Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V plné rychlosti narazil s Ferrari do zdi. Odešel po svých

Je to lehce přes týden, co v prvním závodě sezony formule 1 v Austrálii boural Fernando Alonso. Svůj šílený let vzduchem s několika vruty popisoval: „Letíte vzduchem, vidíte nebe, zemi, nebe, zemi a nevíte nic.“ Něco podobného možná zažíval Sacha Bottemanne, který o víkendu ve francouzské sérii GT Tour narazil v plné rychlosti do zdi. A přežil, dokonce odešel po svých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E80m92i23l 20M11i69n27á16ř 7590529549367

Koukal jsem na záběry z hlediska komisaře, že bych měl rozhodnout, kdo za nehodu může. Je zajímavé, jak záběr z trati a z auta působí až protichůdně.

No vidím to takto:

Sacha, šel na předjetí do zatáčky hodně na krev (jinak předjet ani snad nejde) : Je otázka, zda by se v ní při zmenšeném poloměru v té rychlosti udržel, proto se snažil vykroužit co největší poloměr.

Černočervený soupeř najížděl na apex zatáčky už z dálky šikmo - byla to tak trochu obrana, ale moc pomalá, pozdě a nečitelná.

Sacha to rozpoznal, že to soupeř zavírá a snažil se si udělat místo, protože při stopě soupeře by se do zatáčky nevešel. Pak ale trochu zazmatkoval a ucukl. Obvykle to odnese vnější soupeř a kdyby necukl volantem od soupeře, tak by nemohl vylítnout sám, šli by oba nebo jen soupeř.

Oba už byli při kontaktu vedle sebe, tak je otázka, kdo má právo volby stopy a kdo se musí přizpůsobit. Pravidla přednosti by zrušila závodění, tak ani nemohou být.

No ještě, že nejsem sporťák, já bych to asi nerozhodl = závodní incident.

0/0
31.3.2016 16:15

M86a59r88t77i35n 92S45e68d63l59á71č85e13k 1480739970254

Tak "plnou rychlost" si představuju krapet jinak...8-o8-o8-o Tady to vypadalo, jak když jede s hnojem...;-D;-D;-D

0/−1
31.3.2016 10:21

M74a85r28t51i69n 43V74o39k70o55u98n 9408593843786

presne, vic nez 200kmh tam nemel, mene nez 150kmh take ne

0/0
31.3.2016 12:07

M56a52r72t40i10n 17S20e41d29l22á75č26e43k 1510349960304

Tak pravda, trochu jsem ujel, ale jako "plnou rychlost" bych považoval opravdu více než 200 a těch "méně než 150" - nevím, nevím... Šlupka to sice byla pořádná a nerozumím tomu, ale zdálo se mi to jako o dost nižší rychlost. Ale tohle se nedá moc odhadnout, leda že by ukazovali nějaký HUD v obraze jako u některých přenosů...

0/0
31.3.2016 12:59

T52o17m43á77š 68M17a44r88t54í13n95e32k 1885692335104

Odešel po svých - kolem nemocnice rovnou do první hospody... ;-)

0/0
31.3.2016 9:41

D17a55v94i11d 67K25u67č74e85r32a 1561676571947

Článek je drastičtější než nehoda. Kvalita redaktora se pozná na první pohled... :-P

+8/−1
30.3.2016 19:42

J28i31ř11í 19S16c76h44w78a83c64h 8958204618176

Nejednalo se o žádný čelní náraz v plné rychlosti. Je potřeba si uvědomit jaká byla vlastní (kolmá) nárazová rychlost do zdi (složka vektoru rychlosti kolmo na zeď). A ta se zdaleka nerovnala jeho celkové rychlosti. Složka vektoru rychlosti ve směru původní jízdy byla ještě větší. Nejvíc klame ten čelní pohled nejlépe to ukazuje kamera uvnitř auta, že jel v době nárazu hlavně ve smyku dveřmi napřed. Takže odhaduji, že nárazová rychlost byla cca 60-80 km/hod a ta boční - rovnoběžná se zdí ještě hodně přes 100 km/hod. Proto taky auto pokračovalo dále podál zdi a zastavilo se až po nějakých 150-200 metrech ve směru jízdy. Kdyby narazil úplně kolmo v plné rychlosti, tak mu žádná moderní konstrukce nepomůže. Obrovské přetížení by mu roztrhalo vnitřnosti....nemluvě o tom, že by kyčle měl někde u brady......

+19/−1
30.3.2016 15:36

T45o95m32a15s 91S42v64o26b50o34d51a 2495278201928

dobre!! :)))R^

+1/0
30.3.2016 22:25

J31a21n 41M85a54j10z13n66e67r 1246937196712

přesně to píšu níž, jen ne tak podrobně :)

0/0
31.3.2016 9:17

J20a46n 70M15a15j67z49n35e33r 1616657626632

naštěstí to nebylo úplně kolmo na tu zídku ale trochu šikmo... hlavně ale, co tam taková zídka dělá ??? na závodním okruhu? tragédi !!!

0/−3
30.3.2016 15:26

P15e60t84r 63D37o27u67p90a42l 5831778745629

Tak příště stačí nenarážet do protivníka. Dobře mu tak, že je o 10 milionů lehčí.

+1/−3
30.3.2016 14:46

F45r91a64n47t77i48š55e54k 72D23r15b77o22h15l34a80v 6851174346

Moderní technologie zpracování karbonu a konstrukce z dalších kompozitních materiálů posunula bezpečnost o řády výše. V plechovém autě by ho sbírali lopatou rovnou do pytle.

+1/−3
30.3.2016 14:39

J87i46ř49í 61Z17á38r39y80b54n19i28c13k86ý 7366396157149

Obě nehody sice ukazují že bezpečnost v motosportu je na vysoké urovni. Ale toto auto není monopost...

+3/−1
30.3.2016 14:26

Z42d67e24n86ě23k 18K60o86k70t58a59n 1148626663614

podle definice je monopost - složenina mono ( jedna) a post (pozice) - sportovní jednomístný vůz, tedy toto Ferrari monopost je :-P

+1/−2
30.3.2016 14:36

J97a70n 50V73o97t52a13v39a 3484180737989

asi měl na mysli monokok :)

0/−1
30.3.2016 14:45
Foto

M63a93t12ě89j 84V74o29z76d52e48k 3196110333

Máte pravdu, že monopost znamená v překladu "jedno sedadlo", ale zároveň se mýlíte v tom, že toto Ferrari je monopostem. Tento vůz má sice jedno sedadlo, ale konstrukčně to monopost rozhodně není (původní konstrukce je standardní silnicní vozidlo). Definicice monopostu je sice opravdu to, že má jedno sedadlo, obvykle se však jedná o vozidla otevřená a s nekrytými koly. V podstatě primárně o všechny formule. Vozidla která mohou být ještě nazývány monoposty jsou například některé speciály na Le Mans (kategorie LMP1), které sice mají krytá kola a některé doconce i uzavřenou kabinu, ale pořád jsou konstruovány pro jednoho jezdce. Každopadně i zde už je to na hraně. Tím, že z vozu vyhodíte interier, vyvaříte rám a našroubujete jednu skořepinu z auta monopost v pravém slova smyslu prostě neuděláte. ;)

+3/0
31.3.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze