Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po pádu nastal zmatek. Ještě, že jsme tam nebyli, oddechl si Kreuziger

Tak už bude aspoň jednou klid? Zatímco fanoušky asi musí úvod letošní Tour de France bavit, v cyklistickém pelotonu zatím vládne nervozita. Pociťují ji i čtyři Češi na startu. Všichni se sice dokázali vyhnout obřímu pádu, ale ani tak pro ně třetí etapa nebyla vůbec snadná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r43a30n87t58i77š12e76k 72D71r29b82o14h61l83a13v 6325917497511

Být to pouze klasika, závod by jel dál, ale etapák má jiná nepsaná pravidla. Nikdo nemá zájem, aby hned na začátku vypadlo 30 lidí, to poškodí celý závod a mphlo by se stát, že by jste se koukali 3. týden na skupinku 25 jezdců. Navíc nikdo v tu chvíli nevěděl, kolik a jak těžká zranění tam mohou být. Kdo nejezdil sám na kole, tohle nepochopí. Přerušení závodu bylo správné. Zažil jsem to i na juniorském ,,Okolo horního Rakouska,, , závod tím neutrpěl, naopak.

+9/0
7.7.2015 8:52

M68i83c93h63a43l 50M32i32l78l73e63r 9866342479122

R^

0/0
7.7.2015 8:53
Foto

P98e81t95r 92P15r54o47c77h30á81z42k38a 3552516772964

Zastavení závodu nemělo žádný smysl.Nikdy se to nedělalo, nechápu, proč s tím ředitelství přišlo teď.Pád byl uprostřed pelotonu, zaviněný chybou jezdce a ne podmínkami.To, že se dotkl "žluťáka" byla jen jeho chyba.Měl se držet v předu a ne poletovat od prostředka ke konci.Mrzí mě, že se zranil a musel vzdát.V závodu bude chybět.Jinak to byla docela hezká etapa a zajímavá i s pohledu našich jezdců.Bártův únik by však skončil i kdyby se žádný pád nekonal.Ta úniková skupinka byla v podstatě už pohlcena pelotonem.Držím našim klukům dál palce, stejně jako ostatním a těším se na dnešní "kostkovanou" etapu.R^

+1/−15
7.7.2015 5:26

M87i94c32h64a18l 73M45i92l93l43e61r 9546502919542

nejde o to PROC a JAK se pad prihodil, ale jaky byl jeho ROZSAH a NASLEDKY.  !!

Nenapadlo te, zda mohl zavod bezpecne pokracovat, kdyz sanity nemohly doprovazet pokracujici peloton protoze byly zamestnany prevozem zraneneych, nebo ze doktori tezko mohli zustat s pelotonem protoze meli na starosti na 40 zranenych?

Co kdyby se o 2 km dal prihodil dalsi pad zpusobeny znacne znervoznelymi jezdci, mel potencial smrtaku a doktori nebo sanita nikde?

FYI: Bonnet utrpel nekolikanasobne zraneni 2. krcniho obratle lidove zvane "obesenecke".

