Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musíme zlepšit spolehlivost, burcuje tým Mercedes naštvaný Rosberg

Už si pomalu přestával pamatovat, kdy nebyl v čele mistrovství světa formule 1. Ale Velká cena Singapuru vrátila Nika Rosberga do reality - po technické závadě nedokázal dojet do cíle a přišel o pozici lídra MS F1. Tam se vyhoupl jeho nenáviděný týmový kolega Lewis Hamilton.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l58a36d18a12n 87K20a82h80a95n 9221144494542

Admine jdi do haje. Smazany prispevek jako "mimo tema" ohledne nesmyslnych vyroku Josefa Krale. Tak to je pomalu jak za bolsevika ...

0/0
22.9.2014 12:54

E68m52i18l 43M22i82n35á52ř 7150839329497

Das ist Motosport! Miliony lítají a nakonec rozhodne kablík za 10 Kc. A ještě k tomu se to nemohlo podělat ve warmupu! Aspoň se to srovnalo bodově na čele.

+1/0
22.9.2014 12:38

J39i20ř47í 38E51u30l17e23r 5898149736626

Hodnotit současnou situaci ve F1 není jednoduché. Na jedné straně se jedná o soupeření v technice, na straně druhé jde o umění jezdců. Ta první strana znamená obrovské náklady na technologický výzkum, což si méně majetné stáje nemohou dovolit a jsou tak výrazně hendikepovány, Mé osobě je šumafuk, jestli vozy jedou na rovince 350 km/hod, 300 km/hod. nebo ještě méně. Přitom těch 50 km/hod rozdílu znamená obrovské úspory v nákladech na vývoj, výzkum a výrobu těch technických unikátů. Pro mně je prvořadé umění závodníků a dramatičnost závodu. Doporučil bych aspoň pro začátek dramaticky omezit elektronické ovládání vozů a možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem. Prostě "faktor jezdec" by měl být dalece prvořadý.

0/0
22.9.2014 10:53

G46e73o87r33g 44K57o92m38b95e11r50e38c 9604241986101

.....možná i telefonickou domluvu stájových inženýrů s jezdcem.  Tak to zu prave tento zavod platilo.

0/0
22.9.2014 10:58

A86n69n52a 51Č84e61r58n10á 1457514549914

Někdo sloupek naříznul, viz Báječní muži na létajících strojích! ;-)

+3/0
22.9.2014 0:47

E95r36i64k 64M77u54d96r48o94c11h 3183575906926

Samozřejmě, že F1 není sport v tom smyslu, jak to asi myslíte. F1 je závod technologicky nejdokonalejších sportovních vozů, kde to člověk za volantem může, až na výjimky, jen pokazit. Samozřejmě ti jezdci musí být v kondici, aby to ty dvě hodiny uřídili, to jo... Jak bylo mnohokrát napsáno - vynikající jezdec v průměrném autě (třeba Schumacher na konci kariéry) nemá šanci porazit průměrného jezdce ve vynikajícím autě (třeba Rosberg v Mercedesu). Vidět to bylo mockrát. F1 je zajímavá ze sportovního hlediska, jen když můžou soupeřit jezdci jedné stáje mezi sebou (což se dovolí, jen když má tým výraznou převahu nad ostatními - letos, nebo McLaren koncem 80. let - Senna vs. Prost). Případně když je víc vyrovnaných stájí - pak ale většinou stejně rozhoduje strategie a mechanici, ale občas v nějakém závodě to je fakt na jezdcích.

0/0
21.9.2014 21:18

P53a37v69e18l 76R36o30k16y35t29a 3600321760838

Docela mě zaujal komentář Josefa Krále, kterej byl jako spolukomentátor na Markíze. Z jeho analýz v podstatě vyplynulo, že pilot F1 to má ze všech formulovejch šampionátů nejjednodušší. Při Rosbergovejch problémech s volantem sme se od Krále dozvěděli, že formule má pro každou zatáčku na okruhu zcela jiný nastavení (diferenciál, brzdy, atd...). A to se nastavuje na volantu a podle GPS se automaticky před každou zatáčkou aktivuje ideální nastavení pro tu konkrétní zatáčku. To už mi skoro nepřipadá jako sport... toto...

+3/−1
21.9.2014 21:08

T24o87m87á91š 13V10a42v68e45r84k59a 7151270592154

asi proto trénujou na Playstationu

0/−2
21.9.2014 21:13

V84l61a94d59a91n 18K30a39h36a73n 9271704884102

To jsou zas kecy. Podle teto logiky to maji nejhorsi zavodnici na motokarach. Proste je to motosport, to znamena technika + ridic. To ze se automaticky ladi auto do kazde zatacky je prece dost narocne i pro ridice, musi si umet zvyknout a maximalne vyuzit jineho chovani v kazde zatacce.

+1/−2
21.9.2014 21:42

P45a14v55e77l 22R33o16k23y25t53a 3890601830918

Jaký kecy?? Pokud to po sobě dobře čtu co sem napsal tak sem jen přepsal komentář Josefa Krále, kterej to tam jasně vysvětloval. Že pilot GP2(3), Indycar, aj. to má v autě daleko složitější. Má tam míň elektorniky (nebo skoro žádnou), míň různejch drobnejch pomůcek atd. Pilot F1 má sice nejsilnější auto a největší výkon, který musí ukočírovat (i když ani to není úplně pravda), ale víceméně mu stačí trefovat brzdné body a vrcholy zatáček a všechno ostatní za něj ohlídá elektronika.

+2/0
21.9.2014 22:17

T83o57m71á19š 70V10a50v66e64r71k84a 7751930572604

F1 má být výkvět technologií . jenže to vede k tomu co popsal kolega Rokyta. Tuhle technologii už si dneska můžete koupit ke každému kamionu (tam je to ovšem všechno směrováno na co nejnižší spotřebu), nicméně při tomhle vývoji s toho budou za chvíli drony.... Řešení? Kdybych hověděl tak asi budu pracovat v F1, ale vývoj e nedá zastavit a omezit vývoj jen na motor a aerodynamiku je podle mě cesta zpět. Každopádně současná elektronika a její možnosti nám neukáže kdo je opravdu nejlepší pilot, bohužel.

+2/0
21.9.2014 22:47

F28r85a39n52t68i10š80e14k 37J15o36s97e70f 8465515696407

na motokarach to maji trochu jednodussi, nebot tam vubec zadny diferencial neni. rozhoduje to kdo umi lip projet zatacku na 3 kolech.

+1/0
21.9.2014 22:25

T33o38m55á77š 12V18a10v88e58r77k48a 7821910452394

Myslím, že bychom se divili kdyby se všichni piloti F1 posadili do motokár kdo že je to nejlepší. Šumi to na ich dával na setkání mistrů ale dneska si to nedovolím odhadnout, možná by je všechny udělal Loeb.

+1/−1
21.9.2014 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze