Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Judistický reprezentant Jurečka tragicky zahynul během potápění

V pátek tragicky zahynul český reprezentant v judu Alexandr Jurečka. Čtyřiadvacetiletému olympionikovi se stalo osudným hloubkové potápění v Itálii, zřejmě mu selhala technika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S22t53a23n62i60s96l78a66v 67D22o22l43e13ž10a32l 84M91l58. 7852838266181

Velká škoda mladého života :( judo dělám od 6 let, dokonce jsem se s ním pral v jednom týmu v extralize, takže vím, jaká je to ztráta

0/0
28.9.2015 18:01

K72a35r10e76l 37L96a40n95a 38I12n48g31. 9946171272

Ševče, drž se svého kopyta. Když něco neumím, tak to nedělám ! Ale podobně chytrý byl kdysi i Zich Karel. Rodině upřímnou soustrast !

0/−3
28.9.2015 12:05

P78e67t76r 84S42l89a98v67í65k 3214157857384

Škoda, že "nejchytřejší" a "nejplusovější" příspěvky jsou od potápěčů co vůbec nic o hloubkovém potápění nevědí. Až si pánové uděláte nějaký  vyšší kurz třeba Trimix (mix hloubkové plyny), tak pochopíte jak se pletete s bady systémem. Bez RB mate na pomoc tak 3 minuty v extrému totiž jde hlavně o to, aby tam nezůstali dva ...   Upřímnou soustrast ....

Sláva

TMX ADVANCE DIVING

FULL CAVE DIVINGs

+2/0
27.9.2015 20:46

M39a30r95c44e50l36a 59Š29o50m68k37o25v83á 9412649788369

Svatá pravda.R^

0/0
28.9.2015 10:31

R77a73d79e28k 16N40e74u82m36a42n21n 5252902538665

pokud nemá buddyho, má mít záložní techniku s sebou sám dvojitě 

nevěřím, že měl RB (to by pak opravdu mohla být závada techniky)

ale pokud píšeš foneticky "bady systém", tak moc odborně taky nevypadáš

0/0
28.9.2015 19:55

M10a18r50t90i74n 20B82o38b40r 8266650906304

Je mi z toho smutno, uprimnou soustrast. Otevrelo to starou vzpominiknku na meho dobreho kamarada co zacatkem devadesatych let zahynul pri hloubkovem potapeni u Minchova. Nebyl zacatecnik. Jezero ho vydalo az na jare.RIP

0/0
27.9.2015 17:46

F70i51l81i79p 50L16o12u60k29a 4276216238651

Na druhou stranu, těch nehod při potápění je asi celkem dost. Osobně bych se něčemu takovému jako laik vyhnul.

0/0
27.9.2015 16:36

M68i66l10a27n 18Ž34á77d82n57í82k 9321232863616

to chce zkusit a pochopíš

+1/0
27.9.2015 17:04

J66i90ř51í 86K89a74d83l61e65c 5895381458503

Jako laik bych to nekomentoval.

0/0
27.9.2015 17:09

R47a64d49e87k 32N79e61u54m23a70n40n 5972562668525

stačí poslouchat, když si budeš dělat "potápěčský průkaz" a potom používat hlavu

0/0
27.9.2015 19:07

F86i92l97i56p 36L29o49u92k38a 4746336338901

Nevím. To jsou taková témata, kde je zbytečné cokoli psát. Lhostejno zda to byl reprezentant nebo ne.

+1/0
27.9.2015 16:25

R84o15m43a37n 78V88o36c45e92t43k44a 9893171106228

Nikde v článku není konkrétní informace o ponoru, o vybavení... nic, nelze předjímat k čemu a jak došlo.

Tragédie a smutné to je.

0/0
27.9.2015 16:22

M79i56c90h27a26l 18P77o95l40á87c23h 5281251559598

Vždyť v tom článku nejsou žádné fakta, tak nechápu, proč tu po sobě štěkáte😊

0/0
27.9.2015 14:43

M57a55r37t63i37n64a 95S70o77u76k26a51l10o64v22á 4452219499801

Já se pro jistotu potápím radši jen ve vaně!!

0/0
27.9.2015 14:18

M60i93c76h41a72l 67R96e65j40z48e11k 5236277765861

Mela by sis tam vzit pro jistotu buddyho.

+2/0
27.9.2015 14:20

T84o42m60á71š 58H49e25r60t29i49g 4490916355955

Smrt číhá všude a když se jí chodí systematicky naproti...

+3/−3
27.9.2015 13:22

O75l74d76ř16i74c74h 98H62e78j95t89m68a67n 4395404397753

XX pokud se potápěl v rámci kondičního soustředění, tak se nejednalo o soukromou akci (nebo dovolenou) a někdo ponese za událost snad odpovědnost.

+1/0
27.9.2015 13:16

R12a33d32e76k 37N12e59u76m31a20n78n 5252222338285

v rámci kondičního soustředění nemá smysl lézt do vody s přístrojem

soukromá akce to byla a nejspíš jeho pitomost - zřejmě to byl jeden z těch, co hledají v potápění adrenalin

+1/0
27.9.2015 13:18

M14i39c44h72a35l 45R21e11j21z85e79k 5806757675801

Samozrejme. Takove nestesti ale je treba hledat vinika ktery podle tabuleka a radu neco porusil. Bez nekam.

+8/0
27.9.2015 13:18

R56a30d87e20k 73N88e11u72m97a47n73n 5552972528875

Tak na 95 % si to zavinil mrtvý sám - porušením psaných i nepsaných pravidel

+1/−1
27.9.2015 13:23

J82a62n82a 66B50o63u98l95o65v49á 7660226311641

Bohužel byl přesně v té kategorii, která nejvíc riskuje. Mladý muž. To je jeden z důvodů, proč muži mají nižší průměrný věk - část z nich zemře kvůli riskantním akcím v mladém věku. :-(

+2/0
27.9.2015 13:40

R51a32d78e11k 63N38e32u94m33a23n53n 5242382708735

a tu druhou část utýrají ženské:-P

Ale vážně v potápění jsou často nebezpeční právě sportovci - mají pocit, že jsou silní, mají fyzičku a vše zvládnou. Jenže to je právě nesmysl, potápění není o fyzičce a adrenalinu. Potápění je o klidné a rozvážné hlavě, o dodržování elementárních pravidel

+7/0
27.9.2015 13:46

J87a70n64a 13B67o96u96l27o91v11á 7400926301901

Však ano, taky mám za sebou nějaké ponory. Ale vím, kde jsou moje hranice a na co si troufnu a co už považuju za příliš riskantní. Ale pár jedinců, co si myslí, že pro ně fyzikální zákony neplatí, jsem už taky potkala.

0/0
27.9.2015 15:05

J53a33n 32P88a51v42e95l 8513762958886

Je jedno jestli si to zavinil sám. Technické potápění je rizikový sport a občas při něm prostě někdo umře. Musí se s tím počítat a ne za každou cenu se snažit někoho popravit.

+1/0
27.9.2015 14:44

I58v59a67n 58P52o95v48o70l34n91y 4617941571270

Tragedie, kdyz zemre mlady clovek ... jenze,

1. Utonul ve 84 metrech. To neni rekreacni potapeni. S normalni SCUBA pres 40 metru dostanete dusikovou narkozu, a to je velice neprijemne. Sam se potapim, ale nikdy nejdu vic jak 30m nebot mam z hloubky obrovsky respekt.

2. V teto hloubce je naprosto nepripustne aby byl sam. Tedy proc mu nepomohl jeho buddy? A jestli sel sam, tak potom to byl naprosto nezodpovedny cin, za ktery zaplatil zivotem. Holt, nikdo nejsme nesmrtelny.

+30/0
27.9.2015 12:53

I96v53a34n60a 18V62e97s39e73l42á 2691303919495

souhlas ...

+1/0
27.9.2015 12:54

M29i40c91h28a87l 16R78e47j46z59e43k 5576447545591

Hloupost. Nevis jak to bylo. Pockej nez budes soudit. Nebo nam potrebujes dat na obdiv tvoje owd?

0/−10
27.9.2015 13:07

R65a60d71e37k 40N33e45u51m27a26n87n 5362602308925

ale proč hloupost?

Reaguje na článek. A sám tam být neměl.

+11/0
27.9.2015 13:08

M26i82c75h55a31l 15R60e69j75z69e20k 5276167865101

Kde je v clanku ze tam byl sam?

0/0
27.9.2015 13:30

R74a14d63e84k 24N75e18u57m63a18n95n 5942502118715

Partner ho nechal umřít?

Všiml si nějaké poruchy výstroje, nechal ho spadnout do hloubky?

+1/0
27.9.2015 13:34

M28i52c86h26a66l 26R74e67j97z37e60k 5106127605701

Zase spekulace. Je to dost pravdepodobne, ale proc delat chytryho predem. Jsou situace, kdy i pritomny partner nic nezmuze.

+2/−1
27.9.2015 14:16

V22a27c44l39a25v 23P32e95r45o77u50t73k27a 6918237184651

co je hloupost,že to bylo v cca 80 metrech? že se autor ptá kdo tam bl s ním? ptám se i já co má za sebou jeden ponor a to jsem jen kategorie plavec....takže na co reagujete ..

0/0
27.9.2015 13:13

M29i73c96h91a74l 28R70e43j57z38e94k 5866857245181

Reaguje na clanek ve kterem skoro nic neni a podsouva tam otazky aniz by vedel jak to bylo. To ze skoncil ve 30m z neho takoveho experta nedela aby mohl tak mentorovat. Vime ze se lide potapeji i hloubeji rekord je pres 200m. Tak pockejme co selhalo kde byl buddy(fakt odporne slovo) a jak to vlastne bylo. Myslim ze Tomas Sladek nam to podrobne popise.

+1/−2
27.9.2015 13:25

R55a12d46e82k 76N15e71u55m14a29n90n 5802872758115

Nevím, jestli to Sládek napíše, jeho web je spíš už dost neaktuální.

Články nemusí hodnotit jen vyložený expert.

Rekord je víc (ale ano, je to přes 200 metrů)

Při splnění podmínek je potápění řekněme do 100 metrů skoro bezrizikové.

Buddy je mezinárodní anglicismus, pokud ti je odporné, tipuje tě na staršího potápěče CMAS, který se potápí v lomech a je tak zkušený, že pro něj pravidla už ani neplatí. Nebo se mýlím?

+1/−1
27.9.2015 13:33

M50i16c24h51a43l 82R86e72j29z52e26k 5686817655921

Pravidla pro me plati. Hlavne to, ze hodnotim na zaklade dostupnych informaci a tady jsou informace zadne. Btw, potapet se v lomu s viditelnosti treba 5m a teplotou 5st asi vyzaduje vice zkusenosti nez v teplym cistym mori.

+1/0
27.9.2015 15:12

R10a58d90e35k 64N71e88u75m35a87n23n 5122512878545

Takže jsi doma v lomu, chápu.

Při dodržování pravidel je určitě v lomu bezpečněji - nemáš tam žádné proudy. Ale ano - je to složitější. A méně zábavné

0/0
27.9.2015 19:14

M37a88r54t80i37n 54P79o71c71h73m72a25n 6728629342

Tys ted taky dal neco svojeho na "obdiv" ...

0/0
27.9.2015 13:23

V88a13c73l48a36v 89P32e95r49o45u77t26k48a 6268557684831

to je víc informaci než v článku  dík ..

0/0
27.9.2015 13:12

F31r41a96n87t78i36š83e65k 54D77r29b62o89h98l72a12v 6711634346

Naprostý souhlas, bohužel není první a ani poslední.

+1/0
27.9.2015 13:18

R98a77d48e28k 46N66e58u41m91a76n63n 5332552288135

Nesmysl

"potápěl se v rámci kondičního soustředění" - přístrojové potápění určitě není součástí jakéhokoliv kondičního tréninku

"selhala mu technika" - no a? Pochybuju, že by se potápěl s rebreatherem, předpokládám, že to bylo "normální" přístrojové potápění. Skoro si nedokážu představit smrtící selhání techniky. Potápí se zásadně ve dvojici, kdy v případě selhání techniky pomůže partner

+5/−2
27.9.2015 12:41

J40a51n31a 36B10o34u46l64o69v44á 7540766851541

Hlavně přístrojové potápění do takové hloubky. Tak hluboko se neleze s obyčejným vzduchem. Kdoví, jestli pánové nefrajeřili a nehráli si na hrdiny. Znám takové, co se trumfovali, kdo se dostane nejníže jen se vzduchem. Prý začali blbnout už v 60 metrech, jediná z hazardérek ještě dřív. Ani bych se nedivila, kdyby ten nešťastník začal v té hloubce posílat bublinky rybičkám.

0/0
27.9.2015 13:04

R78a53d45e53k 90N43e84u53m91a77n50n 5212772528735

samozřejmě - jestli byl blázen, mohl tam jít se vzduchem

jestli byl momentálně zaostalý - šel tam sám

0/−1
27.9.2015 13:07

M77i23c95h17a70l 94R41e60j50z36e34k 5746407835571

Mozna jsi mu mel poradit.

0/0
27.9.2015 13:10

R12a22d80e54k 46N97e19u87m12a37n68n 5552972388585

nezeptal se

ale to by mu poradil jakýkoli trochu zkušenější rekreační potápěč (100+ ponorů, ať nežeru, nebo inteligentnější 20+ ponorů)

0/0
27.9.2015 13:14

V58á22c67l21a95v 66Ř40e79h78á82k 8827210832128

Promiňte, ale to mu nikdo nepomohl? Přece tam nebyl sám. Jedno ze základních pravidel, které nám vštěpovali je, nechodit dolů sám!

Každopádně je to blbý. O.o

+2/0
27.9.2015 12:18

V64á19c20l22a17v 30Ř48e98h95á97k 8367790142188

aha, již to zde bylo, pardon

0/0
27.9.2015 12:19

M15i43c36h85a62l 22R77e74j62z71e72k 5616457805111

Nevadi. Nazor owd rychlokvasky jsi nam ale sdelil.

0/−5
27.9.2015 13:11

R74a62d24e97k 13N98e71u58m45a84n30n 5372202228715

a tvůj velechytrý názor je jaký?

+2/0
27.9.2015 13:16

M23i68c85h36a71l 73R49e56j35z31e89k 5856447575491

Naprosto jednoduchy. Pockam az ce dozvim podrobnosti nez zacnu neco komentovat. Takhle muzu jen konstatovat ze je to tragedie a ne tady exhibovat ze vim co mel delat jak to cini experti s 5 ponorama v rudym mori.

+1/−1
27.9.2015 13:35

R44a67d13e28k 94N32e73u64m15a15n15n 5702762508765

Podrobnosti se tady asi ex post už nedozvíme.

Mě ta diskuze přijde podnětná - třeba pro někoho, kdo si před měsícem udělal těch 5 ponorů v Rudém moři (spíš teda pro "zkušené" s 20-50 ponorama), aby si uvědomili, že sami tam lézt nemají, přestože "jim to jde" a zatím se nic nestalo.

Případně že partnera (když se ti buddy nelíbí) mají sledovat a jsou za něj spoluzodpovědní

0/0
27.9.2015 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze