Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sáblíková dojela na „pětce“ druhá, porazila ji veteránka Pechsteinová

Bylo to napínavé drama až do konce. Rychlobruslařka Martina Sáblíková bojovala, prala se na dálku se svými největšími rivalkami. Uhájila druhé místo, na pětikilometrové trati však teprve podruhé od roku 2007 ve Světovém poháru nezvítězila. V závodě v Soulu skončila druhá za 42letou Claudií Pechsteinovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F37r70a39n55t72i65š43e58k 23P73o58s91p72í86š75i33l 8448122548174

UNAVA JE VÝVOJOVÁ ZÁLEŽITOST

Pánové Stodola, Polický tady exhibují svými odbornými a neomylnými pohledy na závodnici která zdá se je "možná" unavena. Není se co divit, ta se dnes už možno říci miliony najetými kilometry musí začít pozvolna projevovat. Martina, která pořádně neodpočívá a pokouší se uspět i v dalších odvětvích jako je třeba cyklistika nese vzhledem ke své konstituci enormní zatížení, které může pozvolna kráčet dlouhodobé k chronické unavě a společně s psychyckou zatěží to může dojit k trvalému poklesu. MŮŽE?? Nechci zpochybnovat treninkové metody, ale protože je dobrá trvalé jen ve vytrvalostních disciplínách tak se zdá tento trend očekávat. V kombinaci s cyklistikou jde o fyzickou vraždu vlastního těla které začiná vystavovat pozvolné STOP. To že se to začíná projevovat právě ve vytrvalostních disciplínach a jak sama říká "nemožnost zrychlit" napovídá, že tato celková opotřebovanost by mohla nastat. A není směrodatné zda je to ve 28 letech či ve 42 letech. Podstatné je jak jsem vedena a zda umím hospodařit se svým tělem a nehuntuji si jej zbytečnými touhami a představami o startech na jiných OH a Mistrovstvích světa. Co mělo za význam poslední cyklistické MS z pohledu trénovanosti pro rychlobruslení a rozvijení technických bruslařských dovedností? Marketingově to bylo lepší? Těžko? Sábliková je rychlobruslařka tak at se drží svého kopyta a šetří se, protože i tak je to enormní přetížení. To by si měl uvědomit i P. Novak pokud nechce jit brzy kopat na zahrádku mrkev. Řvát na závodnici v posledních kolech "pojd" když ji před tím vyštavím v hloupých, nesmyslných startech v letě vypadá velmi neodborně ale i stupidně. Závěrem: Sáblíková je stále dobrá ale přichází jasné fyziologicko-psychozní varování, které se i v závěrech závodů projevuje na vizáží Martiny a pokud na to nebude včas zareagováno mohla by to být konečná na špičkové světové urovni pro oba.

HODNĚ ŠTĚSTÍ A ROZUMU!!!!!

+1/−1
21.11.2014 17:32

J29a84n 38S31t32o90d55o49l68a 7581260683890

Také bych chtěl být tak unavený. Rozumný vrcholový sportovec, a to Martina je, tráví nejvíce času odpočinkem. To ví každý trenér. 

Miliony kilometrů nenajela, ani když k tomu připočítáš celoživotní přesuny autem, vlakem a letadlem. Na bruslích se při soustředění jedná o desítky km za den, ale jen při soustředěních, nu a na kole o tom Martina často mluví, že je to jen pár tisíc za rok. 

I přesto může některý sportovec trpět chronickou únavou, ale Martina na to rozhodně nevypadá.

+1/0
21.11.2014 17:42

H34a95n51a 17F84o70r98m82a52n30o38v55á 5231230608

Nenapsala bych to lépe.

Osobně si myslím, že by z Martiny měl přestat dělat stroj na zlaté medaile. Dělat tohle kvůli touhám někoho jiného mi přijde pitomé a hlavně jako pořádnej hazard.

Martině gratuluji, protože prohrát s Pechy není vůbec žádná ostuda.

Pana Nováka si velice vážím, ale možná by stálo za úvahu, sejít z obláčku a podívat se, že Martina je taky jen člověk, ne stroj na zlato a přestat chtít, aby byla nejlepší ve všech sportech světa.

+1/−1
21.11.2014 19:17

O79l84d82ř16i41c89h 89B82í62l19ý 7708445444216

tak především to chce Martina :-)

+1/0
21.11.2014 20:34

T67o67m33á89š 42G55a28j85d98a 9481603477325

joo franto, ty ocividne vis o cem mluvis..

0/0
23.11.2014 9:03

V58á84c54l78a12v 61M98y36š54k96a 9466835175276

Už v loni jsem psal, že by měla přejít na kolo. V rychlobruslení dosáhla všechno, nemá nikomu ani sobě co dalšího dokazovat. Měla by poděkovat trenéru Novákovi a odstřihnout se od něho. Nabídky do cyklo profi jsou a nemá jich málo. Musela by ale udělat krok z jistoty s Novákem do cyklistiky, kterou zmapovanou nemá. Má v ní ale velmi solidní potenciál. Má dobrý pajšl, silné nohy a je lehká oproti 95 % cyklistek které mají 5-10 kg přes váhu a nikdy už to nedají dolů.

+1/0
21.11.2014 14:21

J63a61n 27S12t17o88d22o18l84a 7271870553880

To je také možnost, jenže ženská cyklistika je ještě méně sledovaná než rychlobruslení. Pravděpodobně by tam nedominovala jako na ledě, jen by byla dobrá, jedna z deseti nejlepších cyklistek. Myslím, že je lepší, když zůstane u bruslí, i když kolo by měla přes léto taky pokoušet, aby vyjela letní OH a tam pak ubojovat medaili. Pak zas zpět na brusle a doladit techniku, aby brala 3 a 5 a možná i kratší, jako ve Vancouveru.

0/0
21.11.2014 14:30

V70á46c38l64a30v 42M50y38š44k40a 9606845885656

U nás určitě, ale v zahraničí je ženská cyklistika na vzestupu. Pro Martinu by profesionálně vedená cyklistika znamenala něco nového, novou motivaci. Možná že je to jen můj subjektivní dojem ale připadá mi poslední rok dva na ledě už jí to ani tak nebaví a jede ze setrvačnosti.

0/0
21.11.2014 15:32

J18a15n 67S96t44o45d18o43l77a 7801830973300

"Nebaví" není úplně správné slovo, ale je na tom něco. Je úplně sama, a proto stagnuje. Ostatní trénují ve skupinách (třeba Poláci, abych zmínil ty se stejnými podmínkami). To je dobré jednak pro kvalitu, a taky je to zábavnější. Trenér jí technicky už nemá co dát, tak se nemůže zlepšit. Fyzička na brusle nestačí. 

Možná máš pravdu s tím kolem. Byla by v partě a s dobrým trenérem rostla. V Riu by třeba uspěla a mohla se pak zase vrhnout na bruslařskou přípravu na ZOH, ale  v tréninkové skupině s Polákama, Němceme nebo klidně i s Tulipánama, pokud by jí tam chtěli. To bych viděl jako ideální variantu rozvoje.

0/0
21.11.2014 15:49

J30i50n94d42r70a 26S44t21e79p65a36n10e54k 6522966319208

stárne už :-/

0/−2
21.11.2014 12:04

J87a66n 76S38t36o28d29o18l81a 7861900353100

Claudia?

0/0
21.11.2014 12:07

S29l30a51v60o66m40í24r 19B20e89n55e94š 6912707560274

Upřímně řečeno, já jsem sice tak trochu zklamaný, že Martina letos zatím nevyhrává, ale uznávám, že chyba je na mé straně, že jsem si až nezdravě příliš moc navykl na Martinina vítězství, a nikoli na její straně, protože druhá místa jsou též důkaz vysoké sportovní hodnoty.

Takže subjkektivně vzato, trochu zklamaný jsem, ale objektivně vzato je to zklamání mou vinou a nikoli Martininou. Té blahopřeji ke dvěma skvělým umístěním a děkuji jí za to, že vedle milionů jiných spoluobčanů ty úspěchy vybojovává i pro mne.

+7/0
21.11.2014 11:47

P78e19t18r 88H35e82l62l86e42r 5633726664164

Tak vzhledem k tomu, jak se letos hodně věnovala kolu, bylo jasné, že se to v zimě nějak projeví. Ale je to začátek sezóny, takže je ještě pořád čas to vylepšit.

+1/0
21.11.2014 11:10

J51i95ř35í 38J92i73r10s98a 9341314558691

Docela fajn diskuze tam dole.... Ono to prostě jednou přijde... Bude druhá, třetí, pátá, desátá a jednou toho nechá.... Tak to v životě chodí. Ani bratři Pospíšilové by dneska MS v kolové nevyhráli....:-)

+7/0
21.11.2014 10:02
Foto

R53a56d51e67k 28P46o71l34i26c21k40ý 6731563901214

Některým to nevysvětlíte, že sportovec není robot a že nikdo není schopen ani povinen neustále být v každém závodě první

+5/0
21.11.2014 10:10

O40l25d76ř14i52c81h 55B46í32l49ý 7528945454286

no a některým zase nevysvětlíte, že je trochu zarážející, když kalibr závodnice typu Martina má takovou ztrátu na Claudii. Nedělám z toho závěry, soustředila se na cyklistiku, ale stejně to je minimálně věc k dalšímu sledování. To máte asi tak, když někdo dominuje a ví se o něm, že má před ostatníma náskok a je nejlepší, tak si oddchylek všimnete.....to není žádná kritika druhého místa, nýbrž spíš zájem o Martinu a její výsledky.

+2/−1
21.11.2014 12:17

J33a14n 18S18t63o13d37o91l43a 7841210153470

Přesně tak. Jen zajímavost ke Claudii. Celou sezónu jezdila in-line maratony a podobné akce, vždy s úsměvem a leháro, diváci jí tleskali, ona pro ně dělala divadlo. Přišlo mi, že už se jen baví a kašle na výkon. Mezi ženami je bohužel na kolečkách slabá konkurence, takže jí to stejně stačilo. A nejednou takový výkon. Možná jí prospělo, že se v létě drobet uvolnila.

0/0
21.11.2014 12:23
Foto

R68a78d71e18k 27P61o10l53i18c23k90ý 6401913491134

pokud se to zopakuje alespoň 3x tak to zarážející bude-jeden závod  neukazuje vůbec nic

0/0
21.11.2014 12:40

O68l21d80ř23i32c81h 31B74í22l49ý 7528825134766

jelikož nejste schopen moc argumentovat rychlobruslením, zkusím Vám to přiblížit na jiném sportu, který Vám snad bude bližší i když zejména počtem kvality ve startovním poli to úplně neodpovídá.

Pokud Ole Einar Bjöendalen ve své vrcholné formě a věku nastoupí do sezóny a na lyžích zaznamená čas na úrovni třeba Halvarda Hanevolda, tak se prostě budu ptát, kde je chyba ? Nejely mu lyže ? Nesedl den, podmínky ..... ale minimálně to jako informaci postřehnu, byť se třeba umístí na bedně.

Mínuskujete jak o závod, ale spíš to vypadá, že se Vám někdo dotknul idolu a sport už sledujete sám z gauče a jste přece ten nejchytřejší.

Nikde jsem se nevymezil proti Martině, proti jejím úspěchům a nekritizuji ani její výkon....přesto omýláte ten svůj kolovrátek

+2/−1
21.11.2014 13:17
Foto

R21a49d21e19k 96P43o41l83i79c72k33ý 6361113711134

Ale argumentuji i rychlobruslením-viz. rekord dráhy pechsteinové.

vy a pan Stodola to stavíte do roviny, že normální je když největší favorit vyhrává jeden závod za druhým bez jediného zaváhání

To ale normální není!

výkonnost každého závodníka v každém sportu jde po vlnovce ne o přímce a čas od času se stane, že ten nejlepší prohraje-pokud vy sportujete a dokážete ve svém sportu zajet, zaběhnout nebo prostě jakkoliv udělat svůj nejlepší výkon pokaždé když jdete na start-potom jste genius-u normálních lidí to tak nefunguje.

A je zcela jedno jestli sportuji ještě dosud či nikoliv-pochopit to to není o sprtu ale o zdravém rozumu

A pokud chcete komentovat můj zjev ukažte nejdříve své foto

0/0
21.11.2014 13:46

O63l98d50ř22i96c10h 93B80í52l92ý 7668555564886

Ano pokud v některé disciplíně vyčníváš, zak si lidé kladou tyhle otázky. Mimochodem zklamání vyjádřila sama Martina, tudíž byste měl směřovat kritiku přímo na ni, protože přece nemá nárok být zklamaná.

Jsou sportovci kteří když prohrají, je to překvapení  ( třeba M. Johnson, Bekele, Bolt  ) ....není jich moc, ale pár takových bylo a lidé pak nad tím přemýšlí....alespoň míru pochopení těchto faktů bych od Vás čekal, ale možná se pletu.

Nemám potřebu se tu vystavovat, stejně jako si pomáhat v diskuzi mínuskováním ( ovšem co čekat, když obsah je prázdný ) ale vězte, že u běhání a triatlonu není moc prostor pro kila nahoře :-P

+1/0
21.11.2014 14:00
Foto

R85a51d49e59k 11P34o19l23i28c51k37ý 6931713761484

všiml jste si např. že Pechsteinová zajela rekord dráhy?

Tudíž se jednalo o extrémně dobrý výsledek -to se prostě stane, že někdo zajede super výsledek a favorit, který zajede o trošku hůř než obvykle není první / sama Sáblíková řekla, že jela pod své možnosti a časy z tréninku/

Není na tom ni zarážejícího

jediné co je zarážející je to, že ji takřka 7 let na 5 km nikdo neporazil

+1/0
21.11.2014 13:13

J38a51n 18S97t48o21d77o48l28a 7131360983520

K tomu sešupu má Martina ještě hodně daleko. Claudia je o 15 let starší, a jak jí to jezdí. Samozřejmě není každý stejný, nebo má v životě jiné plány.

Na paniku kvůli druhým místům je ještě čas, já jsem vyjádřil mírné znepokojení, když vidím ty výsledky tady: http://live.isuresults.eu/2014-2015/seoul/

+3/0
21.11.2014 10:20

J21i24ř25í 90E47u27l34e26r 5438499586316

Proč ten pesimismus? Samozřejmě, že to tak asi jednou bude, ale zatím jí je 27 a má před sebou hodně let na oválu. Do 42 Pechsteinové jí chybí 15 roků!

0/0
21.11.2014 13:36

J52a62n 74S40t97o77d57o65l86a 7791250273270

Druhá místa Martiny mě začínají znervózňovat. Navíc tohle bylo s obrovskou ztrátou na Pechpaní a malým náskokem na třetí místo. Nicméně je pořád brzy hodnotit. Pokud ale Martina v této sezóně nezajede výborný výsledek na dlouhých tratích ani ve víceboji, chtělo by to změnu. Fyzička není při bruslení všechno.

Karolína taky žádný posun. Sice v desítce, ale s větší ztrátou než minulý týden. Čas horší než před týdnem, ač nepatrně (srovnávám první pětistovky). Uvidíme, jestli se během sezóny chytne. 

Nikola poslední místo v divizi B, ztráta šílená. Proč tam vůbec je? Žádný posun, žádné výsledky, žádná perspektiva. 

A jednu věc nevím. Kateřina Novotná přešla ze ST na dlouhou. Proč s nimi není v Asii? Víte někdo? Nebo to vzdala? Potřebovala by jezdit, neboť už není nejmladší a nemá čas na odklad. Odhaduji, že by na kratších jezdila cca jako Karolína, na dlouhých by se mohla pohybovat pro začátek v polovině.

+1/−3
21.11.2014 9:09
Foto

R15a80d87e12k 38P81o61l15i16c86k29ý 6981263781564

V kterémkoliv jiném sportu nebo u jné závodnice bysme brali stříbro všemi deseti.

nikdo-ani martina Sáblíková není stroj aby pokaždé vyhrála.

Vemte si jen Wustovou-ta se na ten závod ani nekvalifikovala přestože nedávno Sáblikovou porazila

A jinak

Trojnásobná olympijská vítězka se však ujala vedení v hodnocení Světového poháru na dlouhých tratích. A vykročila za devátým celkovým triumfem v řadě.

Zdroj: http://sport.idnes.cz/rychlobrusleni-sablikova-soul-dmi-/sporty.aspx?c=A141121_075719_sporty_tny

+4/0
21.11.2014 9:24

J85a11n 20S27t91o64d97o61l56a 7941650383940

Ano, stříbro je pěkné, ALE ... . U dříve neporažené šampionky na 5km je ztráta přes pět vteřin a slabý náskok na třetí znepokojivé. Píšu ale, že je začátek sezóny, přesně se uvidí až po ní. 

Irene na 5km kašle, protože na ní vadne. Raději jezdí trojku a kratší, velmi úspěšně. Pětku si dá, až půjde do tuhého a buď uspěje nebo ne.

Hodnocení Světového poháru je v pořádku. Jenže nejcenější je OH a MS. Tam je buď zlato nebo nic. Proto se začínám trochu znepokojovat. Zatím jen málo.

0/−4
21.11.2014 9:33

J10a73n 62S58t38o20d31o98l17a 7211610613550

Jestli mě pamět neklame, tak na 5km Irene Martinu nikdy neporazila. Kde jsi vzal, že ji NEDÁVNO porazila? Možná někde v tréninku ale myslím na vrcholných závodech.

+1/−1
21.11.2014 9:35
Foto

R91a70d11e68k 34P21o58l57i49c17k33ý 6391263161864

Na 5km ne -nedávno na 3 km-pokud píšete, že vás znervozńují 2 místa logicky šlo odvodit, že mluvíte o minulém SP.

Že jste takový trotl, že myslíte to, že podruhé od roku 2007 na 5km nevyhrála to mě nenapadlo ani omylem.

Je vidět, že jste totální sportovní ignorant když máte pocit, že někdo může jen vyhrávat

0/−1
21.11.2014 9:46

J88a32n 14S76t35o65d49o76l91a 7291350623300

Zaprvé, nejsem v diskusi kvůli tomu, abych se s někým dohadoval, že je větší ignorant. Jestli ti dělá dobře se nad někoho nadřazovat, tak jen klikej mínusy. 

Jestli tě rychlobruslení zajímá, tak mi nevadí, že nesouhlasíš, protože já pravdu mít nemusím a společně se můžeme k nějakému závěru dobrat. Jen ty ignoranty, trolly atd., prosím, vypusť, nebo nediskutuj, protože to pak nemá cenu.

Druhá místa mě, domnívám se právem, znervózňují už jen proto, že prohrála s různými soupeřkami. V rychlobruslení a zvlášť u Martiny je veliký rozdíl mezi 3km a 5km, což se ví. A že u Ireen je lepší až nejlepší na kratších tratích, se ví taky. proto mě zarazilo, že by Martinu měla Ireen nedávno porazit.

+1/0
21.11.2014 9:58
Foto

R27a74d78e21k 20P79o13l45i15c63k34ý 6631683701874

tak nepište kraviny a nedohadujte se

Píšete "Druhá místa Martiny mě začínají znervózňovat."

Na 5 Km byla druhá teď a předtím v roce 2007-není robot

Vy očividně sport nesledujete ani z gauče jinak byste věděl, že nikdo jiný v žádném sportu tak dlouho vyhrávat v kuse nedokázal.

Děláte závěry z jednoho závoduRv

Navíc Sáblíková je znám tím, že je vždy excelentě připravená zejména na ty OH, MS, ME-nikdo nevydrží mít stejnou formu po celý rok

0/−1
21.11.2014 10:07

J24a15n 18S30t86o91d82o10l33a 7711380513240

Rád se pobavím či pohádám s někým, kdo o rychlobruslení něco ví nebo vědět chce. Ty si piš nebo dělej, co chceš, reagovat na tebe nebudu. Měj se hezky.

+1/−1
21.11.2014 10:15
Foto

R45a44d28e56k 29P39o32l85i86c16k63ý 6471943761184

Ano máte pravdu -takový genius abych po jednom nevyhraném závodě / na 5 km po 7 letech/ věděl, že je potřeba změnit trénink to fakt nejsem.

Nejsem ani rychlobruslař ani trenér-za to vím, že nikdo není robot  a jednoduše není možné pokaždé zajet nejlepší čas-spíš je zvláštní to, že tolikrát po sobě vyhrála

0/0
21.11.2014 10:23

A29l67i71c70e 41P84ř17i31b40í20k57o21v95á 8875854371197

Dovolím si Vám oponovat s výrazem "totální sportovní ignorant". Honzu Stodolu osobně již několik let znám. Je to u nás propagátor dálkového bruslení na zamrzlích jezerech a řekách. Jeho děti se věnují velice úspěšně kolečkovému rychlobruslení. Starší dcery se účastnily v loňském roce ME a European Challenge. Mladší děti vyhrávají, či se výborně umisťují na většině evropských závodech ve svých kategoriích. Proto chápu jeho znervóznění nad druhými místy Martiny, kde ještě do nedávna neměla konkurenci.

+1/−1
21.11.2014 10:09
Foto

R56a40d16e62k 48P87o29l50i23c68k84ý 6811323431794

Píšete nad druhými místy v množném čase.

Pan Stodola uvádí rovněž množné číslo a specifikuje to navíc na 5Km trať-tam prohrála Sáblíková te´d a předtím někdy v roce 2007-tudíž projevit znepokojení nad tím, že po 7 letech nevyhrála nesvědčí zrovna o znalosti sportu.Ale i kdyby se braly 2 závody po sobě-2x druhá a vedení SP je vynikající výsledek-o nějakém znepokojení nad formou by snad šlo mluvit pokud by byla bez výhry nebo spíš bez medaile opakovaně třeba půl sezóny

Pokud je to opravdu ten o kom píšete tak lituju jeho děti jestli je nervozní z 2 místa po 7 letech jak to má nastavené u nich.

Každopádně ale hodnotit systém přípravy po jednom nevyhraném závodě je totálně mimo mísu

navíc i pokud by už nevyhrála ani jediný závod nebo nezískala žádnou medaili tak Sáblíkové můžeme jako fanoušci jen poděkovat za turadost co nám přinesla a popřát ji hodně štěstí do dalšího života

0/0
21.11.2014 10:19

O38l44d15ř55i63c19h 82B52í74l12ý 7428485974986

Radku, nechci aby to vyznělo špatně, ale na gaučáka podle fotky vypadá trochu Vy. Nějaké to kilo dolů by Vám rozhodně neuškodilo :-)

0/−1
21.11.2014 12:14
Foto

R22a38d74e19k 74P61o66l67i60c88k60ý 6181313521654

Pravda nějaké to kilo navíc mám-zejména od té doby co mám v háji koleno / brzy mě čeká umělý kloub/ nicméně v životě jsem se věnoval více sportům / biatlon, šachy závodně by´t ne příliš úspěšně, další rekreačně/

není ale podstatné pro tuto diskuzi ko jak sportuje či vypadá-nesmysl je dělat závěry na základě výsledku jednoho závodu a na základě toho, že Sáblíková po 7 letech poprvé nevyhrála na 5 km trati-na to stačí mít rozum-není ani třeba sportovat

0/0
21.11.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze