Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za Bianchim přijel francouzský doktor, který léčil i Schumachera

Za vážně zraněným pilotem formule 1 Julesem Bianchim přijel do nemocnice v japonském Jokkaiči francouzský doktor Gérard Saillant. Odborník v oboru ortopedie a traumatologie, jenž se staral také o legendárního Michaela Schumachera po jeho nehodě na lyžích, má spolupracovat s týmem japonských lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i88ř64í 88D68v19o22ř23á36k 5458553128110

Je to určitě prů.er , to co se stalo.Ale podle mého (možná špatného )  názoru se bezpečnost ve F1 za posledních 20 , 30 let ohromě zvýšíla.Byly doby , co rok to jeden mrtvý.Ale další takto mohutné zvýšení bezpečnosti je nereálné. Snad jen kdyby jezdili závody na trenažerech.Je to smutné , ale podobné věci se stávaly , stávají a budou stávat.

0/0
7.10.2014 19:22

R60o21m65a56n 22K22r53a34t40o67c80h39v40í20l 6936807486144

Analýza použití vlajek a výjezd safety-caru - ach jo!

Žluté vlajky vlály - to znamená, že na tom místě nebyl důvod vylétnout z tratě!

0/0
7.10.2014 14:09

Z38d93e15n93e44k 47B10e66d45n78a33r 7497496667119

Není naprostým popřením zásad slušné společnosti, když nehodu bude vyšetřovat otec manažera pilota, který ji způsobil? Horší střet zájmů se jen těžko najde.

0/−1
7.10.2014 11:03

P74a91v49e11l 49Č71á15s87l95a17v58s34k77ý 4744385724188

Pokud se bavíme o skutečně slušné společnosti, tak podle mého názoru není. Navíc mám za to, že vyštřování nebude mít za cíl určit viníka nehody. Ale změnit stávající nebo přijmout nová pravidla a opatření tak, aby se podobná událost už neopakovala. Nebo aby se možnost podobné havárie minimalizovala.

+1/0
7.10.2014 11:14

Z97d51e50n18e65k 22B20e98d20n43a88r 7137846737669

No, ale tady stačí jen vyžadovat dodržování stávajících. Bianchiho povinností bylo zpomalit a kolem nehody projet bezpečně. To neudělal.

+1/0
7.10.2014 13:20

R15o46m90a19n 53K18r43a26t42o85c55h69v66í72l 6716927376804

Ano, bylo by smutné kvůli tomuto měnit pravidla od základů, současná jsou v pořádku - problém je jenom jejich dodržování.

0/0
7.10.2014 14:11

P81a97v41e10l 87Č63á92s39l67a60v67s30k23ý 4394115214438

Jste si jistý, že pravidla, resp. jejich provádění je v pořádku, když se stalo co se stalo? Netvrdím, že jsou špatná, ale pro extrémní podmínky na trati by možná potřebovala upravit. A o tom, že podmínky na trati byly extrémní asi netřeba polemizovat. Nakonec v minulosti již došlo k úpravám, jako například doplnění klasických vlajek těmi elektronickými.

Neříkám všechno překopat a udělat z F1 sterilní sport, ale nechme vyšetřovatele posoudit všechny okolnosti nehody a pokud z toho vzejde nějaká úprava, která zvýší bezpečnost pilotů, tak jenom dobře.

0/0
7.10.2014 14:37

O49n48d15ř81e61j 16Č14a52p73k77a 6511531603514

Tak ony se ty změny nemusejí týkat pravidel závodů, ale třeba technického zabezpečení trati. Klidně bych viděl elektronické vlajky jako povinné (zatím je tuším nemají všechny okruhy a zrovna tady, za šera a při bídné viditelnosti, by se hodily dost), stejně tak použít při vyprošťování jeřáb nebo ruku a stát při tom v bezpečí za bariérou by bylo lepší, než se motat v únikové zóně s nakladačem...

0/0
7.10.2014 16:14

R91o50m23a13n 12K83r43a36t97o52c52h63v46í25l 6276137936104

Piloti se shodli mezi, že to žádnej extrém nebyl.

A já si to myslím také, sleduji F1 hodně dlouho a zažil jsem větší slejváky.

+1/0
7.10.2014 17:04

P48a25v87e56l 15Č54á62s76l49a60v59s67k81ý 4264375774268

Vyžadovat jak? A jak víte, že nezpomalil? Viděl jste telemetrická data z monopostu?

A právě proto to vyšetřování. Neboť, zcela zřejmě, stávající pravidlo, resp. opatření k jeho prosazení, nedokázalo této těžké nehodě zabránit.

Nikdo z nás v tom autě neseděl, nevíme kolik toho pilot v houstnoucím dešti a s přibývajícím šerem viděl. Mohl přehlédnout, že je máváno dvojitou žlutou, tudíž v tomto úseku trati pouze zvolnil, ale pořád se závodilo. Pak stačilo moc plynu na výjezdu a z pilota se stal pasažér. Nicméně jsou to všechno jen spekulace a proto počkejme na závěry vyšetřování.

0/0
7.10.2014 14:29

R86o62m79a60n 20H11o95k94y50n45á46ř 8870101589728

řekl bych, že tam spíše z pozice šéfa FIA a také proto, že v současnosti asi není nikdo, kdo by měl s formulemi větší zkušenosti (nemyslím jen pilotování, ale celkově prostředí, legislativa apod.), který by zároveň nebyl členem nějakého týmu.

0/0
7.10.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze