Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais na Dakaru sedmý. Macík, Prokop i Klymčiw si vylepšili maxima

Konečnou sedmou příčku obsadil na Rallye Dakar v kategorii kamionů Aleš Loprais, další Čech Martin Macík skončil desátý. Podruhé triumfoval Rus Eduard Nikolajev s kamazem. Rekordman závodu Stéphane Peterhansel vyhrál už potřinácté, z toho posedmé kraloval kategorii automobilů. Martin Prokop obsadil jedenácté místo. Životní výsledek zajel také dvanáctý motocyklista Ondřej Klymčiw.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91a59š13e94k 52Ř56í12h87a 2403743758902

Docela se mi líbilo, poslouchat hosty ve studiu a když sečtu jejich názory tak my vychází obraz českého výsledku. První byl Kalina, který jak Lopraise tak Kolmého nazval jako totální závodníky, kteří prostě jednou co to dá. Naproti tomu starý Loprais jezdil více Hlavou. Podobně podle mě jeli i Kamazy. Nějak moc se nehnali, aby byli připraveni až se bude v těžkých podmínkách lámat chleba. Zde si myslím že by mohl být Macík nadějnější jak Loprais. Pak celkem zkritizovali nasazení nováčka na "záložní" kamion, který je podle všeho daleko náročnější na řízení jak jakýkoli jiný. A i v tomto bych souhlasil.

Sumasumárum pokud chceme pomýšlet na medaile tak asi bude třeba zapracovat více na taktice a vyzrálosti celého týmu, který co si budeme nalhávat spojením Lopraise a Kolmého hodně získal, ale jak se zdá tak se zcela znova staví.

+1/0
15.1.2017 14:02
Foto

M68i55c93h58a25l 29N13a47j65m69a83n 7269553956170

Tak on ten dnešní dakar je o tom jet pořád naplno - tedy pokud chce jet posádka na nějaký výrazný výsledek. Doby kdy jezdil Karel Loprais jsou dávno pryč a i Karel Lopraisů měl za poslední roky své závodní kariéry se svojí taktikou problém uspět - ta jeho taktika už stačila jen na umístnění mezi 5 - 10. místem.

Naopak Aleš Lopraisů za posledních pár lez jezdí sice rychle, ale bez zbytečných chyb. Jeho odstoupení a ztráty ve z velké části jsou dány závadami, které jako řidič neovlivnil.

A nasazení Trněného s Manem? JE to o penězích - Trněný byl schopen dát peníze a tak mohl řídit doprovodný Man. Ostatní tu možnost měli také ,ale ty peníze neměli/nechtěli dát.

+1/0
15.1.2017 14:25

R95o56m92a87n 79K95r64a17t77o89c23h90v90í35l 6586677466944

Díky tomu, že se musí jezdit na plno, tak to není podnik pro amatéry, kteří to jezdili v začátcích.

Popravdě, když jsem četl knížku o první účasti Liazek a Tater, tak si myslím že i to byly amatéři.

0/0
17.1.2017 7:58

M78i47l82a23n 96T49á53b90o26r47s32k74ý 8864483567488

smekám před všemi našimi, hlavně ondra a michal jeli velice blízko absolutní špičky. trochu škoda bratrů slováků, štefan jel velice dobře, ale vytrestalo ho vlastní tělo

nejvíc mě ale dostal souboj peugeotů petrhansela a loeba. na 64km mít rozdíl 18 vteřin je masakr

0/0
14.1.2017 22:45

M15a40r46t85i95n 93Č13a47r26n68e11c37k22ý 2225164129475

Co je na tom odstupu zvláštního?

+1/0
15.1.2017 8:17
Foto

M30i75c57h33a81l 59N52a43j87m79a26n 7849123126730

Co se týká mých prognóz před dakarem:

Jezdce Kamazu jsem nepasoval na favority - mýlil jsem se. I přes snížený rozpočet ukázal tým Kamazu, že m áskvěle připravená auta, která jsou spolehlivá a dokázal využít výhody sice staršího, ale velkého motoru proti konkurenci. Tým kamazu se před několikaletou pauzou rozloučil s dakarem parádně.

DeRooy (tipoval jsem jako hlavního favorita) a jeho tým zajeli pěkně, DeRooy a Villagra se drželi ve špici a jeli téměř bez problému, ale na Kamaz to nestačilo.

Veka-Man (tipoval jsem jako spolufavority), zklamání. Projevilo se to, že auta dodělávali na poslední chvíli a bohužel se projevilo dost závad (turbodmychadla, závady převodovek....).

Mammoet - Renault (tipoval jsem je na kolem 10. místa) , tam měli asi velké ambice ,ale skončilo to špatně. 20 a 35. místo je po loňském výsledku hodně hořký výsledek.

Příjemné je 8. místo Sugawary na kamionu Hino.

A nesmíme zapomenout na Lloveru (andorský vozíčkář) s jeho českým spolujezdcem Mírou Martincem, který dokončil soutěž s tatrou na solidním 24. místě -tam dávám R^.

+1/0
14.1.2017 21:27

D44a51v30i28d 30L59o98u84k43o45t96k37a 6486262786145

Pane Najman děkuju za vaše info během závodu. Je vidět že Dakar máte v malíku ��

0/0
15.1.2017 10:45

R41o29m36a65n 72K97r24a32t80o93c52h17v24í85l 6626237666364

Chci se Vás pane Najman zeptat: Jak je to s předpisama kamiónů, musí nějak vycházet ze sériových vozidel?, nezdá se mi že by ty kamiony měli moc společného se seriovými vozidly.

Tady https://www.youtube.com/watch?v=CYmDaPld71E&list=PLfdzuf-itN4xbck0cSFI2rqRTru7f_j42&t=25s&index=8 se říká, že Tatry mají sériové pouze tu rouru.

Přitom na webu Tomáše Tomečka byl článek, kde se psalo, že to může být složeného ze všeho co se vyrábí sériově. Bohužel jsme ten článek nenašel.

Děkuji za odpověď.

0/0
15.1.2017 23:00
Foto

M91i69c91h87a80l 87N30a90j23m87a84n 7329143276190

Kamion může být skládačka z jakýkoli dílů, ten díl musí být vyroben aspoň v minimální sérii (tuším 50 ks). A značka se pak určuje podle kabiny kamionu. Takže pokud by se například Macík dohodl na spolupráci třeba s Volvem, tak by jen nasadil jejich kabinu a už by to nebyl, ale Volvo.

Paradoxně ze špičky toho mají Tatry asi nejvíce společného se sériovou tatrou - z velké části podvozek (odpovídá řešení Phoenixe + řady 815-7) mají shodné brzdy, převodovku i kabinu jako sériové tatry.

0/0
16.1.2017 15:57

R74o84m64a74n 45K11r46a36t96o47c36h17v91í69l 6576827836704

Děkuji za odpověď.

Takže můžu mít rám z Iveca, kabinu z Mercedesu a bude to Mercedes, i když ta důležitější část je z Iveca - divné.

Předpokládám že to je kvůli tomu, aby nevyhrávala jenom Tatra.

0/0
17.1.2017 7:57
Foto

M21i34c18h21a52l 48N48a44j80m83a36n 7479573886340

Kvůli tomu aby nevyhrávala Tatra to určitě není :-).

Poslední vítězství tatry je z roku 2001 a na stupních vítězů (třetí místo) byla tatra v roce 2007. Od té doby je to bída.

0/0
17.1.2017 16:53

R96o48m10a96n 47K30r35a55t43o93c50h53v80í38l 6306657156104

Jasně. Je to proto aby ostatní mohly také závodit.

Prej někteří nemají ani plněpohonné náklaďáky - tak s tím jasně Dakar jet nemůžou.

0/0
17.1.2017 17:36

M61i91c92h10a62l 42N25e36z11v29a61l 9103584884

Kamaz pristi rok Dakar nejede? ... vim, ze se o tom spekuluje, ze by jeli jenom ECO, ale zatim jsem zadnou officialni zpravu necetl.

+1/0
16.1.2017 14:38
Foto

M47i81c93h31a56l 84N45a49j85m78a74n 7269113946670

Jedná se o prohlášení vedení automobilky Kamaz. Problém je vtom ,že od příštího dakaru platí omezení objemu motoru na 13 litrů (ostatní již takové motory mají) a kamaz nemá takový moto k dispozici. Sá mtakové motory nevyrábí, společný vývoj motoru Liebherr nedopadl dle představ, jednání s Buggyrou o motorech Gyrtech také ztroskotala........

Kamaz sice žádá o vyjímku na další rok, ale tu zřejmě nedostane. Také je možnost, že se během roku dohodne s někým na dodávce motorů (MKR? Iveco? Man?) a nakonec pojede.

+1/0
16.1.2017 16:04

R16o60m28a31n 47K95r95a41t96o84c67h80v21í29l 6156927436454

Co si pamatuji tak měli jiné motory než vlastní, tak tam dají nějaké jiné, což by neměl být problém.

Co se týče motoru původní Tatry, tak ten by asi také nevyhovoval.

0/0
17.1.2017 8:01
Foto

M61i15c97h43a98l 19N29a63j21m16a23n 7359453406300

V jednom autě testovali motor Liebherr o objemu 16,5 litru (údajně ho měl namontovaný v autě Nikoalev na dakaru 2014), ale už tento motor nenaplnil očekávání a proto byla spolupráce s Libhererrem postupně ukončena. Následně byl zájem o motor Gyrtech - ten byl osazen v novém kapotované mspeciálu a panovala s tímto motorem spokojenost, ale Buggyra chtěla motory pouze pronajímat a naopak Kamaz motory chtěl vlastnit a ještě požadoval dokumentaci (pro možnosti vlastních úprav) a tak to nedopadlo. A právě osazení jiných motorů je problém, protože ten kdo je má (motory o objemu 13 litrů a použitelné pro dakar) jim je nechce prodat (logicky - nechce podporovat konkurenci).

Původní tatrovácký motor V12 měl objem 19 litrů a homologace tatry s tímto motorem skončila po dakaru 2016.

0/0
17.1.2017 16:49
Foto

M68i93c68h43a77l 21N91a50j49m96a46n 7889133346300

Tak rozhodně úspěch Klymčiwa. Dojel s minimální ztrátou na 9-10. místo. Sice měl možná trochu slabší začátek, ale pak jel rychle a vyrovnaně R^.

Prokop také parádně. Měl nové auto - to ze začátku trpělo dětskými nemocemi a hlavně doplatil na navigaci - Ilka v tom občas dost plavala. Příští rok, pokud vypilúje spolehlivost auta a sežene dobrého navigátora, tak pojede v nejlepší desítce a a kromě továrních Peugeotů bude ostatní prohánět.

V kamionech zajel maximum Macík. Bezesporu je to talentovaný a dobrý pilot, jen už jede na limitu techniky - v soukromých podmínkách se asi lepší technika postavit nedá.

Buggyra tak trochu zklamání. Tatry sice když jeli, tak Aleš i Martin ukazovali, že dokáží jet v úzké špičce, ale těch závad bylo hodně. NA tom bude muset Buggyra přes rok zapracovat a hlavně se bude muset snažit, aby zůstal v týmu Aleš.

+6/0
14.1.2017 17:13

R80o84m41a80n 49K88r68a71t61o18c12h82v84í89l 6276717486364

Souhlas

0/0
14.1.2017 19:51

R60a51d34i45m 58V64e33n68g64l57a46ř 3622297251399

Franta se Macíkům hodně povedl a myslím, že limity ještě neukázal. Taky jsem pro aby Aleš u Buggyry zůstal a pořádně zapracovali na spolehlivosti a postavit ještě jeden vůz a tam by si cvičili třeba Lacka.

+1/0
14.1.2017 20:35

R89a35d38o92m64í89r 40V98á32v17r34a 4756389162595

BRAVOR^

+1/0
14.1.2017 15:32

T32o35m96a61s 51A81p95l 4446356763570

Gratulace Martinovy, skoda te hodinove penalizace, mohlo to byt 7. misto

+1/0
14.1.2017 13:52

J79a34n 20M35u97ž88í85k 4522944642889

Super výsledek od Ondřeje. Velká gratulace. =D>

+3/0
14.1.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze