Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Jako by tenistky nechtěly být světovou jedničkou. Proč?

O tom tématu se vůbec nebavíme. Negativně ovlivňuje naši práci, zamořuje ji jako jed. Kdybychom se na něj zaměřili, špatně by se nám dělalo. Co tak strašlivě zhoubného, nekalého a hanebného měl na mysli tenisový trenér David Kotyza, když mluvil o své svěřenkyni Karolíně Plíškové? Doping? Sázky na vlastní zápasy? Nějaké jiné podfuky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a76n 55V25a98r74g69u90l86i97č 7971783707433

Ta situace není nic mimořádného - dobře se však o tom píše -, jelikož výkonnost tenistek se vyrovnává a každá má oblíbený jiný povrch a třeba i turnaj. A tak se to tam nahoře střídá..Nic proti tomu, je to tak zajímavější..

0/0
21.6.2017 9:52

P36e73t97r 10Č35e57r36v89e13n41ý 3596669577619

Další moc hezký článek o ničem:-/

0/0
20.6.2017 23:17

M16a51r47t73i21n 15Č27a58r91n10e25c10k13ý 2775274379155

Tak mě ještě napadlo podívat se na to Elo pro chlapy. To je teprve legrace. Nole první, Nadal 4. Wawrinka 9. za Raoničem;-D

0/0
20.6.2017 14:34

P85e79t83r 54K38ř92í62ž 5798283100561

Myslíte, že za tento článek dostal autor zaplaceno ?

+4/0
20.6.2017 12:50

Z13d56e24n73ě26k 42M11o83r65á47v22e23k 5817298328593

Bohužel ano.

+1/0
20.6.2017 12:58

M35a24r52t19i41n 21Č40a44r66n53e82c88k24ý 2425864409305

Systém s bonusovými body za výhry nad silnějšími hráči už tu byl. A rychle se z něj mazalo pryč, protože to byl jeden velký chaos.

+5/0
20.6.2017 12:23

R72a29d97k47o 45M80a12j30e24r79č89í22k 4634508526547

Deset dopoledne a máme tu adepta na nejblbější název článku. A obsah to moc nevylepšuje. Nemluvě o tom, že autor dělá to stejné, co v podstatě kritizuje...

+15/0
20.6.2017 11:26

J37a24n 67L15e28v37ý 7798951881586

Žebříček je možná tradiční, ale na objektivnosti by se u něj určitě dalo ještě zapracovat. Rating by byl lepší, takhle je důležité, jen na jakém turnaji se kdo dostane do jakého kola a už je jedno, jestli je to po skreči, přes nějakou divokou kartu z 1000. místa, nebo přes světovou jedničku. Žebříček málo zohledňuje reálnou sílu hráček.

+4/−7
20.6.2017 10:25

O72n33d69ř71e34j 13N54o68v97á40k 9187274479829

žádný žebříček nemůže být 100% objektivní ... možná nejvíce pravdě je ELO žebříček šachistů ... ale vždy ten žebříček nutně musí reagovat s nějakým zpožděním .... třebas než se v žebříčku FIFA projevil úpadek našich čutálistů, tak to taky trvalo ....

A le je pravda, že žebříček tenistů nutně zkreslují body z turnaje nejlepších 10 ... teď si nevybavím, jak se to jmenuje ... takové to modrá skupina, červená skupina .... tam si nejlepší destíka rozdává mezi sebou další body navíc ....

+6/0
20.6.2017 10:31

H31a46n21a 23U92l97r85y51c62h73o43v52á 9740753798298

Turnaj mistrů? Tam jich hraje nejlepších 8 + 2 náhradníci.

+2/0
20.6.2017 10:45

J73a70n 32L77e74v83ý 7928431831106

Elo reaguje v podstatě okamžitě, jediný problémem k řešení by bylo zohlednění faktoru času u hráček po zranění / dopingu, ale i k tomu jsou pro Elo nástroje.

+1/0
20.6.2017 11:17

J62a90n 27L82e81v12ý 7218221451296

Teda nebyl by to jediný problém, samozřejmě, ale za mě asi největší.

0/0
20.6.2017 11:22

M95a71r78t50i75n 50Č85a57r58n41e14c68k27ý 2455654739745

A jak bys chtěl naroubovat Elo na tenis? "Na Elo je třeba pohlížet jako na odhad relativní síly hráče. Např. pokud se spolu utkají 2 hráči s Elo 1200 a po nějaké době, kdy oba trénovali a u obou došlo k podobně velkému zlepšení, se utkají znovu, rating Elo tento absolutní nárůst výkonnosti obou hráčů není schopen zachytit. Další omezení se týká regionální podmíněnosti - když je hodnocení založeno na hře mezi stále stejnými hráči (šachový oddíl, návštěvníci jednoho šachového serveru, ...), ztrácí svou vypovídací hodnotu. Je velmi důležité, aby hráči navštěvovali různé soutěže, kde mohou hrát s mnoha různými soupeři. Pokud výkonnost hráče zůstává konstantní, jeho Elo má tendenci v čase klesat. Jev je způsoben tím, že schopnosti jeho soupeřů se v průměru časem zlepšují, čímž se zvyšuje šance, že jej porazí a jeho Elo tedy klesne, přestože si hráč může zachovávat svou výkonnost. U šachů jsou pak specifické některé další jevy - např. bílý je zvýhodněný oproti černému, ale systém Elo zvýhodnění začínajícího nebere v potaz."

1) Tenisti si běžně berou pauzy na trénink a doplnění sil.

2) Elo nezvládá ani černá, bílá, jak by zohledňovalo změny povrchů? Především přechod antuka/tráva by v tom nadělal neskutečný bordel.

3) Jednu dobu antukové turnaje běžně končily finálovým zápasem Nadal-Federer s výhrou Nadala. Podle Elo by Federer po všech těch porážkách na tom byl možná hůře než člověk, kterého sám porazil v semifinále.

4) Podle Elo by nemusel být světovou jedničkou ani člověk, který vyhraje ty největší turnaje, ale třeba 15 malých.

5) A koeficient rozvoje už vůbec netuším, jak by se u tenisu určoval.

Všechno má svoje, Elo je samozřejmě pro šachy 1000x lepší než systém žebříčku ATP, ale na tenis to podle mě vůbec nejde naroubovat.

+2/−1
20.6.2017 12:09

J72a16n 51L27e47v52ý 7698301201666

1. Dva měsíce pauzy nehrají roli. Dva roky ano, ale o tom píšu výše - dá se to nějak pokrátit. Přečti si zbytek diskuse.

2. Současný systém změny povrchů také nezvládá, takže no a co. Přečti si zbytek diskuze.

3. To sotva. Semifinalista má čistý odečet, Fedex by byl čistě za ta dvě kola taky v záporu, ale menším. V dlouhém měřítku by se spíš platilo za prohry s outsidery, spíše než za prohry se stejně postavenými titány.

4. To se v normálním žebříčku stává taky a podle mě je to tak v pořádku. Žebříček má především optimálně zohledňovat skutečnou sílu hráček, protože jeho primární funkce je další nasazování. Když se Vinci tuhle náhodou povedlo US Open, tak jí to dlouho drželo v žebříčku pěkně nahoře, i když na to potom vůbec neměla. Podle mě je úspěch na grandslamu oddělená věc od žebříčku a měla by se vůči němu relativizovat, protože to prostě pořád je max 7 zápasů. Z hlediska posuzování síly hráčky je jedno, že byly zrovna na grandslamu.

5. To by asi nebyl problém vychytat, viz odkaz níže.

Podle mě by to naroubovat šlo a bylo by to férovější. Hlavním problémem je si tu možnost pořádně připustit, na žebříček jsou všichni zvyklí.

+1/0
20.6.2017 12:47

M68a40r58t51i21n 84Č62a45r90n67e21c64k39ý 2645954709155

1) Dvě měsíce pauzy hrají sakra roli, když v kalendáři jsou prakticky běžně 2 měsíce, kde se hrají vysoce bodované turnaje ne GS. Například Federer přes naprosto skvělý úvod roku už letos prakticky má šanci se stát světovou jedničkou, jen když se Nadal zraní. Jinak je Rogerova ztráta příliš veliká. Podle Ela by na tom byli prakticky stejně. Jestli by na tom Roger nebyl lépe.

2) Současný systém to skoro nezvládá, ale i proto je kalendář dělaný tak, jak je, proto je určeno, ze kterých a kolika turnajů se budou brát body. Proto ti nejlepší berou body ze 47 GS - každé jiný povrch, 9 turnajů ATP 1000 (3 antuka, 4 americké betony - 2 na přelomu zimy a jara, 2 v létě, 1 asijský beton, 1 evropská hala) a 4 menších turnajů + případně ATP finals. To aspoň trošku obsahuje rozmanitost povrchů.

3) 20. hráč světa porazí 89., 69., 49., 29. a 7., pak dostane kartáč od Federera. Roger porazí 99., 79., 59., 39. a 8. a dostane sadu od Nadala. Podle Elo na tom bude 20. hráč světa lépe než Federer.

4) Tohle se už nestává poté, co WTA v roce 2013 změnila bodování. Nejlepší má být ten, který poraáží ty nejlepší na největších turnajích. Ne jak kdysi Lendl objel za rok 40 turnajů a žebříček se kvůli němu měnil. A grandlsamy prostě historicky jsou a měly by být nějakým vyvrcholením sezóny, proto jsou řazeny bodově úplně jinam než malé turnaje a výhra nad Federerem v 1.kole ve Winston-Salemu vážně nemůže být za stejné body jako ve finále Wimbledonu.

0/0
20.6.2017 13:59

J58a86n 49L40e35v33ý 7698161521286

Už mě to docela unavuje, ale budiž.

1. Záleží tedy roli na co a v jakém systému. V současném systému je pár měsíců pauzy nevýhodných, ano. Na druhou stranu, pokud to tenisu prospěje, proč by si tu pauzu nedali - a proč pak ale při hraných turnajích nezohlednit skutečnou sílu spíš podle ela, než je dát níž než reálně jsou, což přesně udělá současný žebříček? Kvalifikaci na TM by stačilo podmínit dostatečným počtem odehraných zápasů / turnajů.

2. Budiž, ale povinný kalendář by mohl při ratingu být úplně stejný. Opět žádná reálná výhoda současného systému.

3. Motáš to. Motáš pořadí a Elo, stejně jako ti nesedí počet zápasů, stejně jako motáš to, co porovnáváš - jestli jde o konečné pořadí, přírůst ela, nebo o co vlastně. Pokud Isner po cestě do semi vyhraje nad pěti top10-40, tam rupne s Fedexem, který měl před tím samé top80-100, a ve finále prohraje Fedex s Nadalem, tak se skutečně může stát, že v tom jednom turnaji získá víc Elo bodů Isner, protože měl prostě těžší soupeře. Celkově ale bude pořád mít Isner nižší Elo, než Fedex. Jakmile by ho měl přibližně stejné, tak bude proti Fedexovi samozřejmě ztrácet. A o to právě jde. V dlouhém měřítku ale bude mít víc bodů vždy ten, kdo je lepší, a podstatně se sníží role náhody (tj. toho, že někdo chytne v prvním kole DelPotra tak jako Djoker na olympiádě)-

4. Prosím, tak také lze výsledky na GS pro Elo ovážit a počítat je s větší váhou, než jiné turnaje. "Nejlepší má být ten, který poraáží ty nejlepší na největších turnajích" - nesouhlasím. Nejlepší (aspoň pro účely nasazování) má být ten, kdo nejpravidelněji pořáží ostatní silné soupeře. Když je to jako Djokovič v roce 2015, není moc co řešit. Když je to jako letos... Tak by to podle mě Elo posoudilo lépe.

+1/0
20.6.2017 15:35

J82a40n 96M13i77l68e98r

tak s těma šachama se moc zrovna netrefil...já je hrál přes 50let a vím,jak se čachruje s výsledkama

+1/0
20.6.2017 13:46

P15e70t82r 58H60l76i35n25k32a 1618306885

Žebříček je dle mého konstruován naprosto dokonale. Já si tedy dokážu představit jen stěží nějaký objektivnější. Kdyby se zohledňovaly faktory které zmiňujete, tak by se z toho stal velmi složitý paskvil, u kterého by se navíc jen stěží dalo konstatovat, že je více objektivní než ten současný.

+2/−2
20.6.2017 10:32

O80n55d83ř57e65j 80N12o71v68á53k 9917334459319

zas tak bych ho nezatracoval .... on navrhuje to, co právě zohledňuje ELO systém šachistů - je rozdíl, jestli porazíte hráče silného nebo slabého ...... dostane více bodíků do ratingu, pokud porazíte hráče silnějšího .... tím se - částečně - eliminuje náhoda ...

+1/0
20.6.2017 10:36

P16e14t81r 79H26l47i20n86k64a 1318226275

A jak určit takové hranice? Do 50 místa je hráč silný, ale pokud je v žebříčku 51, tak už je slabší a za méně bodů? A co třeba na turnajích kategorie Futures? Za výhru v 1. kole nad hráčem nad 1000. místo získáte do žebříčku 1 bod a pokud má žebříček pod 1000. místo získáte 1,5 bodu? Uznejte sám, že to opět vede pouze k nekonečným dohadů a komplikovanosti. Plus, jak zohlednit mladé supertalenty, kteří výkonnostně jsou již na tom dobře, ale musí se teprve prokousávat žebříčkem?

0/0
20.6.2017 10:47

O57n14d66ř70e40j 37N84o66v70á86k 9857524529699

Stejně, jako to mají šachisti ... třebas nějakým koeficientem, který bude zohledňovat postavení hráče v žebříčku .... abyste dostal více bodů, když porazíte světovou jedničku, než když porazíte 150. hráče žebříčku .....

třebas základní body za postup v turnají + nějaké bodíky zohledňující postavení hráče, kterého porazil .... to není zas tak těžké vymyslet .....

Nebudou žádné dohady - bude dopředu zřejmé, že ten, kdo se prokouše těžkým pavoukem, na tom bude lépe než ten, kdo bude mít lehčí polovinu pavouka ...

Na druhou stranu - i dnes se mluví o tom, že je nespravedlivé, když někdo má ve své polovině pavouka silné hráče jenom pro to, že oni vynechali jeden dva turnaje

A talenti by na tom byli stejně jako dnes .... pro ně by se nic nezměnilo ... možná by na tom byli lépe než dnes, protože takový talent by snadnějí a rychleji získal body do ratingu ....

0/0
20.6.2017 10:57

P30e15t93r 52H21l15i94n60k94a 1498986815

Jenomže šachovnice je všude stejná. V tenise panují všude rozdílné podmínky. Museli by se zohledňovat rovněž povrchy, protože je něco jiného porazit Nadala na antuce nebo na trávě. Tohle by bylo možná aplikovatelné na grandslamech, ale kdo by si dal práci tohle vše zohledňovat i na menších turnajích či dokonce na challengerech a futurech?

+3/−1
20.6.2017 11:05

P28e52t73r 61H90l30i64n79k39a 1828596955

Další otázkou by bylo, pokud se nějaký kvalitní hráč zraní a rozhodne se zápas dohrát. Potom by to pro toho slabšího představovalo spoustu bodů prakticky zadarmo. Tím chci jen říci, že nelze srovnávat šachy a tenis. V tenise je daleko více faktorů, které by se musely vzít v úvahu. Bylo by to extrémně složité je všechny zohlednit a jak říkám, dle mého by to ani přes to nebylo přesnější vyjádření aktuálních sil.

+1/0
20.6.2017 11:09

O84n14d25ř19e11j 47N21o49v87á61k 9527264769459

1. To nebývá až zas tak často ....

2. Stejně tak to nezohledňuje i dnešní systém.

3. Naopak - silnější hráč by měl v rukách to, zda slabší dostane více bodíků či nikoliv (skreč / dohraje) - a že by šel do rizika a zraněný hrál a prohrál? To už je věc jeho rozhodnutí ...

+2/0
20.6.2017 11:12

P69e73t17r 37H98l71i27n29k32a 1888166755

Aha. takže pokud hráč bude prohrávat 3-6 3-5 a zápas se rozhodne z různých důvodů vzdát, tak ten jeho protihráč nedostane ty body navíc?

0/0
20.6.2017 11:16

O47n85d70ř34e27j 56N53o13v31á55k 9347654769449

Takhle se nemůže tenista chovat ani dnes ..... znovu - dáváte otázky, které ale neřeší ani současný systém ....

+1/0
20.6.2017 11:20

P53e23t76r 12H42l72i23n78k80a 1758286865

Současný systém je naopak řeší. Postup do dalšího kola jakýmkoliv způsobem má stejnou bodovou hodnotu. Je tudíž nepodstatné, zda-li hráč zápas vzdá nebo nevzdá. V případě Ela by to však bylo podstatné, pokud chcete rozdělovat rozdílné body za postupy do stejného kola. Pokud mi to o třídu lepší hráč vzdá a nebo dohraje zraněný, tak přeci získám spoustu bodů relativně zadarmo, nebo se pletu?

+1/−1
20.6.2017 11:23

J66a82n 59L25e39v17ý 7818121741926

Ano, máte pravdu, u Ela by si slabší hráč přišel na relativně více bodů zadarmo, než si přijde dnes. Možné řešení z pohledu Elo je body za takový zápas vůbec neudělovat, nebo se smířit se zkreslením - i tak bude menší, protože takových zápasů je kolik, 1 z 50? Když bude Elo v ostatních 49 lepší, tak je za mě prostě lepší.

0/0
20.6.2017 11:29

J29i65ř72í 46K49v39ě58š 1983496892791

Neřeší.

0/0
20.6.2017 12:01

O55n67d94ř72e97j 33N39o41v92á72k 9927314839839

Proč?

V šachu zas máte bílé a černé figury .....

0/0
20.6.2017 11:10

P39e33t50r 79H16l78i19n60k92a 1968476935

Takže je dle Vašeho hodnotově stejné, pokud Nadala někdo porazí na French Open, a nebo ho vystřílí servisman na Wimbledonu po vítězství ve 3 tiebreacích?

0/0
20.6.2017 11:14

O60n69d47ř85e60j 20N55o49v26á53k 9117264899279

Víte, to je to samé, jako když má někdo v šachu oblíbenou určitou variantu zahájení třebas s bílými - a vy zrovna proti němu máte černé ... takže v tomto smyslu máte smůlu ....

Stejně tak jako u šachistů těžko zohledníte to, že někomu dělá dobře nízký a někomu vysoký atmosférický tlak ..... někdo má rád dřevěnou sedačku a někdo polstrovanou ....

Když je někdo dobrý hráč - tak je celkem jedno, na jakém hraje povrchu .... je prostě dobrý na každém / většině .... a jestli je někdo specialista na jeden typ, tak prostě toto bude zohledněno v celkových výsledcích .... pak prostě Nadal nebude tak vysoko v žebříčku

Mimochodem - jak tyhle Vaše otázky řeší současný systém? Nijak .....

+1/0
20.6.2017 11:19

J11a56n 17L97e56v66ý 7488161181456

Současný žebříček rozdíl povrchů také nezohledňuje :-). S Elo by to zohlednit šlo, ačkoliv když někdo sehraje za sezónu na trávě 1 zápas, tak by to asi nedávalo moc smysl.

Aplikovatelnost je jednoduchá, naprogramovat službu, která schroupe historická data a přepočítá to klidně za celou historii tenisu během půl hodinky, je otázka pár týdnů, možná i dnů. Pár lidí už si tu práci i dalo, Elo pro tenis je například dostupné na http://tennisabstract.com/reports/wta_elo_ratings.html.

+1/0
20.6.2017 11:15

M85a16r27t15i95n 25Č44a53r92n91e54c29k79ý 2985744549365

Super. Tady jednoznačně vidíš, jak je ten Elo žebříček pro tenis naprosto k ničemu, když na světové jedničce je hráčka, která držela raketu naposledy v lednu a hrála asi 10 turnajů za rok a půl, na dvojce ženská, která nehrála více jak rok a i předtím měla výsledky dost o ničem a věčně byla zraněná, na trojce ženská, která nehrála rok a čtvrt kvůli dopingu a poslední grandslam vyhrála v květnu 2014.

0/−2
20.6.2017 12:30

M33a23r90t47i89n 68Č60a38r91n17e91c80k56ý 2765584239405

Za co mínus? Za fakta?

0/0
20.6.2017 12:35

J86a13n 52L16e43v18ý 7178251201716

Mínus proto, že nesouhlasím s interpretací "fakt", vyjádření mi může chvíli trvat.

Jelikož je Serena na mateřské, není pro praktické účely problém jí z žebříčku vynechat. Idem Vika, idem Máša.

"ženská, která držela raketu naposledy v lednu a hrála asi 10 turnajů za rok a půl" - Serenu v té době na n°1 či 2 držel při pár turnajích ročně i normální žebříček, takže tahle výtka je vůči Elo irelevantní. Je nějaká pochybnost, že kdyby hrála těch turnajů 15, tak by jedničkou nebyla?

Skutečný problém nastává u návratu hráček po delší době. Což už jsi napadal výše a já zmiňoval ještě výše - dá se to očistit nějakým časovým odečtem, který u výpočtu v tom odkazu chybí.

+1/0
20.6.2017 12:55

M22a14r40t71i53n 63Č74a92r86n37e46c20k60ý 2895804829335

A když se jedna z těch tří vrátí, automaticky se stane světovou jedničkou? Serena nebyla světová jednička od září 2016 do ledna 2017, kdy se na 1. flek vrátila jako vítězka AO. Její dubnový návrat na první místo na 3 týdny byla anomálie, která už se nebude opakovat. Elo ji bude držet na čele navždy, dokud ji někdo rozhodnutím "komise" nevyškrtne. Kdyby odehrála 15 turnajů za rok, jednička bude, protože je nejlepší. A ostatní mohou hrát turnajů, kolik chtějí, protože se jich do žebříčku počítá maximálně 16.

Azarenka nevyhrála GS 4,5 roku, Elo z ní dělá světovou trojku, možná dokonce jedničku. Šarapka 3 roky. Jiné výsledky taky neměly, Azarenka má za posledních 14 odehraných GS maximum čtvrtfinále. Tak jak se vlastně tak vysoko dostaly? Časový odečet? Jak?

0/0
20.6.2017 13:39

J95a63n 33L40e26v36ý 7718161931976

Všechno se to vrací k otázce toho odečtu. Možností jak ho případně definovat je spousta, smyslem by bylo předejít přesně těmto problémům. Vymyslet tento odečet by nebylo nijak náročné.

Ostatní tvoje rozepisované argumenty se tímto samy vyvrací, i když i bez toho jsou sporné.

Serena jako n°1 anomálie? Když letos vyhrála GS a i za její loňské výsledky by byla vděčná kterákoli hráčka kromě Angie, která letos hraje tužku? Nenech se vysmát ;-D ;-D

Že se to nebude opakovat s jistotou říct nemůžeš, křišťálovou kouli nemáš.

0/0
20.6.2017 13:57

M73a98r59t59i85n 26Č53a94r83n98e76c69k84ý 2645534829675

Ano, anomálie. Ne ta lednová jednička, ale ten návrat v dubnu, kdy už skoro tři měsíce nehrála.

0/0
20.6.2017 14:11

J43a48n 76L23e55v79ý 7708141591816

...pořád měla v tu chvíli v kapse 2GS + 1 fináleGS +1 semiGS za poslední rok... Když jí neodhlásili z žebříčku, tak jí holt neodhlásili. Klidně se to ještě může stát znovu.

0/0
20.6.2017 15:39

M40a31r16t75i88n 40Č44a76r60n65e39c26k62ý 2405174839725

Viktoria Azarenka poslední turnaj květen 2016, vyřazena v 1.kole. Poslední titul na GS v lednu 2013! Finále na US open téhož roku! Od té doby nepřelezla čtvrtfinále! Tak co dělá na druhém fleku? Co dělá třeba před Halepkou?

0/0
20.6.2017 12:40

J46i76ř17í 86K31v52ě71š 1393336222941

Nemuselo by se zohledňovat nic navíc oproti stávajícímu stavu.

0/0
20.6.2017 12:00

J29a25n 90L25e46v48ý 7408481131386

Všechny tyto otázky Elo rating řeší, pokud o něm nic nevíte, pak pro vás bude zákonitě "příliš komplikovaný" vždy.

Ano, teoreticky je Elo náročnější na výpočet než současný systém, na druhou stranu, kdo se z toho kvanta lidí, které žebříček zajímá, skutečně zajímá o samotný postup výpočtu a aktivně jej řeší? Většinu lidí zajímá jen výsledek - bodové ohodnocení, které si přečtou někde v tabulce.

"u kterého by se navíc jen stěží dalo konstatovat, že je více objektivní než ten současný." - právě naopak, i když má svoje omezení, tak se Elo zakládá na skutečných statistických základech, ne pouze na číslech, které si někdo vycucal z prstu na základě určité zkušenosti. Proto by Elo bylo mnohem objektivnější.

0/0
20.6.2017 10:59

J72a20n 13L33e32v75ý 7918541181426

Pro přesnější odpověď na vámi položené otázky:

Elo počítá přírůstek či úbytek bodů na základě rozdílu bodů hráčů před zápasem, neřeší umístění na žebříčku. Tudíž ta hranice je přesně stanovená a pro každý zápas jiná, stejně jako je jedno, jestli jde o Futures nebo finále grandslamu.

Mladí supertalenti se díky Elo nahoru prokoušou rychleji, protože díky nízkému ratingu budou za stejné výhry získávat více bodů, než již zavedení hráči. Naopak, to současný systém je zdržuje.

+1/0
20.6.2017 11:08

P45e94t24r 41H87l95i50n33k47a 1428386225

Dobře, v tom máte nejspíš pravdu. Podstatu Ela jsem nikdy moc nezkoumal. Avšak bych poprosil o reakci na další otázky o vlákno výše.

+1/0
20.6.2017 11:12

J33i56ř54í 17F92o10g91e49l 2440861676802

Chápu, že je vedro. Ale porovnávat šachy a tenis je opravdu hodně mimo. a to včetně hodnocení.

Stačí si uvědomit jen dnešní situaci. Může těhotná šachistka hrát na vrcholové úrovni takřka do porodu? Může i tenistka? A stejné je to při návratu.

Je to prostě zcestné porovnávání.

0/0
20.6.2017 12:05

J30a39n 67L55e82v48ý 7438651231196

Souhlasím, že to není stejné. Nemyslím si ale, že by to bylo zcestné či mimo.

Těhotná tenistka hrát do do porodu nebude, takže si to také momentálně žebříčkově "vyžere", načež bude muset buď dostat chráněný ranking, nebo se prokousávat odspoda. U Elo takové úpravy nebudou nutné, možná až na časové očištění. Když se bude po porodu rozjíždět pomaleji, tak to Elo velmi rychle zreflektuje.

+1/0
20.6.2017 13:02

J70i96ř48í 98F70o38g15e93l 2530871966832

Zcestné to je, poněvadž v šachu vlastně neexistují věkové hranice, což je v tenisu nemyslitelné.

0/−1
20.6.2017 13:49

J23i61ř10í 84K43v63ě41š 1843856902861

Samozřejmě existují a kupodivu s tím Elo umí pracovat.

0/0
21.6.2017 17:38

J31i41ř95í 56K16v45ě78š 1603186812641

Tak to ani náhodou není. Kdyby byl, nepotřeboval by tolik berliček například v podobě různých povinných turnajů.

+1/0
20.6.2017 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze