Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Northug: ten, co jako jediný zdolal Bauera. Teď ho čeká domácí vězení

Po vítězství ve sprintu se ho ptali: Takže král je zpět? „Ano, jsem zpátky,“ kývl rebel běžeckého lyžování Petter Northug a vyhlásil: „Ve Falunu budu nebezpečný!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C46a31r15m66e60n 80K69e95l94l10i76e 8641731381668

Ted 50 dni nikam nepojede a namisto medajli bude nosit elektronicky naramek.

Za vykony na sampionatu si PN zaslouzi obdiv.

Za vykony v soukromem zivote uz ne.

0/0
4.3.2015 4:21

J65a87n 23V84y94b13í54h77a61l 8666910789318

@Zuzana Vynikalová - co proti mě máš, prosím tě?

0/0
3.3.2015 13:29

M80i19c86h47a40l 25M11i89l14l94e29r 9106422369112

par faktu z konce teto diskuze, na tema zda Northug je zlocinec, jak velmi emocialne trva na svem Vohnout. (mozna ho lze pochopit ve smyslu, ze ho stve, ze Bauer byl porazen nekym, koho ted ceka domaci vezeni za autonehodu z lonskeho roku).

Ani utek od zraneneho a nahodne, nikoliv umyslne zavinene dopravni nehody pod vlivem alkoholu a nasledne lhani neni po strance pravni klasifikovano jako zlocin, ale patri v civilizovanych statech vcetne Ceska mezi prestupky proti dopravnimu radu.

O stupni  vaznosti rozhoduje soud podle dopravnich predpisu a povinnosti ridicu.

Northug byl policii obvinen z poruseni celkem asi 6 dopravnich predpisu a mel moznost se proti nim odvolavat a jit k soudu pozdeji, nebo prijmout obvineni jak byla vznesena a moznost jit pred soud co nejdrive. Zvolil to druhe, neodvolaval se a prijal, cim ho policie obvinila.

Policie vzala jeho opilost jako prijatelny duvod, ktery vedl k jeho uteku ze sceny. Poznamka: ve stresove situaci clovek - i opilec - reaguje klasickym dilema "fight or flight" "rvacka nebo utek"  a u Northuga to byl strach a panicky utek.

Soudem byl potrestan dost tezce (zvlast s prirovnanim k ceskym zakonum): dostal pokutu ekv. 23tisic Euro, 50 dni domaciho vezeni (s moznosti odkladu nastupu trestu) a tzv. dozivotni ztratu ridicske licence. V Norsku to znamena, ze bude bez ridicaku minimalne 5 let, nez muze zacit zadat o novy, ale neni nijak zarucene zda nebo kdy ho dostane.

Vedle toho ztratil sponzorstvi od Audi a dalsich sponzoru a jeho celosvetova reputace sla dolu kanalem.

+5/0
3.3.2015 3:50

M17i19c63h58a36l 47M21i39l20l64e13r 9716912539522

koho zajima jak k tomu doslo, ze Northug dostal domaci vezeni, nota bene s odkladem:

 Puvodne jsem si sam myslel, ze narizeni prislo odnekud "shora" a v ramci "statnich zajmu" mu byl povolen odklad trestu. Kdyz jsem ale vcera procital detaily obvineni vznesenych proti nemu policii a detaily trestu, zjistil jsem, ze v Norsku neni nijak nezvykle davat domaci vezeni jako trest za dopravni nehody. Norska vezeni jsou pry plna a mista v nich se rezervuji pro tezsi kriminalni pripady.

Navic domaci vezeni stoji stat podstatne mene, tudiz se tomu dava prednost v ramci kategorie lehcich trestu.

Dalsi zajimava poznamka se tykala odkladu trestu. Pokud totiz obzalovany se k prestupkum prizna, prijme obzalobu policie v plnem rozsahu a nemini se odvolavat, branit se, protahovat jednani a nakonec i cely soudni proces, - to vse samozrejme stoji stat zbytecne penize- dojde k nekomplikovanemu soudnimu rizeni v kratkem terminu. Obzalovanemu se jeho pristup k soudu prizna jako polehcovaci okolnost a v jejim ramci mu v ruznych pripadech odsouhlasi moznost odkladu trestu, samozrejme v rozumnem terminu. Neco jako snizeni trestu "za dobre chovani".

+2/0
3.3.2015 9:27

Z98d68e11n48ě24k 84K22u39č34k57a 9377768611910

Vite, kdyby ty lidi, co tahali tempo, byli schovani stejne vzadu jako PN, tak by to s nim projeli na plne care... Oni jsou zavodnici, kteri nemaj zrychleni ve finale, na druhou stranu maj famozni vlastnost udrzet tempo po cely zavod a tim odparat spoustu sprinteru... A kdo rika, ze PN neni dobry lyzar a jen nekoho vyuziva, se plete... PN musel tak jako tak to tempo tech lidi vepredu uviset a to taky neni lehke... Proc to treba nezvladl Martin Jaks, kdyz tu vsichni rikate, ze je to vlastne jednoduche? Behem zavodu vubec netahal a byl celou dobu schovan u PN... Proc nevyhral tedy on? Protoze pri vsi ucte na to ten den nemel (a to nemyslim jako, ze by byl spatny lyzar). PN je famozni taktik, ale take je to vysoce kvalitni lyzar. Musel udrzet vysoke tempo temparu a jeste zvladl predvedt bravurni finis. Vsechna cest jemu jako lyzari. A vsechna cest Lukasovi, ze to zvladl. Myslim, ze oba predvedli super vykon a nejen oni dva, ale vsichni, co to zvladli do cile :)

+4/0
3.3.2015 2:16

M93i84c61h75a52l 70M51i13l42l52e82r 9686782769812

PN mi pripomina cim se proslavili Kenane v atletice- "Kenyan kick" - jejich "kopnuti" - zrychlit ke konci a malokdo to ustoji.

0/0
3.3.2015 2:22

J37a52n 18V46y60b95í59h98a93l 8216250939798

Cologna, nebo Vyleg to zrychlení mají.

0/0
3.3.2015 13:24

Z38d11e98n70ě59k 47K25u79č51k94a 9487818111940

Vyleg tahal a nezvladl to... A cologna na spici nebyl do poslednich trech km... A jak dopadl? V poli porazenych a podle logiky vsech tady mel preci vyhrat, kdyz se celou dobu za nekym vezl...

+1/0
3.3.2015 13:38

J36a57n 65V54y16b45í56h96a14l 8286400109958

Ne, klamě tě paměť. Cologna sice tahal málo, ale neustále jel na špici. Jistě taky uznáš, že 6. místo s minimální ztrátou +9.5 vteřiny není pole poražených. Chápu, že ti to uteklo, to se stane.

Ano, Vyleg tahal a chyběly mu síly, to podle logiky sedí, ne. Kdyby netahal, mohl to zvládnout.

0/0
3.3.2015 14:31

Z43d85e67n64ě37k 75K71u73č40k53a 9217198411610

To mi neutekli, nebojte... To, ze behem jezdil kolem desateho mista ale podle mne neznamena, ze by jel na spici... Tempo ani jednou neudaval a to je presne to same, co tu vsichni vycitaji northugovi...

0/0
3.3.2015 14:54

J12a85n 57V69y63b59í10h33a51l 8386660189588

Zdeňku,  Dario se v první lajně octnul taky. Ne na dlouho, to je pravda, ale na rozdíl od Northuga ano. Tím "jel na špici" jsem myslel, že se pořád držel s nejlepšími vepředu, na rozdíl od Northuga. Nechytal v kopcio ztráty, vždy za někým sjížděl nástupy a nečekal, až se to sjede z kopce - na rozdíl od Northuga. Prostě to určitě stejně, jako Northug. Tím vším ztratil víc sil. Northug to dělal chytřeji. Jinak já jsem to Petterovi nikdy nevyčítal, to si doufám uvědomuješ.

Klidně utéct mohlo, když píšeš, že Dario skončil v poražených - nespletl sis ho třeba s nějakým jiným Švýcarem? Mají stejné dresy.

0/0
3.3.2015 15:02

J32a41n 95V79y40b58í50h80a93l 8826400209168

Taky připomínám, že Dario neměl letos zrovna ideální formu, což jistě může hrát roli. Na 15 km byl až 18.

0/0
3.3.2015 14:35

J38a30n 94V13y53b44í74h83a53l 8216560579758

Jestli jsi v té době už klasiku sledoval, připomeň si, jak Vyleg Pettera porazil na 30 km ve finiši. Tehdy to s ním neprojel na plné čáře.

Jak říká Lukáš - Northug se dá porazit.

0/0
3.3.2015 15:12

E50v94a 19B43r38y97c28h26o48v42á 8445720804

Trochu nechápu ty komentáře typu: na míru ušitý Norům, vyhovuje Norům... Oni jsou jako Norové nějak jinak geneticky disponováni, než zbytek Skandinávie, Evropy či světa?

+1/0
2.3.2015 21:30

M60i89c79h18a12l 26M58i56l30l78e38r 9476842319432

ale to vis, ze ne. Kazdy mame nejaky narod v nelasce a u Vybihala to jsou Norove.

Svymi tvrzenimi vyuziva prilezitosti aby uplatnil svoji nelasku. Cemu muze, tomu dava negativni podtext od  "maji spoustu penez na sport protoze maji ropu"....po celkem trucovite prohlaseni "v Norsku je jenom ropa a nic jineho". Nejradsi by na ne nasadil psi hlavu kde jen trochu mozno, v nekterych pripadech ad-absurdum. Pokud zrovna ve sportu panuje "norska era", je to pro nej zvlast neprijemna pilulka na spolknuti.

V ramci toho treba obvinuje FIS, ze jde Norum na ruku a dela organizaci zavodu i volbu trati tak "aby vyhovovala Norum". Kdyz se ho dole nekdo zeptal, zda to znamena, ze Svedove celi zhavi pripravili trate pro sve nejvetsi soupere Nory, poznamenal, ze to byla FIS, ne Svedove. Neni tak docela pravda.

Pripravu kazdeho typu sampionatu pod FIS vede a o organizaci rozhoduje mistni organizacni vybor. K tomu plne vyuziva mistnich podminek - existujiciho i nove staveneho zarizeni, klima, ocekavaneho pocasi v dobe sampionatu, priprave emergencnich planu v pripade nedostatku snehu a vyuziti mistniho terenu do takove miry, aby ho museli upravovat co nejmene.

FIS prostrednictvim rady svych MEZINARODNICH delegatu kontroluje, schvaluje a dava pripominky.

Je tezko myslitelne, ze delegati FIS z ruznych statu by schvalne vybirali to, co se hodi prave Norum;-D

+3/0
3.3.2015 2:54

J74a77n 30V48y32b63í17h54a71l 8596540429908

? Nejde přece o genetické dispozice, nebo jen zčásti.

0/0
3.3.2015 13:30

T89o88m87á59š 39B71l83á83h13a 9441182391971

Kdyby autor pouzival uvozovky tam, kde maji byt, byl by psany text srozumitelnejsi. Takhle jsem akorat zmaten z odstavce:

Northug se pak na tiskovce houpal na židli a reportérka se ptala: Komu to gesto patřilo? Tobě! Mně? Tak díky. Vyjadřoval jsem ti tím čest. Proč? Já bych ti to vysvětlil, ale bylo by to na dlouho a nudné.

+3/0
2.3.2015 15:35

J30a26n 80V95y53b75í84h50a70l 8216940509278

Podle mě Northugovi rozhodně vyhovuje, že jezdí 50km s hromadným startem, intervalové starty mu vyhovují méně. K té historii padesátky - na MS se do roku 2003 včetně běhala intervalově, tak nevím, jestli se dá hromadný start označit za úplnou klasiku. Dále si myslím, že Northugovi vyhovují lehčí profily, než dříve bývaly. Dále prodloužení délky sprintů.

P.S. To je zákulisní informace, ale Norové bojují za to, aby tratě vyhovovaly jejich borcům.

+1/−2
2.3.2015 13:08

J53a44n 17Š58p56a83t66n66ý 2403892776185

mate pravdu .... predpokladam, ze sved se mohl pretrhnout, aby postavil trate, které norum budou sedet :)

také si dovolim PS: videl jste závod dvojic? ten totiž do vasi teorie moc nezapada - byt northug vozic, jak se tady nekteri snazi prosadit, tak tenhle závod by se mel k zaveru vyvezt tuplem - aby posetril na další zavody - z nejakeho "záhadného" duvodu to ale neudelal ......

+4/0
2.3.2015 13:19

J22a47n 58V70y43b21í19h33a44l 8866380899628

FIS není Švéd. MS pořádá FIS. Kdyby Švédi chtěli, aby to norové třeba ve štafetě měli těžší, tak by se bruslařská část jela taky na tom těžším okruhu s pořádným kopcem a ne na tom lehkém.

Viděl jsem sprint dvojic. Sprint dvojic a 50 km jsou úplně jiné závody s úplně jinými nároky a nedá se to srovnávat. Srovnatelnější je skiatlon, který má 30 km a který do mé teorie naopak krásně zapadá. Jakou moji teorii máš vlastně na mysli mimochodem? :-)

0/−2
2.3.2015 13:25

J10a65n 16V48y28b76í63h87a54l 8396490959858

Zkopíruju sem, co jsem psal včera pod článkem, sorry, že to bude dvakrát, ale tak do internetu se vleze všechno :-)

Lyžování není sice cyklistika a aerodynamika v něm hraje menší roli, přesto v něm roli hraje a není to role zanedbatelná. Dále (jak už zde bylo mnohokrát napsáno a tak se omlouvám, že tento omletý fakt zopakuji) hraje velkou roli sněžení, resp. projíždění stopy. (To zas nezná cyklistika). Obo činí udávání tempa pro závodníky dost nepopulární a není se co divit, nikdo se nechce vepředu vysilovat. Jaký má sněžení vliv, bylo dnes krásně zrovna v tomto závodě vidět. Dokud moc nesněžilo a moc sněhu nebylo, Olsson a někteří další za to vepředu brali, skupina se hodně natahovala. Slabší, jako Richardsson, Halfvarsson, Martin Jakš odpadali, i Northug chytal na kopci povážlivou díru a neměl to vůbec pod kontrolou, s velkou ztrátou na čelo. Ovšem sněžení houstlo, sněhu přibývalo a ten, kdo udával tempo, plýtval síly mnohem víc než ostatní, takže ani třeba takový Olsson ve skvělé formě nechtěl nechat medaili proklouznout mezi prsty. Prostě to není tak, že by mohli ti nejsilnější jet, nefunguje to stylem "prostě měli jet vyšší tempo". V takových podmínkách ten vepředu jede na naplno a někde vzadu se někdo vyváží úplně stejnou rychlostí jen na část svého výkonu a šetří síly. Ten vepředu mu nemůže prostě ujet! Další faktor: i když do kopce někdo (i přes popsané nepříznivé podmínky) náskok udělá, z kopce ho zezadu bez problémů sjedou, jednak díky aerodynamice, která už v těchto rychlostech jednoznačně roli hraje, druhak kvůli tomu, že mají ujetý sníh od těch před nimi a jede jim to rychleji. V podstatě můžou ti vzadu klidně schválně chytnout v kopci ztrátu a šetřit tak energii, protože ví, že toho prvního (ty první) co ujíždí stopu, bez problémů z kopce zase dojedou. Prostě spousta faktorů, které za těchto podmínek udávání tempa nenahrávají.

+1/−1
2.3.2015 12:22

J60a55n 40V61y88b35í12h86a41l 8386350789378

Padlo tady, že Northug byl na MS úplně jinde, než ostatní. Nevím, jestli lidi mají tak krátkou paměť, nebo jestli neviděli Northuga ve skiatlonu i na 15 km volně (tam to pravda zničilo Norům mazání, i tak ale nebyl zrovna skvělý)

a tam fakt úplně jinde nebyl.Tyto závody, nebo třeba loňská 50 km  Soči, jsou zprávou o schopnostech Northuga. Když je těžká trať a určité podmínky, nepatří na delších tratích mezi nejlepší. Jindy mu podmínky maximálně přejí, jako dnes a dokáže toho plně využít, protože jede velice chytře. Možná kdyby tak chytře nejel, neměl by takový závěr, protože by nepošetřil tolik sil. Taky to s sebou nese riziko, protože sází na jednu kartu (což se dá ilustrovat na úniku Soedergrena - podle mě kdyby ho nestáhli ostatní, Petter sám už by jej nikdy nedojel). Je to pan lyžař, ale taky je to ksindl. Jak už tu padlo - prodává klasické lyžování. To je pravda. Prodává ho myslím si hlavně v Norsku, což je ostatně největší trh pro klasické lyžování. Norové mají na svůj koníček spoustu peněz. Pochybuji, že jej prodává i jinde, stačí se podívat, kam klasické lyžování v některých státech v jeho éře spěje. FIS staví závody tak, aby je vyhrával. Vytýkat se jim to nedá, protože ty peníze z toho prostě mají.

0/−1
2.3.2015 12:23

M85i26c82h66a16l 27M94i56l27l60e27r 9216232239292

"FIS staví závody tak, aby je vyhrával."8-o8-o8-o8-o Vazne?

50km klasika, hromadny start, je opravdova klasika, ekvivalent slavneho maratonu v atletice. Nic jineho nez hromadny start by marathon uplne znicil.

0/−1
2.3.2015 12:27

J66a17n 19Š74p57a59t63n91ý 2813962136875

Souhlas - podle me, je to nad vámi jen masa zbytečných slov. To, co predvedl v zaveru po 50km bylo famozni. Reci o nejakem vozeni po cely zavod jsou taky dost mimo, protože to dela většina - ale nikdo pak uz nemá silu predvest něco podobného .... a jestli se nepletu, tak vyhru v dlouhem intervalovem uz ma také.

+4/−1
2.3.2015 12:36

J75a67n 37V79y69b90í76h77a71l 8716720439778

To není masa zbytečných slov. To je popis toho závodu a schopností Northuga, jak to vidím já. Proč by byly řeči o vození se po celý závod mimo? Nesouhlasíš s tím snad? Dělá to možná většina (mimochodem je ale potřeba rozlišovat, jestli ti lidi vůbec nemají výkonnost tahat, nebo jestli nechtějí), ale včera se našlo spousta lidí, kteří potáhli - Olsson, Dyrhaug, Toenseth, Babikov, Harvey, Vylegžanin, Bauer...a to je už docela hodně jmen, dá se říct, že z favoritů se do toho pustila většina. A to je ten problém. Oni už pak nemají sílu předvést to, co Northug, protože ty síly, které vydali na tahání, nebo i na udržení se vepředu, jim pak prostě chybí. Jinak by to třeba taky někteří dokázali.

0/−1
2.3.2015 13:21

V89l14a37d79i44s76l21a87v 67A73d30a26m13e79c 2485328341108

To je prostě fyzická dispozice, že když někdo dojede na dohled cíle tak, mu to naskočí a jede. A někdo jiný to neudělá ani kdyby trénoval sebevíc. Ten někdo jiný má jedinou šanci ho urvat cestou před tím cílem. A ten kdo má tu dispozici, by byl opravdu hloupej, kdyby se snažil tahat za tempo.

0/0
6.3.2015 22:59

K68a12r38e29l 87K89o79n57e30č46n45ý 9577943444756

Opravdová klasika, stará 10 let! Kolik Vám je, 15?

0/−1
2.3.2015 22:01

M95i66c55h36a22l 47M29i90l98l18e93r 9166632659212

urcite vic nez tobe a behem tech let jsem si na rozdil od tebe zrejme vypestoval bohatou slovni zasobu cestiny.;-)

Zrejme je nutne ti vysvetlit po lopate, ze v cestine se slovo "klasika" pouziva v MNOHA vyznamech a ne vzdy jen v tom nejuzsim smyslu "beh na lyzich klasickym stylem".

Tebe a Vybihala to mohlo trknout, pokud byste byli dostatecne mysleli, kdyz jsem prirovnaval status 50km behu na lyzich ke statutu marathonu v atletice.

Kdyz se rekne, ze marathon je v atletice klasika, znamena to klasicka atleticka vytrvalecka disciplina, nikoliv ze by se bezela nejakym "klasickym stylem". V behu na lyzich to plati obdobne. Nejdelsi trat je ekvivalentem marathonu v atletice a povazuje se za klasiku uz jen svym STATUTEM, bez ohledu na bezecky styl.

Proto take discipline tak vysoce respektovane nejlepe vyhovuje hromadny start, ne individualni a to bez rozdilu, jestli se to beha 10 let nebo treba 100let.

Nekdo si snad umi predstavit klasicky vytrvalecky zavod jako marathon s individualnim startem?;-)

+1/0
3.3.2015 3:15

P37e54t47r 71K13o40v48á69ř 2259466109854

jenze 50 km se na lyzich ODJAKZIVA (desitky let) jezdilo intervalove. Nazvat zavod na bezkach s hromadnym startem "klasikou" je uplne mimo. Takze stejne jako je absurdni predstava bezeckeho maratonu intervalove, je stejne absurdni tvrdit, ze hromadny start ("masak") na bezkach (jakakoli distance) je klasika.

+1/0
3.3.2015 12:42

M56i74c51h19a78l 85M50i16l22l92e95r 9216612499212

promin, ale nedoslo ti. Asi take chapes, co vsechno je v cestine mineno pojmem klasika. Omezena znalost jazyka;-)

"Vytrvalecka klasika" je nejdelsi zavod, ktery ma v soutezich svuj specialni status, at je to marathon pro atlety, nebo ta 50tka pro lyzare. Kdyz na to prijde, muze se pridat i 50tka pro chodce.

Jako takove, vsechny vypadaji podstatne lepe s hromadnym startem nez intervalovym.

Pri tom nehraje vubec zadnou roli,  jestli marathom startuje hromadne od 1896 a ta 50tka na lyzich jen deset let nebo treba sto. Hlavne kdyz se uz startuje hromadne.

tecka.

0/0
3.3.2015 13:36

M39i21c93h83a26l 90M18i18l90l20e33r 9406442569962

oprava: asi take NECHAPES

0/0
3.3.2015 13:39

J39a88n 21V60y72b26í56h97a24l 8296220589988

Michale, ty jsi fakt blb ;-D

0/0
3.3.2015 14:33

M44i57c35h19a62l 28M19i58l31l61e83r 9946472669602

nemel by ses divat do zrcadla, kdyz pises do diskuze;-D

0/0
4.3.2015 2:41

J97a55n 54P15a58z25d62e16r10a 7117764949811

on jako jediny odjel všechny mužské závody, tak asi tak.... nelze čekat formu ve všech...;-D;-D

+1/0
3.3.2015 9:18

J22a79n 63V13y41b19í73h42a84l 8236760259478

Všimni si toho, že měl skvěluo sprinterskou formu, na distancích zaoastával. Už se ti rozsvítilo? ;-D

0/−1
3.3.2015 15:15

J47a18n 36M37a64j34z58n95e98r 1676747166102

taky si mohl tu hroznou sezonu vybrat letos :)

0/0
2.3.2015 12:14

R83o80m50a35n 17K85e33n37i46s 1514978794636

kajícně tvrdil: „Budu se stydět po celý zbytek života.“

Alkohol za volantem bych mu i odpustil, pokud nikomu neublížil. Ale mohl. Jen to opuštění spolujezdce po havárii se nedá okecat. Po zbytek života nebude pro mě králem běžecké stopy, ale tím, který v nouzi jinému neposkytl pomoc. A muže těch zlatých nasbírat jednou tolik. Pravý charakter se neukazuje v běžecké stopě, ale v krizové životní situaci.

+7/0
2.3.2015 11:34

H37a91n27a 23U41l76r89y21c76h54o79v71á 9450513458848

Tak nevím, jestli to rozdejchá. :-) Ale v podstatě máte pravdu.

0/0
2.3.2015 12:00

J22a21n 87M95a41j35z92n91e59r 1166907916202

tak on i na lyžích prokazuje křivej charakter...

+1/0
2.3.2015 12:14

P11e65t38r 56J11i95r65á78s85e36k 3961267872165

Od te doby co se běhá hromadný start ta závody nesleduji je to o ničem 49 km Northug zuby nechty visí za ostatními a pak je předběhne ostatně kyby se ten závod běžel na dva km výjde to skoro na stejno...

+5/0
2.3.2015 11:01
Foto

V35í70t 62V71a44l87i51n33a 5407199830

Je to fakt pacient, ale ten finish... Impozantní, nadlidský, byla by škoda aby seděl někde v base když může lidem předvést tohle :)

0/−2
2.3.2015 10:18

J31a12n 98V35a63r35g85u97l11i75č 7871513247433

Co tak finišovat v base u výdejního okýnka..Trošku pohled na něj ovlivněn tím, že nám porazil Lukáše v jeho asi posledním velkém závodě..Odpusťme mu to..

0/0
2.3.2015 10:26

R54o78m16a36n 84K90e78n52i29s 1664308954446

Nehoda nemusela skončit tak dobře a ten váš "impozantní a nadlidský" mohl zabít někoho stejně jako ten trouba v Praze. Mohl zabít "impozantně a nadlidsky"!!!Rv

0/0
2.3.2015 11:36

M55i13c67h76a35l 28M72i79l93l66e53r 9316102219282

lide si neuvedomuji, ze v Norsku se za nehody pod vlivem alkoholu- pokud maji vazne nasledky- tresta podstatne vic a rychleji, nez v Cesku.

S takovym Janouskem by se tam ani zpoloviny nemazali, jako se s nim mazala ceska justice. A netrpeli by mu, aby se do nekonecna odvolaval na "spatne zdravi" nebo kdeco a snazil se dostat z kriminalu ven.

Tudiz, pokud by vysledek Northugovy nehody bylo tezke zraneni, domaci vezeni by nedostal, ale rovnou basu a zadny jeji odklad take ne.

+3/0
2.3.2015 12:19

R86e39n46e 29Č47e37r88m18á45k 1967548284157

Pro jeho nadutou povahu a chování ho nemám v oblibě. Musím ale uznat, že je mistr ve svém oboru a když má formu je neporazitelný.

+4/0
2.3.2015 10:02

M77a81r41t14i66n 89V39a93l42o97s61e32k 7513634607222

Jsem na tom podobně, ale je to pan závodník a člověk, který by mohl vyučovat taktiku. Když vezmu ten včerejší závod, tak se držel celou dobu na chvostu a jakmile se skupina začala trhat, tak on sice pořád na konci, ale vždy v té vedoucí skupině. 5km před cílem se posune na 10. místo a pak si to v klidu hlídá a 1km před cílem přepne na turbo a do cílové rovinky už jde první.

Všichni ví, že tam mají Nortuga, všichni se ho snaží odtrhnout, ale stejně se drží jako klíště a nakonec vyhraje.

+3/−1
2.3.2015 10:23

V61í14t 83K78u59č65e88r30a 6114579169662

Úplně bych nesouhlasil s posledním odstavcem. Fakt je ten, že pokud je Nortug poblíž špice byť poslední v balíku, tak každý zkusí jen jeden "výpad" a když vidí, že ho ostatní (s Norugem, samozřejmě) dojedou tak to vypustí. Kdyby mezi chlapy byla Juhaugová, které odskočila a pokračoval stále stejným tempem (nevypustila) - tak by Nortug nestačil. Jenže v okamžiku, kdy si docvakne přední skupinu - tak ta místo aby přidala znova mu cukla - svěsí ocas a řekne Norug je tady nemá to cenu. On svým způsobem ten závod znehodnocuje, protože když je v masáku na startu on, tak se vlastně nezávodí. Všichni mají jednu jednu starost - nepřijet na stadion první na zádech s Nortugen a nebýt pak v cíli za osla...

Ale pokud ti stačí druhé místo jako Lukášovi - je to jediný - způsob jet na plno.

+1/0
2.3.2015 11:45

J94a32n 79V79y10b67í11h21a34l 8486640209808

To je nesmysl.

0/−1
2.3.2015 12:25

M34a53r40t83i95n 95V73a38l95o82s91e70k 7483544227922

Ale pokud by byly podmínky jako včera, tak ani TJ nic nezkusila - on věděl, že v takovém sněžení projíždět stopu a dělat ostatním stěnu je velmi náročné, vyčerpávající a netaktické, takže moc dobře věděl, že to nikdo nezkusí dřív než 7,5km před cílem. Jel v pohodě a vyšlo mu to.

Navíc bych nesrovnával muže s ženami, kde ten rozdíl ve výkonosti je takový, že Norky deklasují všechny, jen Justina s Charlote jsou na podobné úrovni a ostatní o divizi níž.

0/−1
2.3.2015 14:04

J21a13n 18V83y72b98í20h28a81l 8326830619488

Na MS měl formu a byl poražen. Tak nevím.

0/0
2.3.2015 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze