Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Absurdní F1: Alonso musel šetřit benzin a přišel o desáté místo

Pro Fernanda Alonsa byla Velká cena Německa formule 1 nejhorším závodem roku. A když už se protrápil šedesáti koly na desátém místě, těsně před cílem o něj přišel. Nesměl se bránit, jinak by mu došel benzin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i61ř38í 61E55u82l71e41r 5748329246826

Ano, F1 je velká nuda. Chtělo by to radikálně zúžit pneumatiky, zrušit povinné tankování, rádiovou komunikaci a spoustu elektronicko-technických šmakulád. Možná, že potom bychom zase viděli závody, jako tomu bylo dřív, za dob Stucka, Caraccioly, Rosemayera, Chirona a dalších.

0/0
2.8.2016 10:37

R55i38c20h78a54r71d 27B60u56š95e94k 6219676426777

koukejte na getecka nebo endurance nebo am le mans series, ... nebo indy... tam je zabavy prehrsel...

0/0
3.8.2016 14:55

P88e15t10r 62M16a52r26e23č15e83k 1843451719628

Třeba už někoho napadne , změnit tu přiblblou EkoF1 zpět na F1 . :-P

0/0
2.8.2016 0:32

P19a60v40e95l 16C50h64a10l34u87p96a 2761396285131

Kdysi se jezdily nějaké soutěže spotřeby - kdo prostě vzdálenost ujede na méně benzínu...tak mi to začíná připomínat nynější efjeničky. F1 nesleduji už příliš, ale myslím si, že vytrácí se to podstatné - závodění. Změny jsou příliš časté - a k horšímu.

0/0
1.8.2016 23:46

C65t26i92b23o14r 81P36a74l69í18k 9402380

F1?? Co to je??

0/0
1.8.2016 12:31

P24e15t94r 69M36a55r97e46č45e64k 1253611909228

Nic , spěte dál ! :-)

0/0
2.8.2016 0:30

J88o79s21e64f 38K22o96m19e48n67d90a 3329669794817

Je srandovní, že na diskuzi o formuli 1 převládají příspěvky těch, které to prý vůbec nebaví a už se na to dávno nedívají. A píšou to pořád dokola po každém závodu. Mě třeba nebaví dechovka, ale kdybych každých 14 dní chodil na dechovkářská fóra a psal tam, jaká je to nuda, připadal bych si jako blbec ;-D

+8/0
1.8.2016 11:13

J85o70s87e74f 22Š50e93m39e28l70í31k 7419801670117

A včil upřímně - vás takovýhle "závody" fakt baví? Třeba tahle ekojízda?

+2/0
1.8.2016 11:22

J10o41s31e91f 92K55o62m14e78n28d41a 3149659374787

Sleduju kvalifikaci, pak start a sem tam nakouknu, to mi stačí. Ale já obecně nedokážu sedět hodinu a půl v kuse u TV, ani u filmu a třeba fotbal bych vůbec nedal, to je daleko nudnější než formule. Ale mně jde spíš o to, jak někteří tady mají potřebu neustále a pravidelně ty ostatní ujišťovat, jak je to opravdu, ale opravdu nebaví ;-D

+2/0
1.8.2016 11:30

R13a87d28o64m58í92r 37V85a78v71r93e50č91k93a 7171799255513

Nezlob se, ale špatně to chápeš. Píší lidé, kteří se kdysi dívali a závodění je bavilo, bylo atraktivní. Dnes už tomu tak není, ne proto, že by je to nebavilo, ale proto, že ty závody jsou mnohem nudnější.

+3/0
1.8.2016 11:42

J46o66s58e10f 74K85o35m32e65n19d56a 3809459374127

Já to chápu, ale proč to píší pořád dokola? A pokud někdo napíše, že to bylo o hodně atraktivnější před 15 lety, tak o moc nebylo. Já se zabývám 70. léty, sbírám z té doby různé „memorabilia“ a je mi jasné, že ta doba už se nevrátí. Ale nemám potřebu to oplakávat na každé diskuzi.

+1/0
1.8.2016 11:49

R49a66d42o23m26í18r 17V71a55v52r29e97č15k69a 7201709475253

Tak nějak nerozumím. Máme říct super, moc nás to bavilo, i když to stálo za prd ? A že je to rok od roku více řízené, omezované, méně závodění, to je prostě fakt. Samozřejmě někdo může říct OK a je to. Připadá mi , jako by mi v obchodě místo masa dávali sóju a já měl mlčet (dle vaší logiky).

0/0
1.8.2016 13:24

R62i29c69h29a13r22d 41B38u36š37e28k 6389976366667

a kdyby vam davali v obchode tu soju rikal byste to v tom obchode nebo by jste sel po kazdem nakupu doma na idnes a stezoval si na foru? a proc byste to resil po kazdem nakupu? a proc byste chodil stale do stejneho obchodu se sojou a ne tam kde maji maso? a co na to jan tleskac?

0/0
3.8.2016 14:54
Foto

M48a52r37t74i66n 98R42o39t93t12e57r 2545872299617

Sorry, ale když jezdil Damon Hill, bylo aspoň na co koukat. Předjížděčky, pořádné souboje.

0/0
1.8.2016 14:33

R54i47c18h64a81r18d 41B29u62š29e80k 6869816786537

take ne pokazde... ta tretina zavodu za sezonu sla, mozna polovina... ostatni byla stejna nuda... clovek si pamatuje jen to lepsi...

0/0
3.8.2016 14:57

J26o54s92e41f 66Š27e82m95e80l26í29k 7889751270557

Kdyby měl hybrid, tak by se mu to nemohlo stát.

+1/0
1.8.2016 11:00

S67t53e19p73a81n 79T30o42t53h 8578169325738

pravdou je, že dieselelektrický mašiny se už nějakej ten rok dělaj a každej ví, že jsou nejlepší ;-D;-D;-D

0/0
1.8.2016 11:04

S54t84e21p59a59n 50T84o13t61h 8568629445718

Je dotaz na ty, co to ještě sledují. Může se ZÁVODIT, nebo je to přehlídka vozů?? Pokud se nemůže závodit, tak už to nejsou závody F1.

Odjakživa to bylo s nohou na plynu... Chudáci Fangio a Fioli... Je škoda, že sem tuhle dobu nemohl zažít... Krásná doba velikých silných motorů a chlapů, co mohli šlapat na pedál, co to šlo... :-/

+1/0
1.8.2016 10:58

M51a36r48t62i28n 65N12i17t61r37i77a18n96s72k95y 2215493828602

Ešte tak 15r. dozadu som F1 hltal a pozeral každý závod. Dnes je z toho šaškáreň :-/

+7/0
1.8.2016 10:35

J93o18s51e95f 14Š68o39l34t41e52s 8164958560393

Tyhle pravidla jsou nesmyslný. Všechno zrušit. Ať si každý jezdí tak, jak umí. A že jich pár zařve? To je holt riziko povolání.

+1/−1
1.8.2016 10:27

P19e38t93r 93R90o38m50á30n65e91k 8564437514614

Současná podoba F1 krásně odráží dnešní byrokratické systémy. Spousta pravidel, omezení, ale užitek žádný. Tohle vedení vede pomalu a jistě tento kdysi skvělý závod do záhuby. Nepamatuji dobu, kdy by diváci byli tak rozčarovaní.

+21/0
1.8.2016 10:14

L77u88b90o21š 72O11b49r62u10č39a 6431924886401

to uz zacala sezona F1? jsem to nejak asi minul

+11/0
1.8.2016 10:12

S69t63e55p41a31n 77T86o44t11h 8268589545208

já už několik let sleduju jen titulky v novinách. A pamatuju se přesně, kdy sem to přestal sledovat. Když ten moula ecc zrušil možnost mít jiný pneu... v následném závodě neodjela polovina startovního pole na protest a od tý doby to jde ve strmém klesání dolů...

K čemu je dobrý DRS, když se může užívat jen tam, kde ti to někdo dovolí?? Motory na minimálně dva závody po sobě, určitý počet gum, atd, atd...

Omezení, omezení, omezení... kde jsou ty doby, kdy se tým předháněly, kdo vymyslí lepší technickou finesu, aby vyhrály?

+4/0
1.8.2016 11:08

Z73d51e58n49e70k 27H76r56d52i60n93a 9330549893560

V minulosti v F1 to bývalo také (v 80. letech a začátkem 90. let), kdy se nesmělo tankovat, množství benzínu bylo omezené (samozřejmě tehdy na mnohem vyšší hodnoty 220 l např.) a jezdci také museli šetřit palivo. A třeba Sennovi se v roce 1991 stalo dokonce dva závody po sobě, že mu došel benzín (btw. to byl také McLaren Honda). A všichni dneska vzpomínají, jaké to tehdy byly super závody.

V amerických formulích nebo v Nascar se stává běžně, že ke konci někdo začne zpomalovat, protože má méně paliva a zastávka v boxu by byla větší časová ztráta. Množství paliva v závěru tam často rozhoduje závody, viz letošní Indy500.

+6/0
1.8.2016 10:10

M37i63c60h96a49l 19M60i11k45e25š 1210725743

Ale dneska je moderní na F1 nadávat, i když pak do Maďarska přijde klasicky 200 000 diváků.

+1/−1
1.8.2016 10:45

J43o86s74e62f 27D90o75l21e50ž89a72l 1746217831

Tak ale tady není problém v tom, že by jezdci museli ke konci závodu řešit, jestli mají dostatek paliva, problémy s nedostatkem se řešily i v době, kdy bylo povoleno tankování a každý tým se pochopitelně snaží tam nacpat co nejméně paliva, aby ušetřil nějaké ty kilogramy a už je jedno, jestli to tam musí narvat všechno najednou, nebo v průběhu závodu. Větší problém vidím v tom, že týmum kromě množství paliva FIA určuje také jakou mohou mít maximálně aktuální spotřebu. Doba Senny a dnešní F1 se rámci regulace množství paliva nedají srovnávat, i když i v 80. a 90. letech se nemohlo tankovat, tak v průběhu závodu jezdci s těmi formulemi mohli jezdit daleko více na limitu, než dnes. A to je palivo jen jedna z mnoha věcí, které musí během závodu týmy šetřit.

+2/0
1.8.2016 11:21

M27a13r61t17i76n 87M40u16s47i65l 4600141103221

Ještě štěstí, že od příští sezóny už budou z F1 elektromobily. Pak nebude problém strčit si pro tento případ do kapsy v kombinéze svoji Powerbanku a formuli tajně trochu přikmit. ;-D

+4/0
1.8.2016 10:08

J49i22ř34í 58Ř54e12h22o64ř 9858408156628

to mi připomíná závod z Ali G Indahouse, ještě by mohli přidat 50 km/h a 120 km/h zóny a světelné křižovatky ;-D

+3/0
1.8.2016 9:47

M23i45c85h72a87l 32D38a34d42e97k 8833172448

Tak příště si s sebou vezmě třeba kanystr. Já to taky v autě vozím, aspoň 5litrů.

+4/0
1.8.2016 9:42

Z83d44e36n48ě18k 12D23u89f62e70k 2384654238

F1 už moc nikoho nebere, kde jsou ty časy, kdy se na to dalo koukat.

+22/0
1.8.2016 9:37

D30a19v70i61d 27P30e12š23e73k 3943301748770

*divat

0/−3
1.8.2016 10:18

J38o75s75e78f 51N38o26v23á69k 6663850252769

?

+4/0
1.8.2016 10:23

D38e91n71i60s 73H57u16m73l 4112285625806

Absurdní úroveň novinařiny. Švestka se zřejmě podíval po pár letech na F1 a hned o tom musí napsat článek. Těch blábolů je tam několik, ale pár perel "šetření motorů", "Japonský výrobce postupně stahuje výkonnostní ztrátu... Zatím je to však na úkor spotřeby" (na to přisel redaktor jak?), "Dnes nebyl žádná safety car", "... který díky skvělému startu ušetřil v závodě více paliva" Rv

+3/−7
1.8.2016 8:05

P80e63t15r 31T19y49č16k73a 6405722469242

Asi maji motory Honda vyssi spotrebu.

0/0
1.8.2016 9:29

D82e28n98i49s 98H60u51m84l 4462495905196

No to maji, ale na ukor vykonu, ktery je limitovan prave prutokem paliva?

0/0
1.8.2016 9:51

M51i23r30e71k 67P13r36a57ž22s97k70ý 7743202910599

Dochází benzin a žádná benzinka v dohledu. To známe. :-)

+3/0
1.8.2016 7:53

F27a78b51i46o 65S55g56a76t55t57o66n73i 9501750777440

Njn to je Německo. Benzinka po 120 kilometrech. ��

+11/0
1.8.2016 9:27

S40t71e95p79a95n 29T44o15t36h 8458889115838

a to je problem?? Když vidim, že příšti benzinka je za 120km a mě přitom povážlivě rafika atakuje rezervu, tak jedu natankovat. Kde je problém?? Doplním na full a jede se dál né?? Nebo si pořiď auto, co nepotřebuje v Německu tankovat. UL-Brusel se dá odjet na jednu nádrž v obyčejný koktě...

0/0
1.8.2016 11:03
Foto

D57a34v38i17d 10S34c15h93n13e35b63e93r45g73e23r 9115388853803

Oni novými pravidly ubírají na atraktivitě, co to je za závody kde musí pilot řešit kolik má benzínu a jestli se tak může porvat o lepší umístění, než přišla tahle omezení bylo to lepší.

+8/0
1.8.2016 7:43

J44a63r39o12m24í22r 63K97r44á45l 4190299664559

Ty podmínky jsou pro všechny stejné. Kdysi jste mohl mít nádrž větší, ale zas bylo auto těžší.

+1/0
1.8.2016 8:19

D91e97n33i38s 66H49u51m71l 4492375465416

Těžší o moc nebyly, ale dnes MGUH šetří velké množství paliva

0/0
1.8.2016 8:21

J84a59r54o30m14í96r 58K17r65á30l 4270319234939

U F1 znamená deset kilo navíc pár desítek vteřin v cíli.

0/0
1.8.2016 8:53

R46o36m69a57n 92P16o95l47á52č75e89k 5716719465

Ale mohlo se tankovat....

0/0
1.8.2016 9:24

J38o71s23e12f 65D82o36l13e53ž24a41l 1226697581

V době, kdy byl zákaz dotankování zaveden, ale ještě nebyla regulována spotřeba, byly formule asi o 80kg lehčí než dnes.

+4/0
1.8.2016 9:36

Z88b71y79n11ě24k 71J12a25n12d90a 7433402445461

Tak třeba F300 s třílitrovým desetiválcem vážila 600kg, zatímco dnešní holící strojek SF16-H podle předpisů minimálně 702kg...

0/0
1.8.2016 9:07

D16e77n40i41s 35H22u78m93l 4162255645406

Trilitrovy atmosfericky desetivalec je rozhodne lehci nez 1.6 turbo + mguk + mguh + baterka + mezichladic

0/0
1.8.2016 9:55

Z67b43y82n55ě26k 79J45a47n58d80a 7953872565981

A když si i přečtete naco reaguji, tak zjistíte, že pan Král psal, že kdysi bylo auto těžší...

0/0
1.8.2016 9:58
Foto

D44a23v69i32d 67S35c47h88n95e74b83e98r86g57e79r 9945648643453

Já neříkám má že někdo podmínky jiné, jen říkám že aby pilot musel zpomalovat kvůli tomu že nemel dostatek benzínu je smutné, znáte jinou automobilovou soutěž kde jsou takové omezení?

+5/0
1.8.2016 9:20

iamswan_ 6838145672420

Omezení velikosti nádrže sice je, ale všichni tankují míň o cca 10 procent, protože to tak akorát stačí a chtějí ušetřit pár kilo. Byla to chyba týmu a ne pravidel...

+1/0
1.8.2016 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze