Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: V plné rychlosti narazil s Ferrari do zdi. Odešel po svých

Je to lehce přes týden, co v prvním závodě sezony formule 1 v Austrálii boural Fernando Alonso. Svůj šílený let vzduchem s několika vruty popisoval: „Letíte vzduchem, vidíte nebe, zemi, nebe, zemi a nevíte nic.“ Něco podobného možná zažíval Sacha Bottemanne, který o víkendu ve francouzské sérii GT Tour narazil v plné rychlosti do zdi. A přežil, dokonce odešel po svých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E50m40i25l 10M84i46n17á81ř 7350479899437

Koukal jsem na záběry z hlediska komisaře, že bych měl rozhodnout, kdo za nehodu může. Je zajímavé, jak záběr z trati a z auta působí až protichůdně.

No vidím to takto:

Sacha, šel na předjetí do zatáčky hodně na krev (jinak předjet ani snad nejde) : Je otázka, zda by se v ní při zmenšeném poloměru v té rychlosti udržel, proto se snažil vykroužit co největší poloměr.

Černočervený soupeř najížděl na apex zatáčky už z dálky šikmo - byla to tak trochu obrana, ale moc pomalá, pozdě a nečitelná.

Sacha to rozpoznal, že to soupeř zavírá a snažil se si udělat místo, protože při stopě soupeře by se do zatáčky nevešel. Pak ale trochu zazmatkoval a ucukl. Obvykle to odnese vnější soupeř a kdyby necukl volantem od soupeře, tak by nemohl vylítnout sám, šli by oba nebo jen soupeř.

Oba už byli při kontaktu vedle sebe, tak je otázka, kdo má právo volby stopy a kdo se musí přizpůsobit. Pravidla přednosti by zrušila závodění, tak ani nemohou být.

No ještě, že nejsem sporťák, já bych to asi nerozhodl = závodní incident.

0/0
31.3.2016 16:15

M55a62r69t51i66n 29S19e44d48l27á77č30e13k 1910409580594

Tak "plnou rychlost" si představuju krapet jinak...8-o8-o8-o Tady to vypadalo, jak když jede s hnojem...;-D;-D;-D

0/−1
31.3.2016 10:21

M82a29r53t71i70n 52V16o75k22o85u12n 9708433613516

presne, vic nez 200kmh tam nemel, mene nez 150kmh take ne

0/0
31.3.2016 12:07

M31a16r74t59i46n 38S18e64d81l55á45č33e62k 1940969910164

Tak pravda, trochu jsem ujel, ale jako "plnou rychlost" bych považoval opravdu více než 200 a těch "méně než 150" - nevím, nevím... Šlupka to sice byla pořádná a nerozumím tomu, ale zdálo se mi to jako o dost nižší rychlost. Ale tohle se nedá moc odhadnout, leda že by ukazovali nějaký HUD v obraze jako u některých přenosů...

0/0
31.3.2016 12:59

T57o31m52á28š 45M71a83r19t63í74n54e43k 1165732145644

Odešel po svých - kolem nemocnice rovnou do první hospody... ;-)

0/0
31.3.2016 9:41

D35a98v95i27d 79K22u31č73e63r71a 1261356281537

Článek je drastičtější než nehoda. Kvalita redaktora se pozná na první pohled... :-P

+8/−1
30.3.2016 19:42

J80i24ř93í 94S22c21h19w33a84c44h 8898504818626

Nejednalo se o žádný čelní náraz v plné rychlosti. Je potřeba si uvědomit jaká byla vlastní (kolmá) nárazová rychlost do zdi (složka vektoru rychlosti kolmo na zeď). A ta se zdaleka nerovnala jeho celkové rychlosti. Složka vektoru rychlosti ve směru původní jízdy byla ještě větší. Nejvíc klame ten čelní pohled nejlépe to ukazuje kamera uvnitř auta, že jel v době nárazu hlavně ve smyku dveřmi napřed. Takže odhaduji, že nárazová rychlost byla cca 60-80 km/hod a ta boční - rovnoběžná se zdí ještě hodně přes 100 km/hod. Proto taky auto pokračovalo dále podál zdi a zastavilo se až po nějakých 150-200 metrech ve směru jízdy. Kdyby narazil úplně kolmo v plné rychlosti, tak mu žádná moderní konstrukce nepomůže. Obrovské přetížení by mu roztrhalo vnitřnosti....nemluvě o tom, že by kyčle měl někde u brady......

+19/−1
30.3.2016 15:36

T63o31m74a81s 41S68v36o94b10o73d35a 2445108771648

dobre!! :)))R^

+1/0
30.3.2016 22:25

J73a54n 58M89a20j93z39n48e21r 1606917556122

přesně to píšu níž, jen ne tak podrobně :)

0/0
31.3.2016 9:17

J24a61n 37M39a39j67z20n41e95r 1436937596262

naštěstí to nebylo úplně kolmo na tu zídku ale trochu šikmo... hlavně ale, co tam taková zídka dělá ??? na závodním okruhu? tragédi !!!

0/−3
30.3.2016 15:26

P84e24t29r 68D77o21u40p67a20l 5881408605719

Tak příště stačí nenarážet do protivníka. Dobře mu tak, že je o 10 milionů lehčí.

+1/−3
30.3.2016 14:46

F68r33a82n62t30i48š23e34k 80D47r46b95o14h41l67a32v 6771214646

Moderní technologie zpracování karbonu a konstrukce z dalších kompozitních materiálů posunula bezpečnost o řády výše. V plechovém autě by ho sbírali lopatou rovnou do pytle.

+1/−3
30.3.2016 14:39

J39i92ř18í 25Z28á51r82y80b25n43i13c72k96ý 7786676977859

Obě nehody sice ukazují že bezpečnost v motosportu je na vysoké urovni. Ale toto auto není monopost...

+3/−1
30.3.2016 14:26

Z58d42e22n54ě46k 90K14o75k82t72a72n 1788716453424

podle definice je monopost - složenina mono ( jedna) a post (pozice) - sportovní jednomístný vůz, tedy toto Ferrari monopost je :-P

+1/−2
30.3.2016 14:36

J75a30n 77V60o18t63a21v47a 3664960907769

asi měl na mysli monokok :)

0/−1
30.3.2016 14:45
Foto

M73a48t27ě46j 43V81o73z44d97e19k 3926120143

Máte pravdu, že monopost znamená v překladu "jedno sedadlo", ale zároveň se mýlíte v tom, že toto Ferrari je monopostem. Tento vůz má sice jedno sedadlo, ale konstrukčně to monopost rozhodně není (původní konstrukce je standardní silnicní vozidlo). Definicice monopostu je sice opravdu to, že má jedno sedadlo, obvykle se však jedná o vozidla otevřená a s nekrytými koly. V podstatě primárně o všechny formule. Vozidla která mohou být ještě nazývány monoposty jsou například některé speciály na Le Mans (kategorie LMP1), které sice mají krytá kola a některé doconce i uzavřenou kabinu, ale pořád jsou konstruovány pro jednoho jezdce. Každopadně i zde už je to na hraně. Tím, že z vozu vyhodíte interier, vyvaříte rám a našroubujete jednu skořepinu z auta monopost v pravém slova smyslu prostě neuděláte. ;)

+3/0
31.3.2016 0:18





Najdete na iDNES.cz