Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kreuziger útočil, ale Amstel Gold Race vyhrál překvapivě Gasparotto

Byl to tak trochu výbuch favoritů. Nejprve spadl Rodríguez s Fellinem, daleko před cílem z pelotonu odpadli Gilbert, Dumoulin a Kwiatkowski. Roman Kreuziger zkusil odjet osm kilometrů před cílem, ale nakonec slavil ten, se kterým se nepočítalo. Enrico Gasparotto si ve finiši si poradil s Michaelem Valgrenem a Amstel Gold Race vyhrál už podruhé. Roman Kreuziger dojel dvanáctý, Petr Vakoč jednatřicátý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e17t33r 68V35e21r71b79í65ř 8157371603170

Ivane, tady ti to Matthews řekl sám: "I was super strong and everybody around me was super tired but I was still hoping someone would tow me to the finish line because that's how I roll".

Takže veškeré pochyby o taktizování jsou zbytečné.

0/0
18.4.2016 14:20

P37e13t35r 54V13e70r40b10í79ř 8897161543430

Ivan dělá, že nevidí :-)

0/0
19.4.2016 7:03

K47a24r18e34l 78V93o97h18n40o28u52t 4738869190187

Vítězství Gasparotta není překvapení. Ostatní to protaktizovali. A ani bych se moc nedivil, kdyby Gasparotto dostal v cíli pumpičkou přes záda (nadsázka, ale něco podobného jsem v cíli závodu s obdobným průběhem už viděl).

Na Kreuzigera zbylo ne moc výhodné místo k útočení. Neměl moc na výběr. Možná mohl zaútočit o chvilku později a zkusit to ve dvou s Wellensem. Křišťálovou kouli ale Kreuziger nemá. Kromě toho se mi zdálo, že se během závodu na něj trochu vykašlal tým. Když se balík začal trošku dělit asi 30 km před cílem, dojížděl si to sám. Nebyl to z jeho strany nijak zpackaný závod, ale úspěch pochopitelně také ne.

Vakoč neměl šanci. Větší konkurence, těžší závod, příliš velká skupina na konci, ve které EQS neměl převahu. Hodnocení podobné jako u Kreuzigera.

Černý v úniku, pak zabalil. Tam snad ani o nic jiného než o propagaci nešlo.

+3/0
18.4.2016 8:50

P79e36t72r 76V67e98r20b49í62ř 8797331943490

Ještě se vrátím k současnému vs. předchozímu profilu Amstelu: problém je, že mezi Caubergem a předchozím kopcem je v současném profilu moc daleko, což útoky stoprocentně odrazuje, protože je větší pravděpodobnost, že budou sjety. Prakticky se dnes o útok pokusil jen Wellens a pak duo Jungels a Battaglin. Takže: doufám, že se vrátí k předchozímu profilu (a možná by mohli nechat dojezd na placce za Caubergem :-))

0/0
17.4.2016 21:17

P91e91t27r 27S24l90a72b56y70h40o36u43d 1622985960847

Když jsem srovnával současný a dřívější trať Amstelu, tak jsem měl na mysli jen o ono posunutí cíle 1,5 km za konec Caubergu. Původně mě ta změna vadila, ale pak jsem díky Valonskému šípu získal pocit, že takto to přináší další dimenzi.

Přiznám se, že dřívější neokruhový Amstel si nepamatuji. Určitě by ale bylo lepší, kdyby před cílem bylo více kopců. Na Valonském šípu také v nedávné minulosti trochu měnili závěr, což ale bohužel aktivnímu pojetí závodění nepomohlo. Na Valonském šípu favorité čekají na poslední kopec, kde si to rozhodnou mezi sebou lehcí vrchaři. Na té rovince na Amstelu se mi líbí, že tam by vrchař, co na rovině neumí šlápnout, dnes neuspěl. Vrchaři mají Tour a podobné. Mě je líto, že méně znalí diváci oceňují jen vrchaře a nechápou, že tito by se sami bez pomoci týmu/pelotonu na rovině ztratili. Proto vítám jakékoli závody, kde je nutné být dobrý jak v kopcích, tak i umět šlápnout na rovině. Gilbertovo představení na MS bylo super.

Jinak ideální zakončení jednorázového závodu vidím tak, že ke konci jsou řekněme tři kopce s malými pasážemi rovinek. A ty tři kopce jsou takové, že ten první je nejtěžší a nejlehčí je ten poslední. Toto uspořádání tratě pak dává přiměřeně srovnatelné šance na úspěch útoku na jakémkoli z těch kopců. Protože logicky utrhnout ostatní na nejtěžším kopci je nejlehčí, ale pak je to zase nejdále do cíle. Naopak útočit na posledním lehčím kopci kousek od cíle na odpárání druhých nemusí stačit. A samotný cíl by mohl být do mírného kopečku, aby to opravdu nebyl klasický sprint.

Z ardenských klasik má určitě nejlepší profil a právě ten závěr Lutych.

0/0
18.4.2016 9:39

P81e79t25r 61V32e30r53b26í38ř 8857431373730

No jak už jsem psal dole - na Amstelu ani předtím neměli šanci "vrchaři, co neumějí na rovině šlápnout". Vrchařské blechy Cauberg nevyhrávaly, ty více znalý diváku. Máš v tom trochu bordel.

Takhle dostávají šanci jezdci, kteří ani nejsou nejrychlejší spurteři, ani nejsou nejlepší na Caubergu, ale mají k ruce tým, nebo lížou něčí zadní galusku a pak je ospurtují. A tomu já tedy všestrannost neříkám, když je někdo závislej na někom jiným, jestli ho dotáhne na pásku, jinak nemá šanci. Na té rovině za Caubergem nikdo z nich do větru nos ani nevystrčí, chraň Bůh. Kwiatkowski loni, letos Colbrelli, Orica, Coquard.

0/0
18.4.2016 9:52

P53e54t97r 57S25l48a10b34y58h94o46u60d 1182955450427

Ok, vrchařské blechy Amstel nikdy nevyhrávaly, pro ně to opravdu není dost dlouhý a prudký kopec. Ani na Valonském šípu nevyhrávají zdaleka jen vrchaři. Mě se také obecně líbí souboje do kopců, kde to opravdu není o tom, že někdo veze druhému v zákrytu. Ten závod je pak ale docela sterilní, protože je skutečně ideální si počkat na cílový kopec. Vyhrát dnes Amstel je pro favority těžší ale o to je to větší podívaná pro diváka. Gilbertovo vítězství na MS a v roce 2014 přece bylo krásné. Jak jsem psal, dříve jsem také chtěl aby všechny závody končily na vrcholu kopce. Dnes ale dokážu ocenit i přínos jiného pojetí. Asi na tom něco přínosného viděli i organizátoři Amstelu. Uvidíme, jak bude trať vypadat v budoucnu.

0/0
18.4.2016 10:09

P15e10t23r 64V79e98r17b43í27ř 8717481103870

No ale ty to podáváš tak, jako by většina závodů končila na vrcholu kopce/hory, což ale neodpovídá realitě.

0/0
18.4.2016 11:37

P38e57t45r 81V26e85r81b45í15ř 8837571833570

Roman tím nástupem odpáral Orice Albasiniho, kterej je hodně silnej. Ale i tak...

Možná měl Roman za úkol jen otestovat peloton, ale lídr byl Valgren a pak s ním měl Roman zůstat.

0/0
17.4.2016 20:38

P31e30t25r 70V22e57r80b94í80ř 8437231193730

Wellens byl dnes možná extrémně silný a možná může litovat, že útočil. I přes ten útok dojel desátý. Vybral si na útok lepší místo, než Roman, ale hlavně vypadal, že je silnější. Roman už pak jel po útoku na Valgrena. Nějaké síly tam nechal, ale na Caubergu by na to dnes stejně asi neměl, nevyjel ho moc dobře.

Letošní ročník se jel tvrdě, zajímavý závod, hodně se peloton očesal, odpadla překvapivá jména. Rozhodně se nejelo žádné piánko. Dejte do toho pár úseků po kostkách, kde se zramuje dostatečný počet lidí a bude to vypadat stejně dramaticky, jako Paris-Roubaix (ano, chci naznačit, že drama kostkových klasik je poněkud umělé :-)).

0/0
17.4.2016 20:27

P53e46t63r 39S53l98a10b45y30h47o10u77d 1912195630967

Kostky přináší více pádů, ok, to je nepříjemné. Ale jízda na kostkách je opravdu trochu fyzicky náročnější než na haldkém asfaltu. Mě se víc než Roubaix líbí Flandry. Kostkové kopce jsou zajímavé tím, že se nejlépe jezdí v sedě. Jsou mnohem víc o síle, která chybí klasickým vrchařům. Možná, že to už není klasická silniční cyklistika, ale silniční cyklistika má ten problém, že síla pelotonu/skupiny je moc silná a nedává vzniknout hrdinským útokům. Můžeme udělat trať, kde se střídají jen kopce a sjezdy. Ano to je super a pak mezi sebou soutěží nejlepší vrchaři. Pokud chceme ale od vrchařů ukázat, že dokážou šlápnout i sami po rovině a netěží jen ze své malé váhy, tak musíme přidat i nějaké roviny. Na hladkém asfaltu ale tohle vede k tomu, že je výhodnější zůstat skrytý před větrem ve skupině a celé závodění se nám smrskne na poslední kopec.

Tyhle úvahy bych zakončil tím, že je dobře, když existuje spousta různých profilů a povrchů tratí, protože každá prověřuje trochu jiné schopnosti cyklistů a je zajímavé sledovat, jak se s tím jednotlivý cyklisté dokáží vypořádat.

0/0
18.4.2016 9:56

P10e26t64r 79V32e77r86b28í56ř 8587901293920

To ano, jízda na kostkách je fyzicky náročnější, než na hladkém asfaltu. Jízda do kopce na hladkém asfaltu je náročnější, než jízda po rovině.

Říkám, stačí zredukovat velikost týmu, jako se to svým způsobem uměle děje na kostkách a hned se bude závod kontrolovat hůř, bude víc útoků a víc atraktivity.

Mě se kostkové klasiky taky líbí, jen nechápu, proč jsou z nich všichni tak unešení a nelíbí se jim závody jako Amstel, ačkoliv jsou úplně stejně náročné.

P.S. pokud chcemě od těch těžších ukázat, že umějí šlápnout do kopce, musíme přidat kopce. Atd. Drtivá většina závodů a etap NENÍ pro vrchaře, takže moc nechápu, kam tím míříš.

0/0
18.4.2016 11:36

P56e24t31r 72V51e42r44b80í74ř 8397581833210

Vítězství Gaspy není žádná senzace, patřil k okruhu favoritů. A kdo by to Wanty nepřál... Valgrena je mi trochu líto, odtáhl to do cíle, možná mohl zkusit trochu zataktizovat.

Tipl jsem, že, Roman to zkusí z dálky a Cauberg pak jel Tinkoff na Valgrena. Zajímalo by mě, jestli Roman dal do útoku všechno, protože jestli ano, tak to bylo slabé...což naznačovaly už útoky ba Baskicku, kde Roman vypadal "těžce". Nakonec zajel svůj vysoký standard, ale co si bude povídat, to 12. místo moc neznamená. Forma by měla vrcholit na LBL, ještě je týden čas.

Jinak pohled na taktizující velkou skupinu na vrcholu Caubergu, kde všichni včetně čekali co kdo udělá až se učekali a už Gaspu a Valgrena nedojeli, byl fakt smutnej. To totálně protatizovali, včetně Petra Vakoče Rv Zvlášť Orica se dvěma největšími favority, která jako vždy kontrolovala, kontrolovala, kontrolovala, závodila negativně a nakonec Matthews a Gerrans čekali, čekali a čekali, až je někdo dotáhne dopředu... Normálně to Gaspovi a Valgrenovi nechali, jako by byli takhle domluvení :-)

+5/0
17.4.2016 19:04

J11i81r24i 91G30a48z26d96a 8804263574384

Já myslím , že Vakoc mel celkem dost a už neměl silu do toho poradne ještě šlápnout. .

+2/0
17.4.2016 19:23

P51e75t58r 44V82e93r18b79í52ř 8727331783150

8-o přece bylo jasně vidět i v tv, že síly mu zbývaly, když do toho pak šlápl.

0/−1
17.4.2016 20:04

K49a75r29e26l 34V85o16h95n21o75u15t 4148639380527

A když viděl, že už to nejde, tak toho zase nechal.

0/0
18.4.2016 8:52

P12e94t75r 96V72e43r98b65í84ř 8457911453490

On asi jen rozjížděl spurt pro Alaphillippa. V té chvíli už bylo pozdě na hrdinství. Kdyby za to vzal o něco dřív, tak se mu pověsí sice všichni za záda a ospurtují ho, ale aspoň by ukázal odvahu. Takhle seděl, seděl a když za to vzal, tak už to nikam nevedlo.

0/0
18.4.2016 9:44

I13v67a38n 58H44a86n79c71k96o 2801556403519

Je otázka či taktizovali alebo toho mali dosť. Amstel nevyzerá, ale sú to strašne ťažké preteky. Viacero tímov malo na Caubergu 2 a viac cyklistov ale asi neboli sily niečo skúsiť.

0/0
17.4.2016 19:55

P42e40t10r 53V39e28r64b65í76ř 8577951363150

Taktizovali, bohužel.

0/0
17.4.2016 20:05

J71a49n 20P43a79v42e49l 8653922528476

Proto mají podobné úniky úspěch. Ono máte dvě možnosti. Buď budete taktizovat a nebo to dotáhnete pro někoho jiného. V obou případech budete vypadat jako vůl ;-)

0/0
17.4.2016 20:49

I56v68a76n 58H80a15n23c29k65o 2311106683659

Ja si nemyslím že víťazstvo Gasparotta je až taká senzácia, Amstel mu vyhovuje

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140377&season=&c=5&year=&nation=&race=1033&sort=date&ApplyFilter=Filter

+4/0
17.4.2016 17:56

J15i72n79d83ř35i19c41h 31Š39t25y39r60s63k11ý 2231891842490

no, Straka na českým ES vykřikoval slova jako "bomba", "obrovské překvapení" (3x), "nikdo s ním nepočítal" a pak i se spolukomentátorem dost zrozpačitěli, když se - abych tak řekl - podívali do análů. Výborná připravenost :D

+1/0
17.4.2016 18:32

M86o61j95m70í51r 16S83k71á44l75a 2690822706

;-D Straka je naprosto důstojným nástupcem Bakyho...

+2/0
17.4.2016 18:36

J80a54n 11S73l68a69b80ý 9667439154348

Každý den není posvícení. Třeba příště. Budu držet palce i nadále[>-]

0/0
17.4.2016 17:46

P39e60t28r 29S50l22a16b75y46h60o81u13d 1442445300737

Myslím, že pro cyklistiku je jen dobře, když se závody nerozhodují v hromadném dojezdu. Takže fajn. Škoda, že naši neměli víc sil. Ale Romanovi moc nevěřím a na Petra to dnes asi také ještě bylo v konkurenci druhých moc těžké.

Myslím, že ten současný formát Amstelu je dobrý. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se rozhodující úniky děly už trochu dřív, ale pro to se v krajině Holandska dost špatně vyrábí trať. Když vše končilo Caubergem, tak to bylo jen o klasickém čekání na sprint do posledního akce jako máme na Valonském šípu. Dneska vysprintovat Cauberg ještě není vše. Je to tedy více pro univerzální cyklisty než jen vrchařské rychlíky. A tím posunutím cíle se myslím i podpořila ochota útočit už dřív než v posledním kopci. Ale jak jsem už napsal, tohle stejně není snadné zajistit. Pokud má jezdec dobrý tým, je ideální taktika co nejdéle zůstat chráněn v pelotonu. Proto se mi mnohem víc líbí kostkové klasiky, kde síla pelotonu je zřetelněji menší.

+3/0
17.4.2016 17:13

T98o62m74á64š 61N56e53b58o15j61s36a 3530302132813

S posledni vetou 100 % souhlas, Flandry nebo Roubaix jsou mnohem zajimavejsi, sice ani na Amstelu nedojede do cile peleton, ale porad velka skupina. Na tech kostkach se mi libi jak se to postupne droli na mensi a skupiny, ze peleton ani neexistuje. Jinak co se Amstelu tyka, si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby pred cilem bylo vice kopcu za sebou, neco jako ta trojka cca 40 km pred cilem. Do cile by pak treba dojely mensi skupinky a ne grupa 30-40 lidi.

+2/0
17.4.2016 17:26

I52v55a71n 40H90a87n63c31k31o 2691936463199

Neviem prečo Romanovi neveríš, pre neho budú top preteky L-B-L, Cauberg nie je kopec pre neho. Dnes jazdil bez problémov, skúsil nastúpiť ale peltón bol príliš veľký a bolo tam veľa domestikov. Nevyšlo to ani Wellensovi.

+3/−1
17.4.2016 17:47

P97e51t66r 38V48e94r80b13í67ř 8497711823160

Ti dva zůstali vepředu, protože to zbytek pole protaktizoval, nechali je odjet a koukali po sobě. Jinak by se to rozhodlo jako vloni ve spurtu skupiny, což byla přesně situace za prvníma dvěma.

Více pro univerzální cyklisty? Pravda, dneska vysprintovat Cauberg není vše, protože ještě je potřeba zbavit se pijavic za zadní galuskou, kteří nehnou prstem a čekají na spurt. Pro vrchaře Amstel předtím nebyl, spíš pro klasikáře, ale vrchaři nebyli úplně bez šance. Dnes jsou vyložení vrchaři bez šance a klasikářům se hodně zmenšila. Jestli to je, nebo není větší univerzalita, to nechám na zvážení každého, sám nevím, jak bych na to odpověděl. Co ale vím je, že je to tím pádem víc závod pro ty, co nepotřebují a nebudou útočit - takže je to méně atraktivní. Gilbert byl vloni hezký příklad toho, co to udělá s útokem - když viděl, že ho uvisel Matthews, odmítl makat, sedl si a zbytek je dojel a pak vyhrál Kwiatkovski, který ani nebyl nejsilnější. Jestli je tohle podpora útočení... Jinak ochota útočit dřív než na posledním kopci je asi +- stejná, akorát je ještě menší šance to dotáhnout, protože následuje placatej dojezd, kde se to sjede.

P.S. kouzlo kostkových klasik tkví mj. v tom, že se peloton hodně, hodně zredukuje pády. Pro mě osobně to lepší závodění nedělá, ale chápu, jak to myslíš. Na Amstelu by mělo být v týmu 6 lidí a bylo by to v klidáči. A udělat těžší poslední okruh s cílem na kopci.

+1/0
17.4.2016 19:17

I68v24a87n 85H61a54n42c78k38o 2561716143399

Prečo taktizovali tímy keď tam mali 2 a niektoré až 3 cyklistov?

0/0
17.4.2016 19:58

P41e53t94r 67V19e44r60b63í94ř 8967151343310

To nevím. Ale vidíš to sám na videu - Gaspa a Valgren maximálně pár desítek vepředu, za nima Wellens! s dalšími lidmi a všichni po sobě jen koukají, nikdo nejede. Pak chvíli tahal Vanendert, ale svěsil nohy (aby se v tom balíku pak dovezl, takže tam všechno určitě nenechal), pak něco naznačí Samu Sanchez asi na tři vteřiny, ohlídne se se svěsí nohy, měl tam v týmu někoho, kdo je lepší spurter, Vliegena. Nakonec Petr, který to asi fakt zkoušel pro Alaphillipa. A pak už spurteři, kteří se celou dobu jen vezli, roztočí kolesa a dojedou kousíšek za prvníma dvěma. Trapný. Dokonce i Roman si to pak po Caubergu dojel a ještě spurtoval...Wellens se tam udržel...jeli vlažně. Podle mě se prostě nikdo nechtěl obětovat pro Matthewse a Gerra.

0/0
17.4.2016 20:33

K77a84r16e98l 57V83o28h49n42o45u17t 4488139400687

Protože nikdo tam neměl převahu. Nebo si aspoň nemyslel, že ji má.

+1/0
18.4.2016 8:54





Najdete na iDNES.cz