Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V čele Dakaru zůstal po sedmé etapě Peterhansel, Prokop je patnáctý

I po sedmé etapě Rallye Dakar z La Pazu do Uyuni figuruje v čele pořadí kategorie automobilů obhájce vítězství a s 12 triumfy rekordman závodu Francouz Stéphane Peterhansel. Ten dominoval i v pondělním měřeném úseku, kteří organizátoři po dvou dnech volna kvůli bouřlivému počasí zkrátili z původně plánovaných 322 na 161 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e13t68r 67V48e69r27b52í71ř 8427501363160

Tatry a Liaz jsou pro mě opravdu zklamáním. Zvlášť Tatry. Kdysi to bývala špičková auta.

+1/0
10.1.2017 8:23
Foto

M63i43c36h23a34l 63N16a33j67m96a41n 7319153676970

Tak u Liazu je to zatím dobrý výsledek. To auto je celé vyvinuté a postavené v soukromém týmu v podstatě na koleně.

U Tater týmu buggyra je to mírné zklamání - u Kolomého velká část časové ztráty připadá na problémy s motorem během 4 etapy a u Lopraise je to smůla - 5 x měnil během posledních etap čerpadlo servopohonu.

Ale pokud nyní bude fungovat technika, tak oba můžou ještě v klidu skončit do desátého místa - a to byl pěkný výsledek.

+1/−2
10.1.2017 8:30

P77e29t41r 89V50e52r97b93í87ř 8347361123420

Mírné, opravdu? Pro borce, kterí chtěli bojovat o první místo?

To je snad přece úplně jedno, že část připadá na problémy s motorem, motor je součástí auta, ve kterém musí rallye odjet a to auto dělá výsledek, to stejné servopohon Lopraise. Tomu říkám alibismus. Rv Aby nemělo auto poruchu, to je součást každé motoristické soutěže, když má, není to smůla, ale vada na autě, nebo posádce, která s ním neumí zacházet. Žádná smůla.

0/0
10.1.2017 12:47

R43a93d38i11m 18V21e59n31g30l48a92ř 3602447601169

Letos chtěli bojovat o první místo? Pokud vím, tak se mluvilo o desítce, jen Martin Kolomý se zasnil a řekl, že by si chtěl jednou odvést beduínka.

0/0
10.1.2017 13:15

R95a45d98i50m 37V95e47n14g43l72a16ř 3732727921839

Ještě doplním, že na první místo je pasovala česká média, samotné vyjádření týmu před Dakarem říká úplně něco jiného.

0/0
10.1.2017 13:25
Foto

M24i39c74h81a95l 65N64a96j36m76a65n 7899653696190

Kde jezdci nebo tým prohlašovali, že jedou pro vítězství???

Závady a poruchy má na této soutěži každý - i dosavadní lídr DeRooy měl už závadu na dohušťování kol a díky tomu zlikvidoval pneumatiky.

0/0
10.1.2017 13:44

P69e11t59r 47V59e36r27b40í66ř 8427921653420

Uniká vám pointa. Ano, přesně tak, závady a poruchy má každý, patří to prostě k závodění. Nelze se na ně vymlouvat, že to byla smůla atd. De Rooy měl závadu, ale vede.

Když postavíte špatně auto na závod, má poruchy a prohrajte se soupeřem, který auto postavil lépe a poruch má méně, tak řeknete, že to byla smůla?

Měl jsem pocit, že jsem to někde četl, ale mohl jsem se splést. Každopádně pochybuji, že snili před závodem o 10. místě.

0/0
10.1.2017 16:46
Foto

M62i14c76h85a24l 55N74a98j76m30a31n 7419233486430

Tak Aleš i Martin před závodem říkaly, že cíl je být do desátého místa - a to nyní jsou oba dva. Martin se akorát zmínil, že by bylo pěkné získat beduína - takový sen.

0/0
10.1.2017 17:20

P84e40t68r 70V47e53r16b46í64ř 8137911343760

Já jsem přece nemluvil o tom, že na rallye nikdo nemá závady, naopak z toho, co jsem napsal vyplývá, že závady jsou součást soutěže

0/0
10.1.2017 16:50
Foto

M79i47c63h64a97l 32N14a69j44m12a84n 7889823936230

Tak pokud vám ve třech dnech odejde 5x pohon servořízení, které předtím rok bylo bez problémů a jedná se nyní zřejmě o vadnou sérii tak je to co?

0/0
10.1.2017 17:18

P35e59t70r 39V15e85r26b27í97ř 8177351723910

Chyba na autě. Součást závodu. Díky tomu je Loprais tam, kde je.

0/0
10.1.2017 18:14
Foto

M66i32c79h77a90l 70N16a51j53m50a92n 7599823456620

A jak tuto chybu ovlivní tým?

0/0
10.1.2017 18:18

M36i97l36a44n 68H26o63f69f89m65a73n15n 7506429762472

Dle mého by se měli naši špičkový rally jezdci vrátit do Afriky, neboť na americkém Dakaru jsou rok od roku horší...

Ani jeden kamion v první desítce, to je hnus velebnosti...

0/0
10.1.2017 6:31
Foto

M74i65c31h62a62l 23N30a80j49m77a47n 7109603816440

Jenže jde o média - kolik máš článků a televizních reportáží z jihoamerického dakaru a kolik z africké AER?

Ale příští rok by to mohlo být v africe zajímavé - pojede tam celý tým kamazu, protože v jižní americe nebudou kamazy startovat......

0/0
10.1.2017 6:48

V39i39k62t64o33r 50K59r60u53s 9673120309

Zdravím, je někde zdroj, kde bych si o "přetáhnutí" Kamazu do Afriky přečetl? Moc se mi tomu totiž nechce věřit. Přece jen, ten mediální zájem o AER je opravdu malý...

Osobně bych byl ale za to rád, protože ta jihoamerická verze se té africké nikdy nevyrovná...

Díky!

0/0
10.1.2017 9:57
Foto

M86i64c77h84a80l 45N70a52j45m95a54n 7959133496120

Zdroj je prohlášení ředitele Kamazu. Důvod je ten, že na dakaru (jižní amerika) platí od příštího roku omezení motorů pro kamiony na objem 13 litrů. A Kamaz nemá zatím takový motor k dispozici (nyní používá ruské motory YAmz o objemu 18,5 litru). Sice se Kamaz snaží vyjednat vyjímku pro další rok, ale ta mu s velkou pravděpodobností nebude udělena (bylo by to hodně nefér vůči ostatním, kteří 13 litrové motory mají již teď).

0/0
10.1.2017 10:18

R11a82d13i49m 47V63e41n83g98l96a24ř 3682217101979

A co ten motor, ktery chteli dat do noveho specialu. Ten by mel mit 12,5 l. Nedohodli se s dodavatelem?

0/0
10.1.2017 10:55
Foto

M22i12c62h76a22l 47N57a60j45m81a96n 7639283676860

Kamaz pár let spolupracoval s firmou Liebherr a zadal k ní vývoh soutěžního motoru. Liebherr dodal k odzkoušení asi před 2 roky pár motorů 16,1 litru - ale Kamaz s nimi nebyl spokojen a na základě toho loni odpískali vývoj motoru 12 litrů. Mezitím kamaz v novém soutěžním prototypu s kapotovaném provedení osadil motor český motor Gyrtech (v podstatě ten samý, ktrý je v dakarských tatrách) a testoval při několika menších soutěží a údajně panovala spokojenost. Použití tohoto motoru ale ztroskotalo na tom, že Buggyra chtěla motory pouze pronajmout a kamaz trval na tom, aby motory byly jeho majetkem a chtěl poskytnout částečně i dokumentaci.

0/0
10.1.2017 11:40

R26a68d78i54m 56V21e51n66g28l26a46ř 3262247521959

Aha, díky za info. O tom, že zkoušejí Gyrtech jsem vědel, ale už se ke mě nedoneslo, že s ním počítali do nového speciálu.

0/0
10.1.2017 12:06

J46i72ř37í 76L83i54e97t89a46v49e33c 8703649913869

Já jsem tedy přes motory nikdy nebyl, ale tohle někoho ještě zajímá? Občas se jako laik podívám na Moto GP nebo F1, ale tohle?

0/−3
9.1.2017 23:49

M27a58r86t44i78n 55K81a93l40e28n67s55k50ý 8355545284401

Ne. Protoze to nezajima tebe, tak to prece nemuze zajimat nikoho.......

+3/0
10.1.2017 4:32

P24e28t67r 53V67e81r93b58í49ř 8837341553650

F1 ještě někoho zajímá? Vždyť je to parodie na F1, která se jezdila kdysi. Nedá se na to dívat. Lietavec, Lietavec...

+2/0
10.1.2017 8:24

R74o11m42a57n 61K53r39a95t93o18c12h93v81í94l 6896237786324

Todle je snad nejslabší Dakar v historii.

0/0
9.1.2017 23:27

K89a97r97e25l 46P60e72t98e89r42k76a 8960619331539

Z pohledu našich určitě

+2/0
10.1.2017 0:54

R55o93m21a88n 75K33r21a70t78o69c87h70v58í58l 6786107766544

Ale i těch ostatních. Koho zajímá tvrdnutí v bivaku.

0/0
10.1.2017 6:50

J93i20n75d43ř83i13c44h 41L25u91k66e96š 3139754353960

"Dnešní etapa byla maratonská, bez účasti mechaniků v bivaku" Jsem myslel, že celý Dakar je maratónská soutěž. Navíc, když maratónská etapa měří 160 km?

0/0
9.1.2017 23:03

M29a71r45t66i84n 20V11l32č74e14k 7742818129205

Je to komedie...Mají udělat etapu měřenou celou a ne že má etapa 700 km, ale z toho se jede 550 po silnici, mnohdy řídí mechanik a ještě musí dodržovat rychlost...

+4/0
9.1.2017 23:08

J28i83n27d27ř61i56c98h 61L82u44k54e90š 3299764383630

Přesně tak, v bohatých týmech přes noc postaví nové auto a pilot je na masáži :-). Když jezdil Moskal, Joklík, Loprais, v noci nebo na cestě opravovali sami, a jen z toho co si vezli, včetně svářeček.... Nesleduju to nijak detailně, ale když jsem viděl na jedné fotce v bivaku tahač s návěsem... Thiery Sabine létal vrtulníkem a pokud měl někdo asistenci, tak jela také terénem a ve startovním poli(jako třeba osmikolka kdysi).

0/0
9.1.2017 23:18

R76o31m73a54n 82K53r12a56t82o57c53h90v33í81l 6806697376494

To už dávno není.

0/0
9.1.2017 23:27
Foto

M20i63c85h84a90l 17N79a67j25m45a14n 7129743556400

Tak hlavně za dob Moskala se dakar jezdil jiným tempem. Dneska etapu která má 300 kilometrů dají nejrychlejší kamiony pod 4 hodiny, před 30 lety se takovou etapu ti nejrychlejší dali za 6 hodin.

V roce 1988 Loprais měl ve vítězném autě motor s výkonem 400 koní - dnes má Aleš v autě motor s výkonem 950 koní.

0/0
10.1.2017 6:41

J54i36n46d28ř35i88c53h 38L44u72k58e10š 3269144383530

To ano, jedou rychleji, ale kdyby nestavěli každou noc nové auto, jinak by techniku šetřili a nejeli tak, jak jedou... A tenkrát ta naše auta byla v podstatě sériová, žádné buginy s motorem kdesi jinde, volantem nakolmo, akorát zvenku to vypadá jako Tatra(respektive Daf, podle kabiny).

0/0
10.1.2017 9:00

R31a18d48i16m 10V23e66n66g87l69a90ř 3462327871679

Máte pravdu tak napůl. V úplných začátcích jezdili taky speciály co se sériovým autům (mluvím teď o kamionech) blížily jen velmi vzdáleně. Třeba Turbotwinu od DAFu, hasičské Perlini a dokonce i Tatry a tyto speciály jezdili hodně přes 200 km/h. Pak ale přišla smrtelná nehoda jednoho Turbotwinu a vše se postupně vrátilo ke skoro sériovým vozům. Až posledních cca 15 let se zase jezdí se speciály, ale s omezovačem.

0/0
10.1.2017 9:56

R21a48d87i57m 35V49e24n10g12l90a38ř 3962407621719

Jinak doporučuji si přečíst knížku Tatra v hlavní roli - tam je pěkně popsané jak šel vývoj Tater na dakaru.

0/0
10.1.2017 10:01
Foto

M17i19c25h29a10l 73N31a34j31m15a30n 7459143676310

Jj, to je pěkná knížka a v kombinací s knihami od Pepíka Kaliny (Písek mezi zuby; Dlouhá cesta křivolaká) si člověk udělá o dakaru a jeho zákulisí dost dorou představuR^

0/0
10.1.2017 10:22
Foto

M65i67c52h35a36l 21N58a91j88m64a72n 7819973906100

Ta Aleš opět dneska problémy - už měl být 20 minut v cíli a není...... A ztratil i Macík - 11 minut.

Nejlepší zatím Sotnikov s kamazem a za ním tři Iveca.

0/0
9.1.2017 22:17
Foto

M21i74c38h90a39l 37N73a25j77m52a91n 7489243366110

Tak Aleš i martin cíli.

Kolomý 11. ztráta 10 minut

Macík 12. ztráta 11 minut

Aleš zatím 16. ztráta 21 minut

0/0
9.1.2017 22:24

M28i19l79a66n 85T69á74b73o94r28s80k82ý 8134693187838

Uvidime zitra. Doufam, ze nasi "posetrili" a zitra do toho pujdou naplno

0/0
9.1.2017 22:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze