Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Suverénně vedl, před cílem svlékl dres. A oslava vzala atletovi zlato

Do cíle doběhl první, přesto zlato nemá. Francouzský běžec Mahiedine Mekhissi-Benabbad ovládl závod na 3 000 metrů překážek, jenže vítězná oslava ho stála titul mistra Evropy. Ještě před cílem si totiž svlékl dres, za což ho pořadatelé diskvalifikovali. „Nebyla v tom žádná arogance,“ bránil se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F42i34l48i68p 83J58a63r76a66b 1763577160307

Tak dneska mu to už snad nevezmou. Ale zase tam dělal blbiny.

0/0
17.8.2014 15:56

V15l63a94ď14k90a 41N60o73v55o50t19n14á 5650807259438

Kdyby ho diskvalifikovali hned po závodě, místo ukazování žluté karty, tak ok. Nic proti tomu, nějaká pravidla na to asi jsou. Ale pokud si to rozmyslí až ve chvíli, kdy Španělé, jejichž závodník holt obsadil čtvrté - tedy nemedailové místo, tak to je fakt ubohé. Dost podobné tomu, se stalo našim při závodech družstev. Prostě se to někomu hodilo.... :-/

0/0
16.8.2014 11:19

P76e65t31r 84U63t81ě50k82a92l 9900548548

To je přesně pravda. Měli jej DQ rovnou, od toho jsou rozhodčí. Udělat to až na základě protestu je trapná chyba. Nechápu. Je tam spousta různých delegátů, refferee a členů jury a nikdo nic? Chtěli to ututlat? Obrovská chyba, která se jim taky vymstila.

+1/0
16.8.2014 19:34

D55a85v93i39d 94A78u42l80i31c96k14ý 2517181855322

tak to jsme tedy dopracovali. Každý to viděl, žádný podraz a přesto to tak dopadlo. V euforii člověk udělá spoustu věcí a za tohle mu vzít titul je hloupost ještě větší!moralizujte tady jak chcete, ale i tak vyhrál. Nějaký dres mu k tomu nepomohl a užil si to, až na vyhlášení

+1/−3
16.8.2014 10:50

M30i81c86h67a25l 85M21i44l91l93e33r 9796322699142

kdyz jdou zavodnici pred zavodem do Call room, zkontroluji tam nejen jejich jmena a vydaji startovni poradi, ale zkontroluji jejich zavodni dresy, zda jsou podle pravidel (napr. dresy narodnich tymu).

Tak je pusti na drahu a presne tak, jak byli zkontrolovani v Call room musi zavod nebo kazdy pokus v pripade technickych disciplin odstartovat a dokoncit. Co delaji pred startem /po probehnuti cilovou paskou, pred pokusem a po nem, neni soucasti souteze.

Blbec si dres sundal behem zavodu, nedokoncil jak se prezentoval a byl schvalen v Call room =  DQ spravne a podle pravidel.R^

Soude podle jeho predchozich prestupku a vystrelku, ten chlap je ponekud na hlavu padly, receno hodne mirne. Ne vsichni atleti maji v hlave to, co v nohach a tenhle ma min, nez vrabec.

+5/0
16.8.2014 4:26

M59i46c85h74a78l 25M55i40l71l84e58r 9286392359562

oslava pred koncem zavodu, ktera se prici pravidlum, se nevyplaci.

Australska zenska plavecka stafeta 4x200m takhle prisla o zlatou na MS2001, kdyz jejich posledni plavkyne zavod dokoncila, ale holky zacaly oslavovat (jedna skocila ke sve kolegyni do bazenu) tesne pred tim, nez doplavala posledni plavkyne tymu na 8. miste. Zavod musi byt uplne dokoncen, nez nekdo jiny skoci do bazenu, nebo zvenku poda plavci ruku.

+2/0
16.8.2014 4:34

M44i61c42h10a62l 24M77i14l43l19e62r 9906702599712

vidim, ze jsem nenapsal, ze v Call room mj. zkontroluji zavodnikovo osobni cislo na dresu, ktere kazdy atlet MUSI mit na sobe - ne nekde v ruce- behem celeho zavodu nebo kazdeho pokusu.

+1/0
16.8.2014 4:41

P18e37t31r 84U21t39ě72k91a40l 9910588968

Není pravda, že co dělá před startem a po konci soutěže, je na něm. Po celou dobu, co se pohybuje po hřišti (i při "čestném" kolečku), dokonce i v mix zóně, musí být oblečen správně (dres vč. čísla). Na technikách si závodníci dres někdy svlékají a zase oblékají, nicméně to, co mají na sobě mezitím, podléhá taky schválení . čili nejde jej o dres, ale i tepláky a tak.

0/0
16.8.2014 9:08

M37i49c84h60a63l 10M40i61l33l27e18r 9916982259362

na teplakach cislo nemaji, na dresu ano a to je jejich identifikace.

Musi mit na sobe viditelnou identifikaci po dobu, kdy jsou primo pod dohledem rozhodcich. Jakmile zavodnik probehne cilem a cilove zarizeni ho zaznamenalo, muze na sebe navleknout treba vlajku nebo teplaky a tim cislo prekryt, ale to je uz vporadku.

+1/0
16.8.2014 9:25

P32e82t18r 65U82t31ě43k63a73l 9160988618

P143/1:

... soutěžící musí startovat v jednotném oblečení, úředně schváleném .... Vyhlašování vítězů a jakékoliv čestné kolo se ve smyslu tohoto pravidla považuje za součást soutěže.

Takže to platí i pro tepláky a tak. Takže závodník nemůže být nahej. Nikdy. Ani za cílem.

0/0
16.8.2014 11:15

M63i13c68h83a13l 34M73i91l53l78e19r 9316392469422

co se deje za cilovou carou se v praxi nebere tak vazne. Videl jsem cleny americke stafety 4x100 jak na velkem zavode (MS? OH?) sundali po dobehnuti tilka a "pozovali" pro divaky jako kulturisti. Pak si zase tilka navlekli a pokracovali v klusu kolem. Nikdo je nehonil ani nediskvalifikoval.

0/0
16.8.2014 16:37
Foto

F62i25l38i15p 57J87a55r64a36b 1563697250427

V pořádku to v hlavě patrně nemá, ale je to jasně nejlepší závodník, který se nedopustil ničeho, čím by získal jakoukoliv výhodu nad svými soupeři. Měli ho důrazně varovat a sebrat mu medaili při jakémkoliv dalším provinění. Ale ne teď.

0/0
16.8.2014 18:07

M63i42c85h97a98l 95M71i76l30l91e43r 9106552469272

ne tak to delat nelze "az priste vyhrajes a nebudes se chovat...."

Kdo udelal neco proti pravidlum, ma byt potrestany hned na miste, ne podminecne "az jestli nekdy ".

0/0
17.8.2014 1:33
Foto

F10i53l70i33p 29J16a15r58a25b 1283527960377

Já to vnímám tak, že pravidla nejsou něco daného "Bohem", neměnného, něco, co se musí za každých okolností dodržovat. Od toho je do rozhodování zapojen lidský faktor, aby v určitých případech našel jiné řešení.

0/0
17.8.2014 12:30

M56i98l68o69s 69V40a16l54y 8786222597612

..... je to  b l b !!KDYBY v cili po vitezstvi  t r^ e b a  "PO hooo Nil" ;-D URC^ITE^ mu zlato zustane... R^ Neeeee? ;-D Jooooo :-P

0/0
15.8.2014 23:13

D26a49n28i25e81l 67M40a87r12t92í13n36e63k 4203823473249

Ten dnesni sport jde cim dal tim vic do haje vzdyt to ma bejt i zabava pro ligy a tady za sundanej dres vylucujou suverene nejlepsiho, ve fotbale kvuli blby administrativni chybe i pres drtivy vitezstvi kontumujou a za sundanej dres davaj zlutou a jako nejvetsi prasarnu letosniho roku se da s prehledem oznacit vylouceni australie z MS v hazene jen proto aby se tam dostalo nemecko !

+2/−3
15.8.2014 20:19

M42i10l71o49s 71V18a59l31y 8136932107662

NAPROSTO souhlasi, ale az za cilovou paskou!!!!!!!! P O Z O R  neplati vsak pro slovenskeho profesionala a  MULTI - milionare Petera Sagana R^;-DR^;-DR^;-D.... no c^o povedat^ ;-D!!

0/0
15.8.2014 23:19

F14r49a90n54t82i10š89e32k 89N84o39v49á14k 1346297449587

Diskvalifikaci si zasloužil, pokud existuje pravidlo, že musí proběhnout s číslem na prsou, tak není o čem diskutovat.

+6/0
15.8.2014 19:46
Foto

F85i32l26i73p 54J17a72r86a53b 1653277250317

Nechápu, proč tu všichni dokola papouškují ten nesmysl se startovním číslem na prsou. Když se podíváte do fotogalerie, zjistíte, že na dresu zepředu žádné takové číslo NENÍ.

0/0
16.8.2014 1:06

T80o11m35á47š 21B48u29b35e72n86í92č62e84k 6912956467303

Trochu tomu nerozumím, včera oslavil svlečením dresu své vítězství troskokan (taky Francouz) a nic. Proč?

0/−4
15.8.2014 19:36

F37r59a73n98t85i29š55e58k 41N61o46v87á64k 1846687509887

A on si ten dres svlékl při skoku ???

+8/0
15.8.2014 19:46

J58a90n 38H64o14r92s71k70ý 2926680417805

Možná rychle běhá, ale je to magor: http://www.youtube.com/watch?v=Qh8HB_mpWNk

+2/0
15.8.2014 19:19

D58a69v51i59d 93C91e28c39h 9111358

ten zavod regulerne vyhral at mu tu medaili daji nebo ne, zase museli uradovat ostre tuzky aby zduvodnili, proc tam ta byrokracie je

+3/−8
15.8.2014 19:12

M51i93r85o74s59l64a50v 14Z45i13k14m92u63n40d 7429373644873

Mistrem Evropy se stala hloupost ....

+2/−5
15.8.2014 19:12

I79v40a54n 48V96e87s88e11l51ý 2951462540667

Nesouhlasim

+1/0
15.8.2014 21:58

M25a47r63t15i62n 15F49r51a66n35t89i64š47e27k 7275370243935

právě, že nestala i když byla první v cíli.

+3/0
16.8.2014 0:54

A16l21e87š 83K62o38m62á15r83e32k 5622279948467

no ve starém řecku závodili atleti úplně nazí, ale tohle asi nebylo míněno jako oslava starověké atletiky....ten německý diskař si taky myslím trhá dres, ale až po závodě!!...kdyby se svlíkl za čárou nic by se nestalo, je to zbytečná exhibice, nic jiného:-P

+4/0
15.8.2014 18:52

K30a64r49e87l 10Z34a92c84e97k 7611899741167

Je to debil...

+6/0
15.8.2014 18:22

L30u78b60o73m16í45r 83S58a70z14e86č84e58k 7319408515313

Už tvůj dědek byl tím co tu píšeš!

+1/−8
15.8.2014 18:56

R55o29m15a34n 24Z59a26j91í44č38e95k 1539319220768

Při doběhu... tři soupeře těžce porazil, dva udolal... a jednoho... zesměšnil! :-P

+2/0
15.8.2014 18:19

M41i58c12h40a76l 86M77i68l34l42e42r 9796892669692

zesmesnil sebe

0/0
16.8.2014 4:42

P82e70t39r 77S56t65a59r56o14s85t25a 6446208900628

Suverénně zvítězil, je nejlepší nikdo na něj nemá a úspěch se neopouští. Hlavně, že toho španěla ta "zasloužená" medaile těší.

+1/−15
15.8.2014 17:32

F46r92a72n37t82i28š53e52k 72N61o30v86á71k 1536347929567

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala, snad by to mělo aspoň ve sportu platit. Když dálkař skočí 10 metrů s milimetrovým přešlapem, taky nikoho nezajímá, že skočil prokazatelně ze všech nejdál.

+10/0
15.8.2014 19:49

M19i72c98h27a95l 65M61i30l37l71e85r 9956652949252

R^R^R^

0/0
16.8.2014 4:43

P32a40v69e15l 96B71a22b26ě19r19á18d 5903844219350

a za co přesně byla ta diskvalifikace?? Za to, že neměl vidtelné číslo a nebo že dres nebyl nošen tak, aby nevzbuzoval pohoršení??

+1/−1
15.8.2014 17:21

L62á56ď76a 51M45a91l93ý 5967836725455

Pravidlo o startovním čísle. Třeba

+2/0
15.8.2014 19:22

R65o95m31a86n 57V57í39c89e26n66e55c 2619802398982

Já bych diskvalifikoval i za nesportovní chování. Sportovec může být špičkový, ale i chování i fair-play k tomu patří.

+2/0
15.8.2014 20:20

P63e89t35r 21U53t35ě66k79a94l 9430608738

Mekhissi je prostě magor, to se ví už leta.

Ovšem o jeho diskvalifikaci nemohou být žádné pochyby a diskuze. Divil jsme se, že mu nevpálili DQ ihned po doběhu, ale až po protestu Španělů. 

Pravidlo P143/7 hovoří jasně startovní čísla (bib) se nesmí nijak upravovat, musí být nejméně dvě (pozor, ta na trenýrkách se nepočítají, ta jsou pomocná pro kameru a ostatně skoro nikdo s nimi do cíle nedoběhne) a musí být jedno na prsou a jedno na zádech (s výjimkou skoku vysokého a skoku o tyči, tam mohou mít závodníci pouze jedno dle libosti). Navíc mám dojem, že v Zurichu mají v těch číslech čipy.

Je správné, že nakonec rozhodčí dospěli ke správnému verdiktu. Smutné je, že až po protestu. Tvrzení, že šlo o oslavu bez snahy o zesměšnění závodu či soupeřů, je účelové a je správné, že na ně nebyl brán potaz. To bychom mohli mít brzy na všech závodech včetně žákovských zástupy svlečených borců, kteří by jako oslavovali kde co.

Sport je sice show, ale základní pravidla slušnosti se musí dodržovat.

+13/−3
15.8.2014 17:06
Foto

F10i27l47i66p 34J48a11r49a34b 1683617780287

Můžete mi říct, kde jsou ta startovní čísla na dresu ? Ve fotogalerii nic takového není vidět. Nemá tam být jméno ?

0/−2
15.8.2014 18:11

P74e28t64r 73U81t27ě77k87a54l 9650828538

Správný (oficielní) název je BIB. Může to být číslo, nebo jméno. V poslední době se rozmohlo používání jmen, po důrazných protestech rozhodčích (prostě to nejde v cíli spolehlivě identifikovat - u štrek a silničních běhů) se to vrací k číslům, která jsou alespoň na zádech. Na ME vidíme, že se čísla dostala u štrek i na přední BIB - v rohu pod jménem je i dostatečně veliké číslo.

Přál bych Vám rozhodovat v cíli na maratonu či jiném běhu v Praze, kdy mají závodníci jen jména, většinou dosti exotická a dlouhá, Etiopci a Keňané mají i stejná jména ...

+1/0
16.8.2014 9:04
Foto

F58i15l64i69p 62J70a23r56a39b 1903327910277

Sorry, ale to "dostatečně velké číslo" fakt nevidím, viz.fotogalerie č.2. Je vidět, že je tam něco naprosto drobounkého, nečitelného. To je ono ?

0/0
16.8.2014 18:00

P54e21t55r 70U46t83ě71k60a91l 9870618848

Tedy - máte pravdu, ale u některých závodů to fakt mají. Možná jen  delších běhů nebo mimo silnici - kde není kamera.

0/0
16.8.2014 19:31

L62u27k55á15š 17K27l73í87m61a 2685783487775

A je to tedy diskvalifikace za nesportovni chovani nebo za neprobehnuti cilem v dresu s cislem? Protoze by me zajimalo, jestli by ho diskvalifikovali v pripade, kdyby si to triko jeste zase tesne pred paskou oblekl, cas na to mel:)

0/0
15.8.2014 16:56

S21t21a31n86i94s81l11a20v 61H36o55n40ě13k 1818140898644

Je to kombinace dvou provinění - za nesportovní chování žlutá karta, druhé napomenutí za neproběhnutí s čísly na těle - a dvě provinění je automatická diskvalifikace, jako kdyby se závodu neúčastnil.

0/0
15.8.2014 17:00

F96r30a12n52t16i65š16e39k 65S12t70u33r48m 4162420440596

Já z toho pochopil, že za to, že neměl číslo na prsou. Ale kdyby si to oblékl, že ho diskvalifikujou taky ;-) Já to čekal už když to udělal a pak ještě řval do kamery "On, two, three ... mehtissi" , tam ta neúcta k soupeřům byla víc než zjevná.

+4/−1
15.8.2014 17:02

P25e95t75r 78S90t77r98a58c16e85n51a 3321123368180

V pravidlech je i to, ze dres musi byt cisty a nesmi pohorsovat. A svleceni dresu je nesportovni chovani. Oboji je vysvetleno ve vykladu pravidel.

0/0
15.8.2014 23:26

R90o40m65a35n 41S22o15u80č64e83k 1342585620139

oba Francouzi jak poleno

0/0
15.8.2014 16:49

T29o90m95á24š 16Č16e35c97h 4863979719950

On není Evropan, tudíž ani neměl startovat. Stejně jako Farah a jemu podobní.

A to samé bych tvrdil na mistrovství Afriky, kdyby v maratónu vyhrál běloch.

+2/−2
15.8.2014 17:03
Foto

F65i64l42i13p 12J57a21r40a66b 1223747290397

Připadá vám v pořádku, že za JAR hrají rugby běloši ?

+2/−1
15.8.2014 18:12

K77a59r22e50l 29K38o73n79e66č20n71ý 9447263754376

Víte něco o Búrech, chytrolíne? Bělošské osídlení je tam déle, než si myslíte. Naši předci taky původně žili jinde, pokud byste chtěl argumentovat tímhle.

0/−1
15.8.2014 21:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze