Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bianchi si při závodě F1 poranil hlavu, po operaci dýchá bez přístrojů

Pilota Julese Bianchiho, který vážně havaroval během Velké ceny Japonska formule 1, v bezvědomí a kritickém stavu převezli do nemocnice. Při závodě si vážně poranil hlavu. Prodělal operaci, která podle deníku L'Équipe už skončila. List rovněž tvrdí, že francouzský jezdec není připojen na dýchací přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u12d27ě35k 64J20e10l10í42n33e98k 5907147129930

Samozřejmě těžko říci co by, kdyby ..... ale možná, kdyby ten pablb Ecclestone s jeho mamonem (co říci na to, že by v Evropě klesla sledovanost) nebyl proti startu o pár hodin dříve, tak byl průběh závodu bez takhle smutného závěru.

+1/−2
6.10.2014 10:16

M10i87l64a16n 40N78o85v40o35t77n43ý 6569603129917

...proč traťový maršál nad místem nehody mává ZELENOU vlajkou..? Pokud mával i před nehodou, znamená to "sešlápni to a jeď", ne..? 8-o

0/−1
5.10.2014 20:04

J85a41n 30K68a62r89e26l 51N57o78v89a11k 5596434968356

to je uz tesne za tim

+1/0
5.10.2014 20:17

M37i22l40a77n 49N79o69v48o73t70n90ý 6569313639487

Dobře si prohlédněte video, zelená vlajka se objevuje PŘED nárazem... A že to byla rána ;-(

http://www.liveleak.com/view?i=935_1412607015

0/0
6.10.2014 23:34

I96v50a46n 66M69a45r48e13k 6834468162

!!Nevím jestli to byl opravdu"jeřáb", ty zpravidla stávají za ochrannými bariérami a ramenem dosáhnou pěkně daleko ,pustit "UNC" nakladač do tak kritického místa,to asi Japončíci nezvlídli ! 8-oRv!!

0/−3
5.10.2014 19:08

I77v36a96n 38M51a29r29e48k 6704238462

oprava . . . .nezvládli  . . . . . R^

0/0
5.10.2014 19:10

P61e59t29r 87U29r34a93m 1352240513137

zvladli, vyvesili spravne zlute vlajky, aby tam kazdy zpomalil

+4/0
5.10.2014 19:38

J18a95n 39K64a77r87e18l 55N40o42v51a29k 5706464738616

co si predstavujete pod tim zpomalenim? aby jel 40? vsichni tam jeli 211kmh on mel proste smulu protoze mu to ustrelilo.. ti tesne pred nim i ti po nem jeli stejnou rychlosti..

0/−1
5.10.2014 20:10

R14o12m44a98n 35K36r10a15t19o25c60h83v58í52l 6806227976734

před ním tam jeli 190, po něm přes (po Sutilovi) dokonce přes 200.

+1/0
5.10.2014 20:41

R27o10m97a85n 50K40r40a25t81o13c19h40v57í50l 6556717886324

Na všech okruzích vyjíždějí tyto stroje.

0/0
6.10.2014 8:34

R79a52d76o81v95a34n 55D61l37u33g95o87s61z 3386311958286

Žlutá vlajka = zpomalit z důvodu havárie v signalizovaném úseku + mokro + vzrůstající nebezpečnost úseku s přibývajícím časem a vodou o které věděli všichni piloti = dedukce razantního zpomalení z důvodu možného přesycení tratě vodou. 

Míra zpomalení vozidla je na každém jezdci individuálně s přihlédnutím k akutálním podmínkám na trati, stavu vozidla a schopnostem šoféra.  Někdo je schopen projet daným úsekem 180 bez smyku, jiný 90kou. Došlo k přecenění vlastních sil, nic víc. 

I kdyby projel krokem, nic se nestane, protože pod žlutými vlajkami se NESMÍ PŘEDJÍŽDĚT, ale MUSÍ SE ZPOMALIT.

+10/0
5.10.2014 17:54

J63a28n 60M13i67c20h53l 1966941786664

Mozna by meli mit v miste zlutych vlajek povinny speedlimiter, stejne jako v boxech

+3/−1
5.10.2014 18:06

R19o38m85a62n 57K42r54a95t45o14c73h40v88í13l 6176287926514

Podle telemetrie jel trošku rychleji, ale nebyl úplně sám.

+2/0
5.10.2014 18:29

R80a18d61o31v81a18n 70D71l76u83g66o37s97z 3386751948286

Očividně tedy přecenil své schopnosti, když jiní to dali, nebo limity auta.

+1/0
5.10.2014 21:21

P93a20v35e13l 95M75o98r81a68v89e86c 1714105604917

Tam bylo určitě víc faktorů, třeba opotřebení pneumatik.

0/0
5.10.2014 21:26

R60a54d24o69v15a86n 56D77l91u85g64o69s39z 3186151448646

Spadá pod limit vozu, od toho je řidič ve voze, aby věděl, jak se mění hranice vozu.

0/0
5.10.2014 21:38

P93a84v22e18l 67M47o83r42a61v49e22c 1284825104757

Jako souhlasím že to byla jeho chyba.

0/0
5.10.2014 21:57

E33m73i75l 53N23i15t88r40i47a41n43s27k40y 2150698733

Ten poslední odstavec je kouzelnej - tedy, když pojedu 40, tak mě sice nikdo nepředjede a ti vepředu na mě počkají?

0/0
5.10.2014 21:42

R63a54d32o77v25a47n 83D91l16u40g37o53s47z 3446591188856

Pokud nezvládne jet rychleji a zároveň bezpečně, nic jiného nezbývá. Uznáte sám, že je vhodnější ztratit na jezdce před sebou pár sekund, než skončit jak dnes skončil Bianchi. ;-)

+2/0
5.10.2014 21:45

E87m46i65l 41N60i31t58r14i53a74n75s34k30y 2520368913

Tak s tímto přístupem budete řídit tak maximálně tramvaj. Takový pohled na věc pilot F1 mít nemůže. Konkurence je veliká a když před ním projelo  několik jiných...Spíš bych viděl chybu u pořadatele. Pro bezpečnost se dělá maximum, ale taková situace  se asi trochu podcenila. Pilot nemůže mít lepší čas v daném úseku, než o kolo dřív. Je dost sporné, jestli tohle pravidlo je dostatečné, hlavně za deště.

0/−2
5.10.2014 22:03

J74a57r72o60s31l60a85v 88D83u46n82d77a 1453922126810

Každý pilot je zodpovědný v takovýchto situacích sám za sebe. Házet to jen na pořadatele jesilný kafe. Podmínky na trati znal, svoje auto a své schopnosti zná taky, tak se podle toho musí, v situaci kdy je signalizované nebezpečí, také chovat.

+2/0
5.10.2014 22:49

E34m41i51l 68N13i41t13r33i73a72n70s72k18y 2670858863

Podlě mě je to blbost. Podmínky na trati se mění každým kolem (za prudkého deště). Auto se chová úplně jinak, než to loňské a on je závodník, který je pod tlakem, o kterém se většině z nás ani nezdá.

A co se týče viny. Házet to jen na jezdce je  silný kafe.

0/−2
5.10.2014 23:13

R11a61d71o85v85a57n 63D37l60u75g57o24s47z 3796681608716

Tady nám někdo nesledoval pořádně závod ;-D Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily, ale ne sem a tam, ale postupně k horšímu, o čemž informovali jezdci na trati - pokud byste pořádně sledoval, nepsal byste takové nebetyčné blbosti do diskuse.

Přeji Vám Váš černobílý pohled na svět ;-)

+1/0
5.10.2014 23:49

E93m98i87l 11N66i87t43r54i49a85n58s88k23y 2800268593

Díky za uznání, odpověděl jste si sám. Cituji:" "Plácat něco o změně podmínek každým kolem je silný kafe. Ony se opravdu měnily" . Ten zbytek je zbytečné a hloupé napadání bez argumentů.

0/−2
6.10.2014 0:57

R94a76d82o31v26a94n 76D77l24u18g37o82s87z 3846921138206

Vono to chce číst celý článek a nevytrhávat z kontextu. Jak zní následující věta upřesňující vámi citovanou... 

Emile, Emile, takto se snaží diskutovat děti v mateřské škole.

Argumentujete RŮZNOU změnou podmínek každým kolem - jedno kolo lepší, jedno horší, načež jsem upřesnil -ANO, ke změně podmínek docházelo, ale průběžně se zhoršovaly... ;-)

CHce to u čtení i trochu uvažovat.

0/0
6.10.2014 11:25

J10a24r67o96s85l43a73v 37D41u46n70d14a 1473472946410

Pořadatelé jsou také pod silným tlakem, to není žádná omluva.

Asi máte problém s logikou - negací výroku "házet to jen na pořadatele" není "házet to jen na jezdce"

0/0
10.10.2014 6:43

R63a51d13o85v39a55n 97D32l20u85g58o59s60z 3656631928546

Chápeme, na místě pilota F1 byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund. S takovou se bezpečnost může stále zvyšovat, ale nebudou-li soudní samotní jezdci, stále budou chyby, zranění a smrt.

Právě schopnost přiznat strach a třeba zpomalit více než okolí dělá z jezdců pány jezdce, nechodící zbytečně jako stádo ostatních do zbytečného rizika.

Riskování bych ještě pochopil přímo v závodním souboji o místo, ale takto... Pravděpodobně máme rozdílné úhly pohledu na míru ochoty riskovat a hlavně na vhodné době, kdy riskovat.

0/0
5.10.2014 22:58

E77m22i66l 57N62i19t42r19i92a83n57s15k72y 2750708423

Omlouvám se, ale jste úplně mimo. Napsat o F1 "byste místo ochrany zdraví chtěl ušetřit pár desítek sekund" je zcela mimo mísu. Bavíme se o F1, kde rozhoduje každá desetina sekundy a Vy se bavíte o desítkách sekund. Takhle můžete argumentovat v běžném provozu, ne v F1. Když částečně přijmu Vaši argumentaci, tak proč nemá onen jeřáb půdorysně nejakou ochranu, aby se tohle nemohlo stát? Taková úprava by byla násobně levnější, než veškeré úpravy, které Fia přijala ke zvýšení bezpečnosti pilotů.

0/0
5.10.2014 23:20

R51a34d42o88v27a80n 53D25l44u85g98o84s23z 3766741828776

Po bitvě každý.... však to znáte.

Možná jsem mimo, ale v této situaci bych rozhodně neskončil ve špitále. Jak jsem psal, každému je přednější něco jiného, vám očividně čas místo zdraví či života. 

Opakuji pro nepozorné(ho) čtenáře. Boj o čas beru v případě přímého souboje na trati. Při nic neřešícím kroužení je zpomalení na bezpečnou hranici zcela na místě. '

Pokud chcete obhajovat Váš názor, měl byste se předně podívat, kolik Bianchi ztrácel na soupeře před sebou... Opravdu by si nepohoršil zpomalením o 20 km... 

Proto se domnívám, že lze zcela otevřeně pochybovat o tom, kdo z nás dvou je více mimo. Krásný večer.

0/0
5.10.2014 23:46

E58m68i34l 37N82i10t42r69i75a45n71s50k27y 2470198863

Taky přeju krásný večer

0/0
6.10.2014 0:59

J27a18r41o30s13l37a96v 67O50b22e75š20l57o 8955263186743

závod jsem neviděl a z toho videa taky moudrej nejsem, to jak rozstřelil monopost o jeřáb a narazil do něj hlavou?

0/0
5.10.2014 17:46

R36o23m17a46n 14K68r33a10t29o51c45h81v74í27l 6486887966944

Samotná havárie asi natočená není. 

Jinak asi ano, hlavou do něčeho narazil.

+1/0
5.10.2014 18:30

Z67d43e61n74ě31k 71S65e86i69d34l 9317211799294

Natočená určitě bude, stacionární kamery jsou v podstatě u každé zatáčky, akorát to FIA těžko někdy pustí do světa...

+2/0
5.10.2014 19:25

J62a75r89o33s12l50a23v 49D17u30n83d85a 1603842756930

Předpokládám, že se propasoval pod zadní částí nakladače (závažím). To by odpovídalo tomu, jak byl monopost pocuchaný. Držím mu palce, ať se z toho dostane.

0/0
5.10.2014 23:00

M36a31r60t10i57n 74L22a61v90a44y 9797277972

Tip pro zajištění bezpečnosti pro příští závody: povinné boční rámy (mříže) zakrývající spodní části vyprošťovacích jeřábů. Jakákoliv mezera u trati nižší než metr je pro jezdce smrtelně nebezpečná. Doplatila na to už de Villotaová, kterou těžce zranila (zabila) zdvihací plošina doprovodného vozu, umístěná ve výši očí. P. S. Monoposty mají už nyní pravidly regulovanou výši nosů, zabezpečený prostor pod vyprošťovacími jeřáby by mohl být dalším krokem ke zvýšení bezpečnosti.

+9/−2
5.10.2014 16:31

J97a77n 17M70i25c29h98l 1376251856554

Nikdy se neda predejit vsemu, zvlast pokud se to mota kolem trati. Realneji vidim to, ze jsme zase o kousek bliz uzavrenym kokpitum.

+1/−2
5.10.2014 17:03

P81a27v36e41l 89M45o20r80a20v74e96c 1104605784707

To už by ale nebyly formule, formule musí mít otevřený kokpit.

+5/−1
5.10.2014 17:37

J87a62n 37M41i66c70h95l 1516181516764

Neni pravda. Monopost vice definuji nekryta kola mimo telo auta. Kokpit nemusi byt otevreny, alespon to neni soucasti definice.

https://c1.staticflickr.com/9/8184/8360163283_7957a55877_b.jpg

+1/−2
5.10.2014 18:04

P24a44v65e75l 66M21o44r15a28v40e47c 1804705554347

ale prostě to k tomu patří

+3/−1
5.10.2014 19:46

J98i16ř33í 11D77v55o91ř54á41k 5458103828280

No a možná v budoucnu ochrané rámy na boční rámy.

+1/0
5.10.2014 18:03

J83a84n 75K27u88t23m31a74n 9244449180

Jako to je co (zabila)? Přišla o voko, protože neumí řídit. Trubko8-o

+3/−9
5.10.2014 18:22

P85a65v55e59l 40M49o81r65a85v42e71c 1894285174737

po roce na následky havárie zemřela

+3/−1
5.10.2014 19:50

R30o32m89a33n 40K65r37a25t30o43c63h30v90í57l 6346587836704

S nárazem do jeřábů se prostě nepočítá.

+1/0
5.10.2014 18:30

J24a24n 22K10a41r24e90l 63N43o96v85a22k 5946574198246

verte me, ze ted uz bude :(

+1/0
5.10.2014 20:17

R92o97m84a89n 13K51r57a49t34o26c75h28v89í18l 6606837876284

Asi ano, ale zajímalo by mě jak to vyřešej.

Ono není co řešit - byly tam žluté vlajky.

0/0
5.10.2014 21:01

J13i92ř61í 29L89u75k42á75š32e40k 5390171470163

tak snad dobrý R^

+3/0
5.10.2014 16:28

L20a76d64i35s72l92a67v 72K65l71í74č 3241470721721

Jsem znechucený co někteří tady a další na novinkách dokáží vyplodit. Dělat si z toho legraci nebo poukazovat na zženštilost pilotů může v této situaci napsat jen nějaký podčlověk

+3/−2
5.10.2014 16:25

L34i45b11o34r 75Š54t26ě62p72á18n 2199578372282

Doufám, že Bianchi bude mít koule a Berlusconiho zažaluje.

0/−20
5.10.2014 16:19

V27l20a27d78i69m17i23r 53C35h20y93l60i40k 1360899547756

???

+2/0
5.10.2014 16:21

L38i69b13o96r 93Š37t82ě71p60á93n 2249908272632

Ta chodící zombie má před očima jen prachy. Místo toho, aby použil rozum a pro větší bezpečnost a regulérnost závodu odsouhlasil dřívější start, všechno jen přepočítává na dolary a kvůli údajné nižší sledovanosti je nechá se v tom doslova vykoupat. Hlavní viník je ten šmejd, co v čele F1 už dávno nemá co dělat a byl bych moc rád, kdyby už za svoje činy konečně nějak zaplatil.

+3/−12
5.10.2014 16:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze