Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorek v kole? Jako doping pro chudé. Ale elektromagnetický systém...

Už to není jen konspirační teorie založená na videích cyklistů, kteří v jeden moment nepřirozeně zrychlí. Když o víkendu komisaři Mezinárodní cyklistické unie (UCI) objevili v kole Femke van den Driesscheové motorek, stal se mechanický doping v cyklistice realitou. Není ale motorek v rámu pouze špičkou ledovce technického dopingu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o18m76á26š 98Š77t57e55c 4728600155847

Tento štýl dopingu je tak blbý a očividný, až sa divím, že by to niekto myslel vážne s jeho skúšaním... Ale ako by sa jej tam ten motor dostal „náhodou“ netuším.

0/0
10.2.2016 19:07

J28a43r41o88s34l29a55v 37T63k20a20d80l75e81c 6616760936730

Sice začala sezona,ovšem tady to ještě asi nefunguje. Leo K si zatím ve Valencii vede celkem v pohodě. A že se jede Dubaj a Oceánie.......No nic:-/

+1/0
6.2.2016 9:13

K66a12r23e43l 70V33o52h10n15o91u88t 4348379680537

Odborník: "Jaký je princip motorku u elektrokol?

Tam máte třeba tři režimy. Eko – pro plynulou asistenci po co nejdelší dobu, abyste na kapacitu baterie ujeli co největší vzdálenost. Tour – pro přejetí kopečků s pořád slušnou výdrží. A turbo – u něj se dojezd rapidně snižuje, ale výkon je o dost vyšší. Ale zatím nevíme, co měla v kole ta Belgičanka."

Děláte si ze čtenářů srandu?

+1/0
5.2.2016 8:57

J41a82n 53H28a98v78r65d51a 3136744122976

Nerozčilujte se. Jedná se o prachobyčejný product placement. Belgičanka měla rámový motorek, prakticky stejný, jako použil Fabian Cancellara při mistrovství světa.

+1/−1
5.2.2016 9:24

K95a50r26e25l 79V61o98h93n13o71u83t 4718179460347

Důkaz?

0/0
8.2.2016 13:58

P23e62t47r 38M81a51r36e44k 1981186588936

Vazena redakce,vite vubec,ze uz zacala sezona???

+1/0
4.2.2016 23:25

J93a10n 59H19a67v68r35d56a 3596884762196

Elektropodvod je ještě vyšší level než obyčejný doping. Co na to Lance A.?

+1/0
4.2.2016 22:47

K72a38r73e49l 69V97o80h20n61o54u52t 4878659460297

To není, protože je to hodně snadno odhalitelné. Stačí si prohlédnout trochu důkladněji kolo.

+1/−1
5.2.2016 9:00

J55a68n 15H27a16v31r66d14a 3936524612266

Z hlediska vyššího principu mravního samozřejmě nemáte pravdu, protože dát si do kola elektromotor a pak s tím závodit už musí být sakra plechový žaludek a drzý čelo.

+2/0
5.2.2016 9:20

K13a81r89e73l 34V84o38h64n53o77u86t 4738109370477

To jo. Ale to platí i pro chemii.

0/0
5.2.2016 10:11
Foto

R42a49d56e70k 52V30o48j78á87č53e70k 5703869153334

Koukám, že Moto GP bude mít o jednu kategorii navíc.

+5/0
4.2.2016 22:13

A78d95a17m 81Ž77í37d71e79k 8285132365803

Další střípek do zatuchlého obraz nejzkorupovanějšího sportu světa

+6/−6
4.2.2016 22:13

P75e77t80r 40M26a78r82e34k 1641466818186

Blbost !!!

0/0
4.2.2016 23:26

A94d64a12m 12Ž30í62d24e50k 8595292975903

Věčný doping na předních příčkách, brutální stájová režie za každou cenu

Tohle mu bohatě stačí

+1/−1
5.2.2016 7:10

K66a28r59e20l 70V69o38h67n26o49u71t 4118169220547

Doping na předních příčkách už je naštěstí několik let minulostí. Nových případů dopingu je v profi cyklistice dost málo.

Stájová režie není nic špatného. Profi silniční cyklistika je týmový sport.

+1/0
5.2.2016 9:02

P90a14v79e68l 42Š24í97p 9858226351689

Tady je EM pohon přes zadní ráfek na Lightweightu - teď to jenom schovat, aby to vypadalo jako obyč kolo. Ale stejně ten ráfek s magnetama musí bejt k...a těžkej

http://evbud.com/news/306/

0/0
4.2.2016 22:07

V59l65a87d85i31s55l78a89v 73A97d29a72m63e93c 2185238911558

Tady je výrobce takových motorků. Docela paráda. Myslím, že profi závody se dají ošetřit. Ale co takové amatérské. To bude za 10 let podvodů až se to rozšíří.. ;-D

http://www.vivax-assist.com/en/produkte/vivax-assist-4-0/vivax-assist_4-0.php

0/0
4.2.2016 21:51

F91r10a94n17t18i33š45e79k 60D65r76b67o41h46l83a11v 6191724796

Já jezdím na kole hlavně pro ten pocit, že si máknu a někam se vlastníma silama dostanu. To bych si mohl rovnou pořídit motorku, ale to právě nechci. Bohuže se vždy najde nějaký hovado, který bude podvádět a hodí to špatný světlo na celý tento tak krásný sport.

+7/0
4.2.2016 21:57

J39a28n 26H31a26v47r56d71a 3416264732346

A to já zase uvažuji o elektrické výpomoci ke kolu. Dostanu se dál a rozprostřu své síly rovnoměrně. Samozřejmě za "mlada" bych elektropohon poslal ke všem čertům.

0/0
4.2.2016 22:45

V10l15a40d29i34s73l51a57v 64A49d50a93m23e23c 2155658811878

Dříve jsem závodil na kole, byli jsem rádi, že vůbec byly galusky, ráfky atd. dnes je doba, že na amatérských závodech mají jezdci kola za 100tis. Jezdí tam i spousta veteránů. Nikdy člověk neví, který to bere jako prestiž a né jako sport. Já jsem se po dlouhé době nechal vyhecovat k jednomu závodu. Proplul jsme to na konci pelotonu, ale v cíli ten pocit, že jsem vůbec dojel. Vůbec nechápu ten smysl toho, že bych měl motorek. :-)

Nicméně, když někdo jezdí pravidelně do práce třeba 2 x 30km a někde uprostřed má kopec, tak vypomůže elektrikou, proč né. Pořádt je lepší nějaký pohyb než to odsedět na skůtru či v autě.

+1/0
5.2.2016 10:30

K61a83r44e43l 62V37o75h77n78o68u60t 4608149620867

Není to nejlevnější. A jde to dost snadno zkontrolovat.

0/0
5.2.2016 9:04

V40l75a62d11i26s58l37a67v 25A25d88a76m31e18c 2135428891888

Rentgenem jo. Ale představte si že na nějakém amatérském poháru mají rentgen. A pak co když závodník bude mít dvě kola a posledních 20 km pojede na tom čistém.

Ta kontrola musí být komplexní a to je docela náročné.

0/0
5.2.2016 10:33

M52a63r88t88i66n 52B13e52r55a93n 7811956130459

To nema smysl komentovat. Jde o podvod, v celem kolovem zavodeni od krosu pres silnice je kazdou chvili neco a jako sport je to pro vetsinu lidi mrtvy. Koukat na podvodniky v tv nebo za to platit? Ani nahodou.

0/0
4.2.2016 21:50

K17a81r46e52l 64V65o38h34n26o29u27t 4728599540697

Občas se podvádí všude. To bys nemohl dělat vůbec nic.

0/0
5.2.2016 8:59

P74e36t70r 70N60ě98m96e51c 4180193960727

Mě by to teda ani nebavilo,vyhrávat podvodem.

0/0
4.2.2016 21:33

J10i16r37i 58F69r37y48d80e89l 1757159589338

Článek horší než referát ze základky.

+10/0
4.2.2016 20:46

A57n33t93o96n39í58n 96S24v22o69b24o73d67a 3884893459142

Baterie umí dát výkon 200 W po dobu hodiny a váží 1 kg. Modeláři mají motory o výkonu 70 W a váze kolem 20 gramů :-), vše lze udělat s malou životností, tedy lehké

+6/0
4.2.2016 20:16

J16o46s48e29f 26Š48o65l46t20e82s 8224488550683

Taky mám dojem, že dojela spíš na diletantství, než na odborné znalosti při podvádění ;)

0/0
4.2.2016 20:26

K61a14r25e72l 79P45l88e48š97e84k 9549758959174

ono se to v té karbonové trubce nedá nijak chladit. Teplo je vždy největší problém

0/0
4.2.2016 22:06

A22n41t49o71n88í70n 62S89v77o60b37o15d48a 3724213499412

jako turbokotel, v trubce druhá trubka a ventilátor :-)

0/0
4.2.2016 22:12

K27a93r89e40l 81V58o96h35n39o69u97t 4308869810327

A těch 70 W to dává hodinu?

+1/0
5.2.2016 9:05

V54l12a60s47t54i92m47i57l 72F71i35a64l44a 1742951264

A víte někdo jak ten elektromagnetický systém funguje?

+1/0
4.2.2016 20:15

J36o58s52e37f 81Š16o76l40t82e51s 8464598110643

Napadá mě jediná možnost – v ráfku kola jsou cívky a v zadní vidlici budou magnety nebo také cívky a elektronicky se to bude synchronizovat, aby to dávalo nějaký moment.

0/0
4.2.2016 20:25

J68o90s78e15f 59V46a21l73a 9930473783453

to neni nic sloziteho, staci znat fyziku. Linearni motor pouzivany treba u magnetickeho vlaku (heslo MAGLEV, Wiki). Zadni kolo (rafek) bude v zasade neco jako linearni motor a cast odpovidajici statoru v klasickem elektromotoru bude tvorit vidlice. V rafku nebude nic jineho nez magnety. Zadne ztraty diky absenci prevodu. A bomba : rekuperace energie pri jizde z kopce nebo pri brzdeni. A neni to nic prevratneho, pokusne vlaky s linearnim motorem jezdi uz 20 let. Jenom ta myslenka prohodit stator a rotor je genialni

+1/0
4.2.2016 20:29

P26a68v55e93l 61R60i42e53d70l 4714437541499

Prča bude, jak dojede do cíle s kilem hřebíků na ráfku ;-D

+4/0
4.2.2016 21:50

K35a30r64e13l 56V87o56h18n12o43u84t 4388249590157

Ano. Dá se taky říct, že ráfek je složitější rotor, protože o lineární motor v pravém slova smyslu nejde - točí se to.

0/0
5.2.2016 9:07

M43o77j30m29í88r 93S59k35á56l59a 2420432336

Ten limit 6.8 kg je opravdu jak z roku 123Rv

+7/0
4.2.2016 19:54

M63i44l24a38n 56H77o74š73e94k 3563309365895

Jasně, lze postavit výrazně lehčí kola, 6,8 vozí kdejaký hobík. Ale on ten UCI limit je hlavně kvůli bezpečnosti.

+1/0
4.2.2016 22:37

M37o26j65m32í22r 49S54k69á20l93a 2910472676

Bezpečnosti? VŠECHNY díly musí být schválené UCI a na limitní váhu se následně celá kola dovažují různými závažími...:-P

0/−1
5.2.2016 0:24

K85a90t46e33ř16i16n10a 84V32ý53b14o98r14n83á 6280799479

Takové kolo by muselo být výrazně těžší, než kola soupeřů. Minimálně u té baterie to nejde nijak obejít. Takže odhalit podvodníka by neměl být problém.

0/−1
4.2.2016 19:52

J30o98s91e97f 66V43a69l33a 9460923883633

akumulator v kapse ? kolik vazi akumulator ve Vasem notebooku ?

0/0
4.2.2016 20:31

A53n50t32o89n88í91n 83S36v71o50b23o36d15a 3144713609322

kolo umí vyrobit o hmotnosti 5 kg a minimálně musí vážit 6,8, místo zátěže dají motor s baterií. Výkon cyklisty je kolem 500 Wattů, pomoc 50W mu přidá 10% proti ostatním, to je slušná pomoc :-), ty jejich váhy motorů jsou pro obyčejné běžné motory. U speciálních motorů se modeláři u výkonu 50W dostali kolem 20 gramů

+2/0
4.2.2016 20:33

J18o65s36e88f 71V73a91l55a 9680283563763

500 W je maximalni vykon omezeny na nekolik malo minut (traduje se to o Janu Ullrichovi) Nicmene je absolutne netakticke jet takovy vykon i jenom par minut, protoze pokud si spotrebuje rychle a v anaerobnim cyklu kriticke mnozstv glukozy. pak muze z kola rovnou slezt-neujede ani metr. Od toho maji cykliste na kole presne merici pristroje a v doprovodnem voze neco jako technika z F1, ktery do vysilacky udava, kolik cyklista jede a . To vykonove anerobni "turbo" sice muze pouzit v jednom zavode nekolikrat, ale nesmi se "uvarit" Namereny prumerny vykon byl nekde na 125-150 W, zavisi samozrejme na hmotnosti cyklisty

0/0
4.2.2016 21:09

A98n68t23o21n31í77n 13S81v19o24b90o43d52a 3754783859652

bral jsem informace o hodinovém výkonu až 7 Wattů na kilogram cyklisty.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprava_lidskou_silou#Lidsk.C3.BD_v.C3.BDkon

0/0
4.2.2016 21:21

J92o61s70e18f 10V38a36l62a 9730803763393

v poradku, nicmene ten "hodinovy" vykon v (k)Wh (vykon je nespravne, protoze u vykonu jde o hodnoty pouze v urcitem okamziku. Vykon/cas se nazyva prace) lze predvadet radove tak maximalne 10-20 min a pak spadla klec. Proto take to "az" 7W/kg

0/0
4.2.2016 21:33

A43n29t72o36n59í72n 81S10v24o83b36o68d77a 3234923739912

u cyklokrosu se nejde stále na plný výkon, jsou sjezdy atd.

http://www.ivelo.cz/casopis/2005-9/ukazka2/

0/0
4.2.2016 21:38

K45a95r93e16l 89V75o66h85n67o97u39t 4868589560967

Zrovna cyklokros je hodinový sprint do kopce. Strašná zátěž. Moc času na odpočinek během závodu není.

0/0
5.2.2016 9:14

M36a52r74t94i27n 17T92e12p96l84a50n 9187350125393

Není až tak důležitá hmotnost motoru jako hmotnost baterie. I když pokud dělají kola o tolik lehčí jak limit, tak ani baterie není problém. Přecijen kilová baterka už má celkem dost šťávy.

0/0
4.2.2016 21:36

V86l45a61d69i37m83í81r 32F53i53b16i50g91e74r 5514231651364

Li-Pol baterie jsou velice lehké a skladné. Nemyslete že na ten elektromotor jedou celou dobu, to by pak byly časy o dost lepší, pomáhají si při jízdě do kopce, nebo před finišem.

Teoreticky by mohli mít baterie i v tretrech. Ty se zasvakávají do šlapek tak by to nebyl problém.

+1/0
4.2.2016 20:35

J38i42r35i 48F97r56y83d52e93l 1957309499668

A nebo by je mohli mít ve vagíně a propojeny pres sedlo

+1/0
4.2.2016 20:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze