Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč formule 1 neumí namíchat jinou zmrzlinu

Jako by teď formuli 1 velel popletený vladař z Půlnočního království, který každou chvíli „slibuje to, co slíbil“, protože před okamžikem z jeho úst vyšlo, že „odvolává to, co odvolal“. F1 nyní totiž názorně ukazuje, do jaké bídy sama sebe v posledních letech zahnala. A byť by zákaz zpívání stačilo zrušit jedním výnosem, tak ona kvůli zkostnatělosti nedokáže vyřešit jednoduché potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i55ř60í 16S23c89h45w14a28c52h 8628784258676

Naprostá většina závodů F1 byla vždy v podstatě "nuda". Trochu jinak vypadá sezóna sestřihaná do několika minut v podobě filmu Rivalové nebo do nějakého dokumentu a trochu jinak, mnohem nudněji vypadaly jednotlivé závody. V naprosté většině sezón dominoval jeden tým. Ostatní měli více šancí díky větší poruchovosti strojů nebo následkům při chybě dominujících závodníků. Ano našlo se pár sezón, kdy to bylo zajímavější, ale těch roznodně nebylo tolik, prostě vyjímky potvrzující výše uvedné pravidlo.

Zde máte odkaz na typicky "zajímavý" závod z minulosti. Schválně, kdo se na to celé vydrží koukat bez jediného přeskočení....

https://www.youtube.com/watch?v=IhI7ah4nKwQ

Taky jsem měl možnost sledovat F1 přes 30 lety na ORF a objektivně musím potvrdit, že to většinou byla větší nuda jako dnes, jelikož nebyly ty atraktivní záběry jako dnes. Cokoliv v ČT byla nuda ještě větší, takže F1 tehdy byla něco extra. Dnes je těch video-lákadel mnohem více.....

+1/0
6.4.2016 11:58

P82e92t82r 44M57a14r13e18č58e66k 1853421699618

Podobné investiční skupiny jsou největším zlem současnosti.

0/0
6.4.2016 0:10

V47í77t 14P56a83v37l17i25š 3891479880841

F1 jsem stále nepřestal sledovat, ale na druhou stranu už to pro mě není top série. Tím se pro některé kupodivu stala série NASCAR Sprint Cup, ale já na tyhle závody nedám dopustit. Reálně má na vítězství v každém závodě 20-25 z 40 startujících, každá trať je v náročná v jiném ohledu (klopení, povrch, délka, tvar), závody trvají snesitelné 3-4 hodiny, jezdí se každý týden a nikdo nebrečí, že je závodu až moc, existují exhibiční závody o velké prize money, auta pohání uřvané V8 s 725 koňmi a to jenom díky tomu že jsou restriktorované, jinak není problém 1000 koní. Auta se nenastavují počítačem, ale podle pocitů jezdce... No a ta historie.... ta je prostě úžasná...

+1/0
5.4.2016 18:40

R19o47m33a91n 63K19r47a56t43o89c43h52v83í36l 6406507966934

existuje nějaká česká webová stránka?

0/0
6.4.2016 10:09

V30í79t 30P83a66v49l48i15š 3941879600671

Existují dvě, hledejte usasports.cz a nascar-live.cz, na facebooku je skupin ještě víc, fanoušků je u nás několik tisíc, víc ne. Poslední dobou dávali v telce závody Slováci, ale i to upadá. Asi docházejí prachy. Ale zatím každej tejden se dá najít americkej HD stream na ustream. Bohužel TV společnosti proti tomu brojí.

0/0
6.4.2016 19:17

O12s44k55a72r 94K64o84v66a13ř75í94k 8237283566447

F1 jsem před lety "žral". Posledních pár sezón je to o ničem. Stačí se podívat na start, vrátit se za hodinu a půl a podívat se na poslední dvě kola. Žádné napětí, žádné drama. Jakýkoliv manévr je prošetřován komisaři.... to nemá s F1 nic společného.

+2/−2
5.4.2016 18:00

M60i72l56a96n 66T28r95i27b18u64č35e79k 5824527574240

Formuli ničí její regulace všeho. A komplikovanost. Dříve bylo více dodavatelů pneumatik, tými si mohli vybrat takové, jaké jim vyhovovali. Nyní je jeden a musí použít i směs, která nefunguje. Dříve mohl motor vydržet jen tu kvalifikaci, jeden závod. Nyní musí vydržet mnohonásobně více a má stejný výkon. Co bude složitější na spolehlivost? Klasický 10ti válcový nepřeplňovaný, nebo nyní ty nízkoobsahová turba?

Stěhování z klasických okruhů do šílených lokací :-( Novéí tratě stejné jedna jako druhá :-( Vyasfaltované únikové zony, které prostě umožňuji chybovat.

Nebo další věc, jako byla nyní v Bahrajnu. Každý kontakt trestat? Budou se za chvíli jezdci bát předjíždět :-(

0/0
5.4.2016 15:05

M58i95c75h86a97l 96D21a41d74e64k 8393892538

Nejhorší je zákaz tankování během závodu. Protože tam měli šanci i slabší týmy díky lepší taktice třeba potrápit rychlejší monoposty..

+5/0
5.4.2016 14:54

Z83d16e65n20e15k 87B41e47d90n92a48r 7167266467179

Mně se líbí jak se tu jako na napínavější závody vzpomíná na dobu, kdy v jednom kole dojížděla 4 auta. A třeba v Maďarsku za závod nedošlo k žádnému předjetí na trati.

Skutečnost je taková, že závody jsou teď nejnapínavější co se výsledků týče. Předjíždění nejsnažší. Ale ta pověst a povědomí okolo je nejhorší. A na to většina dá. A aby se zařadila do stáda, tak kritizuje. To se stalo módou.

+2/0
5.4.2016 14:34

P68e84t11r 24S54o61l46d26á51t 9688458622611

Jo, to Moto GP teď v neděli, to byla jiná kávaR^, a to jsem měl formuli opravdu rád ...

0/0
5.4.2016 14:21

Z25d32e11n87e15k 73B34e57d68n69a76r 7637256767669

F1 ztrácí pozici exkluzivního cirkusu. Na F1 byly nejcenější její tradice. Ty se rozbíjejí. Nahražka je vždy slabší. Jako třeba současná kvalifikace. Podobně jako nová verze grafiky pro sport . idnes.

+1/0
5.4.2016 14:18

P12a36v80e81l 60R13o71t88n63á25g44l 1905469894239

F1 je klasikcý příklad, kdy je moc regulace na škodu a všechny omezení v rámci zvýšení atraktivity jsou totálně kontraprudiktivní. Stejné gumy na kvaldu i závod, zákaz tankování, idiotský systém s tokeny, zmrazení vývoje, zákaz testování... Všimněme si, že čím víc těchto věcí se zavádělo do praxe, tím více v průběhu času F1 upadala. A Mr. E? Ten to umí hrát... Vždy se snaží tato omezení podpořit a hájí se zatraktivněním závodů. Kritzuje kohokoliv, kdo je proti. Má i mnoho nástrojů, jak svoje odpoůrce sankcionovat. A když se pak ukáže, že dané pravidlo nefunguje, tak ze sebe ještě dělá proroka, že on to vlastně říkal od začátku, že F1 nestojí za nic a že za všechno může FIA. Ale on je tím, kdo tahá za nitky a má jich sakra mnoho a vedou i do FIA. Je to už jen starý senilní dědek, který se pouze opájí vlastní mocí. Jeho reakce na dopis od Asociace jezdců je toho posledním jasným důkazem.

F1 je dneska strašná... Vzpomínám na své dětství, kdy jsem ji miloval. Dokonce i když si člověk pustí nějaký závodu po přelomu milénia, okamžitě ho praští do očí ten brutální rozdíl! I z jízdy v kvalifikaci, kdy je na trati pár aut, doslova čiší rychlost a adrenalin. Motor kvílí a jde vidět, jak jezdec jede s monopostem na limitu . Jak ale může jet dnes v kvaldě na limitu, když má plnou nádrž, šetří pneumatiky pro závod, musí jet s nastavením pro závod apod.? O starších závodech pak ani nemluvím, to je skoro záhada, že to má stejný název jako dnes - Formule 1:)

+5/0
5.4.2016 14:17

Z50d69e34n79e32k 68B91e60d10n51a22r 7597106247349

Jenže to co vám chybí jsou chyby a neprofesionalita, té doby. Je skoro jedno jak jsou dnešní auta nastavená. V každém případě jsou nejrychlejší pokud jedou stabilně.

Pneumatiky, palivo se šetřilo vždy. A pořád je F1 nejrychlejší serie.

0/0
5.4.2016 14:22

P59a38v84e78l 24R25o87t62n12á57g52l 1425479714699

O tom, že je nejrychlejší se tu nikdo nepře. V rychlosti problém není. Co konkrétně myslíte onou neprofesionalitou?

0/0
5.4.2016 14:24

Z81d86e67n55e29k 16B38e45d53n97a19r 7757806397479

Tehdejší auta byla daleko méňě dokonalá. Proto jízda vypadala jakoby dravější, jak se s autem bylo nutné prát. Současné vozy F1 vypadají jakoby jeli po kolejích. Což je samozřejmě cílem a i nejrychlejší.

Navíc v minulosti docházelo k velkému množství chyb, jak jezdců, tak ve strategiích, tak v nastavení aut, tak mechaniků. Ty zvyšovaly množství překvapení. Čím jsou všichni profesionálnější, víckrát je vše kontrolováno a počitače simulují všechny strategické možnosti. Tím víc logicky končí závody dle současné výkonnosti a tím je to nudnější.

0/0
5.4.2016 14:30

J52i71ř74í 38S65c16h16w67a74c97h 8618164328326

nj fichtl s vykuchaným výfukem taky působil jako rychlejší a dravější ;-)

0/0
6.4.2016 11:32

J78i36ř54í 87H39a68r34t91l 6536940278306

Taky jsem sledoval F1,ale co je to na placených kanálech,tak jsem neviděl jediný závod.Kouknout se na F1 by problém nebyl,ale tam už je pro mě důležitý i komentář co se děje v závodě a okolo.Bohužel nevládnu cizí řečí,takže mi musí vystačit jiné sporty,jako je třeba fotbal,hokej a jiné,kde mi stačí říct jméno hráče.Dokud,ale byly formule na Nově nebo Primě,tak jsem pravidelně sledoval.

+1/0
5.4.2016 14:00
Foto

R92o40b80e14r49t 17Š33i63n15d79e66l18k16a 2632759290

V jednom starším Top Gearu jsem četl úvaho Jeremyho Clarksona nad tím, jak je Formule 1 nudná a nezajímavá. Svádělo se to na aerodynamické prvky, které brání předjíždění, na převahu taktiky nad bojem o pozice a spoustu dalších dílčích změn, které vyústili v nudnou formuli jakou známe dnes. Jeremy navrhoval vypsat prémii 1 milion dolarů za každý získaný bod, což by jezdce velmui motivovalo k předjíždění. Je to radikální řešení, ale určitě by fungovalo :-). Formuli 1 jsem sledoval už dávno ještě na ORF, pamatuju se na přímý přenos ze San Marina 1994 a souboje Hakinnena a Schumachera o pár let později. To byla F1, která mě bavila a která nemá nic společného s tou dnešní. Když se kouknu třeba na vytrvalostní závody WEC, tak tam prototypy LMP1 taky používají hybridní technologie, dokonce jezdí na maftu, ale pořád jde o souboj pilota se strojem a závodníků mezi sebou. Na trati lítají karbonové úlomky, v boxech se zoufale odpočítává čas na tankování, když hrozí ztráta pozice a když si vzpomenu na loňský vygradovamný souboj mezi továrními Audi a Porsche, kdy po 6 hodinách dojížděla auta za sebou s rozdílem pár sekund, tak to je drama, kterému se současná Formule 1 ani nepřibližuje. A nedávno jsem koukal na první závod Indycar, které v mnohém konstrukčně připomínají Formuli 1 před 20 lety a taky to byla mnohem zajímavější podívaná. Takže mě úpadek F1 až tak netrápí, když ho má co nahradit :-).

+2/0
5.4.2016 13:30

V91á57c66l98a16v 22S74v70o64b87o50d69a 3231609270790

souhlas a takové Moto GP i ty slabší jsou závody jak se patří

0/0
5.4.2016 14:13

Z21d45e22n74e85k 70B58e54d82n68a26r 7987686467809

F1 z dob Schumachera a Hakinena je prakticky stejná s tou z naší doby. Vše ostatní jsou podobné kecy. Za body se finance dávají. Napjetí se koná. Bohužel je tu převaha jednoho výrobce, ale ta byla snad vždy.

0/0
5.4.2016 14:14

R74o92m15a10n 95K37r27a23t79o65c20h49v60í66l 6626507546614

Tím ale vyvracíte článek.

0/0
6.4.2016 11:00

I86v95o 70H51e11b42e31l97k22a 8265470942740

F1 má zatím pořád spoustu fanoušků, ale po pravdě řečeno jí víc fanoušků umře než se nově narodí. Protože nikoho pod 30 nebaví koukat dvě hodiny na závod, kde je dohromady pět předjetí.

Navíc svými rozhodnutími ztrácí exkluzivitu něčeho extra, co se dělá pro fanoušky. Ale místo toho se stává jen místem pro lidi co mají 100 mega USD a víc na kontě. Takže nejzajímavější zprávy o F1 člověk najde v bulváru. A to je dost smutné.

0/0
5.4.2016 13:19

M11a27r16t74i76n 17V59a30v51ř92í31k 4412188751302

Ono o něčem vypovídá, že se nejede v tak tradiční zemi jako je Francie a Le Mans, ale místo toho v Ruskem zaplaceném Soči, že se příští rok nepojede takový pojem jako je Monza, ale už letos se jede velká cena Evropy v Baku!!!Rv

+3/0
5.4.2016 13:05

M96i86c29h27a71l 46N80o49v20á33k 4915713777963

Opravím údaje z článku: oficiální sledovanost není půl miliardy, ale 425 milionů diváků za 19 závodů (rok 2015). To činí něco málo přes 20 miliónů diváku na jeden závod. Zároveň z toho plyne, že fanoušků není půl miliarda, ale řádově počet 10x nižší.

+1/−1
5.4.2016 12:57

J24o11s75e83f 89K18o31m54e90n85d42a 3939409444127

A nejde náhodou o průměrnou sledovanost závodů? Nevěřím, že by se na každý závod dívala z celého světa jen „čtvrtina Německa“ :-)

+3/0
5.4.2016 13:00

Z48d19e91n66e10k 11B34e95d29n33a38r 7307766947509

Jde o průměrnou sledovanost závodů.

0/0
5.4.2016 14:23

M84a44r81t33i37n 91V54a57v28ř66í98k 4512958431842

Formuli 1 jsem hltal od dětství, kupoval jsem si jednou za čas brožuru o F1 za nekřesťanských 9,50 Kč, znal nazpaměť jezdce i týmy a koukal na černobílou TV s přiblblým komentářem pana Pecháčka. To byla doba Tyrellů a sira Stewarta, a jiných frajerů. Celá ta léta jsem to sledoval dle možností pravidelně. Naposledy mě to bavilo, když si Ross Brawn postavil vlastní tým, aby ostatní ukázal, že to jde. Pak ho donutili to prodat a pomalu začala být nuda. Občas jsem si udělal čas a ještě se podíval na Nově, od té doby co je to pouze na placeném kanálu to nesleduji, protože ho nemám. A upřímně, kvůli F1 jaká je nyní si ho pořizovat nebudu...;-(

+3/0
5.4.2016 12:56
Foto

T77o15m46a46s 71C24a98b15a77k 8955885144569

Hezky napsano ! :)

+1/0
5.4.2016 12:37

Z60d60e87n53ě59k 49S10e96i22d17l 9177191929614

Tady je jediná pomoc, lidi se na musí přestat koukat, sledovanost musí padnout na polovinu a pak se nad tím budou muset zamyslet i ti, kteří na F1 jenom rýžují prachy za televizní práva a licenční poplatky...

+2/0
5.4.2016 12:36

P72e98t10r 59V38i61n43t54r33l83í40k 3336364841

Tohle se uz stalo tak pět let dozadu minimálně, i více ;)

0/0
5.4.2016 12:48

J39o13s36e48f 87K97o95m66e78n54d91a 3569439864657

Jenže lidi to zajímá a koukat se budou ;-)

+1/0
5.4.2016 12:55

J96i38ř36í 77H62o35r15t 6766461597524

Kdysi jsem F1 pravidelně hltal, v poslední době je z toho už úplný cirkus a letos jsem neviděl ještě ani jeden závod...za což jsem podle názorů, které tu poslední dobou panují i docela rád.

Osobně celý systém F1 utrpěl při doplňování paliva během závodu - osobně si myslím, že zmizela možnost taktizování a možnosti naplánovat strategii týmu v závodě - i toto bylo kouzlo F1

Další věcí, která by podle mě pomohla, by bylo zrušení systému DRS, díky které se startovní pole změnilo v jeden velký chaos. Navíc by se tím opět vrátilo kouzlo kvalifikací, neboť by mělo význam se do závodu kvalifikovat z předních pozic z důvodu obtížnějšího předjíždění.

Toť tedy můj pohled na F1 :-)

0/−1
5.4.2016 12:33

P22a16v37e14l 23R35o22t24n66á18g79l 1675319944659

S tankováním absolutně souhlasím. Zákaz tankování byl definitivní začátek konce F1. Tady se pořád omílá předjíždění, předjíždění, ale dřív byly v F1 i jiné prvky, které dělaly závody dramatické. A jedním z těch prvků byla právě strategie. Ta dnes prakticky není, protože se stejnými pneumatikami, bez tankování se toho moc vymyslet nedá...

+1/0
5.4.2016 14:23

P16e30t54r 66T81á28b55o87r36s54k13ý 6550736581347

Myslím, že jsem to přestal sledovat od konce Miky a Schumiho. Nepochopil jsem, povinnost měnit gumy, zákaz tankování atd.

0/0
5.4.2016 12:28

M35i89c87h44a84l 88F39r74ý41d65a 1432289303562

Krásně napsáno pane Sáro R^

0/0
5.4.2016 12:21

Z26d69e15n81ě95k 29K83n31e78c77h34t 1659276109597

A ještě bych jim nechal změřit emise...

+7/0
5.4.2016 12:05

D20a79v48i65d 42J82i89n79d86r19a 6750764556234

Ano, banda byrokratů, co sotva koukají z okna. Chtějí mít na trati statišíce diváků? musí se to líbit. Líbit se to bude, když se něco bude dít. Za chvilku bude nařízení, že v Monaku se pojede 50tkou, aby to nerušilo brouky, kteří se občas vyskytují na křídlech racků..... Ano technika jde dál, ale ne tak, jak by jít měla. Dejte týmu volnost. Ať tam mají 8 litrový 60 válce do trojtýho V a ať ten motor vydrží kvalifikaci a má 20 tisíc koní... ano nebezpečné... tak to vezmem z druhé strany, gumy budou mít maxiální rozměr XY.... a pak sebevětší výkon je k prdu. Chcete, aby tam bylo víc peněz? Já jako těžkej antikuřád říkám: vraťte tam sponzoring z tabákových výrobků. Ty do toho cpali peněz, že to nebylo pěkný a zrušení této reklamy si myslím, že nepomohlo žádnému kuřákovi přestat kouřit. Udělejte zase ze super závodů, kdy se prvních 10 vejde do 2 sekund a ne že mezi prvním a druhým je skoro kolo rozdíl...

+7/−2
5.4.2016 11:42

L10u47k10á35š 41H20o83f96m72a76n 1393494132216

sponzoring tabákových výrobků ale není výmysl FIA ani Bernieho, ale EU, případně jiných vlád, které se po ní opičily.

0/0
5.4.2016 11:47

D19a20v29i71d 38J24i30n84d94r62a 6860734366894

Byrokracie ať jedna, či druhá....Oboje je zlo

0/0
5.4.2016 12:34

J27o72s30e52f 38K18o77m39e34n39d85a 3899749224177

Ve které sezóně se vešlo při závodech prvních 10 do dvou vteřin?

+1/0
5.4.2016 12:54

P35e91t78r 78S69u75c89h13ý 1478409924246

Omezení motoru (jak výkonově, tak počet motorů na sezónu) je asi jediné pravidlo, které má smysl - Nový motor pro každý závod a kvalifikaci by si mohly dovolit jen nejbohatší týmy a ostatní by byli znevýhodněni. spíše nechápu jaký smysl má zákaz tankování

0/0
5.4.2016 15:15

J52i46ř47í 67R82o92z79e10h55n86a21l 5942423794859

;-(;-(;-(;-(Je to dlouhodobý proces, kdy peníze zabíjí vše , co mu stojí v cestě, hlavně sportovní zápolení je nahrazeno bojem finančním. Už to dávno není ta formule, co bývala a ani mně nechybí. Poslední 4 roky je to neskutečná nuda a snůška nesmyslných rozhodnutí BE a jeho celého cirkusu.....;-(;-(;-(;-(

+2/0
5.4.2016 11:27

J88o85s47e48f 17K77o33m36e94n93d57a 3299519824277

Řekl bych, že nuda je to už podstatně déle.

+1/0
5.4.2016 11:30

D14a96n25i62e85l 86J90i28r16á81č42e16k 3241470790838

Vstával jsem i v noci a koukal na každý závod. Loni už jen občas a letos kouknu ze záznamu na start a tím to pro mě končí... a to jsem byl takový fanda, že když se jela F1, tak vše muselo stranou... teď šla stranou F1, protože to je už o ničem...

+23/0
5.4.2016 11:27

P45e89t88r 10S27i98n90k84u46l29e 8205523726353

Mám to podobné. Naposled mě to bavilo, když se pokoušel vrátit Schumi

+1/0
5.4.2016 12:17

R72o37m27a38n 82K24r79a78t92o98c96h67v41í66l 6746707196874

Také jsem to měl podobné.

0/0
6.4.2016 11:01

M24a19r21t39i61n 81H98u14d15e39c26e66k 3763489549793

letos bude asi prvni rok z mnoha, co se nepudu podivat. Loni me to vcelku dost zklamalo a musim rici, ze nejzajimavejsi jsou doprovodne zavody.

+3/0
5.4.2016 11:25

J18a14n 88S84l64a65v14í66k 2961899120586

Jsem velký fanoušek F1, ale ryba smrdí od hlavy. Vyhodit především B.E. a pak možná bude i ta čokoládová...

0/0
5.4.2016 11:06

P67e34t19r 74S19i31n37k63u24l43e 8745443396773

No nevím, jesli to bude stačit. F1 je ve stejném začarovaném kruhu, jako celá západní společnost, v níž převládá byrokracie nad selským rozumem. Viz Evropská Unie.

+5/0
5.4.2016 11:15

T18o49m62á35š 32H58o23l60i58č 5698804331338

Toto je nezmysel. F1 je v takom chaose,kôli tomu, že Bernie končí - má už svoj vek a je jasné ,že do pár rokov už F1 riadiť nebude. A tak prichádza na radu boj o moc- medzi Bernim-chce určiť svojho nástupcu a udržať moc v rukách komerčného maiteľa práv i keď už on nebude- týmami-ktoré chcú väčšiu moc nad F1 a FIA, ktorá chce to ísté. A nieje to záležitosť dnešnej doby tie boje sa diali celú históriu,veď i Bernii v jednom takom súboji dosiahol moc,ktorú si udržal až doteraz - boli bojkoty, stávky jazdcov,protesty,nezmyselné pravidlá. Dnes sa nedeje nič čo tu už v minulosti nebolo.

+1/0
5.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze