Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruští běžci na lyžích už mířili pro bronz, nakonec slaví světové zlato

Ruští běžci na lyžích Nikita Krjukov a Sergej Usťugov vyhráli na mistrovství světa v Lahti sprint dvojic klasickou technikou. O zlato přitom bojovali Finové s Nory, oba finišmani ale po vzájemné kolizi před nájezdem do cílové rovinky upadli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21i98b55o20r 86P58o50r23d72a 8807422924128

Je vidět, že jste tady všichni teoretici. Na závodech platí: jedu ve stopě, mám přednost, tak to prostě je! Ten první mu tam vlezl, asi to byl nor , byla to jeho chyba, měl se za sebe podívat!!!

+2/0
27.2.2017 19:18

P26e51t64r 70V46e30r80b22í81ř 8947151913880

A k výkonu Klaeba, kterého někdo vyzdvihoval s tím, že kdyby finišoval, tak není co řešit: Klaebo jel proti Krjukovovi, Jauhojaervimu a Nöcklerovi, což je oproti Usťugovovi, Pellegrinovi a Niskanenovi podstatně slabší trojka. Takže kdoví, co by bylo. Zbývají nám jen kdyby.

+3/0
26.2.2017 21:26

P75e78t64r 81V52e29r19b78í19ř 8117151623930

K tomu včerejšku, skiatlonu- Sundby nastoupil a byl možná na PÁR VTEŘIN o trochu rychlejší, ale žádnou mezeru nezískal, ve chvíli pádu a nikdo neví, co by bylo pak, to jsou všechno jen dohady. Nedá se rozhodně říct, že byl evidentně silnější, ještě ani nebyli nahoře na kopci a Usťugov na ten kopec vyskákal svěže a hnal se dál, síly mu nedocházely.

Usťugov jel aktivně, odtáhl většinu závodu, pole roztrhal, chybu neudělal a vítězství si plně zasloužil.

+4/0
26.2.2017 21:12

A43d46a38m 56T75r63u30b39á12k 2721468628

Tvl ty jsi nějaký Cajthmlovo klon? Nebo proč ten spamming? Tímhle asi reaguješ na mě, no... těch "pár vteřin" je vaření z vody. Já netvrdím nikde, že by ho Sundby dal. V tom kopci ale prostě šel před Usťugova zcela jasně a silnější byl minimálně tam. Jak by to dopadlo, kdyby nezlomil hůl a nespadl, to jsou pouze domněnky. Tak to mělo i vyznít. Takže ano, máš recht, nedá se rozhodně říct nic, ani jsem rozhodně říct, že si to ten Rus nezasloužil nechtěl.

0/0
26.2.2017 21:42

P22e88t73r 92V15e16r65b43í18ř 8927671703520

Nereagoval jsem na vás. Jen jsem chtěl napsat svůj názor. Spamming je něco jiného.

0/0
27.2.2017 10:59

P70e63t83r 11V21e87r69b36í10ř 8907341463280

Byla tam stopa, do které Niskanen najížděl, máte pravdu (vy, kdo jste to viděli správně). Omlouvám se. Ze strany Fina to tím pádem nebyl takový risk, jak jsem myslel, bylo to v pořádku. Nicméně Iversen ho neviděl - ohlédl se ve chvíli, kdy byl Fin ve stopě za ním. Těžko někoho vinit, tohle se ve sprintech (a nejen v nich) stává, proto ani Iversen nedostal žlutou kartu.

Komentáž v české televizi vtipný, ikdyž už pak z opakovaných záběru bylo vše jasné, tak Katka ani Svačina svůj "verdikt" ve prospěch Nora neopravili, tichým mlčením to přšeli. A zase - jak ostatním jedou lyže a Norům ne... Fandí Norsku. No ale kde je koneckonců psáno, že komentátor nemůže fandit?

+3/0
26.2.2017 21:06

O73n74d89ř26e38j 25H52o92l77ý 9360130728529

zírám, prohlédl jste R^

BTW1: přesně jak píšete, také dle mne to nebyl úmysl

BTW2: to kecání o lyžích je už otravné, ale některým to nevysvětlíte

0/0
27.2.2017 9:46

P66e96t69r 36V71e92r67b92í90ř 8627191503410

Prohlédl a přitom jsem se na to díval už předtím tak 10x, ale pak jsem si to pustil v lepším rozlišení a výsledek byl na světe. Možná bych měl nicméně zajít na oční.

P.S. na rozdíl od některých nemám problém uznat svou chybu ;-)

+1/0
27.2.2017 11:01

O46n46d70ř87e52j 55H28o39l26ý 9490140918509

návštěva očního neuškodí nikdy :-)

BTW: tu invektivu přehlédnu, s ohledem na Vaše oční problémy ;-D

0/0
27.2.2017 11:12

P74e92t26r 67V89e40r43b24í27ř 8437631173330

Tak jestli jste si to vztáhl na sebe, tak to budete muset přehlédnout. Pakliže byste to na sebe nevztáhl, nemusel byste to přehlížet.

0/0
28.2.2017 7:23

O41n54d65ř64e34j 57H79o91l53ý 9630500328179

v klídku, jen jsem si rýpl. R^

Navíc z Vašeho prohlášení nebylo zřejmé, na koho tím cílíte. :-)

0/0
28.2.2017 8:15

J72a55k13u62b 14Z29e61m78a75n

Nemůže být spravedlivější finále, než že se "astmatici" srazí s usvědčenými fetkami a vyhraje někdo jiný.

+2/−8
26.2.2017 19:54

L98i12b60o28r 94B33í97l81e38k 9470565965885

I když Rusku zakázali start většině běžců čistě z politických důvodů, Rusové přesto válcují konkurenci. Bravo!

+1/−11
26.2.2017 18:51
Foto

P62e15t68r 68D21v47o85ř33á69k 4188941447377

To víte že jo, Товарищ ЛИБОР Белый ;-D

+1/−6
26.2.2017 19:10

L79i19b96o81r 83B40í34l38e92k 9460695105595

Klídek soudruhu, soudruh McLaren vám nakonec nějaký důkaz vyrobí.

+2/−2
26.2.2017 19:34

O96n63d16ř17e52j 42H54o66l86ý 9430510668439

aspoň si příště do překladače napište správné slovo :-)

+1/0
26.2.2017 20:02

P37a19v66e14l 66M33a48r84e35k 3259975969236

Zdá se, že vy sám máte s bolševikem bohaté životní zkušenosti, akorát asi maturita z ruštiny nebyla za jedna

0/0
27.2.2017 13:17

F27r13a52n92t15i19s71e57k 40N77o80v37a63k 2376569924388

Tak a za půl roku jim to zase seberou kvůli dopingu?

+1/0
26.2.2017 17:19

M51i63l54a74n 73S29v71i69t96á83k 9747430988

Ten Usťugov má fakt kliku. Už podruhé má zlatou po chybách soupeřů v závěrečných spurtech. R^

+1/−1
26.2.2017 17:09

L65u92k89á48š 88C60i61e77s71l92a35r 6644558816135

Myslím, že nemáte pravdu. Dnes to byla klika, ale Sundbyho by porazil ve finiši lehce. Je pravda, že Sundby zakopl ale v tu dobu byli na stejné úrovni, takže žádné utržení by se nekonalo a na stadionu by to bylo jednoznačné. Usťugov je úplně jiný sprinter. Sundby to svou chybou jenom urychlil...

+2/−4
26.2.2017 18:33

A75d19a39m 20T42r71u69b33á33k 2921558438

V tom kopci byl Sundby evidentně silnější. Třeba by ho fakt urval a k žádnému sprintu by ani nedošlo. Na stejné úrovni byli maximálně jen kvůli tomu, že šel zrovna před Usťugova.

+3/−1
26.2.2017 20:05

O54n18d40ř74e72j 90H47o87l42ý 9470130758789

a taky mohl spadnout o kus dále ve sjezdu v důsledku vysílení :-)

+1/0
27.2.2017 9:48

P31e44t26r 97H97o92v70o52r61k40a 8864511127734

Rusům i Italům ta první dvě místa přeji.

Po delší době není běžecké lyžování nuda.

+7/0
26.2.2017 16:43

M75a42r10t44i15n 44C52a31j13t98h12a87m76l 3231438106100

Sprint dvojic je hrozne uboha disciplina. Na to nekoukam, tak ani nejasam, ze vyhrali Rusove.

0/−9
26.2.2017 16:53

A40l17e74š 26M72o70r39b62i49c92e12r 2669662375101

Poměrně groteskní závěr, ale jinak pěkný závod.

+1/0
26.2.2017 16:06

S95t58a46n52i36s12l59a53v 75O32u42l37e31h83l58a 9700519308324

Pane Marek váš příspěvek mě přinutil kouknout do pravidel běžeckého lyžování a našel jsem tam toto:

Za správné předjíždění bez překážení je zodpovědný předjíždějící závodník. Předjíždějící závodník musí mít své lyže před lyžemi předjížděného závodníka dříve, než pokračuje po ideální linii.

Je to z pravidel FIS. Komentování našich tv komentátorů hodnotit nechci, ale určitě je mi příjemnější komentář p. Svačiny jako unylý a nicneříkající komentář p. Čapka.

+2/−2
26.2.2017 15:58

P21a34v39e12l 45M78a59r50e12k 3769845929126

Nevím, co jste mi tím chtěl říct :-), já sice běhám laufy, ale detailní pravidla neznám. Napsal můj pocit - že se Nor ohlédnul, a pak zkusil vstoupit do stopy Fina, který sice byl kousek za ním, ale Nor mu šlápnul na lyži. A pak jsem napsal ještě fakt, že kdyby Norové věřili, že to nebyla jejich chyba, tak přeci dali protest.

No, a české komentátory většinově neposlouchám, takže mne spíš zaujalo, proč?? jsou tak jednostranně na straně Norska, když na všech jiných stanicích to bylo buď obráceně, nebo to nechali na posouzení rozhodčích.

+2/−1
26.2.2017 16:19

S12t52a51n33i86s41l49a55v 63O84u42l88e50h86l80a 9910969728784

Co jsem vám chtěl řící? To je snad jasné z přepisu pravidel, totiž že to nebyla jen chyba Nora, Fin riskoval a také to tak dopadlo.

A tv komentář? Třeba Northugovi fandili naši komentátoři odjakživa a to i letos, kdy měl nijakou sezónu. Příjde mě, že jste buď odněkud přiletěl a po x letech si pustil naši českou tv při běžeckém lyžování, nebo jste ji nikdy nesledoval, že se tomu tak divíte.

0/−1
26.2.2017 16:50

O55n41d97ř97e60j 78H86o12l33ý 9350730608729

to o čem píšete je situace, kdy vstupujete do stopy před toho závodníka, kterého předjíždíte. Toto ale byla jiná situace. Leda byste chtěl kritizovat Nora, že lezl do stopy Finovi, i když neměl své lyže před jeho. On totiž Fin přestupoval ze stopy do jiné stopy.

:-)

+3/0
26.2.2017 18:13

S29t88a85n97i96s27l30a95v 65O47u78l45e87h25l63a 9860619778334

A Nor nepřestupoval? Podle mě za to mohli oba, Fin, že předjížděl z vnitřku, kde se dalo čekat, že to Nor před zatáčkou zavře; a Nor, že to zavřel a nevšiml si přitom, že stoupá Finovi na lyže, ale určitě ne chyba pouze Nora a na diskvalifikaci Nora jak se tady ponejvíce píše. A nejvíce se stejně poškodil pravděpodobně Fin, protože měl vyšší rychlost a kdyby předjížděl, jak se má z vnějšku, tak by Nora asi udělal.

PS: Předjíždění jsem okopíroval z pravidel FIS, nic jiného tam o přejíždění není, kromě toho, že při distančních závodech má pomalejší na požádání uvolnit stopu rychlejšímu.

0/−1
26.2.2017 19:31

O31n53d94ř13e51j 72H63o30l62ý 9150740948909

plácáte nesmysly... nikde není zakázáno předjíždět vnitřkem, je to stejné jako v jakémkoliv jiném sportu. Fin přestoupil do jiné stopy a pak už s tím nemohl nic dělat, on chybu neudělal.

S tou diskvalifikací souhlasím, už jsem to tu psal, že to na to není.

+1/0
26.2.2017 20:05

S64t53a13n52i88s63l70a11v 16O41u76l94e19h82l95a 9910359348104

Nesouhlasím s vámi, Nor při přestupování o Finovi nevěděl. Mimochodem, rozhodčí prý měli po závodě dlouhou debatu, zajímalo by mě o čem jednali.

0/0
26.2.2017 20:40

P13a30v64e68l 77M25a31r76e44k 3219555109746

A ohlížel se po něm těsně předtím kvůli podpisu do alba ;-D;-D?

0/0
26.2.2017 22:39

O81n34d42ř45e36j 10H26o59l70ý 9900540578859

šak píši, že to na diskvalifikaci není... 8-o

O čem jednali? O tom samém, co my zde diskutujeme. Akorát oni nesou odpovědnost a musí to posoudit komplexně bez zaujatosti a pak vynést verdikt, proto ta doba. A evidentně se přiklonili k tomu samému, co píši. To jest, že viníkem byl neúmyslně Nor.

:-)

0/0
27.2.2017 9:53

O30n55d80ř38e95j 61H11o54l40ý 9310850378809

Tak ona jsou ta pravidla logická, jelikož nemůžete vstoupit do stopy, pokud tím ohrozíte toho, který už v té stopě je. Takže znovu a naposledy:

- Fin vstoupil do volné stopy

- Nor porušil pravidlo, na které odkazujete

- viníkem je Nor, ale jelikož to bylo dle všech neúmyslné, tak nebyli diskvalifikováni a navíc to vypadá, že Nor ani nedostal žlutou kartu

BTW: u toho jen pro doplnění, že musíte požádat u distančního závodu srozumitelně, u nás se používá "stopa" nebo pro méně chápavé potom i hrubší výrazivo

:-)

+1/0
27.2.2017 11:46

J74i53ř52í 24D11o40l58e51ž62a73l 4568946752748

Tak na Australana v short tracku teda Rusáci nemají, ale i tak to potěší;-D

+3/0
26.2.2017 15:46

P62e18t58r 71V77e48r32b44í91ř 8807811193110

Možná Fin nebyl na Nora ostřejší proto, že věděl, že to byla především jeho vina. A Norové možná nepodali protest, protože Iversen věděl, že Fina Nor záměrně rozhodil, což přivodilo Finovu nestabilitu a vedlo to k tomu, že Fin Norovi podrazil nohy. Nicméně, znova, Fin jel zezadu, měl tam tři volné stopy, vybral si jet mimo stopu, musel vědět, že je to riskantní manévr.

0/−2
26.2.2017 15:46

P68a53v95e96l 60H69o81f57f11m57a40n 1426130942

Norové se Finům za incident omluvili. Takže zřejmě věděli, že to byla chyba Iversena.

+5/0
26.2.2017 16:13

P22a73v59e15l 62M42a52r52e81k 3619825639926

Na videu je ve stopě

+2/0
26.2.2017 16:21

O87n93d70ř42e23j 41H86o62l53ý 9110130738479

koukněte se na to pořádně, ju? :-)

+1/0
26.2.2017 18:15

K73a26r32e74l 55K75o65n73e72č38n39ý 9477383664286

Incident jsem viděl asi 8x, Fin přestoupil normálně do stopy, mimo stopu vyskočil, až když byl pád prakticky nevyhnutelný.

+3/0
26.2.2017 19:59

P17e70t41r 14V72e74r20b24í86ř 8267531793580

Nevím, jestli se za to dá vůbec jeden, nebo druhý vinit. Každopádně nepodrazil lyži Nor Finovi, to určitě ne. Nor se ohlédl za sebe ve chvíli, kdy Fin byl ještě za ním ve stopě, takže v té chvíli neviděl, že jde Fin vedle něj doleva. Mohl to ale vidět později perifernním viděním. Pak si Nor jednou vyšlápl doleva, tím Fina možná trochu znervózněl, Finovi šly nohy od sebe a podrazil Norovi lyži. Jestli Nor to vyšlápnutí udělal schválně, nebo ne, to je otázka, ale nic nepovoleného.

Nor jel z první pozice, je jasné, že bylo hlavně na Finovi, aby ke kontaktu nedošlo. Fin se snažil nacpat do prostoru, o kterém musel vědět, že top bude těsné, minimálně musel vědět, že se tam nor odráží hůlkou. Byl to risk. Takže, jestli už někoho vinit, tak Fina.

0/−2
26.2.2017 15:38

P93e18t98r 21V40e46r20b77í96ř 8167951183900

Dodatek: Fin nepřestoupil do vnitřní stopy, vystoupil mimo vnitřní stopu. Nor jel ve stopě. Ve chvíli, kdy Norovi Fin podrazil lyži, byla Norova lyže ve stopě.

0/−3
26.2.2017 15:40

K63a58r56e42l 75K93o34n26e30č49n38ý 9377633334856

Nemáte pravdu. Vlevo byla volná stopa, Fin do ní přestoupil, až po něm tam skočil Nor, který měl mnohem menší rychlost. Pád pak byl nevyhnutelný.

+3/0
26.2.2017 20:06

P10a78v94e95l 81M56a74r60e97k 3919365609696

Nevím zdali já, nebo někdo méně zaujatý, může panu Hajdovi konečně vysvětlit, co v diskuzi pod ženskou štafetou plácal za nesmysly, a urážel kohokoliv s jiným názorem.

Přesto mi to nedá a zkusím mu to hodně polopaticky shrnout. Když vynecháme zcela jednostranně zaujatou dvojici českých moderatorů na ČT (Kačenka by mohla vysvětlit důvod jejího obdivu k nemocným norským astmatikům), tak na slovenské TV si dali pozor s hodnocením a nechali to na jury, na Eurosport měli jasno, že Nor se podíval, kde je Fin a pak mu šlápnul na lyži ve Finově stopě.

Kdyby to stejně pan Hajda nepochopil, tak nebyl podán žádný protest. Pokud by měl p.Hajda pravdu, tak by logicky museli protestovat Norové, aby dostali 3.místo. Finům by ani oprávněný protest jejich pořadí už nezměnil.

+3/0
26.2.2017 15:10

M22i21c61h50a49l 23P28o77l47á92k 8917374587195

Skvely, ze ten blb, co posilal po tour de ski zdravici ruskym dopujicim sportovcum, ma uz druhy zlato kvuli padu.

+3/−6
26.2.2017 14:57

M65a79r45t87i53n 45K41o81d10a34t 2487436392657

A jak víte, že by Sundby vyhrál? Nevíte. Takže lžete. Mimochodem, Sundby je usvědčený feťák, narozdíl od Usťugova.

+9/0
26.2.2017 15:29

T65o29m80á16š 81V22y63b79í98r24a19l 4848849928182

Kurňa, tomu Usťugovi to dělají soupeři nějak moc jednoduchý ;-D

+4/0
26.2.2017 14:34
Foto

O51n45d86r26e76j 39B71o53c56e93k 1780685874728

Marikova 3 chyby:-/

0/0
26.2.2017 14:29

P28a20v83l56i97n96a 41H20a78m72p78l20o50v70a 7591138599372

Davidova 18. misto, Marikova 25. misto

+1/0
26.2.2017 15:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze