Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč formule 1 neumí namíchat jinou zmrzlinu

Jako by teď formuli 1 velel popletený vladař z Půlnočního království, který každou chvíli „slibuje to, co slíbil“, protože před okamžikem z jeho úst vyšlo, že „odvolává to, co odvolal“. F1 nyní totiž názorně ukazuje, do jaké bídy sama sebe v posledních letech zahnala. A byť by zákaz zpívání stačilo zrušit jedním výnosem, tak ona kvůli zkostnatělosti nedokáže vyřešit jednoduché potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i11ř17í 96S95c66h30w36a91c68h 8618194578686

Naprostá většina závodů F1 byla vždy v podstatě "nuda". Trochu jinak vypadá sezóna sestřihaná do několika minut v podobě filmu Rivalové nebo do nějakého dokumentu a trochu jinak, mnohem nudněji vypadaly jednotlivé závody. V naprosté většině sezón dominoval jeden tým. Ostatní měli více šancí díky větší poruchovosti strojů nebo následkům při chybě dominujících závodníků. Ano našlo se pár sezón, kdy to bylo zajímavější, ale těch roznodně nebylo tolik, prostě vyjímky potvrzující výše uvedné pravidlo.

Zde máte odkaz na typicky "zajímavý" závod z minulosti. Schválně, kdo se na to celé vydrží koukat bez jediného přeskočení....

https://www.youtube.com/watch?v=IhI7ah4nKwQ

Taky jsem měl možnost sledovat F1 přes 30 lety na ORF a objektivně musím potvrdit, že to většinou byla větší nuda jako dnes, jelikož nebyly ty atraktivní záběry jako dnes. Cokoliv v ČT byla nuda ještě větší, takže F1 tehdy byla něco extra. Dnes je těch video-lákadel mnohem více.....

+1/0
6.4.2016 11:58

P68e82t49r 53M64a89r28e88č43e93k 1383701429618

Podobné investiční skupiny jsou největším zlem současnosti.

0/0
6.4.2016 0:10

V71í41t 20P77a92v90l93i82š 3841279530301

F1 jsem stále nepřestal sledovat, ale na druhou stranu už to pro mě není top série. Tím se pro některé kupodivu stala série NASCAR Sprint Cup, ale já na tyhle závody nedám dopustit. Reálně má na vítězství v každém závodě 20-25 z 40 startujících, každá trať je v náročná v jiném ohledu (klopení, povrch, délka, tvar), závody trvají snesitelné 3-4 hodiny, jezdí se každý týden a nikdo nebrečí, že je závodu až moc, existují exhibiční závody o velké prize money, auta pohání uřvané V8 s 725 koňmi a to jenom díky tomu že jsou restriktorované, jinak není problém 1000 koní. Auta se nenastavují počítačem, ale podle pocitů jezdce... No a ta historie.... ta je prostě úžasná...

+1/0
5.4.2016 18:40

R10o12m86a16n 13K18r21a83t32o95c36h74v72í94l 6386167776364

existuje nějaká česká webová stránka?

0/0
6.4.2016 10:09

V14í58t 94P81a89v67l28i63š 3851839650941

Existují dvě, hledejte usasports.cz a nascar-live.cz, na facebooku je skupin ještě víc, fanoušků je u nás několik tisíc, víc ne. Poslední dobou dávali v telce závody Slováci, ale i to upadá. Asi docházejí prachy. Ale zatím každej tejden se dá najít americkej HD stream na ustream. Bohužel TV společnosti proti tomu brojí.

0/0
6.4.2016 19:17

O33s37k89a25r 11K37o89v30a58ř57í39k 8747153446147

F1 jsem před lety "žral". Posledních pár sezón je to o ničem. Stačí se podívat na start, vrátit se za hodinu a půl a podívat se na poslední dvě kola. Žádné napětí, žádné drama. Jakýkoliv manévr je prošetřován komisaři.... to nemá s F1 nic společného.

+2/−2
5.4.2016 18:00

M97i61l86a15n 57T63r49i71b41u28č21e29k 5874487324370

Formuli ničí její regulace všeho. A komplikovanost. Dříve bylo více dodavatelů pneumatik, tými si mohli vybrat takové, jaké jim vyhovovali. Nyní je jeden a musí použít i směs, která nefunguje. Dříve mohl motor vydržet jen tu kvalifikaci, jeden závod. Nyní musí vydržet mnohonásobně více a má stejný výkon. Co bude složitější na spolehlivost? Klasický 10ti válcový nepřeplňovaný, nebo nyní ty nízkoobsahová turba?

Stěhování z klasických okruhů do šílených lokací :-( Novéí tratě stejné jedna jako druhá :-( Vyasfaltované únikové zony, které prostě umožňuji chybovat.

Nebo další věc, jako byla nyní v Bahrajnu. Každý kontakt trestat? Budou se za chvíli jezdci bát předjíždět :-(

0/0
5.4.2016 15:05

M28i37c72h97a84l 57D92a11d25e56k 8763152748

Nejhorší je zákaz tankování během závodu. Protože tam měli šanci i slabší týmy díky lepší taktice třeba potrápit rychlejší monoposty..

+5/0
5.4.2016 14:54

Z82d88e47n85e69k 65B76e79d35n12a55r 7617956717139

Mně se líbí jak se tu jako na napínavější závody vzpomíná na dobu, kdy v jednom kole dojížděla 4 auta. A třeba v Maďarsku za závod nedošlo k žádnému předjetí na trati.

Skutečnost je taková, že závody jsou teď nejnapínavější co se výsledků týče. Předjíždění nejsnažší. Ale ta pověst a povědomí okolo je nejhorší. A na to většina dá. A aby se zařadila do stáda, tak kritizuje. To se stalo módou.

+2/0
5.4.2016 14:34

P81e48t51r 97S31o39l11d12á16t 9588568142601

Jo, to Moto GP teď v neděli, to byla jiná kávaR^, a to jsem měl formuli opravdu rád ...

0/0
5.4.2016 14:21

Z70d57e80n57e73k 87B51e79d35n58a32r 7717516117259

F1 ztrácí pozici exkluzivního cirkusu. Na F1 byly nejcenější její tradice. Ty se rozbíjejí. Nahražka je vždy slabší. Jako třeba současná kvalifikace. Podobně jako nová verze grafiky pro sport . idnes.

+1/0
5.4.2016 14:18

P81a20v11e23l 53R21o62t73n58á55g74l 1725799824879

F1 je klasikcý příklad, kdy je moc regulace na škodu a všechny omezení v rámci zvýšení atraktivity jsou totálně kontraprudiktivní. Stejné gumy na kvaldu i závod, zákaz tankování, idiotský systém s tokeny, zmrazení vývoje, zákaz testování... Všimněme si, že čím víc těchto věcí se zavádělo do praxe, tím více v průběhu času F1 upadala. A Mr. E? Ten to umí hrát... Vždy se snaží tato omezení podpořit a hájí se zatraktivněním závodů. Kritzuje kohokoliv, kdo je proti. Má i mnoho nástrojů, jak svoje odpoůrce sankcionovat. A když se pak ukáže, že dané pravidlo nefunguje, tak ze sebe ještě dělá proroka, že on to vlastně říkal od začátku, že F1 nestojí za nic a že za všechno může FIA. Ale on je tím, kdo tahá za nitky a má jich sakra mnoho a vedou i do FIA. Je to už jen starý senilní dědek, který se pouze opájí vlastní mocí. Jeho reakce na dopis od Asociace jezdců je toho posledním jasným důkazem.

F1 je dneska strašná... Vzpomínám na své dětství, kdy jsem ji miloval. Dokonce i když si člověk pustí nějaký závodu po přelomu milénia, okamžitě ho praští do očí ten brutální rozdíl! I z jízdy v kvalifikaci, kdy je na trati pár aut, doslova čiší rychlost a adrenalin. Motor kvílí a jde vidět, jak jezdec jede s monopostem na limitu . Jak ale může jet dnes v kvaldě na limitu, když má plnou nádrž, šetří pneumatiky pro závod, musí jet s nastavením pro závod apod.? O starších závodech pak ani nemluvím, to je skoro záhada, že to má stejný název jako dnes - Formule 1:)

+5/0
5.4.2016 14:17

Z38d64e14n16e32k 54B53e80d72n54a90r 7767326257789

Jenže to co vám chybí jsou chyby a neprofesionalita, té doby. Je skoro jedno jak jsou dnešní auta nastavená. V každém případě jsou nejrychlejší pokud jedou stabilně.

Pneumatiky, palivo se šetřilo vždy. A pořád je F1 nejrychlejší serie.

0/0
5.4.2016 14:22

P55a29v23e29l 90R15o45t12n92á97g95l 1975359814109

O tom, že je nejrychlejší se tu nikdo nepře. V rychlosti problém není. Co konkrétně myslíte onou neprofesionalitou?

0/0
5.4.2016 14:24

Z17d68e91n95e93k 27B65e28d56n71a10r 7477566317759

Tehdejší auta byla daleko méňě dokonalá. Proto jízda vypadala jakoby dravější, jak se s autem bylo nutné prát. Současné vozy F1 vypadají jakoby jeli po kolejích. Což je samozřejmě cílem a i nejrychlejší.

Navíc v minulosti docházelo k velkému množství chyb, jak jezdců, tak ve strategiích, tak v nastavení aut, tak mechaniků. Ty zvyšovaly množství překvapení. Čím jsou všichni profesionálnější, víckrát je vše kontrolováno a počitače simulují všechny strategické možnosti. Tím víc logicky končí závody dle současné výkonnosti a tím je to nudnější.

0/0
5.4.2016 14:30

J87i46ř94í 12S35c60h53w88a77c51h 8368714168196

nj fichtl s vykuchaným výfukem taky působil jako rychlejší a dravější ;-)

0/0
6.4.2016 11:32

J33i28ř71í 80H65a84r97t80l 6386960238366

Taky jsem sledoval F1,ale co je to na placených kanálech,tak jsem neviděl jediný závod.Kouknout se na F1 by problém nebyl,ale tam už je pro mě důležitý i komentář co se děje v závodě a okolo.Bohužel nevládnu cizí řečí,takže mi musí vystačit jiné sporty,jako je třeba fotbal,hokej a jiné,kde mi stačí říct jméno hráče.Dokud,ale byly formule na Nově nebo Primě,tak jsem pravidelně sledoval.

+1/0
5.4.2016 14:00
Foto

R71o51b29e53r57t 23Š35i15n60d11e95l98k30a 2562289900

V jednom starším Top Gearu jsem četl úvaho Jeremyho Clarksona nad tím, jak je Formule 1 nudná a nezajímavá. Svádělo se to na aerodynamické prvky, které brání předjíždění, na převahu taktiky nad bojem o pozice a spoustu dalších dílčích změn, které vyústili v nudnou formuli jakou známe dnes. Jeremy navrhoval vypsat prémii 1 milion dolarů za každý získaný bod, což by jezdce velmui motivovalo k předjíždění. Je to radikální řešení, ale určitě by fungovalo :-). Formuli 1 jsem sledoval už dávno ještě na ORF, pamatuju se na přímý přenos ze San Marina 1994 a souboje Hakinnena a Schumachera o pár let později. To byla F1, která mě bavila a která nemá nic společného s tou dnešní. Když se kouknu třeba na vytrvalostní závody WEC, tak tam prototypy LMP1 taky používají hybridní technologie, dokonce jezdí na maftu, ale pořád jde o souboj pilota se strojem a závodníků mezi sebou. Na trati lítají karbonové úlomky, v boxech se zoufale odpočítává čas na tankování, když hrozí ztráta pozice a když si vzpomenu na loňský vygradovamný souboj mezi továrními Audi a Porsche, kdy po 6 hodinách dojížděla auta za sebou s rozdílem pár sekund, tak to je drama, kterému se současná Formule 1 ani nepřibližuje. A nedávno jsem koukal na první závod Indycar, které v mnohém konstrukčně připomínají Formuli 1 před 20 lety a taky to byla mnohem zajímavější podívaná. Takže mě úpadek F1 až tak netrápí, když ho má co nahradit :-).

+2/0
5.4.2016 13:30

V49á69c32l21a55v 94S37v98o29b80o70d32a 3941589480800

souhlas a takové Moto GP i ty slabší jsou závody jak se patří

0/0
5.4.2016 14:13

Z74d62e18n33e44k 29B37e10d65n54a18r 7377296507339

F1 z dob Schumachera a Hakinena je prakticky stejná s tou z naší doby. Vše ostatní jsou podobné kecy. Za body se finance dávají. Napjetí se koná. Bohužel je tu převaha jednoho výrobce, ale ta byla snad vždy.

0/0
5.4.2016 14:14

R47o93m58a21n 16K84r67a41t43o51c10h71v85í90l 6396557216294

Tím ale vyvracíte článek.

0/0
6.4.2016 11:00

I30v46o 21H32e82b70e21l68k65a 8665460672180

F1 má zatím pořád spoustu fanoušků, ale po pravdě řečeno jí víc fanoušků umře než se nově narodí. Protože nikoho pod 30 nebaví koukat dvě hodiny na závod, kde je dohromady pět předjetí.

Navíc svými rozhodnutími ztrácí exkluzivitu něčeho extra, co se dělá pro fanoušky. Ale místo toho se stává jen místem pro lidi co mají 100 mega USD a víc na kontě. Takže nejzajímavější zprávy o F1 člověk najde v bulváru. A to je dost smutné.

0/0
5.4.2016 13:19

M58a94r43t76i73n 83V52a63v23ř43í28k 4652338721422

Ono o něčem vypovídá, že se nejede v tak tradiční zemi jako je Francie a Le Mans, ale místo toho v Ruskem zaplaceném Soči, že se příští rok nepojede takový pojem jako je Monza, ale už letos se jede velká cena Evropy v Baku!!!Rv

+3/0
5.4.2016 13:05

M46i70c20h42a88l 16N82o38v10á63k 4325463517503

Opravím údaje z článku: oficiální sledovanost není půl miliardy, ale 425 milionů diváků za 19 závodů (rok 2015). To činí něco málo přes 20 miliónů diváku na jeden závod. Zároveň z toho plyne, že fanoušků není půl miliarda, ale řádově počet 10x nižší.

+1/−1
5.4.2016 12:57

J28o30s73e34f 92K14o37m19e26n55d13a 3579169864277

A nejde náhodou o průměrnou sledovanost závodů? Nevěřím, že by se na každý závod dívala z celého světa jen „čtvrtina Německa“ :-)

+3/0
5.4.2016 13:00

Z55d98e19n37e74k 97B54e33d57n61a35r 7307936787539

Jde o průměrnou sledovanost závodů.

0/0
5.4.2016 14:23

M37a41r11t44i92n 68V92a72v28ř44í33k 4302248171842

Formuli 1 jsem hltal od dětství, kupoval jsem si jednou za čas brožuru o F1 za nekřesťanských 9,50 Kč, znal nazpaměť jezdce i týmy a koukal na černobílou TV s přiblblým komentářem pana Pecháčka. To byla doba Tyrellů a sira Stewarta, a jiných frajerů. Celá ta léta jsem to sledoval dle možností pravidelně. Naposledy mě to bavilo, když si Ross Brawn postavil vlastní tým, aby ostatní ukázal, že to jde. Pak ho donutili to prodat a pomalu začala být nuda. Občas jsem si udělal čas a ještě se podíval na Nově, od té doby co je to pouze na placeném kanálu to nesleduji, protože ho nemám. A upřímně, kvůli F1 jaká je nyní si ho pořizovat nebudu...;-(

+3/0
5.4.2016 12:56
Foto

T82o28m65a82s 11C53a93b71a53k 8945945714229

Hezky napsano ! :)

+1/0
5.4.2016 12:37

Z98d71e20n57ě64k 87S23e11i23d23l 9287331819804

Tady je jediná pomoc, lidi se na musí přestat koukat, sledovanost musí padnout na polovinu a pak se nad tím budou muset zamyslet i ti, kteří na F1 jenom rýžují prachy za televizní práva a licenční poplatky...

+2/0
5.4.2016 12:36

P74e14t53r 82V47i47n74t42r69l47í92k 3356584651

Tohle se uz stalo tak pět let dozadu minimálně, i více ;)

0/0
5.4.2016 12:48

J87o15s48e30f 56K93o11m18e85n68d41a 3119159704697

Jenže lidi to zajímá a koukat se budou ;-)

+1/0
5.4.2016 12:55

J10i42ř10í 29H78o89r27t 6696571567964

Kdysi jsem F1 pravidelně hltal, v poslední době je z toho už úplný cirkus a letos jsem neviděl ještě ani jeden závod...za což jsem podle názorů, které tu poslední dobou panují i docela rád.

Osobně celý systém F1 utrpěl při doplňování paliva během závodu - osobně si myslím, že zmizela možnost taktizování a možnosti naplánovat strategii týmu v závodě - i toto bylo kouzlo F1

Další věcí, která by podle mě pomohla, by bylo zrušení systému DRS, díky které se startovní pole změnilo v jeden velký chaos. Navíc by se tím opět vrátilo kouzlo kvalifikací, neboť by mělo význam se do závodu kvalifikovat z předních pozic z důvodu obtížnějšího předjíždění.

Toť tedy můj pohled na F1 :-)

0/−1
5.4.2016 12:33

P78a38v33e26l 32R15o32t35n94á74g91l 1705389794729

S tankováním absolutně souhlasím. Zákaz tankování byl definitivní začátek konce F1. Tady se pořád omílá předjíždění, předjíždění, ale dřív byly v F1 i jiné prvky, které dělaly závody dramatické. A jedním z těch prvků byla právě strategie. Ta dnes prakticky není, protože se stejnými pneumatikami, bez tankování se toho moc vymyslet nedá...

+1/0
5.4.2016 14:23

P87e45t22r 81T41á76b15o42r37s46k72ý 6550686481277

Myslím, že jsem to přestal sledovat od konce Miky a Schumiho. Nepochopil jsem, povinnost měnit gumy, zákaz tankování atd.

0/0
5.4.2016 12:28

M57i90c32h76a64l 76F90r62ý62d19a 1742209953762

Krásně napsáno pane Sáro R^

0/0
5.4.2016 12:21

Z38d13e30n56ě89k 54K15n87e26c79h90t 1469116869537

A ještě bych jim nechal změřit emise...

+7/0
5.4.2016 12:05

D75a46v83i18d 47J82i68n92d72r13a 6800354816134

Ano, banda byrokratů, co sotva koukají z okna. Chtějí mít na trati statišíce diváků? musí se to líbit. Líbit se to bude, když se něco bude dít. Za chvilku bude nařízení, že v Monaku se pojede 50tkou, aby to nerušilo brouky, kteří se občas vyskytují na křídlech racků..... Ano technika jde dál, ale ne tak, jak by jít měla. Dejte týmu volnost. Ať tam mají 8 litrový 60 válce do trojtýho V a ať ten motor vydrží kvalifikaci a má 20 tisíc koní... ano nebezpečné... tak to vezmem z druhé strany, gumy budou mít maxiální rozměr XY.... a pak sebevětší výkon je k prdu. Chcete, aby tam bylo víc peněz? Já jako těžkej antikuřád říkám: vraťte tam sponzoring z tabákových výrobků. Ty do toho cpali peněz, že to nebylo pěkný a zrušení této reklamy si myslím, že nepomohlo žádnému kuřákovi přestat kouřit. Udělejte zase ze super závodů, kdy se prvních 10 vejde do 2 sekund a ne že mezi prvním a druhým je skoro kolo rozdíl...

+7/−2
5.4.2016 11:42

L16u30k79á38š 13H33o26f25m65a23n 1423384402206

sponzoring tabákových výrobků ale není výmysl FIA ani Bernieho, ale EU, případně jiných vlád, které se po ní opičily.

0/0
5.4.2016 11:47

D41a40v63i88d 47J85i25n34d66r72a 6220174456404

Byrokracie ať jedna, či druhá....Oboje je zlo

0/0
5.4.2016 12:34

J26o75s64e71f 12K80o94m10e62n43d76a 3709379204337

Ve které sezóně se vešlo při závodech prvních 10 do dvou vteřin?

+1/0
5.4.2016 12:54

P50e78t16r 72S37u62c18h23ý 1438489664776

Omezení motoru (jak výkonově, tak počet motorů na sezónu) je asi jediné pravidlo, které má smysl - Nový motor pro každý závod a kvalifikaci by si mohly dovolit jen nejbohatší týmy a ostatní by byli znevýhodněni. spíše nechápu jaký smysl má zákaz tankování

0/0
5.4.2016 15:15

J57i66ř31í 66R92o98z49e11h50n40a57l 5452203774959

;-(;-(;-(;-(Je to dlouhodobý proces, kdy peníze zabíjí vše , co mu stojí v cestě, hlavně sportovní zápolení je nahrazeno bojem finančním. Už to dávno není ta formule, co bývala a ani mně nechybí. Poslední 4 roky je to neskutečná nuda a snůška nesmyslných rozhodnutí BE a jeho celého cirkusu.....;-(;-(;-(;-(

+2/0
5.4.2016 11:27

J28o19s75e91f 83K86o65m49e78n82d31a 3139429254157

Řekl bych, že nuda je to už podstatně déle.

+1/0
5.4.2016 11:30

D33a41n46i42e41l 75J82i70r87á19č81e19k 3311690620598

Vstával jsem i v noci a koukal na každý závod. Loni už jen občas a letos kouknu ze záznamu na start a tím to pro mě končí... a to jsem byl takový fanda, že když se jela F1, tak vše muselo stranou... teď šla stranou F1, protože to je už o ničem...

+23/0
5.4.2016 11:27

P65e31t93r 33S72i74n93k61u91l27e 8515833716953

Mám to podobné. Naposled mě to bavilo, když se pokoušel vrátit Schumi

+1/0
5.4.2016 12:17

R17o84m45a17n 26K98r76a46t30o13c57h31v65í20l 6736657956864

Také jsem to měl podobné.

0/0
6.4.2016 11:01

M29a27r10t18i18n 52H40u39d25e88c91e21k 3743799349453

letos bude asi prvni rok z mnoha, co se nepudu podivat. Loni me to vcelku dost zklamalo a musim rici, ze nejzajimavejsi jsou doprovodne zavody.

+3/0
5.4.2016 11:25

J12a15n 70S84l22a45v27í46k 2111169630296

Jsem velký fanoušek F1, ale ryba smrdí od hlavy. Vyhodit především B.E. a pak možná bude i ta čokoládová...

0/0
5.4.2016 11:06

P95e95t40r 32S66i71n86k97u14l15e 8705463546613

No nevím, jesli to bude stačit. F1 je ve stejném začarovaném kruhu, jako celá západní společnost, v níž převládá byrokracie nad selským rozumem. Viz Evropská Unie.

+5/0
5.4.2016 11:15

T56o37m91á82š 50H41o73l71i59č 5348114161818

Toto je nezmysel. F1 je v takom chaose,kôli tomu, že Bernie končí - má už svoj vek a je jasné ,že do pár rokov už F1 riadiť nebude. A tak prichádza na radu boj o moc- medzi Bernim-chce určiť svojho nástupcu a udržať moc v rukách komerčného maiteľa práv i keď už on nebude- týmami-ktoré chcú väčšiu moc nad F1 a FIA, ktorá chce to ísté. A nieje to záležitosť dnešnej doby tie boje sa diali celú históriu,veď i Bernii v jednom takom súboji dosiahol moc,ktorú si udržal až doteraz - boli bojkoty, stávky jazdcov,protesty,nezmyselné pravidlá. Dnes sa nedeje nič čo tu už v minulosti nebolo.

+1/0
5.4.2016 11:27





Najdete na iDNES.cz