Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreuziger útočil, ale Amstel Gold Race vyhrál překvapivě Gasparotto

Byl to tak trochu výbuch favoritů. Nejprve spadl Rodríguez s Fellinem, daleko před cílem z pelotonu odpadli Gilbert, Dumoulin a Kwiatkowski. Roman Kreuziger zkusil odjet osm kilometrů před cílem, ale nakonec slavil ten, se kterým se nepočítalo. Enrico Gasparotto si ve finiši si poradil s Michaelem Valgrenem a Amstel Gold Race vyhrál už podruhé. Roman Kreuziger dojel dvanáctý, Petr Vakoč jednatřicátý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e62t16r 53V77e77r59b49í59ř 8557871723720

Ivane, tady ti to Matthews řekl sám: "I was super strong and everybody around me was super tired but I was still hoping someone would tow me to the finish line because that's how I roll".

Takže veškeré pochyby o taktizování jsou zbytečné.

0/0
18.4.2016 14:20

P48e42t28r 33V47e58r15b58í81ř 8667921303520

Ivan dělá, že nevidí :-)

0/0
19.4.2016 7:03

K39a88r68e13l 15V24o43h14n34o40u91t 4408219200837

Vítězství Gasparotta není překvapení. Ostatní to protaktizovali. A ani bych se moc nedivil, kdyby Gasparotto dostal v cíli pumpičkou přes záda (nadsázka, ale něco podobného jsem v cíli závodu s obdobným průběhem už viděl).

Na Kreuzigera zbylo ne moc výhodné místo k útočení. Neměl moc na výběr. Možná mohl zaútočit o chvilku později a zkusit to ve dvou s Wellensem. Křišťálovou kouli ale Kreuziger nemá. Kromě toho se mi zdálo, že se během závodu na něj trochu vykašlal tým. Když se balík začal trošku dělit asi 30 km před cílem, dojížděl si to sám. Nebyl to z jeho strany nijak zpackaný závod, ale úspěch pochopitelně také ne.

Vakoč neměl šanci. Větší konkurence, těžší závod, příliš velká skupina na konci, ve které EQS neměl převahu. Hodnocení podobné jako u Kreuzigera.

Černý v úniku, pak zabalil. Tam snad ani o nic jiného než o propagaci nešlo.

+3/0
18.4.2016 8:50

P89e49t92r 75V95e27r63b68í85ř 8557611813340

Ještě se vrátím k současnému vs. předchozímu profilu Amstelu: problém je, že mezi Caubergem a předchozím kopcem je v současném profilu moc daleko, což útoky stoprocentně odrazuje, protože je větší pravděpodobnost, že budou sjety. Prakticky se dnes o útok pokusil jen Wellens a pak duo Jungels a Battaglin. Takže: doufám, že se vrátí k předchozímu profilu (a možná by mohli nechat dojezd na placce za Caubergem :-))

0/0
17.4.2016 21:17

P12e49t94r 23S33l34a47b69y79h56o49u73d 1382685230117

Když jsem srovnával současný a dřívější trať Amstelu, tak jsem měl na mysli jen o ono posunutí cíle 1,5 km za konec Caubergu. Původně mě ta změna vadila, ale pak jsem díky Valonskému šípu získal pocit, že takto to přináší další dimenzi.

Přiznám se, že dřívější neokruhový Amstel si nepamatuji. Určitě by ale bylo lepší, kdyby před cílem bylo více kopců. Na Valonském šípu také v nedávné minulosti trochu měnili závěr, což ale bohužel aktivnímu pojetí závodění nepomohlo. Na Valonském šípu favorité čekají na poslední kopec, kde si to rozhodnou mezi sebou lehcí vrchaři. Na té rovince na Amstelu se mi líbí, že tam by vrchař, co na rovině neumí šlápnout, dnes neuspěl. Vrchaři mají Tour a podobné. Mě je líto, že méně znalí diváci oceňují jen vrchaře a nechápou, že tito by se sami bez pomoci týmu/pelotonu na rovině ztratili. Proto vítám jakékoli závody, kde je nutné být dobrý jak v kopcích, tak i umět šlápnout na rovině. Gilbertovo představení na MS bylo super.

Jinak ideální zakončení jednorázového závodu vidím tak, že ke konci jsou řekněme tři kopce s malými pasážemi rovinek. A ty tři kopce jsou takové, že ten první je nejtěžší a nejlehčí je ten poslední. Toto uspořádání tratě pak dává přiměřeně srovnatelné šance na úspěch útoku na jakémkoli z těch kopců. Protože logicky utrhnout ostatní na nejtěžším kopci je nejlehčí, ale pak je to zase nejdále do cíle. Naopak útočit na posledním lehčím kopci kousek od cíle na odpárání druhých nemusí stačit. A samotný cíl by mohl být do mírného kopečku, aby to opravdu nebyl klasický sprint.

Z ardenských klasik má určitě nejlepší profil a právě ten závěr Lutych.

0/0
18.4.2016 9:39

P35e92t36r 48V31e68r42b73í26ř 8337341753300

No jak už jsem psal dole - na Amstelu ani předtím neměli šanci "vrchaři, co neumějí na rovině šlápnout". Vrchařské blechy Cauberg nevyhrávaly, ty více znalý diváku. Máš v tom trochu bordel.

Takhle dostávají šanci jezdci, kteří ani nejsou nejrychlejší spurteři, ani nejsou nejlepší na Caubergu, ale mají k ruce tým, nebo lížou něčí zadní galusku a pak je ospurtují. A tomu já tedy všestrannost neříkám, když je někdo závislej na někom jiným, jestli ho dotáhne na pásku, jinak nemá šanci. Na té rovině za Caubergem nikdo z nich do větru nos ani nevystrčí, chraň Bůh. Kwiatkowski loni, letos Colbrelli, Orica, Coquard.

0/0
18.4.2016 9:52

P81e57t53r 41S18l11a83b44y77h16o85u71d 1242195910527

Ok, vrchařské blechy Amstel nikdy nevyhrávaly, pro ně to opravdu není dost dlouhý a prudký kopec. Ani na Valonském šípu nevyhrávají zdaleka jen vrchaři. Mě se také obecně líbí souboje do kopců, kde to opravdu není o tom, že někdo veze druhému v zákrytu. Ten závod je pak ale docela sterilní, protože je skutečně ideální si počkat na cílový kopec. Vyhrát dnes Amstel je pro favority těžší ale o to je to větší podívaná pro diváka. Gilbertovo vítězství na MS a v roce 2014 přece bylo krásné. Jak jsem psal, dříve jsem také chtěl aby všechny závody končily na vrcholu kopce. Dnes ale dokážu ocenit i přínos jiného pojetí. Asi na tom něco přínosného viděli i organizátoři Amstelu. Uvidíme, jak bude trať vypadat v budoucnu.

0/0
18.4.2016 10:09

P12e66t58r 49V66e60r61b35í43ř 8137421163310

No ale ty to podáváš tak, jako by většina závodů končila na vrcholu kopce/hory, což ale neodpovídá realitě.

0/0
18.4.2016 11:37

P96e10t98r 70V49e97r98b95í41ř 8307661393650

Roman tím nástupem odpáral Orice Albasiniho, kterej je hodně silnej. Ale i tak...

Možná měl Roman za úkol jen otestovat peloton, ale lídr byl Valgren a pak s ním měl Roman zůstat.

0/0
17.4.2016 20:38

P56e85t49r 75V16e59r50b30í23ř 8657751363620

Wellens byl dnes možná extrémně silný a možná může litovat, že útočil. I přes ten útok dojel desátý. Vybral si na útok lepší místo, než Roman, ale hlavně vypadal, že je silnější. Roman už pak jel po útoku na Valgrena. Nějaké síly tam nechal, ale na Caubergu by na to dnes stejně asi neměl, nevyjel ho moc dobře.

Letošní ročník se jel tvrdě, zajímavý závod, hodně se peloton očesal, odpadla překvapivá jména. Rozhodně se nejelo žádné piánko. Dejte do toho pár úseků po kostkách, kde se zramuje dostatečný počet lidí a bude to vypadat stejně dramaticky, jako Paris-Roubaix (ano, chci naznačit, že drama kostkových klasik je poněkud umělé :-)).

0/0
17.4.2016 20:27

P31e94t28r 97S15l68a76b23y80h16o85u10d 1732215920567

Kostky přináší více pádů, ok, to je nepříjemné. Ale jízda na kostkách je opravdu trochu fyzicky náročnější než na haldkém asfaltu. Mě se víc než Roubaix líbí Flandry. Kostkové kopce jsou zajímavé tím, že se nejlépe jezdí v sedě. Jsou mnohem víc o síle, která chybí klasickým vrchařům. Možná, že to už není klasická silniční cyklistika, ale silniční cyklistika má ten problém, že síla pelotonu/skupiny je moc silná a nedává vzniknout hrdinským útokům. Můžeme udělat trať, kde se střídají jen kopce a sjezdy. Ano to je super a pak mezi sebou soutěží nejlepší vrchaři. Pokud chceme ale od vrchařů ukázat, že dokážou šlápnout i sami po rovině a netěží jen ze své malé váhy, tak musíme přidat i nějaké roviny. Na hladkém asfaltu ale tohle vede k tomu, že je výhodnější zůstat skrytý před větrem ve skupině a celé závodění se nám smrskne na poslední kopec.

Tyhle úvahy bych zakončil tím, že je dobře, když existuje spousta různých profilů a povrchů tratí, protože každá prověřuje trochu jiné schopnosti cyklistů a je zajímavé sledovat, jak se s tím jednotlivý cyklisté dokáží vypořádat.

0/0
18.4.2016 9:56

P69e46t90r 19V11e13r75b84í66ř 8957821653110

To ano, jízda na kostkách je fyzicky náročnější, než na hladkém asfaltu. Jízda do kopce na hladkém asfaltu je náročnější, než jízda po rovině.

Říkám, stačí zredukovat velikost týmu, jako se to svým způsobem uměle děje na kostkách a hned se bude závod kontrolovat hůř, bude víc útoků a víc atraktivity.

Mě se kostkové klasiky taky líbí, jen nechápu, proč jsou z nich všichni tak unešení a nelíbí se jim závody jako Amstel, ačkoliv jsou úplně stejně náročné.

P.S. pokud chcemě od těch těžších ukázat, že umějí šlápnout do kopce, musíme přidat kopce. Atd. Drtivá většina závodů a etap NENÍ pro vrchaře, takže moc nechápu, kam tím míříš.

0/0
18.4.2016 11:36

P82e43t33r 44V85e75r14b76í43ř 8247971623520

Vítězství Gaspy není žádná senzace, patřil k okruhu favoritů. A kdo by to Wanty nepřál... Valgrena je mi trochu líto, odtáhl to do cíle, možná mohl zkusit trochu zataktizovat.

Tipl jsem, že, Roman to zkusí z dálky a Cauberg pak jel Tinkoff na Valgrena. Zajímalo by mě, jestli Roman dal do útoku všechno, protože jestli ano, tak to bylo slabé...což naznačovaly už útoky ba Baskicku, kde Roman vypadal "těžce". Nakonec zajel svůj vysoký standard, ale co si bude povídat, to 12. místo moc neznamená. Forma by měla vrcholit na LBL, ještě je týden čas.

Jinak pohled na taktizující velkou skupinu na vrcholu Caubergu, kde všichni včetně čekali co kdo udělá až se učekali a už Gaspu a Valgrena nedojeli, byl fakt smutnej. To totálně protatizovali, včetně Petra Vakoče Rv Zvlášť Orica se dvěma největšími favority, která jako vždy kontrolovala, kontrolovala, kontrolovala, závodila negativně a nakonec Matthews a Gerrans čekali, čekali a čekali, až je někdo dotáhne dopředu... Normálně to Gaspovi a Valgrenovi nechali, jako by byli takhle domluvení :-)

+5/0
17.4.2016 19:04

J74i79r62i 75G42a48z56d72a 8534283844264

Já myslím , že Vakoc mel celkem dost a už neměl silu do toho poradne ještě šlápnout. .

+2/0
17.4.2016 19:23

P61e28t29r 42V40e18r84b20í21ř 8977711623650

8-o přece bylo jasně vidět i v tv, že síly mu zbývaly, když do toho pak šlápl.

0/−1
17.4.2016 20:04

K87a44r88e79l 36V32o91h56n57o37u94t 4318909630437

A když viděl, že už to nejde, tak toho zase nechal.

0/0
18.4.2016 8:52

P19e38t39r 24V48e27r33b57í84ř 8447121163220

On asi jen rozjížděl spurt pro Alaphillippa. V té chvíli už bylo pozdě na hrdinství. Kdyby za to vzal o něco dřív, tak se mu pověsí sice všichni za záda a ospurtují ho, ale aspoň by ukázal odvahu. Takhle seděl, seděl a když za to vzal, tak už to nikam nevedlo.

0/0
18.4.2016 9:44

I51v41a76n 17H10a20n53c13k67o 2911266953919

Je otázka či taktizovali alebo toho mali dosť. Amstel nevyzerá, ale sú to strašne ťažké preteky. Viacero tímov malo na Caubergu 2 a viac cyklistov ale asi neboli sily niečo skúsiť.

0/0
17.4.2016 19:55

P69e13t89r 33V20e49r53b50í11ř 8817671573240

Taktizovali, bohužel.

0/0
17.4.2016 20:05

J47a64n 86P13a44v33e25l 8793152268596

Proto mají podobné úniky úspěch. Ono máte dvě možnosti. Buď budete taktizovat a nebo to dotáhnete pro někoho jiného. V obou případech budete vypadat jako vůl ;-)

0/0
17.4.2016 20:49

I86v31a79n 20H40a50n45c22k27o 2551576293669

Ja si nemyslím že víťazstvo Gasparotta je až taká senzácia, Amstel mu vyhovuje

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140377&season=&c=5&year=&nation=&race=1033&sort=date&ApplyFilter=Filter

+4/0
17.4.2016 17:56

J60i33n62d61ř70i50c58h 18Š59t85y71r88s26k63ý 2571911802220

no, Straka na českým ES vykřikoval slova jako "bomba", "obrovské překvapení" (3x), "nikdo s ním nepočítal" a pak i se spolukomentátorem dost zrozpačitěli, když se - abych tak řekl - podívali do análů. Výborná připravenost :D

+1/0
17.4.2016 18:32

M64o85j39m45í88r 68S43k20á59l45a 2550392676

;-D Straka je naprosto důstojným nástupcem Bakyho...

+2/0
17.4.2016 18:36

J89a44n 29S52l21a70b63ý 9187639674518

Každý den není posvícení. Třeba příště. Budu držet palce i nadále[>-]

0/0
17.4.2016 17:46

P37e44t18r 31S24l85a87b30y46h43o91u43d 1372245440927

Myslím, že pro cyklistiku je jen dobře, když se závody nerozhodují v hromadném dojezdu. Takže fajn. Škoda, že naši neměli víc sil. Ale Romanovi moc nevěřím a na Petra to dnes asi také ještě bylo v konkurenci druhých moc těžké.

Myslím, že ten současný formát Amstelu je dobrý. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se rozhodující úniky děly už trochu dřív, ale pro to se v krajině Holandska dost špatně vyrábí trať. Když vše končilo Caubergem, tak to bylo jen o klasickém čekání na sprint do posledního akce jako máme na Valonském šípu. Dneska vysprintovat Cauberg ještě není vše. Je to tedy více pro univerzální cyklisty než jen vrchařské rychlíky. A tím posunutím cíle se myslím i podpořila ochota útočit už dřív než v posledním kopci. Ale jak jsem už napsal, tohle stejně není snadné zajistit. Pokud má jezdec dobrý tým, je ideální taktika co nejdéle zůstat chráněn v pelotonu. Proto se mi mnohem víc líbí kostkové klasiky, kde síla pelotonu je zřetelněji menší.

+3/0
17.4.2016 17:13

T27o60m89á23š 62N29e28b81o53j95s21a 3450302262133

S posledni vetou 100 % souhlas, Flandry nebo Roubaix jsou mnohem zajimavejsi, sice ani na Amstelu nedojede do cile peleton, ale porad velka skupina. Na tech kostkach se mi libi jak se to postupne droli na mensi a skupiny, ze peleton ani neexistuje. Jinak co se Amstelu tyka, si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby pred cilem bylo vice kopcu za sebou, neco jako ta trojka cca 40 km pred cilem. Do cile by pak treba dojely mensi skupinky a ne grupa 30-40 lidi.

+2/0
17.4.2016 17:26

I10v28a87n 17H53a60n21c95k73o 2561346923339

Neviem prečo Romanovi neveríš, pre neho budú top preteky L-B-L, Cauberg nie je kopec pre neho. Dnes jazdil bez problémov, skúsil nastúpiť ale peltón bol príliš veľký a bolo tam veľa domestikov. Nevyšlo to ani Wellensovi.

+3/−1
17.4.2016 17:47

P96e11t91r 37V75e77r45b57í73ř 8547871173260

Ti dva zůstali vepředu, protože to zbytek pole protaktizoval, nechali je odjet a koukali po sobě. Jinak by se to rozhodlo jako vloni ve spurtu skupiny, což byla přesně situace za prvníma dvěma.

Více pro univerzální cyklisty? Pravda, dneska vysprintovat Cauberg není vše, protože ještě je potřeba zbavit se pijavic za zadní galuskou, kteří nehnou prstem a čekají na spurt. Pro vrchaře Amstel předtím nebyl, spíš pro klasikáře, ale vrchaři nebyli úplně bez šance. Dnes jsou vyložení vrchaři bez šance a klasikářům se hodně zmenšila. Jestli to je, nebo není větší univerzalita, to nechám na zvážení každého, sám nevím, jak bych na to odpověděl. Co ale vím je, že je to tím pádem víc závod pro ty, co nepotřebují a nebudou útočit - takže je to méně atraktivní. Gilbert byl vloni hezký příklad toho, co to udělá s útokem - když viděl, že ho uvisel Matthews, odmítl makat, sedl si a zbytek je dojel a pak vyhrál Kwiatkovski, který ani nebyl nejsilnější. Jestli je tohle podpora útočení... Jinak ochota útočit dřív než na posledním kopci je asi +- stejná, akorát je ještě menší šance to dotáhnout, protože následuje placatej dojezd, kde se to sjede.

P.S. kouzlo kostkových klasik tkví mj. v tom, že se peloton hodně, hodně zredukuje pády. Pro mě osobně to lepší závodění nedělá, ale chápu, jak to myslíš. Na Amstelu by mělo být v týmu 6 lidí a bylo by to v klidáči. A udělat těžší poslední okruh s cílem na kopci.

+1/0
17.4.2016 19:17

I35v76a27n 74H51a98n29c39k91o 2241486173909

Prečo taktizovali tímy keď tam mali 2 a niektoré až 3 cyklistov?

0/0
17.4.2016 19:58

P41e16t63r 26V65e37r36b93í83ř 8527141823690

To nevím. Ale vidíš to sám na videu - Gaspa a Valgren maximálně pár desítek vepředu, za nima Wellens! s dalšími lidmi a všichni po sobě jen koukají, nikdo nejede. Pak chvíli tahal Vanendert, ale svěsil nohy (aby se v tom balíku pak dovezl, takže tam všechno určitě nenechal), pak něco naznačí Samu Sanchez asi na tři vteřiny, ohlídne se se svěsí nohy, měl tam v týmu někoho, kdo je lepší spurter, Vliegena. Nakonec Petr, který to asi fakt zkoušel pro Alaphillipa. A pak už spurteři, kteří se celou dobu jen vezli, roztočí kolesa a dojedou kousíšek za prvníma dvěma. Trapný. Dokonce i Roman si to pak po Caubergu dojel a ještě spurtoval...Wellens se tam udržel...jeli vlažně. Podle mě se prostě nikdo nechtěl obětovat pro Matthewse a Gerra.

0/0
17.4.2016 20:33

K52a80r55e35l 73V98o10h36n34o44u78t 4978159350727

Protože nikdo tam neměl převahu. Nebo si aspoň nemyslel, že ji má.

+1/0
18.4.2016 8:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze