Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do lidí tu pumpují lži i nenávist, říká o uprchlické krizi cyklista König

Mezi tréninkem v Nice a kempem na Mallorce si odskočil domů, do Moravské Třebové, kde si zařizuje také vlastní bydlení. „Chtěl bych zůstat i do budoucna v Moravské Třebové. Je to má srdeční záležitost,“ říká cyklista Leopold König. Má za sebou první rok v nejbohatší stáji světa, v týmu Sky. „Ten rok mě překvapil spoustou věcí – pozitivních i takových, které jsem nečekal,“ vypráví nad šálkem čaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i12ř38í 93H37ř22e31b41a97č21k82a 1212282645243

Leo Leo cyklisti,sportovci a hlavně ti profesionální mají šlapat na kole sportovat a do politiky se ne..at.

To se to kecá když bydlýte v uzavřených a oplocených vesničkách, kde vás stráží hlídací agentura a neproklouze dovniř ani myška, natož tak nějaký přistěhovalec že?;-O

+1/−2
16.12.2015 21:19

O86l88i11n 16K74a61d69l80e14c 3769176701258

Nesouhlasím zásadně. Ať mluví, je to důležité.

A co se týče v bezpečí - v tom jste vy, spíš než sportovci.

+1/0
16.12.2015 23:29

O19l61i37n 71K76a40d18l61e46c 3479756831328

Nesouhlasím zásadně. Ať mluví, je to důležitý.

A co se týče bezpečí - v tom jste vy, spíš než sportovci.

0/0
16.12.2015 23:32

M58i26c60h53a15l 87M85i82l86l21e55r 9616412519482

silnicni cykliste take zavodi v oplocenych stadionech, kam neproklouzne ani myska?

0/0
17.12.2015 14:34

A50n67t22o33n44í23n 70R81a11š30k83a 8566874829785

Pane Procházko,smekám! Lépe to snad ani nešlo napsat. R^

0/0
13.12.2015 21:22

L36a63c68i 98S76u46s32t87e26k 7630657372336

mam podobny nazor na uprchliky jako Konig

0/0
13.12.2015 14:37

M78i49c59h30a78l 76M20i97l95l17e71r 9986232129892

vzhledem k tomu, ze jsme na rubrice Sport a jmenovite na cyklistice, tak zprava z cyklistiky:

!!Tinkovovo sponzorstvi tymu Tinkoff konci za rok, na konci 2016. Zdroj SBS "Cycling Central " a "Cycling News"!!

"Tinkov today confirmed in an interview with Cyclingnews that he will throw all of his toys out of the cot at the end of 2016 and pull financial support of the WorldTour squad, Tinkoff.

“I’ve decided to sell the team and quit the sport because I’ve realised nobody wants to work with me to help change the business model of the sport,” he said.

“In the last two or three years I’ve tried to fight with ASO and the UCI, I’ve tried to find new revenue streams via TV rights, merchandise sales and tickets sales but nobody really supported me and wanted to take a strong stand with me.”

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/blog/2015/12/13/tinkov-beaten-sport-resistant-change

0/0
13.12.2015 2:13

V70á13c66l11a36v 98M37y76š34k76a 9816495725316

Synku měl bys raději koukat aby ti to líp jezdilo. Loňský rok se ti moc nepovedl. Ty multikulti kecy do cyklo rubriky nepatří. To nech panu Dienstbierovi.

+2/−6
12.12.2015 12:17

T89o44m28á59š 14B54r77a50b44e95c 2668146115266

Loňský rok se moc nepovedl? 8-o

+1/0
12.12.2015 12:31

J65a71r90o15s46l19a84v 36P91r61o69c31h52á50z32k53a 3542989372586

Češi jsou jako cyklisti, nahoře se hrbí, dole šlapou. R. Heydrich

0/0
11.12.2015 10:12

M33o85j80m63í94r 51S84k26á35l25a 2660392416

V celém tom rozhovoru mě chybí informace kolik těch imigrantů si LK vezme k sobě domů.

Ty jeho řeči mě připomínají nedávné plamenné výzvy nového mistra světa v silniční cyklistice o tom jak se máme vykašlat na ty founy, tablety, internety. Toho samého člověka, který vystupuje v reklamě T-Mobile na 4saGan síť...:-P

+5/−6
11.12.2015 9:23

P33e74t17r 21U20t57ě67k83a80l 9590908678

Do lidí tu pumpují názor, že nejlepší je strkat hlavu do písku.

Pokaždé nějaký promo článek pro podporu invaze islámu, nikdy žádný článek proti.

Články pro jsou vždy od nějaké celebrity, u které se nemohu zbavit dojmu, že za to dostali zaplaceno (co jiného celebrity dělají?), názory renomovaných osobností proti jsou zakázány.

Okno do světa lze zastřít novinami.

+5/−3
11.12.2015 9:03

C52a83r56m97e93n 73K22e59l12l87i17e 8481151331828

Myslite ze Leo za to dostal zaplaceno?

Mne pripada jako uprimny clovek. Vyjadruje svoje nazory zadarmo.

Vsimla jsem si, ze kdo zije trvale v zahranici ma obvykle trochu jiny nazor, nez kdo zije v ceskych zemich. Cim vic na vychod, tim vic se lide boji pristehovalcu z jineho svetadilu.

0/−2
15.12.2015 9:10

J72a65n 28N73e71d29v14ě71d 5521437114661

Tleskám Königovi, že se nebojí postavit se davu tlučhubů a řevu internetové lůzy z Burešova kanálu MFD EUR^

+5/−13
11.12.2015 8:39

M25i49c91h26a39l 91M85i84l74l43e22r 9246702169822

a mezitim O/T:

Tym Tinkoff trenuje na Kanrech v novych dresech, ktere vypadaji jako ze ZOO (zebry) a propaguji Tinkovovy dve "daci" neboli "Challety" neboli luxusni "boudy" ve francouzskych Alpach, kde si zamozni turiste mohou zajistit ubytovani.

Tinkoff jeste nema noveho velkeho sponzora, ktery by nahradil odchod Saxo z partnerstvi.

Viz clanek z australske SBS/ Cycling Central

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/article/2015/12/11/new-tinkoff-kit-explodes-all-over-your-monitor-0

0/0
11.12.2015 4:08

M14i32c77h20a58l 19M43i56l37l90e55r 9886342169272

PS. Koenigovi fandim. Je to sympatak.

+1/−1
11.12.2015 4:09

P81a55v57e31l 98N43e87d63ě91l25a 5116860404861

Michale, Vy tu (v ČR) podle svých slov nežijete. Možná máte jiný názor, protože jste také imigrant (ne uprchlík). Ale to, co řekl LK, je prostě obrovské zjednodušení celého problému.

Na tohle téma se mi líbil rozhovor s jedním pánem na Radiožurnálu, který řekl asi toto (mimochodem ten pán odešel v '68 do Kanady):

"Nejsem proti uprchlíkům a nejsem ani proti ekonomickým uprchlíkům, i když já jsem utíkal z politických důvodů. Ale ti lidé, stejně jako já, musejí chtít v té zemi zůstat, pracovat v ní a přejmout její základní principy fungování a snažit se začlenit. Podobně jako já jsem po příchodu do Kanady byl rok ve statusu uprchlíka a po roce jsem musel prokázat, že mám znalosti z kanadské hostorie, že umím anglicky, jednoduše, že jsem připraven na život v Kanadě."

Když to porovnám s těmi, kteří jdou k nám, kteří mají lepší mobily než polovina z nás, naviguje je sem navigace v telefonech, darované deky a jídlo pálí, jdou sami bez rodin, bez manželek a dětí, tak se mi prostě jen těžko chce věřit, že utíkají před válkou. To je prostě hloupost.

Navíc překročením hranice bez dokladů se dopouštějí přinejmenším přestupku. A to celé pan König a možná ani Vy nevidíte. Teroristické útoky ve Francii jsou přeně důsledkem multikulturní filosofie Francie a Belgie z minulých desetiletí. Ti lidé se prostě nezačlenili. To samé severské země. Koneckonců u Vás v Austrálii to také není jiné ...

+11/−3
11.12.2015 6:49

P90e84t60r 57T57a97f88t 9483207324569

Se vsim se da souhlasit az do odstavce: "kteří jdou k nám, kteří mají lepší mobily než polovina z nás, naviguje je sem navigace v telefonech, darované deky a jídlo pálí, jdou sami bez rodin, bez manželek a dětí, tak se mi prostě jen těžko chce věřit, že utíkají před válkou."

To je proste lez. A pritom zjistit si pravdive informace je tak jednoduche. Jen se nesmi vytrhavat veci z kontextu, nedelat z jednoho incidentu, jeste k tomu spatne popsaneho, nejake pravidlo. Zkratka velka neznalost...

A s temi telefony - to ma byt jako zavist nebo co? Nebo vy jste jim ty telefony kontroloval? Sakra co to ma s problemem spolecneho?

+3/−3
11.12.2015 10:56

P66a39v57e68l 12N10e39d95ě49l36a 5946410254581

má to s tím setsakra co společného. Ve chvíli, kdy o sobě mluvím jako o uprchlíkovi, který je chudák a nemám ani na jídlo, doma mi hrozí smrt ve válce, moje strastiplná cesta mě stála mnoho sil a nechci jídlo, nechci deku a od pohledu jako žádný chudák nevypadám, tak si jednoduše říkám, že tu je něco špatně.

Jakožto uprchlík zbídačený válkou, se usadím v první zemi, kde se nebojuje. Takže Syřané třeba v Turecku. Ale oni chtějí do Německa a do Anglie. Proč asi?

Proč odcházejí sami? Proč nechávají rodiny a děti v té zemi zmítané válkou?

Jestli mě přesvědčíte logickými argumenty, já se rád nechám přesvědčit.

Ten incident nebyl zdaleka jediný. Jen ho popsal fotoreportér Jan Šibík, který je jinak znám svojí podporou uprchlíkům. To jen tak na okraj.

+4/−2
11.12.2015 14:55

P60e14t88r 89T55a66f92t 9413697954149

Nevim, jestli mate tak spatnou predstavivost nebo zcela nulove zkusenosti, ale:

- ze nekdo prcha pred valkou a je chudak neni zavisle na tom, jestli ma ci nema penize (za cestu ze Syrie plati prevadecum cca 2 tisice dolaru za osobu, takze uplni chudaci ve financnim smyslu se sem rozhodne nedostanou)

- ze se neusadi hned v Turecku se tu probiralo uz stokrat, ale po stoprve - samozrejme, ze se tam a v okolnich statech (Jordansko, Libanon) nejdriv "usadili", presneji byli v tamejsich preplnenych uprchlickych taborech (ty zeme to tezce nezvladaji), kde jsou podminky velice spatne a kdyz tam jste rok dva, deti nechodi do skoly, vy zivorite v hroznych podminkach, nemuzete pracovat ani nic, tak je jasne, ze zacnete hledat jinou alternativu. Kdo by to tak neudelal, nebyl by normalni...

Samozrejme se tady bavime o uprchlicich pred valkou (tedy hlavne Syrie), ostatni se musi odfiltrovat v azylovem rizeni.

+2/−1
11.12.2015 15:01

P63a14v73e58l 68N83e66d19ě21l76a 5866310344431

takže abych Vás parafrázoval: vše OK až na poslední odstavec, kde si vlastně protiřečíte.

Protože ti co k nám jdou, nejsou uprchlíci před válkou. Mezi Libanonem či Jordánskem a Německem nebo Anglií je plno zemí, kde mohou zůstat. Ale nechtějí. Proč chtějí jít do Německa a Anglie? Protože jim někdo řekl, že tam dostanou 1.000 € v podstatě za nic. Ale to nejsou ti, o kterých se asi bavíme.

Navíc jak píšete, platí za převod 2 tisíce dolarů. Tzn. že Ti co to potřebují nejvíc se sem vlastně ani nedostanou. A opět otázka, kdo se sem tedy dostane?

+4/0
11.12.2015 16:53

P56e98t85r 11T90a51f57t 9653257424499

Vy jste "nejaky chytry", ze presne vite, proc kam jdou.

Oni tam nejdou pro davky, oni jdou tam, ke jsou zvani (mnozi ani nevedi, kde to Nemecko je), kde uz maji nejake zazemi (muslimske komunity jsou tam pocetne - rodina, znami apod.) nebo kde se domluvi (proc asi Anglie?)

Pro davky tam rozhodne nejdou, neb neco takoveho z domova neznaji a nic jim to nerika...

Ad 2 tisice dolaru - byl jste nekdy v Syrii? Ja ano a myslet si, ze tam ziji jen beduini s velbloudy je trosku mimo. Byli tam jak bohati, tak chudi. Ti, kteri pred valkou utekli vetsinou prodali vse, co meli, tzn. nejake penize vetsinou maji - bohatsi vic, chudsi min. Presto si myslim, ze to na statut uprchlika pred valkou nema zadny vliv - nebo byste byl ochoten prijimat jen bohate ci jen chude ci jen blondaky ci jen. Zkratka dle 7of9 je to irelevantni.

+2/−2
11.12.2015 16:58

M37i43c31h42a10l 98M45i25l97l16e95r 9746902749772

u nas v Australii mame 300tisic muslimu. Velka vetsina z nich jsou pohodovi, zaclenili se do spolecnosti, pracuji nebo chodi do skol a ziskavaji vzdelani a nejsou s nimi zadne potize. Ze v patek chodi do mesity nam "vadi" asi stejne jako ze zide tu dodrzuji sabes a krestane tu chodi nebo nechodi do kostela v nedeli.

FYI: muslimove se zacali usazovat v Australii od roku 1850.

+4/−1
11.12.2015 12:08
Foto

T35o57m57á48š 48P36l11a68n31ý 6323469421831

Konecne argument ktery ma hlavu a patu.

+2/−1
11.12.2015 12:12
Foto

T94o22m22á55š 18P43l36a44n38ý 6743899441851

Kazdopadne je zvlastni ze zrovna australie aspon co jsem se dozvedel ma na mori lode a uprchliky lifruje pryc a taktez o ne nestoji. Dost zvlastni kdyz rikate ze z muslimy nema problem. Nebo se pletu?

+1/0
11.12.2015 12:16

M31i87c27h57a91l 88K35u98c75h78t39a 6673834104882

Nepletete. Australská vláda má rozum.

+1/0
11.12.2015 13:50

M17i29c72h78a75l 98M82i24l21l83e62r 9446662449982

zrejme si pletes dva ruzne pojmy. Jsou bezenci provereni a pozvani k usidleni a jsou ilegalove.

Australie bere kazdorocne nekolik tisic bezencu z ruznych zemi, ruzneho etnickeho puvodu a nabozenskeho zamereni vcetne muslimu.

Jde ale o to, ze Australie zasadne dava prednost brat bezence ze sbernych taboru v jinych zemich a podrobit je tam lekarskym prohlidkam i proverkovemu procesu, nez jim vyda rezidencni povoleni a necha dopravit do zeme.

Ti co prijedou na kocabkach z Indonezie s pomoci organizace paseraku, bez dokladu, nezvani a neprovereni australskym imigracnim systemem, jsou neco UPLNE jineho.

0/0
11.12.2015 14:23

M22i29c73h58a91l 24M46i43l15l87e49r 9936682229452

odeslal jsem to predcasne:

Australie nelifruje uprchliky pryc protoze jsou muslimove, ale protoze to jsou nezvanani ilegalove, kteri nemaji doklady a neprosli radnym imigracnim procesem.

Mezi nimi jsou napriklad Tamilove ze Sri Lanky, kteri jsou hinduisticke viry nebo dokonce krestane.

+1/0
11.12.2015 14:30

P76a78v74e51l 44N49e67d69ě70l17a 5546870444431

takže úplně stejně jako celá Evropa.

0/0
11.12.2015 14:49

M80i15c72h63a18l 44M39i54l64l35e39r 9246152359452

kolik bezencu ruznych puvodu a nabozenstvi bere rocne Ceska Republika?

+1/0
11.12.2015 14:52

P70a21v42e29l 51N70e26d67ě87l68a 5576770784161

Jak to mám vědět? :-) Každopádně tu dnes žije plno Rusů, Ujkrajinců, Vietnamců, Korejců, Maďarů, Poláků, Slováků, Němců, Angličanů, ...

Na Černém mostě v Praze je mešita, takže nazývat Čechy xenofoby, je prostě velká hloupost.

+4/−2
11.12.2015 14:58

M88i30c17h91a54l 69M53i68l87l95e57r 9376412489302

jedna mesita;-D

0/0
11.12.2015 15:07

P85a18v19e52l 63N44e71d83ě76l11a 5246380444561

upřímně. Za mě je to až dost. Zkuste si v Sýrii postavit křesťanský kostel.

+2/−2
11.12.2015 16:54

P95e30t74r 80T76a84f29t 9493937974439

Budete se divit, ale pred valkou bylo v Syrii kostelu vic nez dost - aby taky ne, kdyz tam bylo pres 2 mio krestanu...

Dneska bych tam nejezdil stavet vubec nic - ale muzete si to zkusit, jestli mate dost odvahy.

+3/0
11.12.2015 17:13

M89i10c66h73a40l 55M22i87l35l48e48r 9716682699632

mas mezery ve znalostech, Pavle. V Syrii docela dobre existuje/ existovala krestanska minorita a kostely mela take. Krestanske kostely najdes  i v jinych arbskych nebo ne-arabskych muslimskych statech.

 U nas v Australii mame pristehovale syrske krestany, vetsinou katoliky.

+1/0
12.12.2015 4:10

K35a85r44e17l 77V68o39h39n53o49u61t 4178669670527

Sorry, ale znalosti si doplň sám.

V islámských zemích samozřejmě žijí i nemuslimové, ale jen jako druhořadí lidé, byť třeba jsou oficiálně občany jako muslimové.

Stavět kostely fakt není v islámských zemích tak snadné, jak to oficiálně vypadá.

0/−1
16.12.2015 15:00

P10e88t68r 58T65a10f81t 9823197374829

Bohuzel z nenavisti, ktera se nyni siri v CR vyvozuju, ze xenofoby jsou. Jinak si neumim vysvetlit, jaktoze je tu diametralne jiny vztah k utecencum nez v soucasne zapadni Evrope, ktera narozdil od nas utecence ma a zna je (u nas o nich vime jen ze sdelovacich prostredku).

+2/−2
11.12.2015 15:15

P82a32v67e69l 80N36e18d18ě25l65a 5246170624361

Tak tohle je demagogie. U nás jsou taky utečenci. A křiklouni jsou všude. Divil byste se kolik jich je v Německu a v Anglii.

+1/−2
11.12.2015 16:56

P21e41t37r 43T86a16f59t 9803687804949

Demagogie? Kolik je u nas utecencu pane Nedela? Letos je v CR zatim necelych tisic azylantu, z cehoz vetsina jsou Ukrajinci, ktere bych utecenci pred valkou nenazyval (ano, valka tam je, ale jen na malem uzemi) - spise ekonomickymi migranty. Nemecko presahlo jiz 1 milion azylantu, tak mi nerikejte, ze jsou u nas utecenci.

S temi kriklouny jsem to s prominutim nejak nepochopil.

+3/−1
11.12.2015 17:09

M71i79c10h14a68l 84M62i34l68l40e55r 9556312809902

PS. a poslouchal jsi nekdy nazory Cechu na vsechny ty Ukrajince, Rusy, Vietnamce, Korejce, Chorvaty ....dokonce i Slovaky, ktere jmenujes?

 Jeden z mych pribuznych ma za manzelku Slovenku a to bys asi neveril, kolik nadavek se ji dostalo a porad jeste dostava od Cechu, ze je Slovenka, ze by se mela vratit domu, protoze bere Cechum praci!!

+1/0
11.12.2015 15:18

P35a39v58e44l 84N32e53d50ě12l73a 5696500804921

A je to jenom v Česku? No, není. Je to i u Vás v Austrálii. A je to i jinde. Tohle už je fakt demagogie, gentlemen. Zkuste jiný a logický argument.

+1/−2
11.12.2015 16:58

M94i76c71h85a11l 98M40i46l37l24e60r 9546322109112

navstivil jsi nekdy Australii? Zil jsi tady nejakou dobu? Vis jake mame mezinarodni slozeni obyvatelstva? Evidentne nemaqs ani paru.

Jeste jsem se za ta desetileti tady nesetkal s tim, ze by me nekdo sepsul, bral me za menecenneho nebo se se mnou nechtel bavit, protoze jsem Cech!!

Nikdo mi nikdy nerekl " vrat se odkud jsi prisel, protoze beres nam Australanum praci"!!

Moje manzelka je patou generaci Australanka a ja jsem byl mezi zde narozenymi cleny jeji rodiny stejne srdecne prijat jako pozdeji Polka, kterou si vzal nas synovec, Kanadan, ktereho si vzala neter, Indka nebo Spanelka, kterou si vzali jini clenove rodiny uz pred radou let. Podobnou zkousenost meli moji cesti pribuzni i znami, kteri sem prisli po 48. roce a ozenili se tu s Australankami, Anglicankami, Litevkami, Rakusankami  atd v 50. a 60.letech a zaclenili se do australske spolecnosti.

+1/0
12.12.2015 4:21

M52i11c80h87a65l 34M68i55l38l31e60r 9866562559632

FYI: tady se predevsim kouka na to jaky je clovek jako lidska bytost, jaky ma charakter a ne odkud prisel.

0/0
12.12.2015 4:24

K66a20r92e82l 86V46o60h78n58o94u89t 4358989210167

Ani v Česku se na to moc nedbá. To jenom škarohlídi, co nemají rádi sami sebe natož svou zemi, to hodně zveličují.

Naprostá většina protiislámsky naladěných lidí v Česku nejsou žádní národovci - cizinci jim nevadí. Vadí jim islám jakožto nesnášenlivá, agresivní, rasistická, šovinistická ideologie.

0/0
16.12.2015 15:04

M69a71r97e27k 12B72e26n49e10s 9153386526

Hmm, neni tohle presne to, o co jde v jadru veci v Evrope? To, ze je "nekomu" umozneno se nelegalne pohybovat napric zememi a jakykoliv pokus o kontrolu a rizeni tohoto pohybu je kritizovan jako spatna a nehumanni vec?

Muj nazor je, ze ani valka v domovske zemi nezbavuje tyto lidi povinosti dodrzovat pravidla a zakony v jejich cilovych zemich (v EU).

Pak se asi taky projevuje nase (Evropanu) touha o projeveni vdeku. A toho se pravdepodobne nedostava....Ano, je to subjektivni.

Kdyz jsme s manzelkou a detmi opousteli CZ (potazmo EU), rozhodne jsme si nemohli dovolit podobne chovani (a ani nas to nenapadlo).

+3/0
11.12.2015 14:50

M13i40c71h77a78l 59M80i67l95l87e22r 9166282659632

otazka, na niz jsem odpovidal, znela "australie aspon co jsem se dozvedel ma na mori lode a uprchliky lifruje pryc a taktez o ne nestoji. Dost zvlastni kdyz rikate ze z muslimy nema problem."

Chtel jsem poukazat, ze dotycny neporozumel protoze Australie neodmita nekoho na zaklade nabozenstvi, jak se on domniva.

S vetsinovou muslimskou populaci tu nejsou problemy, protoze vetsina usazenych muslimu si opravdu nechce kakat do vlastniho pohodlneho hnizda. Problem jsou s okrajovymi extremnimi elementy.

Jako treba v 50. a 60. letech tu treba meli problemy s malymi skupinami zmilitarizovanych Ustasovcu a pozdeji s bunkami podporujicimi IRA.

Nebo treba cas od casu se zradikalizovanymi odborari a jinymi soudruhy v minulosti, ale ty se jim take podarilo zpacifikovat.

0/0
11.12.2015 15:05

M30a19r16e39k 77B29e39n19e54s 9263846576

Ja myslim, ze se shodujeme. Jen o tom oba mluvime z trosku jineho pohledu. Ty rikas ze AU nema problem s temi co nedelaji problemy (zjednodusene) a ja rikam ze EU nedela nic s temi co problemy delaji.

A myslim ze dane reakce jsou pak logicke: v urcitou chvili zaciname (vsichni) generalizovat (uprchlici, muslimove,... , ale take dopujici cyklisti atd.) Protoze usoudime, ze nema cenu plytvat energii na trideni + od -. Nerikam, ze to je dobre, ale ruku na srdce: delame to vsichni v nejruznejsich zivotnich situacich.

+1/0
11.12.2015 16:38

K46a64r47e75l 43V86o41h31n35o55u63t 4288579290617

To v Evropě s novými muslimy taky nebyl problém. A teď po třiceti, čtyřiceti letech je s nimi zatracený problém.

Totéž se může snadno stát i v Austrálii. Měli byste si toho být vědomi a podle toho se chovat.

Pouštět si do domu prověřené komunisty taky nebudeš. Víš, jak by to dopadlo. Ale u muslimů Ti to nedochází?

+1/0
11.12.2015 16:01

M35i11c74h20a15l 94M54i60l85l78e95r 9326232349212

jsme si toho vedomi. Australie kouka, aby se ponaucila z chyb jinych - tj. aby zamezila izolaci a vytvareni ghett.

0/0
12.12.2015 4:26

K41a67r34e42l 94V20o59h33n73o40u83t 4788319980827

To nepomáhá u lidí, kteří ta ghetta vytvářet chtějí.

Ghetta jsou vlastně až sekundární problém. Primárním problémem jsou lidi, co nežijí spolu s ostatními, ale vedle nich. To platí všeobecně, nejen pro muslimy. Jakmile začnou takhle žít, neexistuje vnější síla, která by zabránila faktickému vytvoření ghetta. Na první pohled přitom nemusí být vůbec nic zřejmé.

Jak chceš zabránit muslimovi, aby nežil v podobném duševní ghettu, když mu to přikazuje jeho víra? Jakmile se tímhle směrem vydá, je to problém, ze kterého prakticky není návratu. Bohužel se tím směrem muslimové vydávají velmi často - na vnější společnost házejí všechnu vinu za své nezdary kvůli fatalismu, který je doktrínou islámu.

Nějaká snaha o zamezení vytváření ghett je pak k ničemu. Uvidíš, jakmile na Austrálii sedne nějaká ekonomická depka, kolik se najednou objeví radikálních muslimů, do té doby schovaných pod pláštěm vzkvétající země.

0/0
16.12.2015 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze