Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hattrick. Evropští golfisté v Ryder Cup nadále dominují nad Američany

Evropští golfisté vyhráli potřetí za sebou prestižní Ryder Cup. Na hřišti v Gleneagles ve Skotsku splnil tým v čele se světovou jedničkou Rorym McIlroyem roli favorita a porazil americký výběr 16,5:11,5. Vítězný bod ve dvouhrách získal Jamie Donaldson, letošní vítěz Czech Masters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79l81a64d39i89m15í14r 39H72r39u17b36ý 1904411127312

Američané to prokaučovali v sobotu, tím že nechali "odpočívat" Mickelsona. Ten by velmi pravděpodobně aspoň bod navíc udělal a za stavu 7:9 by šance na zvrat pro USA byla mnohem reálnější. Druhá věc je, že McDowel  a Rose vydřeli body ze zápasů, které po první devítce vypadaly jako beznadějné, tam se to podle mě zlomilo pro Evropu - z prvních čtyř singlů měla Evropa 2,5 bodu a bylo prakticky rozhodnuto.

.

Jinak Mickelson je pro tým USA mnohem větším přínosem, než Woods, který není zrovna týmovým hráčem a jen málokdo s ním může jít ve dvojici.

0/0
29.9.2014 10:13
Foto

F57i96l46i77p 39J76a71r97a20b 1923157420887

Ale bilanci mají oba podobně mizernou, kolem 45%, Furyk dokonce 35.8-o To je asi hlavní důvod evropské nadvlády poslední dekády, i slabší evropané hrají vysloveně nad svoje poměry, zatímco hvězdní amíci zaostávají za očekáváním.

0/0
29.9.2014 10:24

P14a37v28e67l 16K45a45l30o29u73s40e14k 8577730867944

Mickelson to sice včera srovnal na 50%, ale zcela s vámi souhlasím.

0/0
29.9.2014 10:28

V91l98a95d30i98m49í15r 42H53r23u12b19ý 1654281967102

Bilance je jen číslo, když narazí na hráče, který "má svůj den" a padá mu tam všechno, tak prohraje každý. Ale právě v tom je síla Woodse a Mickelsona (a už třeba i McIlroye), že když o něco jde, tak dokážou vydřít slušný výsledek, i když se jim nedaří a že se pod tlakem nesesypou, ale většinou je to nabudí a hrají na hranici svých možností - tím vyniká právě Phil. Nikdo další takový v týmu USA není, u nováčků se nedá čekat, že ten rostoucí tlak ustojí až do konce, ale i ten ostřílený Furik se na posledních jamkách sesypal - tak jako předloni nebo letos ve finále fedexu. 

.

Evropa byla lepší jako tým, stejně jako předloni.

+1/0
29.9.2014 11:50
Foto

F71i50l68i12p 88J67a84r94a65b 1103387320157

Evropa je lepší tým dlouhodobě. S Furykem ovšem pravdu nemáte, ten se včera nikterak nesesypal, na druhé devítce zahrál 4 birdie a 0 bogey. Ale měl proti sobě o třídu lepšího hráče, než Mickelson, byť Gallacher hrál mnohem lépe, než v pátek.

Spieth tlak neustál, Reed naopak porazil Stensona, imho všichni američtí nováčci (ještě Walker) byli lepší, než jakýkoliv starý mazák.

+1/0
29.9.2014 12:53

V72l80a13d83i13m28í92r 18H22r89u64b32ý 1854241927422

To je asi ;-) věc názoru a možná taky pravdivých informací. Na druhé devítce zahrál Furik (jinak světový hráč č.4) jen 2 birdie - a po neproměněném patu do birdie na patnáctce viditelně zvadnul, Garciův eagle na další jamce už byla jen rána z milosti, v tu dobu už ale měla Evropa 13,5 bodu a Donaldson byl dormie, Furik už s Garciou neměl o co hrát a bylo to na něm vidět, i když to samozřejmě nevzdal.

.

Spieth s Reedem byli rozhodně nejvýraznější, udělali 3,5 bodu z celkem pěti zápasů, nicméně zmíněný starý mazák Mickelson 2 body ze tří zápasů, to je prakticky to samé. Walker "jen" 2,5 bodu z pěti zápasů. Statisticky nejlepší byl "divoká karta" Simpson, 1,5 bodu ze dvou zápasů. Ale máte pravdu, kromě nich už prakticky nikdo neskóroval, dalších 5 hráčů přineslo dohromady jen 2 body, Watson neuhrál vůbec nic, Furik jen bod (o který se dělí s Mahanem) ze čtyř zápasů, Mahan 1,5 ze tří.

.

Musíme si tu diskuzi užít, další bude až za dva roky :-).

0/0
29.9.2014 22:53
Foto

F35i64l11i76p 40J42a16r15a84b 1163347240117

Moje chyba, že jsem jamku č.9 počítal už do druhé devítky, takže správně jsou tři birdie (14, 16, 18). http://www.rydercup.com/europe/scoring/scorecard/5/508?autorefresh=1

Furyk je č.4, Garcia č.3, to je spíš lepší pro Evropu, ne ? Naproti tomu Mickelson měl soupeře ze třetí desítky, to už je přeci jen kvalitativní rozdíl (pokud nejste zrovna Poulter, ale ani on už letos nebyl, co dřív). Máte tam i další nepřesnosti, Spieth s Reedem nehráli všechny mače, v pátek odpoledne seděli, což je také jedna z věcí, která je americkému kapitánovi vytýkána. Jinak Reed neprohrál celý víkend a uhrál skutečně 3,5, ovšem ze 4, Spieth "jen" 2,5.

I toho Simpsona máte blbě, ten uhrál jen 0,5 bodu v singlu, v pátek dostali s Bubbou hrozný kotel od Rose/Stenson.

Takže statisticky nejlepší byl Reed, ale podle mě největší ovace zaslouží Rose, 4 body z 5ti, přičemž ty poslední dva půlbodíky musel vysloveně vydřít. A určitě uhrál nejvíc birdie ze všech.

0/0
30.9.2014 8:53

V63l97a21d81i36m79í41r 98H34r62u98b14ý 1904581607142

Hmm, takovou práci jsem si s tím počítáním dal, a mám v tom tolik chyb :-(.Spietha s Reede jsem počítal dohromady včetně singlů (proto 3,5 z 5), on se ten guláš dvojic a singlů moc třídit nedá. Simpson samozřejmě máte pravdu.

.

Ale snažil jsem se tím ukázat, že žebříčkové postavení nemá takovou hodnotu, jako aktuální forma a "vůle vyhrát". Mickelsonův výkon by stačil i na světovou trojku Garciu (když porovnáte výsledky na jednotlivých jamkách, tak Mickelson by nad Garciou na sedmnáctce vedl  o 1) - podle mě o víc, protože Sergio by to s Philem neustál psychicky. Naopak Furik by měl problémy i s tím hráčem třetí desítky Galacherem, po 17. jamkách by byli A/S. Vycházím z porovnání výsledků daných hráčů na jednotlivých jamkách (ale radši si to přepočítejte).

.

Takže jsme se dobrali k tomu, že Američanům zahráli slušně jen tři nováčci a veterán Mickelson, Evropa měla obdobnou oporu ve dvojici Rose-Stenson a svou povinnost nakonec vydřeli i Garcia a McIlroy, zbytek už nebyl o papírové výkonnosti, ale o té vůli vyhrát, Evropa jí měla víc.

0/0
30.9.2014 9:46
Foto

F78i13l52i91p 61J40a45r36a55b 1743397740977

Tohle srovnání mezi flighty mi přijde hodně mimo, kór když je rozdíl jedna rána, zápas Garcia/Mickelson by vypadal úplně jinak, než Garcia/Furyk atd. Kdybyste takhle chtěl porovnávat a přehazovat všechny zápasy, tak byste klidně složil celý Ryder tak, aby vám vyšla výhra USA.

Z Evropy bych ještě vyzdvihnul Donaldsona s bilancí 3/4 a McDowella (dokonce 3/3 !) s Dubuissonem 2.5/3.

0/0
30.9.2014 12:05

V98l95a92d77i17m57í90r 52H49r58u44b60ý 1434111117112

To srovnání vůbec není mimo, je to samozřejmě "coby - kdyby", ale dostatečně to ilustruje, že ani ten hráč třetí desítky nehrál žádnou tužku a tedy to nebyl nijak lehký soupeř s předem jasným výsledkem. Tolik k vyzdvihování výkonu Garcii (a tím i Furika) a snižování Galachera (a tím i Mickelsona). A ano, samozřejmě že při příznivějším "spárování" by Amerika mohla vyhrát, o tom to přece (taky) je, jak se oba kapitáni "trefí" do taktiky protivníka. A jak jsem psal hned na začátku, Amerika to letos prokaučovala, z pohledu kvality a výkonnosti hráčů to rozhodně nebylo tak jednoznačné, jak by někdo mohl soudit podle výsledku a Evropa mohla klidně i prohrát - já vím, zase "coby - kdyby" :-).

.

Jsem už teď hrozně zvědavý na příští Ryder cup v Hazeltine, Američané nemají ve zvyku prohrávat v čemkoliv a už vůbec ne opakovaně, takže se asi máme na co "těšit".

0/0
30.9.2014 17:34

E72v48a 83Ž54i10ž15k13o80v32s48k33á 7612839360603

Úžasný golf, nádherná podívaná. Bohužel kvůli reklamám jsme toho hodně neviděli a komentátoři byli naprosto tragičtí. Škoda, že si RC nemůže dovolit ČT, to by byl jiný zážitek.

0/0
29.9.2014 7:38

P50a65v11e35l 65K15a35l82o10u69s60e39k 8537180407284

Jestli myslíte komentátory na Golf Channel, tak jediný kdo se dal poslouchat byl Milan Štěrba. Poulíček byl otřesnej a ten včerejší tam byl asi omylem. Rv Ale golf to byl neskutečný. R^

0/0
29.9.2014 9:21

M38i44l34a82n 35Z55b30r96a92n92e22k 1553683342389

Myslím, že Poulíček a nálepka špatného komentátora golfu už mu navždy zůstane ;-D. Já si RC užil maximálně. Tolik diváků se jen tak nevidí. První den při uvádění hráčů jsem tam zaznamenal i [>-] vlajku. Když už reaguji na komentování, tak nejhorší komentáře jsem zažil letos na Sport1. Když se komentátoři chychotají a mají nemístné narážky na váhu hráčů, tak to je přinejmenším ubohé:-/.

0/0
29.9.2014 10:12

P67a23v96e92l 94K41a74l45o94u46s64e82k 8847490757584

Myslím, že Poulíček si nálepku špatného komentátora vysloužil už na Nově. A je celkem jedno, který sport zrovna komentuje. ;-)

+3/0
29.9.2014 10:22

J71a90n 29B93l27a58ž53e35k 1942451148416

Poulíčka jsem tam zaslechnul v sobotu odpoledne, když se vystřídali a tak jsem to hned přepnul na anglickou zvukovou stopu, kterou naštěstí Golf Channel ma Skylinku má :-) Ono poslouchat komentování stylem "odpálil, míček letí, přistál na fairwayi, zahrál do jamky" a nic víc fakt nemůžu.

Jinak atmosfér aúžasná Ian Poulter dobrej "blázen" v dobrým slova smyslu, Rory mimo konkurenci. Fakt dobrý. Za 2 roky to bude kvůli americkým přehecovaným šovinistickým fanouškům asi trochu horší, ale oni jsou holt takoví, no :-)

0/0
29.9.2014 11:47

P71a92v78e24l 75K40a91l26o56u25s45e85k 8637970397454

Já to musel bohužel sledovat přes internet, kde nevím, jestli zvukovou stopu jde vůbec měnit. Každopádně nevím jak. Takže jsem musel páteční a sobotní odpoledne protrpět s Poulíčkem a včerejšek s tím sice golfistou, ale jinak moderátorem-amatérem. ;-(

0/0
29.9.2014 16:46
Foto

F70i72l44i56p 27J43a50r63a48b 1393207180687

Proč už se tedy raději nedíváte na nějaký stream s anglickým komentářem ?

+1/0
29.9.2014 17:43
Foto

F71i97l58i37p 42J72a12r66a50b 1163537560597

Úplně bych nesouhlasil s tím, že Američané celkově vedou 25:13, to totiž patří historicky všem soubojům, přičemž značnou část z nich tvoří duely USA vs GBR. Co se hraje USA vs Evropa, vedou evropané 10:7.

0/0
28.9.2014 23:55
Foto

F12i56l55i43p 40J28a29r18a63b 1313107560247

McIllroy si dnes hrál vlastní ligu, ale klíčovou práci odvedli McDowell (který byl na 9.jamce -3) a opět Rose (ten dokonce -4 na jamce 7). Dlužno dodat, že G-Macovi to značně ulehčil Spieth, kterej se vysloveně sesypal, naopak Rose proti vynikajícímu Mahanovi musel zahrát -7 na remízu. Tohle byly dva klíčové mače, kde Evropa sebrala Americe jasná vítězství, a pak už to bylo jen otázkou času. Super zážitek a výborný golf, hlavně včera a dnes.R^

+2/0
28.9.2014 21:31

R37a52d25i75m 46P29a83v56l83i26c85e58k 1300358361774

Skoda, ze nehral Woods. To by zas bylo o necem jinym.

0/0
28.9.2014 19:45

M29a65r89i10o 66T41r92n18k15a 6980913888600

pred dvoma rokmi hral aj tak vyhrala europa;-D ono ryder cup nie je iba o jednom hracovi.

+1/0
28.9.2014 19:57

M17a75r57i79o 27T44r59n51k73a 6690343728120

pred dvoma rokmi hral aj tak vyhrala europa;-D ono ryder cup nie je iba o jednom hracovi.

0/0
28.9.2014 19:57

K28a40r68e83l 19S92e91m39e44r65á19d 6568570950581

O čem? Dopadlo by to stejně...

0/0
28.9.2014 22:29

R16a70d46i37m 93P95a76v49l38i77c12e90k 1760358551954

Spousta lidi ma rovnitko Woods a golf. Asi by to dopadlo stejne, ale preci by vzal na sebe tlak a treba by ostatni zahrali lip.

0/0
29.9.2014 5:38
Foto

F65i36l63i22p 62J48a30r89a97b 1953307720207

Těžko říct, Tiger zase v Ryder Cupu není taková hvězda, třeba minule uhrál půl bodu ze tří zápasů. Ale je fakt, že jeden hráč toho může změnit hrozně moc.

0/0
28.9.2014 23:16
Foto

F48i33l69i47p 10Z45a13b32a 5969777166518

Skvostný celovíkendový zážitek. Dechberoucí podívaná, hráči předváděli opravdu spičkový golf!!

+1/0
28.9.2014 19:43

M89a40r16t16i12n 24Č13a88r69n53e29c92k82ý 2955664509565

Z mého pohledu na poměry Ryder cupu velká nuda, Evropa to měla jasně pod kontrolou.

0/0
28.9.2014 22:16

P38e97t74r 13H39a88n53á42k 8521764896517

Rory parádně a McDowell ... to bylo něco 8-oR^. Celkově nádherná podívaná a skvělej golf.

+9/0
28.9.2014 19:28

T72o68m58á56š 70S72t18a23r82o95s80t26a 5834503930145

Excelence job!!!

0/−5
28.9.2014 19:18

M76a63r14t77i62n 75Č67a79r41n47e60c50k61ý 2735584479235

Piš radši česky.

+6/0
28.9.2014 19:26

T46o96m83á69š 45S22t33a58r36o73s41t26a 5574293880945

Vskutku! Jdeš po mě! Tak příjemnou zábavu;-D! Btw mohu psát jak chci a pokud s tím máš problém, tak to napiš na papír, dej ho obálky a strč si to rovnou do zádele...

0/−4
28.9.2014 19:34

M49a64r88t71i22n 88Č95a10r78n25e33c21k66ý 2615194479425

Ty jsi po jiných vyžadoval, aby ti psali Vy, místo vy, a ty tohle? Dobré, moc dobré;-D

+1/0
28.9.2014 21:40

T13o46m53á20š 43S40t51a80r28o35s12t35a 5624833270715

Ano správně, po jiných! Z jakého titulu jsi se do toho přimotal ty mi není jasné a jen sklížíš, cos zasel!

0/0
29.9.2014 12:53

P55a22v18e69l 74K11a57l10o82u90s30e87k 8217900747634

Zásadně nepoužívám cizí termity, u kterých si nesjem suterénně jist jejich významem. Je to totiž velké rizoto a hrozí to pěkným fiakrem. ;-)

+1/0
29.9.2014 9:15

T93o82m53á81š 45S83t15a34r46o90s92t62a 5934743250405

Tak určitě se stávaj hroší věci než spojení latinského a anglického slova...;-)

0/0
29.9.2014 12:49

J15i49r21i 48H10o77m67o12l88k52a 6364526

Kdy už tak Excellent job nikoli Excellence...

+1/0
28.9.2014 21:58

J20i62r69i 37H60o47m41o78l39k45a 6364706

Kdy uĹľ tak Excellent job nikoli Excellence...

0/0
28.9.2014 21:58

T16o83m32á83š 17S93t15a18r74o88s82t70a 5784353630265

Excelence je výtečně, ovšem tuším, že z latiny! Takže to zas taková katastrofa není...

0/0
29.9.2014 12:51

M25a51r92t91i57n 62Č23a82r31n64e12c56k43ý 2455114699235

Není.

0/0
29.9.2014 19:22

T49o42m26á55š 82S93t93a47r28o76s31t79a 5974573350835

Ale je.

0/0
29.9.2014 19:54

J25a63n 87Č52a44p23e53k 6708485616523

Super hra. Před singly jsem měl trochu obavy, ale naštěstí hráli až na výjimky perfektněR^.

0/0
28.9.2014 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze