Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozhodla hlava? To si nemyslím, prohlásil Berdych po porážce

Šestnáct setů zvládl tenista Tomáš Berdych na Australian Open brilantně. V tom sedmnáctém ovšem propadl, v semifinále s Britem Murraym ho ztratil 0:6. A do předchozí pohody už se nevrátil. „Klíčové bylo držet základní lajnu a diktovat tempo. To se líp povedlo jemu,“ řekl Berdych po vypadnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o94s78e30f 13P62o18n56č70a 1121683923954

Kvitová i Berdych mají něco společného mrtvý spodek podle jiných pohyblivých tenistů. A když nestačím nohama tak pak to vleze do hlavy a je konec.

0/0
30.1.2015 14:48
Foto

J47i12r54k80a 44M38i39k11š49í27k 4921568122

Tento člověk si neumí přiznat ten fakt, že je někdo lepší než on a říct to naplno! Pořád ta jeho Valašská "Zemákovica"!  Je takové rčení: " Osmdesát procent mozku, tvoří kapalina u někoho bohužel brzdová"!;-(

0/−1
30.1.2015 12:44

V86l36a90d35i86m70í13r 80V36á12c66h57a 9432903419139

Za prvé.Ten jeho známý úšklebek při podání ruky je strašný.Nehledal bych v tom zápase žádnou vědu.Berdych má skvělý servis - Murray mu ho bez problému returnoval.Když začal dělat chyby v úderech od základní čáry,nebylo co řešit,neměl co dál nabídnout.Murray má daleko pestřejší hru.Je s podivem,že v 29 letech stále dokázal svou hru změnit jen na síti,jinak nic a to prostě na špičku nestačí.Nevím,jestli jste si všimli,když se nedařilo,vrátil se tam,kde byl před Valverdem,úšklebky,kroutění hlavou a td.Jaký rozdíl proti utkání s Nadalem.

0/0
30.1.2015 10:37

J11i62r73k79a 25T89r91á37v59n61i83č79e35k 6544776859

No já si naopak myslím, že to bylo o hlavě a taky si myslím, že není ostuda si to přiznat. Myslím sii, že rozdíl v hlavě je to co rozlišuje np. Novaka od Tomáše. Viděl jsem ten zápas celý a nechci hodnotit jeho techniku úderů to nechám na odborníky. Tomáš do něho vstoupil jak terminátor a tuším 9 gamů soupeře celkem drtil, no řekl bych, že byl tím lepším na kurtu . Když jsem viděl ten Tomášův sebevědomý "hladový pohled" tak jsem si říkal je to dobré. Možná to bude úsměvné, ale vzpomněl jsem si na Rocky 3 a ono pověstné oko tygra, :-)..... to jsem si říkal ten jeho nový trenér udělal dobrou práci. Zlom nastal v momentě kdy Tomáš "brejknul" soupeře, mám pocit, že v dalším gemu trochu polevil v koncentraci a MUrray se do něho zakousnul jak pitbul a vzal si podání zpět. Murray následně hru vyrovnal a Tomáš trochu se štěstím ale přece ten set vyhrál. Za výkon v celém setu si to zasloužil...Pak přišel druhý set a Tomáš ztratil ten "hladový pohled" a v jeho očích už byla vidět jen nejistota a soupeř začal dominovat. Tomáš sice podal dobrý výkon, ale pokud hraje někým jako je Murray, musí, jestli ho chce porazit, podat vynikající výkon. Nejsem nějaký tenisový odborník, ale myslím si, že u Tomáše je vidět pokrok, věřím že bude pokračovat. Přejimu aby mu jeho nový trenér úplně napravil hlavu, tak aby mu to nasazení vydrželo celý zápas. Tomášovi držím palce ať se mu to povede třeba va Wimbledonu.

+1/0
30.1.2015 10:15

T73o11m75á80š 65M44o24t96l 4883248209987

Je nutné si uvědomit, že vyhraný set Berdycha byl jen jeden ze tří potřebných k vítězství. Tedy je to jen 1/3 potřebná k vítězství... Ale lidi u TV to namlsá. Do konce zápasu zbývá ještě mnoho času a hraje-li se dokonce pět setů je to jen 1/5 ze všech odehraných setů!!! Tolik věcí se může ještě během toho zápasu změnit, přestane se dařit, soupeř se může rozehrát, rozběhat, překonat krize, změnit taktiku a strategii, začít hrát odvážněji a trochu jinak, atd... Začne se projevovat psychická únava, s tou téměř vždy přijde i fyzická únava a odchází koordinace = odchází tím i servis, hráč začne kazit i zdánlivě lehké údery, které třeba i v prvním setu nekazil. Servismani proto většinou nedokážou udržet po celý předlouhý zápas to své dělové podání a postupně jim většinou s délkou zápasu odchází... Kondice hraje s délkou zápasu čím dál větší a důležitější roli. To samé ta mentální síla hráče na Big points.

Spousta tenistů výkonnostní úrovně bude znát z těch dvorců osobně obdobné mentálně silné šampióny těch svých malých klubů. Jak může být Tonda (Pepa, Jirka,...) tak dobrý? Vždyt´ nehraje nic extra výjimečného? Jak to že mě Tonda vždycky udolá a můj tenis je v zápase s ním vždy horší a hrozný. Navíc je o 15 let starší! hrůza! Proč mu to furt nahrávám, jsem snad slepej - vím že mě to bude zabíjet?! Jsem zralej na ručník, už mě to nebaví, jdu domů! Hlavně nedej debla, hlavně nedej debla! Já se na to...! Panebože, za co? ...Proč se mi s Karlem hraje vždycky dobře? Nechápu to, co dělám blbě...Asi potřebuju psychologa...:-) 

Tenis není fotbal, kde poločasové vedení 3:0 znamená často jen dohrání zápasu...

Bohužel;-D

0/0
30.1.2015 2:23

V86l33a10d46i96m96í48r 63V28á76c85h96a 9432623749349

Problém je,že Murray není od 15 let jeho strašákem,má s ním jeko málo s kým ze špičky kladnou bilanci.

0/0
30.1.2015 10:39

V85í33t 54O81d34l79o82ž41i25l60í47k 8666473757907

Já si přece jen myslím, že hlava z dosti podstatné části rozhodla. Už na konci prvního setu, když Tomáš poprvé ztratil svůj servis, najednou ubral na agresivitě a přistoupil na dlouhé výměny, ve kterých proti Andymu prostě moc šancí nemá. Do konce zápasu už se na tom moc neměnilo a bylo celkem jasné, že to takto dopadne, pokud se Tomáš nevrátí k agresivní hře ze začátku zápasu, která na Andyho platila.

+1/0
29.1.2015 23:15

A10l78e92š 49L36e60w47i81c38k16i 5235679961248

Rozhodla hlava v kombinaci se špatným pohybem a slabším servisem, viděl jsem to až od setu č.3,Andymu to prostě lépe běhá a zdaleka nemá svou hru postavenou jen na podání jako Tomáš, ten jak mu odejde, tak nemá adekvátní možnost, jak dokončit vítězně zápas...

+2/0
30.1.2015 8:32

K77a46r13e68l 88O20n64d68r38a 4738176498688

rozhovor jak s terminátorem8-o

0/0
29.1.2015 23:02

K31a46r59e81l 25O51n84d84r27a 4508236478738

;-D

0/0
29.1.2015 23:06

A48l51e26š 74K21o22m85á27r46e23k 5432969578657

Kvitka a Berďa mají cosi společného, kondice už asi vypilovat o moc líp nepůjde, ale ta hlava u obou prostě není jaksi vítězná...samozřejmě ano Kvitka vyhrála 2 Wimblasy, ale nedokáže na to kdekoliv jinde navázat, pro Berďu je skoro všude maximum semifinále a dál to nejde (bavím se teď o grandslamech)....ale třeba to přijdeR^[>-]V

+1/0
29.1.2015 22:31

K35a41r50e28l 42O86n91d25r45a 4788346968258

hovno,kvalita

0/0
29.1.2015 23:02

K21a38r60e94l 89O31n25d71r23a 4528626628948

ne hlava rozhodla

+1/0
29.1.2015 23:03

P62a50v83e32l 25V84a67n85ě59č53e76k 4320802605

mate pravdu, maji cosi spolecneho. Jsou jedni z nejlepsich na svete. Verim,ze Tomas tuhle sezonu grandslam vyhraje. Na AO hral vybornej tenis, tesim se co predvede dal.

0/0
29.1.2015 23:55

P80e32t15r 46N50i23v96n74i87c85k27ý 3532744415927

Který GS letos vyhraje?

0/0
30.1.2015 9:45

V21l87a86d64i47m33í50r 41V22á63c49h39a 9382603839829

Je toprostě česká povaha.

0/0
30.1.2015 10:40

J72i19r70k44a 48S17t15r21e49b96e87l 8629973152

Přišlo mi, že do toho devátýho gamu první sady to byl ten novej Berdych, kterej celej turnaj skvěle servíroval, eliminoval zbytečný nevynucený chyby, výborně trefoval míče a hrál přesně a agresivně, diktoval výměny, na servisu neskutečná dominance. Po tom brejku jsem si už říkal, že to má v kapse, ale ouha, tiebreak ještě dotáhl, ale už bylo vidět, že jeho hra jde kvalitativně dolů, zatímco Murray byl jak politej živou vodou, začal si víc věřit a pak už to bylo jenom o jeho skvělý defenzivě, škoda, že Tom neudržel ten standard ze začátku mače aspoň dva sety.

+3/0
29.1.2015 21:27

M19a35r91t47i65n 89H66á43j36o39v90s92k82ý 8116822672231

no právě, murray se prostě rozehrál...na začátku mu to moc nešlo a proto berdych vyčníval a vypadal, že je to ten "novej" tomáš :)

0/0
29.1.2015 23:00

V13í12t 54O44d14l96o54ž14i82l74í25k 8496443877427

Rozehrál se, protože mu to Tomáš dovolil...

0/0
29.1.2015 23:19

J16a92r40o14s45l23a28v 92K15o74u43ř15i56l 9234324201658

Přijde mi že rozhodující zlom přišel při rebejku Murrayho v prvním setu. Berdych na mne po tomto rebrejku působil zakriknute, jako by přepnul sebevědomí o level niz a u Murraye jsem měl pocit opacny, jako by po tomto rebrejku přepnul o level vys. Nicméně myslím, že je SF super.

0/0
29.1.2015 21:23

J39o74s58e95f 60H35á14j37e47k 4439828247501

Výsledek utkání pouze a jen odpovídá Berdychovu tenisovému umění, ať se to komu líbí nebo ne...

+1/0
29.1.2015 21:14

J92i90ř50í 58F85r89o70l78e31c 7985834182487

To neni tak spatne:-)

+2/0
29.1.2015 21:21

M68i70c90h96a89l 59L64u59d20v69i38g 8461557667359

na french open zkus celenku a 20 potitek

0/−1
29.1.2015 20:57

P75a97v78e45l 78B64r81o52ž 6631970369418

Berdychovi chybí hlava,druhý set je toho důkazem,stát a mydlit míče od čáry,špatně,špatně

+2/−2
29.1.2015 20:40

M48i86r17o74s74l87a21v 65J42e45ž49e53k 8321596902828

Je pravda, že skóre typu 7:6 0:6 vídáme častěji při zápasech žen. S druhou částí Vašeho příspěvku už tak nesouhlasím. Podle statistiky byl Berdych u sítě 39x (úspěšnost 85%), Murray 17x (94%).

+1/0
29.1.2015 21:34

J31a22n 21K40r32a44u12s 4334307486

Dlouhá léta tvrdím, že Berdych grandslam nikdy nevyhraje a je to hlavou. Udělal sice obrovský pokrok, takže si možná ještě v kariéře zahraje pár semifinále, jednou nebo dvakrát možná i finále, ale nevyhraje. Psychicky na to nemá a dnešní zápas to opět ukázal bez ohledu na to, že prohlašuje opak (logicky - přece nebude veřejně vykládat, že na to psychicky nemá).

+1/−2
29.1.2015 20:39

J39a83n 86K28r37a97u62s 4284257726

Za pravdu se člověk nejvíc zlobí, že jo, Milane Zbranku? ;-)

0/0
29.1.2015 20:44

J12i93ř63í 58F43r11o92l40e57c 7355234282727

Ale on na to treba psychicky ma, rozhoduje vsak urcite vic faktoru. Je to uz trochu klise, furt to svadet na jeho hlavu...

+1/−1
29.1.2015 21:24

J97a30n 50K85r95a19u14s 4834837546

Samozřejmě. Je taky horší hráč než ti, co ty grandslamy vyhrát dokážou.

+1/0
29.1.2015 22:21

J36i57ř37í 78F24r18o51l90e14c 7445284792377

No vidite.

0/0
30.1.2015 4:57

M58i62r95o31s51l71a74v 93J34e20ž20e88k 8961856212658

Bohužel to tak čím dál víc vypadá, že bude rád, když vyhraje alespoň nějaký turnaj Masters 1000, i na to dlouho čeká.

0/0
29.1.2015 21:45

H19a21n87a 28U48l37r10y16c32h77o31v16á 9430193838548

Já se divím, že redakce posílá do Austrálie zvláštního zpravodaje. Kdyby se optali, místo Berdycha, některých zdejších diskutujících, tak budou vědět všechno  naprosto přesně a lépe. Co nějaký Berdych oproti nim ví, když ten zápas jenom hraje.

0/0
29.1.2015 20:34

M27i92l91o32š 10M86o61r22a19v59e11c 7476264880273

No a tak, abychom to nějak zde "uzavřeli", tak zde je odkaz na vyjádření bývalého trenéra T. Krupy...tam je snad jasné, že hlavou to skutečně je ;)

http://www.sport.cz/ostatni/tenis/clanek/641479-euforii-vyvolala-media-od-semifinale-k-titulu-je-ale-porad-hodne-daleko-rika-berdychuv-byvaly-kouc-krupa.html#hp-sez

+1/0
29.1.2015 19:05

K31a39r34e94l 33P40e61t87e30r62k88a 8980729491679

Přeci se nemůže změnit za 2-3 měsíce. Náznak tam byl, ale stačí se jednou dostat do krize a už se z ní během zápasu nevyhrabe, A opět je z něho ten sice talentovaný, ale talent nikdy neuplatnivší hráč.

0/0
29.1.2015 18:33

A60l25o36i65s 70M13a92t87o65u31s58e75k 6191871369626

ja bedovi dekuji, jinak bych se na ten dnesni bouchaci muzsky tenis nedival. Beda neni i. lendl ale je s temi solidnimi jako kodes, dosedel, novak, korda, diky.R^

0/0
29.1.2015 18:26

M88a42r60e10k 76S19ý24k60o23r65a 9143700696206

Chtěl bych umět hrát tak "stereotypně" jako Berdych. Bylo by zajímavé získat jen na turnajových odměnách těch 400 milionů korun jako získal on.

+1/0
29.1.2015 18:15

L86a87c71o 51K98o84t20l59a28r 1239371507685

Ta hlava to může být a hlavně ten mediální tlak na to, aby už konečně vyhrál grandslam. Vzpomeňme jenom na Ivana Lendla, který nikdy nevyhrál Wimbledon a jak ho strašně toužil vyhrát, dělal pro to všechno a snad právě díky tomu obrovskému tlaku na sebe ho nikdy nevyhrál, i když vyhrál kdeco a byl číslo 1. Dejme už proto Berdychovi svatý pokoj, všichni, novináři i fanoušci. A až už to nikdo nebude čekat, tak se to podaří.

+4/0
29.1.2015 17:49

M72i73l64o52š 10M93o10r10a66v22e49c 7896504110753

On se do tohoto tlaku tak trochu dostává sám různými prohlášeními...

+2/0
29.1.2015 17:50

V51l15a97d31i28m55í43r 69H13r67u87b50ý 1514391237472

Lendl je skvělý příklad, i když v jeho době to bylo i o tamním (tehdy  ještě) specifickém povrchu, který zvýhodňoval hráče typu "servis-volej", za čtrnácti startů tam hrál jen dvě finále a neuhrál v nich ani set.

0/0
29.1.2015 18:08

J71i36n49d50ř85i58c22h 14M76a68t20e30r75n32a 9608585829449

To jsou pořad stejný kecy, je to proste v hlavě a stereotypním pojetí hry.

+4/−2
29.1.2015 17:41

J17i23ř24í 15F32r23o38l13e60c 7845214522587

Mate pravdu, furt tady v diskuzi stejne ubohe kecy:-)

+1/0
29.1.2015 21:26

J69a52r73o76s63l10a60v 88K92r91k93o54š58k44a 3232929797169

Vyhrál lepší... Tečka !

+8/0
29.1.2015 17:37
Foto

P39e67t16r 31P10r32o65c14h36á21z81k97a 3372926332204

Vidím to stejně.

+1/0
29.1.2015 19:09

V49l76a11d54i95m57í32r 55H24r31u30b60ý 1724771257202

Hlavní rozdíl je v pohybu a obraně. To co dokáže doběhnout a kvalitně! vrátit Murray (nemluvě o Nadalovi a Djokovicovi), to prostě Tomáš buď ani nedoběhne, nebo jen přepinkne za síť. Aby zahrál z hluboké defenzivy vítězný úder, jako to umí zmínění hráči, to je u něj velmi řídký jev. A kvůli tomu jeho hra stojí a padá s kvalitou servisu, jakmile mu přestane chodit podání, má velké problémy. Ale pořád je to špičkový hráč a na tu první desítku bez diskuze má - co by za to jiní dali. Jen už v jeho věku asi není reálné čekat nějaký výrazný herní posun výš, bude skvělé, když se udrží tam kde je.

+15/0
29.1.2015 17:27

D79a77v80i84d 51C48e52c51h 9211598

prepinkne... lol

0/0
29.1.2015 18:12
Foto

L73e48o 16V93l63a10c31h47y94n45s90k35ý 4191814447590

Tomáš je jedním z našich profesionálních sportovců, kteří se dlouhodobě řadí do celosvětové špičky. Ti z diskutujících, kteří mají radost z toho, že se zatím TB nedaří vyhrát turnaj grandslamu jsou nemocní závistí a neumí ocenit práci, která za jeho stabilními výkony musí být.

+14/0
29.1.2015 17:26

J16i77ř11í 15H40o58l95u71b 5275597214470

Já fandím Berdychovi stejně jako jiným českým sportovcům. Je to dlouholetý profík, silný ve svém oboru, ale grandslam ve svém věku nevyhrál. Zelený ani nemocný závistí nejsem, suše jsem konstatoval. Prohry před branami mu žádný z nás vyčítat nemůže, nikomu z nás do toho nic není. Ale to on neustále vyhlašuje útoky na vrchol a pořád mu ten poslední i předposlední krok uniká. Tak proč nediskutovat? Je to v hlavě nebo ve hře?

+2/0
29.1.2015 17:44

J67i11ř33í 59F42r46o82l83e49c 7295664292387

:-P A co podle vas ma jako delat?!? Vyhlasovat pred AO ze si tam jede jen pro ctvrtfinale/semi ale titul ze nechce?!? :-D Cile si snad musi davat ty nejvyssi, to je prvni krok k tomu aby na ne mohl dosahnnut.

0/0
29.1.2015 21:30

M34i81l78o28š 54M67o98r49a91v41e74c 7496164280243

Jedna věc je ocenit práci dlouhodobě a v tom s Vámi souhlasím, že Berdych patří do světové špičky skutečně řadu let, ale na druhou stranu se vkrádá myšlenka proč (mimo Davis Cup za který oběma borcům s Radkem Štěpánkem patří velký dík) není schopen uspět na turnajích "velké čtyřky". Jistěže někdo namítne, že byl přeci v semi a ve finále na těchto turnajích...ano byl, ale s jeho talentem a nesporně kvalitní hrou je to "málo", tedy jemu samotnému by to mělo být málo. Letos má dle mě poslední možnost (i když já osobně tomu tedy moc nevěřím) uspět na nějakém z velkých turnajů.

+1/0
29.1.2015 17:45

J51i43ř76í 13F88r82o78l92e22c 7415914722977

Staci se podivat kdo stoji proti nemu. Nadal, Dzoker a Fedik jsou jina liga a pak i ten Mary ma uz vice zkusenosti s velkymi zapasy...

0/0
29.1.2015 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze