Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi chtějí na Dakaru uspět. I Loprais, kterého donutili k nevěře

Už je to třicet let, co na slavnou Rallye Dakar poprvé vyrazili i Češi. Od té doby je tohle drsné dobrodružství, které se už šest let koná v Jižní Americe, v tuzemsku fenoménem. Další ročník startuje v neděli v Buenos Aires.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22u38r49t 17P26l47a98t71t68i91g 4944178865425

Od kdy je MAN holandske- ci nizozemske - auto? Cely zivot ziji zrejme v temnu, Vzdy jsem myslel ze MAN je Maschienenfabrik Augsburg-Nuernberg.

0/0
4.1.2015 23:20

O48n42d69ř12e14j 56Č21a69p38k85a 6561441103164

Sériovka se vyrábí v Německu, ale závodní přestavbu tohohle konkrétního kusu dělali Holanďani a holandskému týmu i patří... takže v tomhle případě mají svým způsobem pravdu ;-)

+1/0
4.1.2015 23:31
Foto

M77i61c41h91a67l 22N74a79j91m40a75n 7839563336870

Lopraisovo Tatra Queen 69 nesplňuje podmínku použití kabinyv rozměru používaném v sériovém provedení. Tatra jamal byla sériověvyráběna pouze s krátkou kabinou. Loprais má namontovanou střední. O tomtoproblému věděl Loprais již loni, ale v dostal vyjímku a mohl startovat nazákladě džentlmenské dohody s hlavním komisařem Fabienem CALVETEM, že do dalšíhodakaru tento problém bude vyřešen. Ale Loprais se na tuto dohodu vykašlal a teďse diví, že mu byl zakázán start.

Paradoxně,díky tomu, že statuje s Manem, má možná větší šanci na úspěch. Vestartovním poli patří Man mezi nejlepší tři kamiony, a tým VEKA má velkézázemí.

+4/−1
3.1.2015 18:05

V34l97a95s15t78i75m55i97l 29W51a57i83c 8640263797787

To je zvláštní kritérium... Že zrovna na sériovém provedení takové bezvýznamnosti, jako je tvar kabiny, bazírují, když jinak na těch autech není dávno sériového skoro nic (což snad ještě víc platí pro osobáky top týmů (Mini apod.)).

0/0
4.1.2015 10:49

J39i90n63d71ř61i23c43h 75Š94k73o35p66e89k 4205721790375

na dakaru je trochu zvláštní situace. Buď tam mohou jen sériové vozy (pak ho vyřadili oprávněně) nebo speciály (pak tam měl zůstat).

ALe situace "mohou závodit speciály" ale ne moc speciální, je trochu neprůhledná

0/0
5.1.2015 9:08

I22v15o 96U31r46b13á10n97e85k 2846927487

Aleši, Aleši...kdyby jsi nás tak nehoupal...

+1/−1
3.1.2015 14:42

F70r27a95n36t24i95š15e27k 41S34c62h45l81i71c13h79t80s 9715612611475

Děte s tím pseudo "Dakarem" někam! Tohle show už roky nesleduju.

Ale v Maroku začíná Africa Race - skutečnej Dakar! A uvítal bych raději zpravodajství ze Sahary.

+4/−2
3.1.2015 14:37

F21r84a87n66t72i42š68e27k 67S61c24h57l89i11c35h64t49s 9925822571825

PS Tomeček s Tatrou si vede velmi dobře!

0/0
3.1.2015 14:44

J32a94k72u72b 68T10r30o38c93h 7157140314856

Vidíte, mě třeba zase nezajímá Africa Eco Race. Radši sleduji "Dakar" z Jižní Ameriky, kde startují ti nejlepší ve všech kategoriích na nejtěžší rallye světa. V Africe momentálně startují spíše amatéři a moc velkou sportovní úroveň to nemá.

+1/−3
3.1.2015 15:39

J18o79s84e51f 35Č38i41h83á71k 7161939830676

A o to v původním dakaru šlo. Byli to amatéři a dobrodruzi. Teď je z toho cirkus pro automobilky. O těch pravých hrdinech, kteří po nocích makají na autech či motorkách a nespí v luxusních postelích se ve zpravodajství nedozvíme.

+2/0
3.1.2015 16:37

O23n23d78ř54e16j 22Č67a63p62k11a 6651711103684

Ani na tom Dakaru to nejede každý stylem Rusů od Kamazu (dojedu, zajdu si dát sprchu, masáž, večeři a mechanici snažte se). Třeba v motorkách je jedna kategorie, kdy má jezdec jako jediné zázemí bednu se stanem a náhradníma dílama, kterou mu pořadatel vždycky doveze do bivaku. Žádný tým mechaniků, žádní maséři, kuchaři ani klimatizovaná ložnice - maximálně pomoc ostatních dobrodruhů jako on, když jde opravdu do tuhého.

+1/0
4.1.2015 23:50

M10i27c47h32a30l 52S85e79m49r55á69d 3182416327539

Já tomu nerozumím... oni upravují auto bez znalosti či pochopení předpisů, investují statisíce, aby jim start na základě předpisů zakázali?

Já tomu říkám hloupost hraničící s mentální chorobou, nebo je to jen marnotratnost? či typické české, nějak s tím vyčůráme?

+5/0
3.1.2015 13:44

m89i20c10h65a73l 25k62u24l80i35k 6582247731502

Tatra je dlouha,loni dostal vyjimku a pro letosek myslel ji dostane opet a jelikoz ji nedostal tak to nepovazuje za svoji chybu ale za nesrozumitelnost radu :-)

+2/−1
3.1.2015 14:00

P25a31v49l68a 66K41u25b71i88š56t60o47v70á 3373976151601

No hlavně to už nejsou náklaďáky, ale takový větší buginy. By mě zajímalo čím nevyhověli, jestli už to nezkrátili moc a nebyli kratší jak osobák (když to přeženu). Se nedivím, že to je nejmíň sledovaná kategorie.

+1/−1
3.1.2015 15:53

O51n58d32ř40e56j 74Č61a98p13k35a 6111831173484

Údajně nevyhovuje kabina, musí být použitá ze sériového typu, on tam má delší, která se na Jamala nikdy nedávala (ale na normální Tatru bez čumáku ano). Takže se v podstatě řeší, jestli tatra s čumákem a tatra bez něj jsou pro účely pravidel dva zcela odlišné typy, nebo ne. Na ostatní maratonské soutěže to schválené každopádně má.

0/0
4.1.2015 23:41

M26i36c65h75a15l 53F86i90n62s86t58e94r38l75e 7279630253538

Není to tak jednoznačné, jak to vypadá. Ony i ty technické předpisy ASO (organizátora Dakaru) nejsou tak jednoznačně a srozumitelně dané. Vina je na obou stranách. Organizátor neměl udělovat vyjímku, pokud měl pocit, že tým A.Lopraise technické předpisy nedodržel a tým měl na druhou stranu včas reflektovat upozornění, které mu loni bylo dáno. Obě strany se z toho do budoucna zajisté poučí - tečka.

0/0
4.1.2015 21:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze