následky nebyly, tak je to v pořádku?

+11/0
10.7.2017 18:49

E82m33i73l 67M13i95n74á63ř 7360509919417

Já vám to sem dám, ať víte, o čem mluvím:

https://www.youtube.com/watch?v=UBVfKkjzkqE

Bylo to víc nebezpečné, než to vypadá a domnívám se, že to byla od Frooma úmyslná odplata za nástup, když se Froome hlásil, že má potíže 32,1 km před cílem:

https://www.youtube.com/watch?v=m--URfkvdMI

+4/0
10.7.2017 18:58

M70i72c12h89a87l 92N80e82z95v35a18l 9693714454

Tak ono je v TdF tech zasahu od Jury v poslednich letech az az. Defakto Jury tvori zavod. Nejlip osefovane to ma Sky ... viz. jak loni Froome cumel do wattmetru, napalil do motorky, a dostal casovy bonus proti ostatnim, ze mel o minutu lepsi cas, nez ti pred nim v uniku. Nebo nesmyslne "vsichni stejny cas" v Parizi, prestoze se to tam ocividne rozdelilo do 2 baliku s temer pulminutovym rozestupem (Roman mohl byt 9. misto 10.) ... atd. atd. A za ten loket Aruovi se mu nic nestane. Protoze Sky ;)

+16/−1
10.7.2017 19:40

E79m69i74l 63M39i67n23á91ř 7130279859657

Souhlas rozhodčí jsou služebníky a kazí tím závody. Místo aby nefér závodění eliminovali, tak přilévají nespravedlnost.

Zastrašování soupeřů je dnes ve sportu bohužel běžné. Je vidět že má Froome z Itala strach. Fabio, přece se nebudeš bát nějakýho bílýho Keňana! Držím palce ujeď mu!R^

+4/0
10.7.2017 19:59

T45o57m74á75š 13D80v55o29ř37á20k 4917295473890

Akorat ze do motorky to nenapalil Froome ale Porte. Tenkrat to byla jasna chyba poradatele. Je videt, ze nemate Frooma rad a jen proto, ze je fenomenalni a zatim na nej nikdo nema. Takze Aru to zkousi za kazdou cenu.

+1/−2
10.7.2017 21:24

P68a72v79l12i63n97a 14H72a38m60p70l32o33v16a 7741358259372

Ja se klidne priznam, ze ho nesnasim ( ale zatim mu to na Tour za vlackem s velikanskou vykonnosti slape), a rozhodne ho nepokladam za fenomenalniho. A nejake mavani rucickou je nepodstatne. Mohl mit taky hladak nebo zizu :-P

+4/0
10.7.2017 21:36

L23a84c21i 35S62u67s24t26e50k 7330557212966

kdyz se

"Maillot jaune" BRANI vsemi dostupnymi zpusoby je vse Okej

UTOCIT na nej je uz asi hrich..?:-)

+3/0
10.7.2017 21:48

P94e60t75r 69K19o28v74á65ř 2249436229514

zvlast, pokud ho ma v drzeni jezdec SKY...

+1/0
11.7.2017 8:05

M98i50c87h53a42l 44N26e84z38v60a32l 9733274484

Napalil do do motorky jak on, tak Porte. Frooma rad nemam prave kvuli tomu, ze at se deje cokoliv, bud to poresi Jury, nebo se na nej ceka apod. Froome je famozni, to nepopiram, ale to je i Aru, Contador, Quintana ... akorat Froome jede presne podle wattu a ma k ruce "all-star" team, coz je ten rozdil. A kdyz uz mu to nekdo rozbije (viz. treba loni Contador, kdy 4 lidi ze Sky nestihli limit, tak opet zasahla Jury a celou skupinu nechala pokracovat). Proste pravidla se porad upravuji za chodu a to je to, co me na tom stve.

+10/0
10.7.2017 21:57

L34u90k65á13š 52M95ü67l51l52e56r 5663906417234

Byl to sporný moment, Sagan byl vyloučen a basta. Co pořád řešit? Stalo se a jde se dál...

+9/−26
10.7.2017 18:42

M73a37r72c95e66l 91Š28e51v39č86í88k 9105803931570

práve preto, že bol sporný

keby bol jednoznačný, nikto by nič neriešil

+21/−3
10.7.2017 19:14

M70i69c20h66a65l 31K16u23r70z 3851547595678

Asi se jede, předpokládám, ale mě už tenhle závod naprosto nezajímá. Budu sledovat nějaký jiný, který se nebude zhodovat v zákulisí.

+6/−2
10.7.2017 19:55

L37a24c26i 69S47u58s91t20e19k 7920857372476

..byl to precedens.

+2/0
10.7.2017 20:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze