Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Absurdní F1: Alonso musel šetřit benzin a přišel o desáté místo

Pro Fernanda Alonsa byla Velká cena Německa formule 1 nejhorším závodem roku. A když už se protrápil šedesáti koly na desátém místě, těsně před cílem o něj přišel. Nesměl se bránit, jinak by mu došel benzin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i64ř27í 32E96u95l34e84r 5258549606226

Ano, F1 je velká nuda. Chtělo by to radikálně zúžit pneumatiky, zrušit povinné tankování, rádiovou komunikaci a spoustu elektronicko-technických šmakulád. Možná, že potom bychom zase viděli závody, jako tomu bylo dřív, za dob Stucka, Caraccioly, Rosemayera, Chirona a dalších.

0/0
2.8.2016 10:37

R58i49c91h56a64r82d 46B53u76š38e50k 6789746146757

koukejte na getecka nebo endurance nebo am le mans series, ... nebo indy... tam je zabavy prehrsel...

0/0
3.8.2016 14:55

P66e67t84r 97M61a73r14e76č86e86k 1143381249898

Třeba už někoho napadne , změnit tu přiblblou EkoF1 zpět na F1 . :-P

0/0
2.8.2016 0:32

P75a58v18e51l 79C70h23a45l21u42p23a 2581506395741

Kdysi se jezdily nějaké soutěže spotřeby - kdo prostě vzdálenost ujede na méně benzínu...tak mi to začíná připomínat nynější efjeničky. F1 nesleduji už příliš, ale myslím si, že vytrácí se to podstatné - závodění. Změny jsou příliš časté - a k horšímu.

0/0
1.8.2016 23:46

C24t47i56b92o29r 67P27a39l55í97k 9482530

F1?? Co to je??

0/0
1.8.2016 12:31

P72e14t69r 60M53a31r62e10č79e42k 1373941429628

Nic , spěte dál ! :-)

0/0
2.8.2016 0:30

J31o55s52e84f 13K32o74m11e71n49d56a 3459939324577

Je srandovní, že na diskuzi o formuli 1 převládají příspěvky těch, které to prý vůbec nebaví a už se na to dávno nedívají. A píšou to pořád dokola po každém závodu. Mě třeba nebaví dechovka, ale kdybych každých 14 dní chodil na dechovkářská fóra a psal tam, jaká je to nuda, připadal bych si jako blbec ;-D

+8/0
1.8.2016 11:13

J28o61s52e41f 26Š49e40m51e80l68í36k 7869381940807

A včil upřímně - vás takovýhle "závody" fakt baví? Třeba tahle ekojízda?

+2/0
1.8.2016 11:22

J19o61s59e66f 46K71o85m70e94n25d78a 3709429304147

Sleduju kvalifikaci, pak start a sem tam nakouknu, to mi stačí. Ale já obecně nedokážu sedět hodinu a půl v kuse u TV, ani u filmu a třeba fotbal bych vůbec nedal, to je daleko nudnější než formule. Ale mně jde spíš o to, jak někteří tady mají potřebu neustále a pravidelně ty ostatní ujišťovat, jak je to opravdu, ale opravdu nebaví ;-D

+2/0
1.8.2016 11:30

R18a37d40o51m61í80r 84V62a25v22r89e14č71k25a 7751449455163

Nezlob se, ale špatně to chápeš. Píší lidé, kteří se kdysi dívali a závodění je bavilo, bylo atraktivní. Dnes už tomu tak není, ne proto, že by je to nebavilo, ale proto, že ty závody jsou mnohem nudnější.

+3/0
1.8.2016 11:42

J90o39s93e84f 36K84o85m41e89n57d26a 3479789974307

Já to chápu, ale proč to píší pořád dokola? A pokud někdo napíše, že to bylo o hodně atraktivnější před 15 lety, tak o moc nebylo. Já se zabývám 70. léty, sbírám z té doby různé „memorabilia“ a je mi jasné, že ta doba už se nevrátí. Ale nemám potřebu to oplakávat na každé diskuzi.

+1/0
1.8.2016 11:49

R75a60d97o55m85í43r 10V34a98v43r54e55č66k23a 7551289795423

Tak nějak nerozumím. Máme říct super, moc nás to bavilo, i když to stálo za prd ? A že je to rok od roku více řízené, omezované, méně závodění, to je prostě fakt. Samozřejmě někdo může říct OK a je to. Připadá mi , jako by mi v obchodě místo masa dávali sóju a já měl mlčet (dle vaší logiky).

0/0
1.8.2016 13:24

R64i51c89h20a32r10d 55B65u29š89e36k 6469776436917

a kdyby vam davali v obchode tu soju rikal byste to v tom obchode nebo by jste sel po kazdem nakupu doma na idnes a stezoval si na foru? a proc byste to resil po kazdem nakupu? a proc byste chodil stale do stejneho obchodu se sojou a ne tam kde maji maso? a co na to jan tleskac?

0/0
3.8.2016 14:54
Foto

M82a94r64t77i88n 59R72o89t14t93e51r 2815392299277

Sorry, ale když jezdil Damon Hill, bylo aspoň na co koukat. Předjížděčky, pořádné souboje.

0/0
1.8.2016 14:33

R44i39c45h15a23r56d 39B65u37š96e10k 6309236206977

take ne pokazde... ta tretina zavodu za sezonu sla, mozna polovina... ostatni byla stejna nuda... clovek si pamatuje jen to lepsi...

0/0
3.8.2016 14:57

J62o65s21e62f 82Š28e90m50e90l82í91k 7609851250807

Kdyby měl hybrid, tak by se mu to nemohlo stát.

+1/0
1.8.2016 11:00

S28t25e46p11a55n 96T10o71t29h 8458529395368

pravdou je, že dieselelektrický mašiny se už nějakej ten rok dělaj a každej ví, že jsou nejlepší ;-D;-D;-D

0/0
1.8.2016 11:04

S79t87e38p58a78n 16T41o84t70h 8768459985528

Je dotaz na ty, co to ještě sledují. Může se ZÁVODIT, nebo je to přehlídka vozů?? Pokud se nemůže závodit, tak už to nejsou závody F1.

Odjakživa to bylo s nohou na plynu... Chudáci Fangio a Fioli... Je škoda, že sem tuhle dobu nemohl zažít... Krásná doba velikých silných motorů a chlapů, co mohli šlapat na pedál, co to šlo... :-/

+1/0
1.8.2016 10:58

M88a54r32t31i94n 53N49i55t78r84i83a22n64s11k61y 2925903268392

Ešte tak 15r. dozadu som F1 hltal a pozeral každý závod. Dnes je z toho šaškáreň :-/

+7/0
1.8.2016 10:35

J87o63s70e13f 53Š43o81l78t82e95s 8564478100113

Tyhle pravidla jsou nesmyslný. Všechno zrušit. Ať si každý jezdí tak, jak umí. A že jich pár zařve? To je holt riziko povolání.

+1/−1
1.8.2016 10:27

P12e17t55r 49R96o50m98á88n80e10k 8124547454244

Současná podoba F1 krásně odráží dnešní byrokratické systémy. Spousta pravidel, omezení, ale užitek žádný. Tohle vedení vede pomalu a jistě tento kdysi skvělý závod do záhuby. Nepamatuji dobu, kdy by diváci byli tak rozčarovaní.

+21/0
1.8.2016 10:14

L15u79b90o78š 59O15b21r88u28č50a 6771874236731

to uz zacala sezona F1? jsem to nejak asi minul

+11/0
1.8.2016 10:12

S66t59e32p46a82n 20T62o92t15h 8538939745408

já už několik let sleduju jen titulky v novinách. A pamatuju se přesně, kdy sem to přestal sledovat. Když ten moula ecc zrušil možnost mít jiný pneu... v následném závodě neodjela polovina startovního pole na protest a od tý doby to jde ve strmém klesání dolů...

K čemu je dobrý DRS, když se může užívat jen tam, kde ti to někdo dovolí?? Motory na minimálně dva závody po sobě, určitý počet gum, atd, atd...

Omezení, omezení, omezení... kde jsou ty doby, kdy se tým předháněly, kdo vymyslí lepší technickou finesu, aby vyhrály?

+4/0
1.8.2016 11:08

Z98d81e69n10e98k 96H66r73d13i14n76a 9870939893220

V minulosti v F1 to bývalo také (v 80. letech a začátkem 90. let), kdy se nesmělo tankovat, množství benzínu bylo omezené (samozřejmě tehdy na mnohem vyšší hodnoty 220 l např.) a jezdci také museli šetřit palivo. A třeba Sennovi se v roce 1991 stalo dokonce dva závody po sobě, že mu došel benzín (btw. to byl také McLaren Honda). A všichni dneska vzpomínají, jaké to tehdy byly super závody.

V amerických formulích nebo v Nascar se stává běžně, že ke konci někdo začne zpomalovat, protože má méně paliva a zastávka v boxu by byla větší časová ztráta. Množství paliva v závěru tam často rozhoduje závody, viz letošní Indy500.

+6/0
1.8.2016 10:10

M88i15c71h18a37l 34M32i31k77e65š 1700345613

Ale dneska je moderní na F1 nadávat, i když pak do Maďarska přijde klasicky 200 000 diváků.

+1/−1
1.8.2016 10:45

J21o73s47e84f 83D74o22l16e57ž50a77l 1906557981

Tak ale tady není problém v tom, že by jezdci museli ke konci závodu řešit, jestli mají dostatek paliva, problémy s nedostatkem se řešily i v době, kdy bylo povoleno tankování a každý tým se pochopitelně snaží tam nacpat co nejméně paliva, aby ušetřil nějaké ty kilogramy a už je jedno, jestli to tam musí narvat všechno najednou, nebo v průběhu závodu. Větší problém vidím v tom, že týmum kromě množství paliva FIA určuje také jakou mohou mít maximálně aktuální spotřebu. Doba Senny a dnešní F1 se rámci regulace množství paliva nedají srovnávat, i když i v 80. a 90. letech se nemohlo tankovat, tak v průběhu závodu jezdci s těmi formulemi mohli jezdit daleko více na limitu, než dnes. A to je palivo jen jedna z mnoha věcí, které musí během závodu týmy šetřit.

+2/0
1.8.2016 11:21

M62a54r54t58i87n 30M49u13s10i80l 4840471163751

Ještě štěstí, že od příští sezóny už budou z F1 elektromobily. Pak nebude problém strčit si pro tento případ do kapsy v kombinéze svoji Powerbanku a formuli tajně trochu přikmit. ;-D

+4/0
1.8.2016 10:08

J60i91ř43í 37Ř71e15h62o38ř 9668918136298

to mi připomíná závod z Ali G Indahouse, ještě by mohli přidat 50 km/h a 120 km/h zóny a světelné křižovatky ;-D

+3/0
1.8.2016 9:47

M77i15c41h63a92l 27D81a34d68e75k 8323172828

Tak příště si s sebou vezmě třeba kanystr. Já to taky v autě vozím, aspoň 5litrů.

+4/0
1.8.2016 9:42

Z14d21e18n73ě65k 98D46u68f45e55k 2644164498

F1 už moc nikoho nebere, kde jsou ty časy, kdy se na to dalo koukat.

+22/0
1.8.2016 9:37

D28a49v46i33d 87P61e55š67e51k 3443701468860

*divat

0/−3
1.8.2016 10:18

J67o65s80e16f 83N68o36v54á66k 6933530642109

?

+4/0
1.8.2016 10:23

D92e65n60i41s 59H76u56m53l 4972415865446

Absurdní úroveň novinařiny. Švestka se zřejmě podíval po pár letech na F1 a hned o tom musí napsat článek. Těch blábolů je tam několik, ale pár perel "šetření motorů", "Japonský výrobce postupně stahuje výkonnostní ztrátu... Zatím je to však na úkor spotřeby" (na to přisel redaktor jak?), "Dnes nebyl žádná safety car", "... který díky skvělému startu ušetřil v závodě více paliva" Rv

+3/−7
1.8.2016 8:05

P87e70t61r 24T61y76č46k37a 6785412809862

Asi maji motory Honda vyssi spotrebu.

0/0
1.8.2016 9:29

D38e70n94i79s 93H60u55m91l 4682875675886

No to maji, ale na ukor vykonu, ktery je limitovan prave prutokem paliva?

0/0
1.8.2016 9:51

M17i20r83e93k 88P43r68a33ž92s70k95ý 7973742400159

Dochází benzin a žádná benzinka v dohledu. To známe. :-)

+3/0
1.8.2016 7:53

F27a17b37i31o 61S84g73a13t87t80o76n58i 9461850947750

Njn to je Německo. Benzinka po 120 kilometrech. ��

+11/0
1.8.2016 9:27

S10t12e71p17a51n 91T51o48t44h 8718579925668

a to je problem?? Když vidim, že příšti benzinka je za 120km a mě přitom povážlivě rafika atakuje rezervu, tak jedu natankovat. Kde je problém?? Doplním na full a jede se dál né?? Nebo si pořiď auto, co nepotřebuje v Německu tankovat. UL-Brusel se dá odjet na jednu nádrž v obyčejný koktě...

0/0
1.8.2016 11:03
Foto

D74a95v14i62d 55S37c84h40n65e16b13e42r16g94e22r 9215848313463

Oni novými pravidly ubírají na atraktivitě, co to je za závody kde musí pilot řešit kolik má benzínu a jestli se tak může porvat o lepší umístění, než přišla tahle omezení bylo to lepší.

+8/0
1.8.2016 7:43

J97a94r95o95m12í33r 62K34r64á88l 4850899374799

Ty podmínky jsou pro všechny stejné. Kdysi jste mohl mít nádrž větší, ale zas bylo auto těžší.

+1/0
1.8.2016 8:19

D45e23n84i72s 94H90u57m19l 4442435945676

Těžší o moc nebyly, ale dnes MGUH šetří velké množství paliva

0/0
1.8.2016 8:21

J73a44r95o39m36í59r 49K20r94á71l 4770109124399

U F1 znamená deset kilo navíc pár desítek vteřin v cíli.

0/0
1.8.2016 8:53

R92o13m29a51n 79P26o75l62á70č81e37k 5486889405

Ale mohlo se tankovat....

0/0
1.8.2016 9:24

J87o87s59e62f 10D43o59l27e38ž34a61l 1366497261

V době, kdy byl zákaz dotankování zaveden, ale ještě nebyla regulována spotřeba, byly formule asi o 80kg lehčí než dnes.

+4/0
1.8.2016 9:36

Z84b72y45n83ě69k 65J96a54n88d92a 7633782915211

Tak třeba F300 s třílitrovým desetiválcem vážila 600kg, zatímco dnešní holící strojek SF16-H podle předpisů minimálně 702kg...

0/0
1.8.2016 9:07

D73e24n12i87s 69H18u31m16l 4222255105676

Trilitrovy atmosfericky desetivalec je rozhodne lehci nez 1.6 turbo + mguk + mguh + baterka + mezichladic

0/0
1.8.2016 9:55

Z79b74y73n93ě88k 52J75a59n76d96a 7463532775331

A když si i přečtete naco reaguji, tak zjistíte, že pan Král psal, že kdysi bylo auto těžší...

0/0
1.8.2016 9:58
Foto

D42a43v98i66d 98S30c51h47n53e23b32e72r65g40e94r 9785608293823

Já neříkám má že někdo podmínky jiné, jen říkám že aby pilot musel zpomalovat kvůli tomu že nemel dostatek benzínu je smutné, znáte jinou automobilovou soutěž kde jsou takové omezení?

+5/0
1.8.2016 9:20

iamswan_ 6128845322790

Omezení velikosti nádrže sice je, ale všichni tankují míň o cca 10 procent, protože to tak akorát stačí a chtějí ušetřit pár kilo. Byla to chyba týmu a ne pravidel...

+1/0
1.8.2016 10:28





Najdete na iDNES.cz