+3/0
7.7.2015 7:02
Foto

P29e26t36r 45P10r32o20c52h58á63z38k56a 3852226672884

Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?Kdy se při podobném pádu závod zastavil.Kdy vůbec se na některém velkém závodu po pádu jezdců závod zastavil?Zmatek, který nastal po zastavení byl podstatně větší a vedl k podstatně větším stresům a nervozitě jezdců než kdyby to celé pokračovalo.Pádu je v cyklistice bohužel spousta, většina jezdců s tím byť nerada počítá.Dokonce ani při pádu elitních jezdců se v minulosti závod nezastavil.Prostor pro zásah sanitek tam byl docela slušný a navíc při nutnosti se dá vytvořit i za pomocí motorek a aut komisařů.K dispozici jsou navíc i vrtulníky a další vozy, tak, že bezpečnost jezdců nebyla nijak ohrožena.I kdyby o další kilometry došlo k dalšímu pádu zasahovaly by jiné sanitní vozy.Rozhodně ne ty, které odvážely zraněné do nemocnice k ošetření.Je mi líto každého zraněneného jezdce, ale bohužel se to stává.Zábvody jsou čím dál nebezpečnější a tvrdší a ti lidé s tím tak nějak počítají.Každý musí zvážit riziko zda do toho jít, nebo ne.Stalo se i párkrát, že jezdci sami odmítali v závodě pokračovat když podmínky nebyly bezpečné.Tohle však ta situace nebyla a paradoxně by bylo méně nervozity kdyby vše pokračovalo dál bez zastavení.Vznikl by i větší prostor pro ošetření a pro průjezd vozidel.Nejsem ani zásadně proti tomu aby se v podobných případech závod zastavil.Je to musí být známo od začátku a musí to mít jasná pravidla aby nedocházelo k poškození ostatních.Ať se nám to líbí, nebo ne pro stáje a jezdce jde hlavně o peníze za umístění a měnit pravidla v průběhu podle toho jak se to komu hodí je nesmysl.Myslím, že ředitel závodu si na tohle téma vyslechne dost kritiky.I v průběhu zastavení spousta stájí a jezdců protestovala.

+1/−7
7.7.2015 7:35

M92i33c32h84a88l 45M52i78l44l72e31r 9566212599132

FYI: Tour sleduji od te doby, kdy ji u nas v Australii zacala prenaset SBS TV, to je 20 let. Take jsem ji jednou videl zive ve Francii a mam rozhodne dostatecne znalosti cyklistiky.

Vcerejsi etapu jsem sledoval. My divaci, kteri zustavame v nasem koute sveta vzhuru do casnych rannich hodin, abychom mohli videt primy prenos az do cile,  jsme detailne obeznameni s denim na trati diky skvelym a velmi zkusenym komentatorum SBS a byvalym cyklistum Liggettovi, Sherwenovi, Jensu Voigtovi a dalsim a jejich osobnim kontaktum v nekolika stajich.

Nesnaz se mi prosim prednaset emocialni uvahy zalozene na tradici.

Vubec nejde o to co kdy bylo/ nebylo, ale jaka byla vcera situace na trati. Jde o bezpeci a zivoty jezdcu.

+9/0
7.7.2015 7:54

E26v75a 41P50e83t36ř35í50k61o87v71á 9228212591205

jestli jde o bezpečí cyklistů jak tvrdíte, tak proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách? pochopte, vždyť to je tradice, tour byla a bude vždy nebezpečná a tedy i jedinečná, co vím, také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády, a i se zraněními či dokonce smrtí závodníka, včera se mělo pokračovat a ne závod zastavit, stále mám dojem, že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu

+1/−4
7.7.2015 8:12

M16i46c18h31a92l 64M56i68l32l43e36r 9896912309862

kdo tvrdi, ze se vcera zastavilo kvuli Cancellarove padu, ma hodne spatne informace- i kdyby to Ruza z 1.patra tvrdila s nevimjakou jistotou.

Kdyby se cykliste meli tvrdosijne drzet tradic, pak by jeste dneska jezdili v bilych cyklistickych ksiltovkach nebo prostovlasi a vozili sebou na ramu pripevnene pumpicky.

Silnicni cyklistika se jezdi na vselijakem terenu a kdyz se trasa zavodu stane nebezpecnou zmenou podminek, neni zadnou raritou, ze se etapa upravi. Viz lonske Milano -San Remo, Amgen Tour of California casovka, v minulosti Giro, letosni TDF zaverecna vrcharska etapa do Alpe d"Huez atd atd. I kdyz se to nekomu nelibi.

Podobne tak neni nijak nezvykle, ze se zasahne do prubehu zavodu "neutralizaci" nebezpecnych sekci organizatory nebo i zavodniky samymi na protest proti nebezpecnym podminkam - (viz Cancellara ve zlutem pred nekolika lety, naprosto vychytrale kdyz Schleci a nekolik dalsich uklouzlo pri sjezdu na mokre silnici a skoncilo v pankejtu). Nebo jak vloni italsti organizatori Gira vyhlasili neutralizaci pri sjezdu ze Stelvia, Quintana pokracoval v jizde a organizatori se pak nemohlio dohodnout protoze leva ruka nevedela co dela prava a Quintanovi to proslo.

Ani zastaveni take neni uplnou raritou - napr. organizatori docasne zastavili jednu etapu pri jednom z lonskych etapaku v USA.

+1/0
7.7.2015 8:49

M47i31c11h51a78l 52M69i46l36l48e19r 9956962439372

PS "že to udělali jen kvůli tomu, že tam byl "žluťák Cancelara" a další závodníci s tendencí celkového úspěchu"

FYI: zavodnici "s tendenci celkoveho uspechu" se nazyvaji "favorite GC kategorie"

Vsech 5 nejvetsich favoritu -Nibali, Quintana, Froome, Contador, TJ van Garderen -se padu vyhnulo.

+2/0
7.7.2015 8:53

M57a80r66c33e22l 21Š49e73v51č81í32k 9205833801600

také se nikdy závod nepřerušil, i když byly v poslední době těžké pády ... nastala situácia, že nebola k dispozícii ani jedna sanitka a pretek nebol prerušený?

0/0
7.7.2015 8:53

L92u97k60á69š 66V83l74k 2891579674376

Eca Petříková: "proč generalita tour vybírá tak nebezpečné trasy v některých etapách?"... Není to tak dávno (včera) :-D co se ten hrůzostrašný pád stal na naprosté rovince. Jeden cyklista se posmýkne a už to v té rychlosti jde dolů... Takže v trasách to není. Jen v logice. Pokud jede 150+ cyklistů kolo na kolo, tak se to prostě musí stávat...

+1/0
7.7.2015 10:48

V92a48c83l66a26v 47P72e35r98o98u41t21k63a 6638347194611

nějak tam v příspěvku nenacházím fakta, jen to že sledujete Tour

+1/−1
7.7.2015 8:34

M77i37c70h46a35l 52M66i57l13l97e82r 9676902959912

promin, ale asi nectes nebo nerozumis. Otazka byla "Sledoval jste celý závod?Sledujete tour pravidelně?" Odpoved je ano. To ti vadi?

Fakta jsou znama a neni treba se s nimi piplat protoze o ne v diskuzi nejde. Jde ciste o dilema co je dulezitejsi: zdravi a bezpecnost cyklistu nebo uzkostlive dodrzeni "tradice" za kazdou cenu, zvlast ve svetle toho, ze zavedene tradice TDF se za tech 100+ let stejne podstatne zmenily. Ja rikam zdravi a bezpecnost a souhlasim s temi, kdo byli na miste a nesou zodpovednost.

-

Velky karambol, ktery zasahl na 40 jezdcu, nektere velmi vazne - Bonnet s tzv. "obeseneckym" zranenim krcniho obratle.  Zadny z hlavnich favoritu na GC umisteni v padu nebyl. Docasne zastaveni zavodu nejen umoznilo poskytnout pomoc vsem zranenym, ale take navrat do pelotonu tech, kdo byli schopni pokracovat v zavodu a celkove uklidneni velmi nervozniho pelotonu.

Je prokazano, ze TRADICNI nervozita zavodniku v 1. tydnu je hlavni pricinou karambolu. I zavodnici, kteri se puvodne hadali, ze se zavod nema neutralizovat/ prerusit, nakonec pochopili plny rozsah situace kdyz videli zranene a uklidnili se pod vlivem kolegu.

Docasne preruseni take NIJAK neovlivnilo sance zadneho zavodnika s potencialem dobreho vysledku v etape, ktery nebyl postizeny padem. Dukaz, ze vedeni TDF rozhodlo spravne.

0/0
7.7.2015 11:36
Foto

P43e63t52r 21P80r12o96c65h93á46z18k35a 3922986282574

Nejsme v rozporu s bezpečností.Neshodneme se v tom, že ředitelství závodu postupuje v souladu s pravidly a stále stejně.Nepostupuje.Když se tohodí udělá se neutralizace a když ne jede se dál.Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu.Pak by to bylo jasné a nebylo by o čem diskutovat.I v naší televizi komentují závod spolu s redaktorem bývalý skvělí cyklisté a tsejně jako já s tím měli problém a poukazovali právě na ty rozpory v podobných situacích.I na různých serverecj jsou rozdílné názory a zhruba nadpoloviční většina se zastavením závodu nesouhlasí.Navíc celou neutralizaci provázel docela slušný zmatek a spousta cyklistů ani netušila co se děje.Teprve po čase dostávali informaci s vysílaček o nastálé situaci.Vše působí tak, že se čekalo oprabvdu na to, až se objeví Cancellara.Uvidíme jak se to celé vyhodnotí až opadnou vášně té, či oné strany.Náš názor na to stejně nebude mít žádný vliv.Přeji vám hezké sledování dalších etap a cyklistům co nejméně pádů.

0/0
7.7.2015 12:00

M12i30c49h79a95l 89M10i32l11l58e23r 9586882689372

"Proč se nezavede jasně do pravidel, že při pádu více než například tří cyklistů najednou dojde k neutralizaci sjetí celého pelotonu."

jezismarja........8-o8-o8-o

0/0
7.7.2015 13:02

M25i40l50o24s 70V30a70l66y 8496962347722

S V E^ T se v (_i_) obraci Rv;-D Francouska armada bude chranit kazdy zeleznicni prejezd, kudy povede letosni TdF. BLAHOSLAVENI chudi duchem…. a pry letosni Tour vyhraje ten, ktery uplati vetsim balikem penez 8-o strojvudce. Ten se pry na prejezdu s vlakem zastavi i na 45 min a peleton ma vymalovane…. Jane Barto i Ty v teto konkurenci muzes jit do zluteho. Staci, kdyz zase odjedes a za Tebou padnou zavory !! O premie se pak nejak ROZDELIME !!!!!! >>> ;-D R^ ;-D ____________________________________________________________________ FACKT to neni z me hlavy. Chytra Horakyne zase rozdavala rozumy ….

0/−5
7.7.2015 3:56

J80i40ř16í 57V32o19n97d64r19á87č75e52k 5626664610214

Ty jsi fakt v obraze ;-D

+4/0
7.7.2015 6:45

M57i10l48o51s 44V56a48l97y 8776672777432

OBLIBENE KOSTKY ;-D;-D;-D Nikdo je  n e m a  rad, ale [>-]Zdenek[>-] na nich umi R^ a Lewisovi musi take udelat radost … ale i tak lego od SKY by mu prozatim stacilo ;-D

+1/−1
7.7.2015 1:38

J41i98r78k22a 56H92a74v58l30á27t 3177112652592

Prosim vás, nevíte někdo co znamenají tyto čísla https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#/media/File:Profile_stage_4_Tour_de_France_2015.png

0/0
6.7.2015 23:10

R38o60m31a61n 48V28í66c13e15n37e48c 2349342398952

To jsou úseky, ve kterých jsou v etapě pověstné kostky.

Tady je vlastně popsáno na jakém kilometru a v jaké délce jsou :

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Tour_de_France,_Stage_1_to_Stage_11#Stage_4

+2/0
6.7.2015 23:20

P58a18v34e41l 39K86r75ů56ž75e73l49a 7200679452

Červená čísla ve čtverečkách je označení tzv. pavé sektorů, tedy úseků, kdy se zítra pojede po kostkách. Je jich tam tedy 7 a celkem budou měřit asi 13 km.

+1/0
6.7.2015 23:23

J97a79n 31V43r43á89b88e69l 4267468258938

Doufám že zítra bude pršet. Zvýšili by se tak Štybyho šance na vítězství v etapě a zisk žlutého dresu.

+2/−1
6.7.2015 21:16

D22a41v74i17d 28P54r50a34ž90á31k 6584912412286

Kreuziger je asi největší inovátor mezi cyklisty. On si vystupuje nejen do mírných kopců, ale dokonce i když jede s kopce 8-o

+3/−14
6.7.2015 21:09

F97r72a55n15t71i54š26e91k 46Z90l49a54t13o94h61l67á29v63e24k 3921704807444

Mně spíš přišlo, že chtěl někam nastoupit. Asi MHD. ;-D

+1/−3
6.7.2015 21:17

L43a97d42i91s23l94a73v 87H98o84r51č57i70č70k52a 7894209310664

Kam se hrabe na Skýčka,když je to chytne :-DD

0/0
7.7.2015 5:43

M25a82r70i36a15n 94S31u94l68o 6905716774136

Sagan ani netušil, že bojuje o biely dres

"Ani som nevedel, že ešte bojujem o biely dres, myslel som, že už som starší," povedal v cieli pre web pluska.sk. "Pád v strede etapy som nevidel. Len nás zrazu organizátori zastavili a museli sme čakať. Nepovedal by som, že ma to nejako rozhodilo," podotkol slovenský cyklista na margo incidentu. "V závere to bolo kto z koho. Bol som s Albertom pre prípad, že by potreboval požičať bicykel. Potom som to skúsil, ale už som na to nemal nohy," zhodnotil pre pluska.sk finiš tretej etapy žilinský rodák.;-D

+4/0
6.7.2015 20:21

F14r12a74n69t38i56š83e10k 33Z94l74a65t13o20h20l19á58v91e70k 3121604587764

Je mladej a dobrej. Ale je tam ještě Quintana, 90. ročník. Takže spíš boj o zelené tričko.

+5/0
6.7.2015 20:32

J28a25n 71S64v18o10b51o91d40a 3926785798660

Píšu to jinde, Romana jsem viděl v opakovaném zpomaleném záběru, jak hodil elegantní salto:-)

Štěstí, že to dobře dopadlo. Romane, držím palce v dalších etapách[>-][>-][>-]R^R^R^

+8/0
6.7.2015 20:13

P66e50t25r 49H92e20l40l81e47r 5403396394284

Tak on viděl už dopředu, že nakonec spadne, takže byl vcelku připraven.

+2/0
6.7.2015 20:23

F84r58a80n23t84i42š11e50k 25Z92l20a41t22o45h24l94á32v72e71k 3261404387904

Valenta by mu mohl závidět :-) Měl kliku, žádný svah, kandelábr, ani příkop. Trefil se mezi stromy. Voeckler svého času zaparkoval komusi na terase, ten to udělal ještě lépe.

+6/0
6.7.2015 20:35

I35v29a86n 20H65a66n86c42k33o 2331786693339

Ak si dobre pamätám tak na tej terase vtedy skončilo viacej cyklistov, už aj kamera tam čakala že kto bude ďalší ;-D

+2/0
6.7.2015 20:59

T17r81i22s65t94a34n 64K98o10l55o82m78a28z45n32í44k 7160650555681

Myslim že až na terasu tam vjel jenom on, ikdyž v tý zatáčce jich mělo problémy víc :-)

+2/0
6.7.2015 21:12

F27r51a31n58t22i24š39e59k 36Z32l97a87t21o45h34l98á65v88e14k 3741434667694

Jo, bylo to přesně tak. Tedy alespoň podle záběrů televize.

+2/0
6.7.2015 21:16

L29u86k64á82š 87V68l96k 2111879714146

Nene minimálně 2 tam vjeli.

https://www.youtube.com/watch?v=D_JOwg8shJc

:-)

+3/0
6.7.2015 21:20

R76o48m64a69n 43T45y21č50k69a 3497298591797

https://youtu.be/g5gCRHnxSz0?t=472

+2/0
6.7.2015 23:07

M39i33c85h20a16l 98M66i64l52l18e63r 9876912379742

to parkovani na terase jsem videl a mohl jsem se urvat smichy;-D

+1/0
7.7.2015 4:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze