Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamion i strukturovací stroj. Jak se čeští biatlonisté snaží držet krok

Také v budoucnu se chtějí rvát o medaile, k čemuž však pouhé nadšení a trénink nemusí stačit. Proto se čeští biatlonisté snaží dotáhnout na ostatní rovněž na poli vědy a techniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13i28c70h54a27r87d 45M59i89c21h35a76l15o33w21s17k33i 1181269955396

Až na ty neschopné bafuňáře, bránící se pokroku. Už ho dávno měli mít. Rybář se kamionu brání a plochým argumentem o neznámém řidiči ze sebe dělá troubu.

0/0
16.2.2017 19:00

K40a22r84e82l 83V67a89c34h47u24t 9453452859493

Určitě je to třeba, náš tým drží v současnosti krok se světovou špičkou, tak si ho jistě všichni zaslouží. ;-) R^

+4/0
15.2.2017 13:53

P86a85v38l38i23n18a 50H83a12m93p20l13o80v79a 7441758929242

Pekny a zajimavy clanekR^ Vyuziti technologii v techto smerech je parada!

+1/0
14.2.2017 21:26

J12i55r27i 44N85o85v37a62k 6978448533741

Co je na sportu pekne, ze treba Bolt je nejrychlejsi, protoze je nejrychlejsi, nikoliv proto, ze nejaky servisman urcil,ze tyto hrebiky budou na tomto tartanu nejrychlejsi...

Tyto vsechny praktiky s mazou a strukturovanim by mely byt zalazany jako stejne jako doping, koneckoncu to ma mnohdy daleko vyssi vliv na vykon sportovce nez nejaky doping.

Vsichni jen obycejne vosky bez fluoru a jednotnou skluznici a lyze by na startu podlehaly "stejne" kontrole jako flinta.

+3/−5
14.2.2017 17:35

O49n37d28ř47e81j 78H20o10l75ý 9220370458119

plácáte, všichni mají prakticky stejné podmínky co se týče mazání (až na top týmy, které mají tovární novinky), hlavní rozdíl je v lyžích, které jsou pro nejlepší tovární, to jest dělané na míru. A jednotná skluznice by stejná nezaručila, že pojedou všechny lyže stejně.

To že namazání dělá rozhodující část výsledku (někdy více, jindy méně) je jasné, o tom se nepřu.

+4/−1
14.2.2017 17:46

P81a12v14l32i23n41a 32H22a89m27p50l62o10v57a 7751398789642

Povrch, tretry a dresy jsou pekna veda, clovece!

+1/0
14.2.2017 21:25

F74r44a74n75t72i30š12e68k 44J10o79s86e65f 8545455426817

koukam ze cena lyzi je naprosto zanedbatelna oproti cene za servis.

0/0
14.2.2017 15:40

O62n24d30ř75e31j 63H57o97l73ý 9270880168489

jedny lyže cca 12500, potřebuje každý min. patery na závody (min dle základního dělení studené + teplé)

Nic levného :-)

0/0
14.2.2017 15:45

F41r45a11n77t62i69š38e60k 98J45o87s22e60f 8445555456817

to jo, ale ty lyze maji vetsinou celou sezonu. kdezto namazani na jeden zavod je urcite za vic nez je cena tech lyzi. a tech zavodu absolvuji odhadem 30.

0/0
14.2.2017 15:53

O18n80d46ř43e54j 63H56o11l26ý 9460110578829

jasně, promiňte, já si to vztáhl k tomu stroji...R^

Krabička prášku pár tisíc a dají to max. na patery lyže (možná šetří během sezóny, ale na závod ne). To jest navíc krát počet závodníků. Servisáci navíc testují ještě před závodem, což jsou další peníze. Základní vosky taktéž nejsou nic levného.

0/0
14.2.2017 15:57

F24r62a36n98t97i12š34e95k 25J83o42s46e74f 8115685406757

presne. jsou to v souctu neskutecny prachy. nekdy bych chtel vyzkouset pripravene zavodni lyze a ty ktere si mazu sam doma v garazi. jestli by to bylo o neco lepsi nebo by mi to vyrazilo dech.

0/0
14.2.2017 16:03

O27n74d88ř91e80j 55H61o83l84ý 9440830418609

sedl byste si na zadek ;-D

0/0
14.2.2017 16:46

O21n54d46ř45e18j 88H24o58l20ý 9580290978749

ono už stačí si vybrat solidní lyže, to je základ, když nejedou lyže nebo nejsou na daný sníh vhodné, nepomůže už nic, ani tisíce na ně napatlane.

To máte jak s autem, jak na trabant, tak na oktávii dejte kvalitní obutí a...

R^;-D

0/0
14.2.2017 16:48

F44r71a41n84t33i79š82e51k 56J18o76s36e62f 8785515646237

lyze mam v pohode, 1 rok jezdili svetovy pohar, vim i presne na jaky snih maji strukturu. ja vim ze to bude lepsi, jinak by to nestalo tolik, ale o kolik?

0/0
14.2.2017 19:07

O70n72d84ř69e46j 95H38o84l86ý 9200300278979

Tak pokud máte kvalitní lyže, které Vám sedí na váhu, tak to zase takový rozdíl nebude. (trošku závist, též bych chtěl takové sehnat, ale problém je, že většina těch co na nich jezdí, jsou lehčí než já). Dají se koupit solidní vosky za rozumné peníze a pro běžný sníh a poježdění ten rozdíl nepoznáte.

Jasně, na přemrzlém prašanu nebo umělém sněhu bez kvalitních vosků a obnovení struktury ten rozdíl budete cítit. A poznáte to i na počtu kilometrů, než se lyže vysuší.

Naproti tomu na vodě... dříve se jezdilo na Arvu, ale to svinstvo je zakázané. Zažil sem to a pak si připadáte, že máte oproti soupeřům zatáhnutou ruční brzdu.

0/0
14.2.2017 19:39

F76r23a56n19t23i75š60e15k 60J42o83s52e43f 8285835666657

jo docela sedi, zalezi na snehu. jsem smireny s tim ze na nevhodnem snehu proste pojedu pomalu. nezavodim.

0/0
14.2.2017 20:23

O34n10d87ř46e72j 58H60o77l16ý 9850540738139

proto má každý min. dvoje lyže, jedny teplé a jedny studené, ti ve svěťáku patery, taková Koukalová bych řekl ještě násobek.

BTW: ono to "pojedu pomalu" je relativní, oproti ostatním turistům na lyžích jako mám já budete i tak rychlý

R^

0/0
15.2.2017 5:32

A62l84e74š 42K60r67e22j85č28í 6461131803859

Když se po hodinovém závodě rozhoduje v desetinách sekundy na cílové pásce, jen talent a tréninková dřina nestačí. Chápu, že takové stroje a zdánlivě nesmyslně drahé technologie jsou potom nutné. Ty miliony za specializovaný doprovodný tým a vybavení jsou nutné, pokud chceme medaile. Ty sekundy a desetiny sekund jsou rozdílem mezi bednou a šestým místem.

+1/0
14.2.2017 15:15

O30n51d51ř62e39j 71H60o85l32ý 9820530488259

ten stroj je detail (to samé by zvládly i ručně, jen bez té strojní přesnosti), bez kvalitních vosků by jim byla nějaká struktura k ničemu. A to jsou pálky, škoda že nedají částku, kolik za sezonu promažou.

0/0
14.2.2017 15:47

F45r50a33n68t11i57š51e75k 67J51o90s75e15f 8965485296317

odhaduji ze na jeden zavod klidne ke 100k pro cely tym, krat 60 zavodu plus jeste treninkove mazani. 10 mega za celou repre?

0/0
14.2.2017 16:06

O29n11d26ř31e16j 96H48o44l34ý 9670510298189

to se nedá říci, nikdo neví co kupují a za jaké ceny. Navíc záleží na sněhových podmínkách, na něco je levnější mazat a na něco dražší.

0/0
14.2.2017 16:51

M45i58l96o20š 44H53l83a70v93á36č 9223441387744

Nebudu specifikovat, ale je to přehnané!;-)

0/0
14.2.2017 17:20

F45r65a90n51t39i66š31e66k 32J41o28s95e16f 8975105596377

beru maloobchodni ceny, 1 gram prasku radove stokoruny. nevim kolik pripravi lyzi na zavod ale urcite to bude vic jak 10 paru. pak jeste urychlovace. taky plat servisaku, za parek a pivo ve 4 rano vstavaji sotva. tech 100k za zavod je hruby odhad, ale nemuze to byt daleko od pravdy.

0/0
14.2.2017 19:16

O43n40d19ř53e80j 41H61o22l77ý 9350930168659

počítejte, že 8až10x3 minimálně (dle počtu závodníků), tipl bych že spíše více než méně. Takže klidně i 6 krabiček prášku padne na jeden závod (pokud se použije, ne vždy je to potřeba a je to o tom, jak moc se s ním šetří), ve středisku se jedou tři závody.

Navíc nejdříve nachystají různé varianty parafínů, ty otestují a pak jdou dle mne teprve chystat závodní lyže. Aspoň loni to někde pro TV tvrdili servisáci.

0/0
14.2.2017 19:45

F86r55a70n41t57i91š93e11k 30J61o84s13e39f 8105135456527

taky myslim, otestuji rekneme 10-15 paru, z nich vyberou 2-3 favority a z tech si pak vyberou uz sami zavodnici. tak nejak to jednou snad rikal bauer. v kazdem pade se shodneme ze na jeden zavod promazou majlant a vetsinu z toho zase stahnou cisticem.... az nekdo vymysli univerzalni skluznici ktera pojede na kazdem snehu stejne a nemusi se mazat, tak mu firmy vyrabejici vosky koupi jednosmernou jizdenku na mars.

0/0
14.2.2017 20:13

O34n42d59ř95e13j 89H57o43l82ý 9520220268459

pozor, parafin se čističem nestahuje, leda by se jezdilo na opravdu špinavém sněhu a lyže byla zalepená, což se u svěťáku nestane. Používají vykartáčování a vyplavení, to jest nanesení parafinu a stáhnutí hned za tepla.

Mimochodem, to zmiňované strojní vybavení, třeba katráče na vrtačku jsou nutnost pro tvrdé vosky, ty jsou pak ručně problém dostat dolů (musíte jen za tepla, studené to nedáte)

0/0
15.2.2017 5:36

M60i64l79o76š 70H85l48a24v13á97č 9393751577364

Opravdu nenakupují za maloobchodní ceny!

0/0
14.2.2017 20:43

F78r53a77n94t19i87š44e74k 97J12o75s39e21f 8865885446747

nejsem idiot, vim to. ale k cemu kalkulovat s nejakou dotovanou nebo sponzorskou cenou? je treba pocitat s beznou cenou.

0/0
14.2.2017 21:07

M58i50l64o80š 18H42l53a61v88á41č 9533931657124

Ani já si myslím, že nejsem idiot, ale pak nevím proč kalkulovat s nějakou cenou, když za běžné ceny nenakupují. Uniká mi smysl.

0/0
14.2.2017 21:21

F68r33a46n78t47i73š63e76k 51J46o57s88e49f 8645835966137

jasne, je to trochu slozitejsi, pro zjednoduseni jsem pocital s beznou cenou. chapu ze kdyz maji cenu o rad niz tak je to trochu mimo. proste puvodne slo v diskuzi o to ze promazou mraky materialu za furu penez ktery ve finale vubec nepouzijou a zase ho ze skuznice stahnou.

0/0
14.2.2017 22:07

O48n54d57ř73e94j 49H93o35l90ý 9880630648929

pozor, oni kupují i to, co Vy nebudete ochoten zaplatit :-)

0/0
15.2.2017 5:37

M78i71l38a77n 39K59l72i22m34e66s 4328218922

A když ten kamion chtěl Danielo Müller, tak ho nepotřebovali. Jen co "odejde" k Bělorusům, najednou ho potřebujeme. To mu snad dělají naschvál ;-D

0/−2
14.2.2017 15:14

M75i40l53o58š 56H57l49a86v95á30č 9703611737974

Nechtěl ho Rybář, ale změnil názor. Pozorně si přečtěte článek, ať víte proč![>-]

+2/0
14.2.2017 17:21

M54i89l83a19n 70K97l78i18m78e58s 4898908702

Myslel jsem že jsem to podal dost jasně, aby to bylo považováno za nadsázku a vtip. Bohužel

0/0
15.2.2017 7:37

P71a45v26e42l 64T97r63u95k45s78a 3423487752673

Dost jasne je to v clanku "Zatímco bývalý šéfservisman českého týmu Daniel Müller se mu bránil,..."

Takze na vasi poznamce "To mu snad dělají naschvál" neni ani nic vtipneho.

0/0
15.2.2017 21:27

A72n18d20r63e79a 84N68o87v12a 3638684535132

Ten nas predchozi servisak sel nakonec k tem Belorusum?

0/0
14.2.2017 14:58

O23n26d50ř61e86j 83H22o33l53ý 9400310178659

pane Macku,

strukturovače se používají už desítky let, ale chápu, že Vám to neřekli. Jen většina lidí používá ruční. Je to stejné jako s kartáči. Buď jedete v klasice nebo dáte kartáč na vrtačku. Je to jen o tom, čemu věříte více a jak moc potřebujete zkrátit čas.

Jak strojní, tak ruční práce má výhody a nevýhody.

+1/−1
14.2.2017 14:36

P38a29v21e51l 18P50r96o89c68h53a98z73k30a 3127672184763

Hamza je prostě kvalitní manažer nejdřív udělal elitu z Žabin a teď biatlonistů...

+7/0
14.2.2017 14:13

O72n39d50ř80e22j 43H58o93l30ý 9250310368509

tak teď jen doufat, aby po jeho odchodu nedopadly biatlonisté stejně jako Žabiny, které hrají nyní druhé housle.

0/0
14.2.2017 14:38

M10i53l35o60š 72H27l79a60v65á77č 9833581247514

Zatím jsem neslyšel, byť i jen sebemenší náznak, že by chtěl biatlon opustit. Naopak si myslím, že zvlášť v této době bude v něm pracovat!

0/0
14.2.2017 21:25

O29n58d28ř75e44j 59H24o89l50ý 9930320798349

Ale houby, NMNM nedostane příští rok (nebo kdy se o tom bude rozhodovat) žádný z nejbližších šampionátů či SP, přijde lukrativní nabídka na přestup a... Hamza půjde, je to jen obchod, nic víc.

Jasně, je to můj odhad.

0/0
17.2.2017 10:37

M89i35l85o23š 56H88l25a28v47á11č 9133321167514

No, je to úplná blbost, ale nechám Vás při tom. Pan Hamza totiž má úplně jiné obchodní aktivity a ty nemají s biatlonem nic společného!;-);-)

0/0
17.2.2017 12:59

O98n87d79ř36e38j 92H84o39l28ý 9850640178469

tak si povíme

BTW: nepsal jsem, že obchoduje v biatlonu, psal jsem o těch funkcích, na kterých se pohybuje. To je ten obchod a pokud dá někdo více, tak půjde.

0/0
17.2.2017 13:02

M10i16l31o55š 35H82l91a93v46á19č 9873671407754

Pozor, někteří nemůžou přijít Hamzovi na jméno, tak ať nenarazíte!;-D

0/0
14.2.2017 21:23

J50o26s35e21f 34M45i71š44k63o21v10s46k49ý 9168141691788

Obdivuhodný tým kolem biatlonistů. Žádné postranní kličky, ale tah na branku. Už teď se v kvalitě přípravy lyží srovnáváme s ostatní špičkou.

+8/0
14.2.2017 14:11

J76i56ř82í 93S71t21e27h20l38í68k 4420208296481

Rodina je základem úspěchu.

+1/0
14.2.2017 13:40

P59e86t75r 58N28i93v50n92i72c82k87ý 3152834155297

V dnešní biatlonové mánii věřím, že by se na kamion složili i fanoušci v nějaké sbírce - crouwdfunding. Vybrat pár miliónů by nebyl problém. A jako motivaci slíbit, že jména přispěvatelů budou vytisknuta na návěsu (jistě, malým fontem, aby se tam všichni vešli).

+49/0
14.2.2017 11:24

J78a31k24u69b 62H15r73a67d63i33l 3157964512910

Souhlas

0/0
14.2.2017 11:43

T34a51d94e14á34š 33M87i31c21h62á75l15e92k 6687768192662

No nevím zda by se tam všichni vešli:D

0/0
14.2.2017 11:55

P91e48t88r 23K98o78l14o55m80a94z63n70í61k 8754123250516

to je jen otázka velikosti fontu :-)

+4/0
14.2.2017 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze