Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorek v kole? Jako doping pro chudé. Ale elektromagnetický systém...

Už to není jen konspirační teorie založená na videích cyklistů, kteří v jeden moment nepřirozeně zrychlí. Když o víkendu komisaři Mezinárodní cyklistické unie (UCI) objevili v kole Femke van den Driesscheové motorek, stal se mechanický doping v cyklistice realitou. Není ale motorek v rámu pouze špičkou ledovce technického dopingu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T94o35m39á78š 34Š50t51e48c 4808850415947

Tento štýl dopingu je tak blbý a očividný, až sa divím, že by to niekto myslel vážne s jeho skúšaním... Ale ako by sa jej tam ten motor dostal „náhodou“ netuším.

0/0
10.2.2016 19:07

J90a87r65o85s37l76a42v 73T41k29a18d25l89e97c 6406800396400

Sice začala sezona,ovšem tady to ještě asi nefunguje. Leo K si zatím ve Valencii vede celkem v pohodě. A že se jede Dubaj a Oceánie.......No nic:-/

+1/0
6.2.2016 9:13

K53a45r60e32l 45V20o11h25n39o67u45t 4468599370837

Odborník: "Jaký je princip motorku u elektrokol?

Tam máte třeba tři režimy. Eko – pro plynulou asistenci po co nejdelší dobu, abyste na kapacitu baterie ujeli co největší vzdálenost. Tour – pro přejetí kopečků s pořád slušnou výdrží. A turbo – u něj se dojezd rapidně snižuje, ale výkon je o dost vyšší. Ale zatím nevíme, co měla v kole ta Belgičanka."

Děláte si ze čtenářů srandu?

+1/0
5.2.2016 8:57

J43a88n 54H33a73v33r24d84a 3776104742266

Nerozčilujte se. Jedná se o prachobyčejný product placement. Belgičanka měla rámový motorek, prakticky stejný, jako použil Fabian Cancellara při mistrovství světa.

+1/−1
5.2.2016 9:24

K23a88r36e19l 69V19o50h41n95o44u67t 4528559830217

Důkaz?

0/0
8.2.2016 13:58

P46e74t38r 93M68a79r41e55k 1181856578646

Vazena redakce,vite vubec,ze uz zacala sezona???

+1/0
4.2.2016 23:25

J16a39n 59H82a31v69r92d87a 3366124572746

Elektropodvod je ještě vyšší level než obyčejný doping. Co na to Lance A.?

+1/0
4.2.2016 22:47

K37a19r95e87l 98V31o11h76n89o22u76t 4208489150167

To není, protože je to hodně snadno odhalitelné. Stačí si prohlédnout trochu důkladněji kolo.

+1/−1
5.2.2016 9:00

J45a81n 43H27a33v21r54d43a 3126454602456

Z hlediska vyššího principu mravního samozřejmě nemáte pravdu, protože dát si do kola elektromotor a pak s tím závodit už musí být sakra plechový žaludek a drzý čelo.

+2/0
5.2.2016 9:20

K82a61r94e84l 43V26o62h66n59o83u52t 4558869830797

To jo. Ale to platí i pro chemii.

0/0
5.2.2016 10:11
Foto

R74a93d62e49k 43V26o63j56á16č92e84k 5343629813754

Koukám, že Moto GP bude mít o jednu kategorii navíc.

+5/0
4.2.2016 22:13

A92d51a47m 84Ž28í25d93e36k 8425922845473

Další střípek do zatuchlého obraz nejzkorupovanějšího sportu světa

+6/−6
4.2.2016 22:13

P56e61t38r 86M40a48r41e78k 1481496948276

Blbost !!!

0/0
4.2.2016 23:26

A29d29a14m 88Ž91í58d91e10k 8845822905113

Věčný doping na předních příčkách, brutální stájová režie za každou cenu

Tohle mu bohatě stačí

+1/−1
5.2.2016 7:10

K18a12r65e64l 80V66o29h56n57o77u16t 4948769150547

Doping na předních příčkách už je naštěstí několik let minulostí. Nových případů dopingu je v profi cyklistice dost málo.

Stájová režie není nic špatného. Profi silniční cyklistika je týmový sport.

+1/0
5.2.2016 9:02

P84a31v12e37l 53Š55í29p 9648976201149

Tady je EM pohon přes zadní ráfek na Lightweightu - teď to jenom schovat, aby to vypadalo jako obyč kolo. Ale stejně ten ráfek s magnetama musí bejt k...a těžkej

http://evbud.com/news/306/

0/0
4.2.2016 22:07

V44l83a11d84i62s72l69a37v 77A37d82a76m97e80c 2295488691518

Tady je výrobce takových motorků. Docela paráda. Myslím, že profi závody se dají ošetřit. Ale co takové amatérské. To bude za 10 let podvodů až se to rozšíří.. ;-D

http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist-4-0/vivax-assist_4-0.php

0/0
4.2.2016 21:51

F22r19a21n85t14i16š77e81k 55D47r54b87o47h66l53a75v 6321454546

Já jezdím na kole hlavně pro ten pocit, že si máknu a někam se vlastníma silama dostanu. To bych si mohl rovnou pořídit motorku, ale to právě nechci. Bohuže se vždy najde nějaký hovado, který bude podvádět a hodí to špatný světlo na celý tento tak krásný sport.

+7/0
4.2.2016 21:57

J71a24n 43H34a49v37r26d12a 3546144552336

A to já zase uvažuji o elektrické výpomoci ke kolu. Dostanu se dál a rozprostřu své síly rovnoměrně. Samozřejmě za "mlada" bych elektropohon poslal ke všem čertům.

0/0
4.2.2016 22:45

V16l59a23d85i10s92l58a78v 94A16d80a27m32e82c 2895898251328

Dříve jsem závodil na kole, byli jsem rádi, že vůbec byly galusky, ráfky atd. dnes je doba, že na amatérských závodech mají jezdci kola za 100tis. Jezdí tam i spousta veteránů. Nikdy člověk neví, který to bere jako prestiž a né jako sport. Já jsem se po dlouhé době nechal vyhecovat k jednomu závodu. Proplul jsme to na konci pelotonu, ale v cíli ten pocit, že jsem vůbec dojel. Vůbec nechápu ten smysl toho, že bych měl motorek. :-)

Nicméně, když někdo jezdí pravidelně do práce třeba 2 x 30km a někde uprostřed má kopec, tak vypomůže elektrikou, proč né. Pořádt je lepší nějaký pohyb než to odsedět na skůtru či v autě.

+1/0
5.2.2016 10:30

K32a58r83e93l 96V36o77h83n71o58u86t 4138339760987

Není to nejlevnější. A jde to dost snadno zkontrolovat.

0/0
5.2.2016 9:04

V24l47a37d33i80s52l82a72v 65A59d65a43m26e11c 2665468361868

Rentgenem jo. Ale představte si že na nějakém amatérském poháru mají rentgen. A pak co když závodník bude mít dvě kola a posledních 20 km pojede na tom čistém.

Ta kontrola musí být komplexní a to je docela náročné.

0/0
5.2.2016 10:33

M32a81r96t48i22n 62B86e17r26a30n 7101916900819

To nema smysl komentovat. Jde o podvod, v celem kolovem zavodeni od krosu pres silnice je kazdou chvili neco a jako sport je to pro vetsinu lidi mrtvy. Koukat na podvodniky v tv nebo za to platit? Ani nahodou.

0/0
4.2.2016 21:50

K13a27r18e44l 62V65o43h78n48o84u27t 4438419910617

Občas se podvádí všude. To bys nemohl dělat vůbec nic.

0/0
5.2.2016 8:59

P82e14t21r 59N26ě11m94e12c 4740343740467

Mě by to teda ani nebavilo,vyhrávat podvodem.

0/0
4.2.2016 21:33

J73i36r61i 72F73r68y82d39e98l 1927319839698

Článek horší než referát ze základky.

+10/0
4.2.2016 20:46

A52n52t42o21n30í77n 31S93v54o43b25o87d41a 3744803189242

Baterie umí dát výkon 200 W po dobu hodiny a váží 1 kg. Modeláři mají motory o výkonu 70 W a váze kolem 20 gramů :-), vše lze udělat s malou životností, tedy lehké

+6/0
4.2.2016 20:16

J43o19s86e29f 69Š51o86l22t53e74s 8584628620893

Taky mám dojem, že dojela spíš na diletantství, než na odborné znalosti při podvádění ;)

0/0
4.2.2016 20:26

K81a37r89e72l 57P62l90e53š55e53k 9529288929454

ono se to v té karbonové trubce nedá nijak chladit. Teplo je vždy největší problém

0/0
4.2.2016 22:06

A83n41t93o11n31í83n 58S22v95o50b82o11d55a 3974753139712

jako turbokotel, v trubce druhá trubka a ventilátor :-)

0/0
4.2.2016 22:12

K41a91r53e43l 60V51o11h32n54o33u88t 4628439760517

A těch 70 W to dává hodinu?

+1/0
5.2.2016 9:05

V57l50a38s22t80i56m40i77l 40F69i40a48l89a 1562171914

A víte někdo jak ten elektromagnetický systém funguje?

+1/0
4.2.2016 20:15

J76o52s80e20f 36Š49o12l32t88e91s 8784758600693

Napadá mě jediná možnost – v ráfku kola jsou cívky a v zadní vidlici budou magnety nebo také cívky a elektronicky se to bude synchronizovat, aby to dávalo nějaký moment.

0/0
4.2.2016 20:25

J58o61s73e40f 52V14a68l63a 9320253103233

to neni nic sloziteho, staci znat fyziku. Linearni motor pouzivany treba u magnetickeho vlaku (heslo MAGLEV, Wiki). Zadni kolo (rafek) bude v zasade neco jako linearni motor a cast odpovidajici statoru v klasickem elektromotoru bude tvorit vidlice. V rafku nebude nic jineho nez magnety. Zadne ztraty diky absenci prevodu. A bomba : rekuperace energie pri jizde z kopce nebo pri brzdeni. A neni to nic prevratneho, pokusne vlaky s linearnim motorem jezdi uz 20 let. Jenom ta myslenka prohodit stator a rotor je genialni

+1/0
4.2.2016 20:29

P22a72v29e12l 21R74i47e40d21l 4204627651259

Prča bude, jak dojede do cíle s kilem hřebíků na ráfku ;-D

+4/0
4.2.2016 21:50

K47a16r32e87l 77V63o27h70n20o78u74t 4588149120327

Ano. Dá se taky říct, že ráfek je složitější rotor, protože o lineární motor v pravém slova smyslu nejde - točí se to.

0/0
5.2.2016 9:07

M23o30j65m20í22r 36S39k12á86l79a 2130382306

Ten limit 6.8 kg je opravdu jak z roku 123Rv

+7/0
4.2.2016 19:54

M57i48l98a17n 25H43o65š62e40k 3433469465955

Jasně, lze postavit výrazně lehčí kola, 6,8 vozí kdejaký hobík. Ale on ten UCI limit je hlavně kvůli bezpečnosti.

+1/0
4.2.2016 22:37

M51o61j50m36í62r 69S45k17á97l88a 2960552126

Bezpečnosti? VŠECHNY díly musí být schválené UCI a na limitní váhu se následně celá kola dovažují různými závažími...:-P

0/−1
5.2.2016 0:24

K80a18t13e44ř18i73n35a 96V23ý71b79o66r42n70á 6450689819

Takové kolo by muselo být výrazně těžší, než kola soupeřů. Minimálně u té baterie to nejde nijak obejít. Takže odhalit podvodníka by neměl být problém.

0/−1
4.2.2016 19:52

J85o28s73e26f 84V76a60l60a 9270433923223

akumulator v kapse ? kolik vazi akumulator ve Vasem notebooku ?

0/0
4.2.2016 20:31

A58n58t11o61n23í62n 57S59v94o34b72o20d98a 3384883709682

kolo umí vyrobit o hmotnosti 5 kg a minimálně musí vážit 6,8, místo zátěže dají motor s baterií. Výkon cyklisty je kolem 500 Wattů, pomoc 50W mu přidá 10% proti ostatním, to je slušná pomoc :-), ty jejich váhy motorů jsou pro obyčejné běžné motory. U speciálních motorů se modeláři u výkonu 50W dostali kolem 20 gramů

+2/0
4.2.2016 20:33

J29o98s98e48f 26V13a78l81a 9850953403513

500 W je maximalni vykon omezeny na nekolik malo minut (traduje se to o Janu Ullrichovi) Nicmene je absolutne netakticke jet takovy vykon i jenom par minut, protoze pokud si spotrebuje rychle a v anaerobnim cyklu kriticke mnozstv glukozy. pak muze z kola rovnou slezt-neujede ani metr. Od toho maji cykliste na kole presne merici pristroje a v doprovodnem voze neco jako technika z F1, ktery do vysilacky udava, kolik cyklista jede a . To vykonove anerobni "turbo" sice muze pouzit v jednom zavode nekolikrat, ale nesmi se "uvarit" Namereny prumerny vykon byl nekde na 125-150 W, zavisi samozrejme na hmotnosti cyklisty

0/0
4.2.2016 21:09

A83n89t39o42n83í63n 22S77v15o29b18o87d19a 3854613549622

bral jsem informace o hodinovém výkonu až 7 Wattů na kilogram cyklisty.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprava_lidskou_silou#Lidsk.C3.BD_v.C3.BDkon

0/0
4.2.2016 21:21

J27o56s86e89f 90V96a44l92a 9730423553323

v poradku, nicmene ten "hodinovy" vykon v (k)Wh (vykon je nespravne, protoze u vykonu jde o hodnoty pouze v urcitem okamziku. Vykon/cas se nazyva prace) lze predvadet radove tak maximalne 10-20 min a pak spadla klec. Proto take to "az" 7W/kg

0/0
4.2.2016 21:33

A79n37t66o26n17í21n 44S43v77o24b73o76d92a 3634103909212

u cyklokrosu se nejde stále na plný výkon, jsou sjezdy atd.

http://www.ivelo.cz/casopis/2005-9/ukazka2/

0/0
4.2.2016 21:38

K38a39r50e33l 28V67o48h52n61o92u91t 4948489200317

Zrovna cyklokros je hodinový sprint do kopce. Strašná zátěž. Moc času na odpočinek během závodu není.

0/0
5.2.2016 9:14

M66a54r34t91i50n 70T12e74p26l21a83n 9127810205963

Není až tak důležitá hmotnost motoru jako hmotnost baterie. I když pokud dělají kola o tolik lehčí jak limit, tak ani baterie není problém. Přecijen kilová baterka už má celkem dost šťávy.

0/0
4.2.2016 21:36

V36l96a52d81i44m12í14r 97F60i68b27i72g54e27r 5514471391134

Li-Pol baterie jsou velice lehké a skladné. Nemyslete že na ten elektromotor jedou celou dobu, to by pak byly časy o dost lepší, pomáhají si při jízdě do kopce, nebo před finišem.

Teoreticky by mohli mít baterie i v tretrech. Ty se zasvakávají do šlapek tak by to nebyl problém.

+1/0
4.2.2016 20:35

J51i19r47i 39F18r49y49d36e64l 1347229449658

A nebo by je mohli mít ve vagíně a propojeny pres sedlo

+1/0
4.2.2016 20:45





Najdete na iDNES.cz