Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rally Dakar trápí počasí, organizátoři zrušili devátou etapu

Na Rallye Dakar se ve středu závodit nebude. Organizátoři kvůli špatnému počasí zrušili 9. etapu. Po silných bouřkách a následných sesuvech půdy se řada doprovodných vozů nedokázala v úterý dostat do bivaku v Saltě. Hlavní přístupová cesta byla totiž zavelena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u29k21á87š 92B74r46a21n85d73e27j90s 2393785221381

Tak něco z veselejšího soudku, totiž z Afriky - Míra Zapletal v 9. etapě 2 místo a celkově posun už na 3. flek a 1. v kategorii T1.1! R^ Valtr s Tomečkem 2. a 3. mezi kamiony a stejně tak i celkově (u Toma je to posun před druhý z Kamazů). Hezký, kluci, navíc u Míry, který prakticky celý závod jede s rukou v dlaze.

+1/0
11.1.2017 16:39

L36u90k38á33š 86B73r30a19n91d49e92j37s 2283385931461

Pardon - Valtr a Tomeček 1. a 2. v etapě a 2 a 3. celkově, omlouvám se, ovšem tím líp, žejo:-)

+1/0
11.1.2017 16:41
Foto

M50i76c50h76a41l 88N47a96j19m27a32n 7479593786910

Je to určitě úspěch.

Jen pokud se řekne A chce to říct také B - v jaké konkurenci se závodí. V kamionéch nyní reálně závodí pět kamionů a z toho Kovacs se scannií to bere spíše jako výlet. A druhý z kamazů není plnohodnotný závoďák, protože jede na hybridní pohon (CNG).

+1/0
11.1.2017 16:54

L23u11k54á25š 65B37r59a64n55d90e77j10s 2353535831661

Jasně, ta konkurence je malá, na druhou stranu i Kamaz na CNG je pořád o dost jinde, než Tomečkova Tatra "klasik" ještě se vzduchem chlazeným motorem. Neporovnávám konkurenci, já jen, že se mi tenhle závod prostě líbí a mám z toho radost.

+1/0
11.1.2017 17:40
Foto

M45i33c53h87a11l 70N60a94j12m90a35n 7779553976710

Tak ten kamaz bude mít určitě nevýhodu vyšší hmotnosti a s tím spojeno umenší obratnost. Navíc celá technologie pohonu bude složitější a náchylnější na problémy.

Tomeček má na svojí tatře kolem 850 koní a v loňském roce instaloval nové tlumiče Rieger. Ale i tak je jeho tatra za zenitem, když ho poráží Valtr s tatrou od Bonveru, která není žádý zázrak.

0/0
11.1.2017 18:23

L41u69k10á46š 14B36r49a30n84d48e89j22s 2853975681961

Podle mých informací tam Tomeček má něco přes 750 HP, nikoli 850, ten vzducháč má své limity, ale nechci se hádat, obvykle máte velmi dobré info Vy. Valtr má přes 930, to už je znát, nevím, jak jsou na tom, pokud jde o hmotnost atd.

0/0
12.1.2017 9:27
Foto

M83i73c48h79a24l 55N48a12j22m39a92n 7309633466330

Před pár lety měl Tomeček při zkoušení motoru na brzdě výkon 600 Kw a loni motor ještě trochu upravoval, tak bude mít výkon někde ne úrovni 820 - 850 koní. Ale je pravdou, jak ten výkon je využitelný (v jaká ́ých otáčkách je k dispozici) a důležitější parametr je točivý moment a ten bude do 2 500 Nm a to je málo.

Tatra od bonveru má kolem 930 - 950 koní, ale točivý moment mají skoro 4 000 Nm.

Hmotnostně na tom budou oba kamiony +,- stejně, podvozek má tatra od bonveru sice novější (použité díly z tatry phoenix), ale zaostává pérování a tlumení - tam bude mít Tomeček na vrch.

+1/0
12.1.2017 10:01

L85u98k92á16š 67B64r53a46n62d18e82j32s 2133615801481

Díky za doplnění, super, fakt!

0/0
12.1.2017 13:06

D19a13v31i38d 92L81o58u90k27o24t60k43a 6916962566105

Nechci nějak snižovat závod co se jede v Africe,ale podle počtu a kvality techniky co tam startuje mě to přijde jako adrenalinově zážitkový výlet a né závod .

0/−1
11.1.2017 21:50

O30n12d65ř35e86j 15N62o38v29á29k 9117274159729

Ještě že se jede Afrika Race .... to je pravý Dakar .... kdo by si kdy pomyslel, že na "Dakaru" se budou řešit záplavy a povodně a bahno .....

+1/0
11.1.2017 10:06

R25a98d59i58m 54V21e59n24g94l92a26ř 3432247501509

Neco podobneho se stalo na Dakaru 1986 a doplatily na to i nase Tatry, pomahaly vyprostovat ostatni zavodniky (i diky slapackam) a nestihly dojet vcas na start dalsi etapy a byly diskvalifikovany

+1/0
11.1.2017 10:47

O91n13d69ř21e36j 32N81o58v24á22k 9327974689109

Dobře, tak v Africe se to stalo jednou, dvakrát za celou dobu ... v Jižní Americe to je každý rok ...

Šlapačky přece měly kvůli tomu jemnému písku, do kterého náklaďáky zapadaly ...

+1/0
11.1.2017 11:09

R73a62d57i72m 22V50e44n43g42l47a12ř 3882697871709

To mate pravdu, v americe je to pomalu kazdy rok.

0/0
11.1.2017 11:15

O42n69d70ř47e87j 77Č37a97p56k92a 6451921273104

Dneska se pokud vím nejede hlavně kvůli tomu, že zdravotnické vrtulníky a všechno ostatní, co organizátor má, pomáhají u té zničené vesnice - a závody pod FIA se bez zdravotnického zabezpečení prostě nejedou. Nikdy.

0/0
11.1.2017 13:56

J43a41n 88S60v54o93r28a63d84a 7500377

Jako ať klidně pomáhají a lítají, nic proti tomu.. Na druhou stranu je letošní Dakar tak tragický, že bych to už vážně ukončil.. Když už zruší i "královskou" etapu, tak je to vážně smutné..

0/0
12.1.2017 9:17

T98o56m68á37š 72N34o42v21o70t53n79ý 6615367309229

Takže vlastně skvělé podmínky pro nádhernou soutěž.

To by byl nádherný survival, kdyby byly naplánovány a zajištěny bivaky - voda, palivo, jídlo, elektřina, internet.

Kdo vlastními silami dojede, ten dojede a nemuselo by se řešit, jestli to na okolo asfaltkami stíhá doprovod, který průběžně mění úplně všechny součástky na závoďáku.

+2/0
11.1.2017 9:21

Z94b34y59n25ě28k 15D50v26o41ř14á69k 3109190421750

Ředitel to ví a přesto tam naplánuje trasu. Tenhle Kocourkov mi něco připomíná. Kde je tohle ještě možné ;-);-):-P

+1/0
11.1.2017 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze