Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učil Ricciarda, teď šéf českého týmu kritizuje poměry ve formuli 1

Poráží týmového parťáka Vettela. Jako jediný rovněž dokázal v sezoně F1 „ukrást“ vítězství neporazitelnému Mercedesu, naposledy v neděli. Přitom před třemi lety Daniel Ricciardo závodil ještě v české stáji z Čestlic. Jak na něj vzpomíná její šéf?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67o35m43a88n 35K27r63a95t76o86c57h47v59í13l 6356347116114

Dříve si všichni stěžovali, že se na trati nic neděje, že se nepředjíždí.

Podivejte se dneska, samé drama, jezdci dojíždějí do cíle v rozmezí vteřin, neustálé předjíždění.

A co - všichni se neustále stěžují.

+3/0
29.7.2014 14:52

A93l27e32x63a15n27d32r 29K35o88s70t52k49a 5349786459986

Jenže předjíždět se mají díky dravé technice, ne díky omezení spotřeby.

+2/−1
30.7.2014 9:18

K46r92y43š41t97o56f 40L62a74n21í66k 1569550635525

tak prave monako je pro F1 ze sportovniho hlediska zbytecny zavod, kde by stacilo rozhodovat o umisteni na zaklade kvalifikace.

tim chci rict, ze preferuji okruhy kde se snadno predjizdi pred temi mestskymi.

0/0
29.7.2014 13:48

M34i87c54h93a18l 93T98o89m58á63n37e22k 9707419816

na to jaka ja F1 doporucuji mrknout na film speedracer, vetsine lidi asi nesedne ale nahled na soucosny motor sport je to skoro 100% pravdivy, proste nejde o to kdo vyhraje ale komu to co prinese a kdo na tom vydela, nejake zavody samy o some jsou uz davno absolutne nedulezite

0/0
29.7.2014 12:52

J83o76s32e17f 78K95o53m54e62n28d75a 3339519524217

Nesmysl, pořád se jede o vítězství a tím pádem třeba i o lepší smlouvy nebo vyšší sponzoring.

0/0
29.7.2014 13:20

T62o77m42á16š 10K24r45á33l 3518898517929

dnesni formule je zabavna, ale radeji jsem mel dobu, kdyz se neresila, nebo nebyla tak dulezita spotreba, stav pneumatik, ...... proste jezdci zavodili a jeli naplno po celou dobu zavodu. v dnesni dobe je sampionat jezdcu stale jen o tom v jakem sedite aute a ani nova pravidla na tom nic nemeni, tak proc se na ne nevykaslat a nenechat je aspon zavodit a pravidla nastavit tak, aby se nikdo nezabil :D

+1/0
29.7.2014 12:00

Z52d81e44n29e28k 91B42e38d81n79a33r 7567736387439

Kdy to bylo? Kdy se neřešila spotřeba a stav pneumatik? Kdy se dalo jet po celou dobu závodu naplno? 

Kdyby je dnes nechali závodit jak si představujete vy, tak s dnešní konzistencí výkonů by bylo od startu do cíle jasné jak to dopadne a auta by jela v pořadí daném výkonností, která by se v průběhu závodu měnila jen nepatrně. Pravidla to závodění umožňují.

+2/−2
29.7.2014 12:06

V10l41a89s28t75i48m16i51l 73T43e37n35c81e68r 4400970657870

Kdy to bylo? Za dob Jackieho Stewarta, Emersona Fittipaldiho & spol.

+4/−3
29.7.2014 12:20

Z53d59e12n79e82k 56B15e58d19n81a80r 7977186587369

Tak to je samozřejmě nesmysl. Tehdy opotřebení pneumatik rozhodovalo stejně jako dnes a kvůli spotřebě někteří jezdci ani nedojeli do cíle. 

Jediné co bylo jiné byly rozdíly jak v technice, tak jezdcích a díky tomu i v konzistenci výkonů.

+4/0
29.7.2014 12:25

V85l11a33d19a10n 33K27a13h75a91n 9541834644172

jj, vzpominam jak tusim Sennovi doslo palivo asi 500m pred cilem, ale nakonec urval 4 misto !! protoze (tusim) Mansel, kdyz dojizdel vitezne kolecko, tak ho vzal at si sedne a tak ho dovezl na 4 miste !!! ;-D

+1/0
29.7.2014 12:30

Z56d23e48n34e89k 85H84r82d96i60n16a 9700699893960

to je ale blbost. Myslím, že se to Sennovi stalo někdy v létě 91 (mám pocit, že dokonce dvakrát po sobě), ale Mansell ho dovezl až při svém čestném kole a Senna skončil s kolem ztráty, což ale stačilo na to čtvrté místo.

Podle wiki to bylo na GP Británie 1991 (tehdy ho Mansell přivezl) a i na následné GP Německa (tehdy to ale Sennovi na body nestačilo)

0/0
29.7.2014 15:26

V68l92a45d28a75n 55K82a38h74a55n 9861294424972

Vsak to pisu ne, tak jaka blbost?

0/0
29.7.2014 23:45

T14o90m11á31š 92K11r35á66l 3588838687499

tak dlouha doba to zase neni :) kdyz jeste jezdil schumak. nedelalo se umyslne spatne obuti. tym si vybral jen to co mu sedelo do strategie a podle toho se zavodilo. dnes to je x sad pneu na zavod a pak jen slysis v radiu at nejede rychle a setri pneu, motor a prepne se do usporneho rezimu, .....

ano vyhral by proste nejlepsi a ne "ten co nemel smulu"

+2/0
29.7.2014 12:30

Z10d27e35n57e93k 62B57e23d78n32a61r 7487456417109

Myslíte Michaelin co dodal na VC USA nebezpečné pneumatiky a jezdci na nich pak neodstartovali? 

A ano za Michaela Schumachera díky tomu byla F1 nejnudnější v historii, protože kvalita už byla vysoká a strategie skoro identické a tak kdo byl první na startu byl první v cíli. Tehdy vrcholil problém s turbolencemi za zadním křídlem, který brutálně znesnadnil předjíždění. Ale i tehdy bylo třeba rozumně zacházet s penumatikami a rozhodovalo které z firem se v dané sezóně lépe povedly. A spotřeba byla ještě důležitější než dnes.

+1/−2
29.7.2014 12:39

P40a20v59o43l 97K64u50b97r56a25n 6689480950942

Kecy. V inianapolise sa menil povrch dráhy. Bridgestone o tom vedel, mal to odskúšané (skrz jeho značku používanú na Indy závodoch - Firestone). Michelin nie.

Spotreba moc dôležitá nebola - mohlo sa dotankovať a pneumatiky sa mohli meniť ako si chcel.

+2/0
29.7.2014 13:16

Z43d35e86n44e17k 15B81e20d49n97a92r 7667846847359

Spotřeba samozřejmě byla věcí naprosto stěžejní ovlivňovala strategii ještě víc než opotřebení pneumatik. Každý Kg o který mohlo být auto v daný moment lehčí byl znát. 

Pneumatiky se také nemohli měnit jak kdo chtěl byl jich omezený počet na závod.

0/0
29.7.2014 14:32

R67o49m82a57n 68K34r36a48t33o34c51h44v76í36l 6116777926184

Je tu zvláštnost - že si to Michelin neošéfoval...

0/0
29.7.2014 14:59

T26o82m88á35š 60K11r34á94l 3588988207459

chapu, ze bez technickych omezeni by auta "litala" 400 na rovince a 200 v ostre zatacce :) proto mi nevadi pravidla, ktera snizuji vykon, ale vadi mi ty co omezuji zavodeni na krouzeni za ucelem setreni cehokoliv

+1/0
29.7.2014 13:31

Z14d97e65n23e31k 56B29e65d48n35a18r 7987476207819

Jenže ta pravidla neomezují závodění, oni ho umožňují. Bez nich by auta jela dle výkonosti za sebou a jen by se od sebe vzdalovala...

+1/0
29.7.2014 14:34

K62a46r43e22l 95F24a73j75t 5678512771233

souhlas

0/0
29.7.2014 11:09

Z31d55e44n39e77k 49B23e87d46n46a20r 7237796307729

Spousta nesmyslů. F1 samozřejmě spoustu lidí zajímá a popravdě řečeno, závody jsou v poslední době díky pravidlům dost dramatické. Kvalita pilotů v F1 je stále naprosto vyjmečná, stačí se podívat na kariéru kteréhokoliv z nich. 

Tvrzení, že kvalitní jezdec se pozná dle toho, že se nevymlouvá na stáj je samozřejmě nesmysl. Stačí si vzpomenout na Senu nebo třeba Vetla. Stejně jako lidé jsou i jezdci různí a ti špičkový nepochybně také.

+2/−13
29.7.2014 10:39

M51i77l56a80n 36Š23m89o51l41í21k 3647964482880

No zato ty seš "odborník" ;-D Právě Vetel je ukázkou, jak zcela průměrný pilot může vyhrávat tituly, když mu dají o třídu lepší materiál než má zbytek startovního pole. Letos už to tak není a Vetel dostává nakládačku jak od soupeřů, tak od týmového parťáka. :-P

+16/−2
29.7.2014 10:48

Z33d88e54n78e78k 15B44e91d90n77a31r 7977956937269

Mluvíte o tom Vetlovi co skoro nedělá chyby, co vyhrál všechny šampionáty, kterých se jako junior zúčastnil? S Riciardem je letos naprosto vyrovnaný. Takže v nejhorším je, jen tak dobrý jako on. Vetel je rozhodně hodně vyjmečný pilot. 

A ano, kvalita auta hraje v F1 rozhodně nezanedbatelnou roli. Tak to bylo vždy a jak se stabilita výkonů aut zlepšuje, tak jeich role se zvyšuje. také se zlepšují jezdci a jejich  kvalita, co se dá třeba vysledovat z stability časů, které jsou schopni jezdit.

0/−8
29.7.2014 11:03

J98a33n 98K26o93t10y33z89a 3937967861176

Jak muze byt Vettel s Ricciardem letos vyrovnany, kdyz ho Ricciardo skoro vzdycky porazi na hlavu a ma o tolik bodu vic? :-)))

+6/0
29.7.2014 11:29

Z65d91e96n65e83k 25B48e56d22n30a68r 7107516667179

Zajimavé jsou výsledky kvalifikací. A tam to rozhodně jednoznačné není. Jinak sezónu zkreslují letošní Vetlovi problémy s technikou. Dají se porovnat časy kol.

0/−2
29.7.2014 11:37

S85y65l12v14a 24M92i57k25y21s40k97o32v94á 8339658642830

Takže Vettel bude letos mistrem světa kvalifikací;-D?

0/0
30.7.2014 10:21

T80o28m36á36š 97K80r64á23l 3808548687859

clovek, ktery vyhral 4x v rade titul mistra sveta je podle vas prumerny jezdec? nejsem vetteluv fanda, ale zrovna treba webbera porazel docela casto a nebylo to jen diky tymove tlacence, nebo jeho rekneme nefer chovani :) pokud byl vettel teda prumerny jezdec, tak webber musel byt spatny coz rozhodne neni pravda.

letosni sezona jeste neskoncila a ani bych se nedivil, kdyby vyl vettel nakonec jeste lepsi. zatim ma docela smulu

+1/−2
29.7.2014 12:16

P13e40t25r 51S42l26o13v38á94k 9815925717449

majstrom sveta sa stal bdaka vozu aj uplne priemerny pilot ako button, tak preco by printakej dominancii aku red bull mal nemohol priemerak vyhrat titulov viac??

0/0
2.8.2014 23:52

E81r53i53k 27Ž26l61u88v64a 3136263709487

Spousta nesmyslu. Svuj prispevek jste ohodnotil presne. A s tim spickovym Fetlem jste i pobavil...

+3/−2
29.7.2014 10:54

Z79d59e67n31e49k 10B22e12d55n34a37r 7677166537899

Úroveň mateřské školky. To je zesměšňování někoho komolením jeho jména. Víc k vám dodávat je naprosto zbytečné.

+1/−3
29.7.2014 11:05

P48a60v55e84l 45P42o63s62p97í20š69i62l 3381174953475

Tak Vettelovo jmeno, ci Sennovo jmeno si zkomolil jako prvni ty... Co tam mas dal?

+4/−2
29.7.2014 11:22

D36a98n 80H93o45l52i69c73k42ý 5924580426351

když maj oba stejné auto, tak i problémy s technikou svědčí o kvalitě jezdce;-)

0/0
29.7.2014 11:53

K28a25r58e19l 18F98a25j51t 5698852121463

Výborný závody a hlavně ten argument "je to zajímavé kvůli pravidlům" ;-D;-D;-D - já myslel, že to má být zajímavé kvůli závodům samotným a pravidla mají jen vymezovat rámec za kterých probíhají ... celou dobu poslouchám co má kdo obutý a na co ještě musí přezout a jestli TÍM bude zbytek závodu rychlejší nebo pomalejší, případně co všechno může zapnout nebo vypnout aby vůbec byla šance se před jiného jezdce dostat. Atraktivita závodu je o tom kolikrát a v jakou chvíli vyjede SC a komu to jak moc podělá dobře rozjetej závod babych se nakonec dozvěděl, že to bylo úžasně dramatický. Ale pozor - minule se po pár letech dalo vidět i jedno předjetí dvou jezdců zároveň ;-D.

Dřív jsem docela pravidelně jezdil do Monaka a většinou ještě na jeden závod jinam - poslední tři roky mě to ani nenapadlo, stejně je to se sledováním v TV - z pravidelného se dneska na část závodu podívám, když si vzpomenu, že se vůbec jede ... a opravdu nejsem s touto změnou přístupu sám.

+7/0
29.7.2014 11:24

Z94d15e32n38e39k 58B72e48d38n89a41r 7167716947129

Vždy záleží na pravidlech jestli je daný sport, zajímavý. Závody samotné jsou též zajímavé. Pravidla závody F1 určovala vždy a rozhodovala o jejich napínavosti. Samozřejmě v minulosti tam bylo víc adrenalinu kvůli riziku a nasazení životů jezdců co přitahovalo davy.

Ale vždy to byl souboj technologií a jezdců.

A ano je v Česku modou od F1 se odvracet a je spousta lidí co mají pocit, že jsou tak víc In. Přijde mi to naprosto hloupé. F1 mně bavila a zajímala vždy a současná je snad nejzajímavější v její historii.  Je pravda, že člověk musí o ní alespoň něco tušit, aby věděl o co v závodě jde.

+1/−3
29.7.2014 11:45

K18a84r20e13l 49F15a29j71t 5908542141283

Nepřijde mi nijak IN že mě přestává zajímat sledování "umělé" zajímovosti závodů tvořené tím jestli se jede na tom či onom obutí. Když ještě zvolili jednoho výrobce (proč jenom obutí a ne třeba motoru a nebo celého vozu?) tak jsem to skousl, hodně na mě byl rok kdy se nemohly gumy měnit a závod brousili jezdci pomulu "po ráfcích" což gradovalo třemi po sobě jdoucími zastávkami v boxech než komisař rozhodl, že už je to fakt nebezpečné a povolil výměnu nebo slavým závodem se čtyřmi jezdci na startu ... proč ale nutit jezdce  jeli na gumách, které byly SCHVÁLNĚ vyrobeny tak aby nevydržely a do boxů se muselo nebo proč část závodu jet POVINNĚ na jiných jen proto aby se promíchávalo pořadí a na trati byly vozy co nemůžou jet díky tomu stejně rychle fakt nepochopím a chápat vlastně ani nechci. A opravdu jestli mě díky tomu považuje za to, že jsem in nebo ne je mi srdečně jedno.

+9/0
29.7.2014 12:38

P98e96t31r 83S38l94o90v97á56k 9645505147629

ty voe, ze najzaujmavejsua v historii;-D;-D:-( uz to nehul

0/−1
2.8.2014 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze