Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lezec Ondra: Olympiáda je pro mě takhle paskvil. Jen sport mu nestačí

V českém sportovním roce 2016 patří k největším hitům. Je ovšem lezec Adam Ondra „jen“ sportovec? „Potřebuju všechny ingredience,“ říká na to mladík, pro něž jsou stejně cenné tituly mistra světa i chvíle svobody strávené v přírodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e14t52r 35V35e18r37b26í95ř 8287191823610

Každopádně s tímhle borcem bych si nechtěl dávat páku :-)

0/0
6.12.2016 18:17

P64e11t82r 50V78e92r57b50í36ř 8667131783680

Chápu , že se Adamovi - stejně jako mnoha jiným lezcům - nelíbí jediná sada medailí za kombinované hodnocení obtížnost, boulderingu a rychlosti. Nicméně je třeba dodat, že takové hodnocení existuje i dnes, novinka to není. Akorát je to spíše okrajová záležitost, která nikoho moc nezajímá a nikdo se na nic nezaměřuje. Každého více zajímá vítězství v jednotlivé disciplíně. Situace s hodnocením kombinace je dnes taková, že ti, co jsou na špičce v rychlosti, nemají v kombinaci šanci na výraznější úspěch, protože na bouldrech či obtížnosti nepřelezou skoro nic. Takže to vyhraje někdo, kdo je na špici v boulderingu a obtížnosti a rychlosti se, jak se říká, prostě zůčastní klidně s mizerným výsledkem. To může Ondru asi docela uklidňovat, protože dokáže lézt i rychle.

Otázka je co, by se stalo, kdyby to začali závodníci brát vážně a začali více trénovat i na jiné disciplíny; borci závodíci v rychlosti by se vrhli na bouldering a/nebo obtížnost a naopak. Osobně bych to nevítal, protože trénink na rychlost by s sebou nutně přinesl zhoršení výkonů na bouldrech, nebo obtížnosti a naopak (což by se projevilo i na skalách, závodníci, kteří jsou dnes na závodech top v obtížnosti a boulderingu totiž často lezou i nejtěžší prásky na skalách; naproti tomu na skalách žádné serióznější lezení na rychlost v podstatě ani neexistuje).

Takže to může poškodit rozvoj lezení jako celku.

+4/0
6.12.2016 15:47

P10ř43e69m82y98s19l 74H34r90o12m57a46d30a 2954846168261

tak právě tenhle sport nelze srovnávat s ostatními - možná by se chtělo říci, že v lezení znamená Ondra to samé co Bolt v atletice, ale prostě tenhle sport o tom není !

Ten jeho výkon je sice součástí historie horolezectví a číst se o něm bude ještě za sto let, ale o tom to není. To není o pokořit, překonat, zvítězit, porazit. Tohle je o splynout.

0/0
6.12.2016 15:43

P19e81t93r 20V73e78r35b53í84ř 8937811243320

Od přelezu Dawn wall se na idnes o Adamu Ondrovi objevily 2, slovy dva články.

S reportáží o přelezu jsou to tři články od 22.11.

Tomu se podle mě nedá říkat mediální masáž.

+2/0
6.12.2016 15:25

P70a82v51e35l 98V61a91l15e26n60t46a 7401681257753

Adam Ondra je neskutečný, posouvá hranice obtížnosti lezení. V podstatě je ve svém sportu v současnosti nejlepším na světě. Rozhodně by si zasloužil umístění v top 3.

+2/0
6.12.2016 15:16

J33a69n 21K62r40i61e86g76l34e83r 8156604545600

jeste bych dodal, ze je nejlepsi o parnik (prirodni ukaz)

+2/0
6.12.2016 15:52

V38l35a33s98t90i50m65i41l 14K45o48c74u57r92e15k 4706493620264

Ondra je bezpochyby našim nejlepším sportovcem roku. Ne každý sport by měl být olympijským, u mnohých to ani není možné, třeba Dakar, horolezectví. Myslím, že to vůbec nevadí, tím spíše, že Olympiáda je především velký TV byznys a ta letní už je myslitelná jen ve velmocenských státech, kde se pořád opakuje. Lidé v Hamburku nebo Bostonu olympiádu odmítli, netojí se o to. Ale nepíšu to jakoby proti olympiádě, jde mi jen o to, že tam nemusí být všechny sporty a nic se neděje.

+9/0
6.12.2016 14:48

P94e90t96r 26T56y40č26k20a 6375902969722

Sportovec roku bude celkem jistě Krpálek.

0/0
6.12.2016 15:01

D37a91n 23K75u93t14a 6360336758119

S Ondrou naprosto souhlasím. Nechápu, jak chtějí sesumarizovat výsledky všech tří disciplín do výsledku jednoho. Jak se třeba porovná metr navíc v obtížnosti se sekundou v rychlosti? Navíc, když v obtížnosti bývá třeba úsek, kde ztroskotají všichni až na Ondru :-)

+5/0
6.12.2016 13:40

V75o75j16t90a 89L98e69j81s43e85k 1871135249439

Coz o to, s bodovanim vykonu jako je treba v desetiboj, asi problem nemate, ze? Problem je, ze ty discipliny jsou vzajemne dost odlisny, tedy pokud nekdo bude chtit delat vsechny tri rozumne, tak v zadne nebude vynikat. Opet stejne jako v tom desetiboji. Jenze jelikoz ty kombinacni zavody zatim (*) neexistuji, tak se vsichni specializuji na nekterou z jednotlivych disciplin, vyjimecne obtiznost i boulder, ktery jsou trochu podobnejsi. Jediny, kdo se na MS ucastnil všech tri disciplin s rozumnymi vysledky je Sean McColl, tedy se zaradil na OH desetiboj v dobe, kdy je na svete jediny desetibojar.

Ad (*) jsem presvedce, ze pred par lety na MS byly ty vysledky za jednotlive discipliny nejak secteny a bylo vyhlaseno celkove poradi, nikoli však kombinacni titul mistra sveta.

0/0
6.12.2016 15:00

P27e96t42r 11V28e22r73b28í38ř 8507431473340

Je opravdu nutná "protiondrovská? masáž lidí jako pan Holý? V prvním příspěvku v této diskuzi překrucuje slova Adama Ondry; vložil mu do úst slova, která nikdy neřekl.

V druhém příspěku kirizuje množství článků o Adamu Ondrovi, přitom je o něm na sport.idnes.cz velmi s pravděpodobně nejmnéně článků ze všech kandidátů na sportovce roku, aspoň ve srovnání s většinou kandidátů určitě, nejspíše ale se všemi.

+10/−1
6.12.2016 13:30

P27e14t93r 73V55e34r15b91í36ř 8447231533380

Tak pane Burian, vidím nesouhlas. Myslíte, že o někom z ostatních kandidátů je tu méně článků, nebo co?

0/0
6.12.2016 13:39

P16e23t56r 78V74e94r89b93í62ř 8307851973810

Koukám, že jste spíš jen rozhodl vymínusovat všechno, co napíšu.

0/0
6.12.2016 13:41

O41n62d51ř58e11j 95H26o52l44ý 9760510588539

ještě že to neberete osobně ;-D

BTW: zkuste spočítat články od vyhlášení té desítky a pak se rozepište, do té doby jen plácáte hlouposti, jako vždy, když s někým nesouhlasíte. Ehm, když někdo nesouhlasí s Vámi.

R^

0/−2
6.12.2016 15:13

P88e69t15r 21V83e84r32b52í27ř 8827331743300

Spočítal jsem - dva.

0/0
6.12.2016 15:26

P57e48t51r 84V50e52r25b53í37ř 8887481903670

blbý, co? ;-D;-D;-D

0/0
6.12.2016 18:45

O71n94d83ř27e52j 51H67o90l19ý 9670510458479

opět lžete, jako je u Vás naprosto obvyklé. Nikde jsem nikoho nemasíroval proti panu Ondrovi, kterého uznávám, ale neadoruji jako Vy.

Kritizuji PR, které se mu dostává a nepovažuji to za běžné tak, jako bych nesouhlasil s článkem o Krpálkovi například, kdyby tu byl každý den.

Ale dál si žijte tu svou schízu, jak na Vás útočím. ;-D

0/−3
6.12.2016 15:16

P62a33v60e83l 23V98a72l60e53n11t97a 7161861127663

Adam Ondra v září vyhrál ms v boulderingu, o měsíc později vyhrál ms v lezení na obtížnost i když měl na přípravu jen měsíc. O další měsíc později zdolal v rekordním čase asi nejtežší velkou stěnu světa v USA. To by se jako mělo zamlčet aby jste byl spokojený? Nějaký ten rozhovor, oznámení nominace na sportovce roku a komentář k novému odvětví na olympiádě a máte z toho to svoje strašné PR, které je prostě normální informování o někom kdo je ve svém oboru absolutní fenomén.

+8/0
6.12.2016 15:23

R84a27d74e30k 92V40o42k63á60l 1170248807394

Faktická poznámka - v boulderu byl druhý.

0/0
6.12.2016 23:27

J82a93r25o89m11í37r 52H51a92n83z86a49l 6846797684

Dle mého názoru lezení na Olypiádu nepatří. To není nic proti Ondrovi, ale lezení je přece krásnější v přírodě, kde , pokud možno, nikdo není.:-):-):-)

+2/−5
6.12.2016 12:20

J37a98n 98K77r31i73e59g75l14e89r 8376324805920

ale to se nevylucuje... jinak sportovni lezeni a predevsim posledni MS v Parizi dokazalo vyprodat velkou halu... a ono v takovem Skalaku kdyz je hezky se taky neda rict "ze by tam nikdo nebyl" :-)

+5/0
6.12.2016 12:37

O77n88d96ř18e70j 33H10o58l15ý 9320980618819

Jen tak mimo řeč:

Koukám, že PR agentura Ondra-sportovec-roku-2016-v-ČR jede na plné obrátky.

Ne, že by si tu pozornost nezasloužil, ale opravdu je nutná takováto masáž?

+5/−14
6.12.2016 12:12

V15o57j47t31a 93L62e21j88s11e41k 1191905129599

Vykony Adama Ondry jsou dominanci prinejmensim srovnatelny s vykony Martiny Sablikovy z jejich nejlepsich let. Rozdil je, ze v muzskem lezeni je vyrazne vetsi konkurence nez v zenskem rychlobrusleni (alespon amaterky leze radove vice lidi nez rychlobrusli). Jo, asi ma doma lepsi podminky na pripravu, tedy to neni Popelka z rybniku. Kazdopadne tu je o Sablikovy clanek kdykoli vyhraje, nevyhraje, zrani se, je unavena. O te cykloafere ani nemluvim. Pominu-li soucasny uspech v Yosemitech, byly tu 2 kratke clanky po MS a pred tim dlouho nic.

+5/−2
6.12.2016 12:35

P23e31t22r 21V39e43r80b69í83ř 8387441613790

Přesně tak.

0/0
6.12.2016 13:23

J16i54ř93í 50K40v10ě79š 1953646242881

Na top.úrovni je rozhodně víc rychlobruslařek než lezců.

0/−2
6.12.2016 13:49

P94e22t89r 90V27e75r74b95í59ř 8927651763440

Určitě ne.

+2/0
6.12.2016 14:18

J48i70ř27í 30K34v51ě91š 1363526322201

Já bych řekl, že ano.

0/−1
6.12.2016 14:20

V19o14j76t94a 12L16e47j33s40e94k 1451635479309

Kdyz veme Sablikovy disciplinu, kolik bylo za poslednich 5 let zenskych na bedne pri SP na 3 a 5 km a kolik bylo lezcu na bedne pri SP v boulderu a obtiznosti? Neznam odpoved, ale prijde mi to jako rozumne hodnoceni sire spicky. Pripadne to nemusi byt na bedne, ale treba v top 10, top 20. Myslim, ze u lezeni bude cislo vetsi.

0/0
6.12.2016 15:06

O75n27d60ř98e23j 19H88o34l68ý 9980470728369

mi to přijde stejné, jako by jste ser hádali, kdo ho má delšího :-)

0/−1
6.12.2016 15:17

T73o53m 14K83r28á27t86k84ý 3792529448106

jasně sportovcem roku má být v první řadě reprezentant ČR ne profík co si leze za prachy osobních sponzorů po skalách někde v USA

0/−8
6.12.2016 12:36

J24a39n 27K55r67i30e19g27l16e24r 8616664675530

Jako ze treba vyse zminovana Martina Sablikova neni profik, co si brusli za prachy osobnich sponzoru (nic proti tomu)? Mimochodem Adam je nekolikanasobny mistr sveta v lezeni na obtiznost (napr. i z letosniho roku), boulderingu a vitez svetoveho poharu takze vice nez dobry reprezentant CR. A to ze vylezl "nejakou" skalu vzbudilo obrovsky ohlas v celem svete. Mimochodem je to tez clovek, ktery jediny prelezl nejtezsi cestu sveta ve Flatangeru... a chysta se na jeste tezsi.

+4/0
6.12.2016 12:43

T84o47m 82K40r32á89t27k87ý 3292459558256

Ano je to obdivuhodné, ale spíš tak na zápas do Guinnessovy knihy rekordů. Významnost sportovní disciplíny souvisí s významností mezinárodní federace. Sportovní lezení je někde na úrovní orientačního běhu, raketballu nebo kuželek co se sportovní politiky týče. Můžete se mnou nesouhlasit ale je to prostě tak. Rychlobruslení je prostě tradiční olympijskej sport a Sábliková je mistryně světa. Soukalová mistryně světa není i když vyhrála světovej pohár a za ten by se rovněž neměl udělovat sportovec roku protože tam jde víc o prachy než o reprezentaci.

+1/−6
6.12.2016 12:56

J91a28n 46K16r46i98e14g41l91e10r 8706274535460

az se kuzelky dostanou na OH, tak se muzeme bavit o srovnatelnosti sportovni politiky... nebo az vyprodaji halu Bercy v Parizi

+1/0
6.12.2016 13:19

P79e15t82r 88V15e31r53b94í37ř 8697951593170

Co to je vlastně podle vás je - významnost sportovní disciplíny?

+1/0
6.12.2016 14:16

P88e84t31r 20V79e48r30b31í14ř 8857241243900

Za vítězství celkového SP by se neměl udělovat sportovec roku, protože je to víc o penězích, než vítězství na MS? 8-o To mi teda hlava nebere.

+1/0
6.12.2016 14:34

T49o23m 16K14r42á10t51k27ý 3672739918916

Vy asi nechápete rozdíl mezi světovým pohárem a mistrostvím světa že? nebudu Vás tady školit na to se přihlaste na FTVS nebo jinou školu sportovních studií. Ve stručnosti Světový pohár (tour) = sponzoring, peníze, reklama, Mistrovství světa = podobně jako olympijské hry, konájí se v mezidobí olympijských hrách, jde primárně o čest a slávu sportovce a jeho země kterou reprezentuje. Za vítězství se uděluje medaile ne symbolický šek velikosti 2x2m s tučně napsanými jmény sponzorů a 10.000€.

0/−1
6.12.2016 15:14

P74e58t64r 84V39e61r84b36í28ř 8647201703950

Tak s tím vůbec nesouhlasím. Mimochodem, mistrovství světa je součástí světového pohráru, alespoň v biatlonu.

0/0
6.12.2016 15:29

M84a13r38t55i40n 90V75o83c72e31l 7124770684951

Kdyby to šlo, dám mínus za každou větu. Nebo spíš poznámku "mimo mísu".

0/0
6.12.2016 15:43

P14e66t41r 39N29o45v79a28k 3630927129487

https://www.youtube.com/watch?v=KNyiPlbx_vg

podívejte se, má na zádech českou vlajku a nápis CZE. Jednoznačně reprezentuje Českou republiku.

+2/0
6.12.2016 13:04

K74a53r28e15l 46K83r59a73l51o33v66e53c 3460700230339

Nejlepsim sportovcem roku ma byt vyhlasen ten kdo byl dany rok nejlepsim sportovcem - kdo mu ten sport plati s tim nema co cineni.

+1/0
6.12.2016 14:36

P78e53t97r 53V98e41r49b56í98ř 8117261673560

Srovnáme-li množství článků za tento rok o jiných kandidátech na sportovce roku, je Adam Ondra pořád tím, kdo tu má nějméně článků a to ve srovnání z většinou ostatních sportovců znatelně.

Otázka je: potřebujeme opravdu tuto vaši negativistickou masáž?

+3/−2
6.12.2016 13:22

O20n59d20ř50e93j 16H26o20l31ý 9970440348329

otázka je, potřebuje pan Ondra vaši glorifikaci? ;-D

0/−1
6.12.2016 15:18

P34e89t43r 62V84e31r90b79í86ř 8237461123460

Nijak ho tu neglorifikuji.

0/0
6.12.2016 15:50

K94a85r73e19l 79N44o17v56o31t47n36y 6889101539635

Predevsim je nutne rict, ze olympiade je predevsim zalezitost pro sportovni lezce. Spousta skalnich lezcu se uz davno vyjadrila, ze olympiada pro ne moc neznamena a nepojedou. Naopak, pro sportovni lezce je to skvela prilezitost, jak sehnat dalsi sponzory a venovat se jak skalnimu, tak sportovnimu lezeni naplno.

0/0
6.12.2016 12:08

P63e90t24r 19V57e76r22b87í79ř 8657201613730

Tohle dělení moc neplatí. Většina top lezců podává špičkové výkony jak na závodech, tak na skalách.

0/−1
6.12.2016 13:25

P48e54t17r 42V16e40r86b89í86ř 8127831963100

Ondra je toho nejlepším příkladem, ten je nejlepší v obtížnosti i na skalách a k tomu jeden z nejlepších boulderistů. Dále třeba Schubert, Škofic, Desgranges, Verhoeven, M. Stráník, Webb, Puigblanque, Ghisolfi...vesměs ti nejlepší sportovní lezci lezou nejtěžší sportovky i na skalách - výjimky se samozřejmě najou, třeba Sharma.

0/0
6.12.2016 13:46

J42a18n 31K66r10i65e76g64l68e89r 8576774295600

Sharma by asi nebyl vyjimka, ale myslim, ze ho zavodni lezeni nijak nezajima (az na ty jeho DWS zavody)

0/0
6.12.2016 13:58

P43e22t34r 63V71e12r10b26í44ř 8567481863260

Těžko říct. Myslím, že se dost možná závodů bojí, protože by se mohlo ukázat, že není zas až tak dobrý. On má skvělé PR, je to megahvězda, někdo ho staví i nad Adama (hlavně Amíci). To mu určitě vyhovuje, tak proč si kazit pověst... Jako určitě by lezl ve srovnání s normálními smrtelníky, o tom žádná.

+1/0
6.12.2016 14:32

O55n62d31ř82e91j 52H57o21l45ý 9320200758619

že kritizuje kombinaci OH a lezení?

Proč ne, má proto důvody a s těmi se dá souhlasit, není první a ani poslední.

+4/−5
6.12.2016 12:08

J83a54n 87K21r94i17e51g67l83e89r 8706664365580

ne on kritizuje kombinaci lezeni na OH, nikoliv kombinaci OH a lezeni, trochu rozdil

+4/0
6.12.2016 12:35







Najdete na iDNES.cz