Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais uzavřel Dakar vítězstvím v poslední etapě, celkově je šestý

Aleš Loprais se s Rallye Dakar rozloučil vítězstvím v závěrečné etapě. Celkově skončil šestý, šanci na lepší umístěni ztratil hlavně kvůli páteční poruše. Kategorii kamionů poprvé ovládl Rus Karginov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i49n81d77ř93i23c10h 93Š39k90o33p45e18k 4465531150605

Tatra bohužel doplatila, že za sebou nemá tak silný zázemí a hlavně, že speciál nemůže vycházet z odzkoušených sériových vozů

+2/0
19.1.2014 15:30

R81o59m40a77n 93K57r33a65t54o11c45h92v70í72l 6626537216754

Loprais měl problémy s pohonem na všechna 4 kola.

Jak se může porouchat tato ověřená věc?

+2/0
19.1.2014 16:14

J10i67n87d95ř50i95c53h 45Š53k20o15p22e61k 4945811580415

problémů měl více, ne ?

Dle mě je rozdíl postavit závodní speciál od nuly z dílů, které pochází z celého světa (byt jsou všechny z nákladáků různých značek)  nebo z dílů vyzkoušených v sériové produkci

+1/0
19.1.2014 16:17

R52o95m60a36n 26K26r32a91t76o17c32h65v38í79l 6346417456844

Tak snad je to Tatra, takže základ je vyzkoušená Tatra. Podvozek, rám polonápravy, převodovka to vše je originál vyzkoušená Tatra.

0/0
19.1.2014 16:23

J27i64n40d62ř85i41c50h 46Š27k53o92p16e62k 4435391290655

základ ještě jo, jenže pak na to dají např. motor, který se zbytkem nikdy nejezdil a až na závodu se ukáže, jestli to sedí nebo ne.

Podle mě je důvod, proč dřív Tatry měly lepší umístění ten, že komplet vycházely z odzkoušených seriovek a dodělalo se jen vylepšení. A v základu se vědělo, co se může od auta čekat.

+2/0
19.1.2014 16:37

K92a84r59e83l 44P94e28t42e72r87k17a 8720859731759

Být Romou, tak se za zlato stydím.

+2/0
18.1.2014 23:58

R75o76m27a27n 77K66r64a19t89o98c72h38v85í24l 6736927456714

Roma nemá za co!

Vedl skoro celej Dakar

0/0
19.1.2014 0:54

M85i49c81h61a50l 31K45r97e88j97č33í 1776590531763

No a?

0/0
19.1.2014 2:27

R27o38m45a25n 61K62r11a82t93o60c21h15v19í14l 6686797516454

Týmové příkazy v posledních etapách jsou rozumná věc. V případě závodění hrozí že se oba dva vyřadí.

0/0
19.1.2014 8:24

J85i46n91d24ř35i54c80h 29Š87k67o40p41e39k 4555941210565

to se může stát každýmu. A když se bojí, ať se na soutěžení vykašlou

0/0
19.1.2014 16:08

R77o58m41a82n 70K13r54a31t49o44c22h41v38í18l 6566877906224

Automobilka do toho nacpala soustu peněz, nenechá si v posledních etapách vzít kompletní pódium.

0/0
19.1.2014 16:13

J60i61n91d82ř64i94c72h 93Š70k51o64p14e25k 4935621360195

to je ale její problém a riziko.

Závod je závod a za takovýhle chování by měla být penalizace, resp. zastavení na trati jen v případě odstraňování poruchy

0/0
19.1.2014 16:18

R48o67m73a82n 91K70r73a90t42o48c89h78v21í51l 6506277936424

Už jsem to tady někde psal, kdyby den před tím neblbnul nemusel zastavovat.

0/0
19.1.2014 16:24

J29i72n23d63ř67i87c98h 60Š89k26o34p49e58k 4155291680875

to nic neznamená. Teoreticky lze vést 17 z 18 etap a stejně prohrát.

+1/0
19.1.2014 16:00

L23i17b29o89r 87T11e50s25a14ř 9927816293112

výsledek dobrý ale nemůžu si pomoct od normální tatrovky to má dost daleko;-)

+1/0
18.1.2014 23:03

P46e20t81r 73P89a23l55e80č79e74k 3320125544492

To všechny tamní speciály. ;-)

+1/0
18.1.2014 23:15

V50o83j43t70ě19c33h 37K42o96n14í54ř 8281325967582

Co jsem tak pochopil, tak tatrovky dělá unikátní jejich podvozek a ten furt má. Ale jinak to asi tatrovka moc nebude.

0/0
18.1.2014 23:19

L73u15k79á58š 52B15r51a74n68d91e72j87s 2183485841271

Podvozek, převodovka - obojí Tatra, navíc i motor z ČR (MKR). Takže ano, je to české auto.

+1/0
18.1.2014 23:43

R45o47m59a65n 80K43r82a58t90o67c49h16v36í55l 6676257966164

Motor z ČR?

Na letošním Dakaru nebyl jediný motor z Čech.

0/0
19.1.2014 0:55

L73u93k72á59š 48B96r74a24n51d97e31j25s 2873575781671

Je vidět, že nesledujete - jednak Kašák jel s klasickou 12V Tatra chlazenou vzduchem po De Azevedovi, dále  Kolomý z Gyrtechem - Roudnice n.L. - původně upravovali CATy, ale Gyrtech je jen jejich, dokonce ho mají průmyslovoprávně chráněný, no a MKR sice vychází z Renaultu, ale taky už je to vlastní konstrukce. A s tím jel právě Aleš..

+2/0
19.1.2014 8:48

R16o67m65a25n 25K89r56a88t90o12c98h24v29í11l 6756757816444

Takže jenom ten Kašák jel s českým motorem. Ty ostatní, v čechách upravené Caty a Renaulty fakt brát nemůžu.

A co ten Azevedo, on už nejezdí?

0/−1
19.1.2014 8:50

L54u21k67á95š 50B84r51a39n44d61e43j13s 2203695471301

Azevedo (pro mne bohužel) už skončil, už jen podporuje bráchu, který střídá motorky (letos) a osobáky (tuším 2012).  Jinak k těm motorům - Gyrtech může používat obchodní název Gyrtech, protože už je to vlastní konstrukce, to by je CAT hnal, oni si svá práva sakra hlídají. Jinak řečeno Kolomého či Lopraisova Tatra jsou víc česká auta, než třeba jakákoli škodovka s dieselem od VW. K dalším dotazům můžu jen říct, že Tatra i v normální výrobě  dlouhodobě nabízí svoje auta s různými motory, dle požadavků zákazníka. Nejvíc jsou to Deutzy, z vyrobených Tater má jejich klasiku jen asi cca 50% aut. Na tom není nic divného, dělají to tak skoro všichni. Spolupráce s DAFem je o tom, že do Phoenixe se zas myslím nemůže montovat žádný jiný motor, než právě jejich. Jinak klasická 12V Tatra už bohužel není pro Dakar konkurenceschopná - Azevedo s Tomečkem to dotáhli na cca 750 koníků, ostatní mají o 150-200 víc, a to už je znát. AfricaEco, to je jiný kafe a mám z toho radost.

0/0
19.1.2014 9:30

R87o12m98a80n 25K26r15a81t56o49c82h55v23í74l 6316487806424

Klasiku myslíte motor originál Tatra (vzduchem chlazený)?

Ano je možné do Tater montovat podle přání zákazníka třeba Deutz, do Phoenixů se dávají motory DAF, bylo by správnější, kdyby si Loprais dal do auta buď ten Deutz nebo DAF a né nějaký MKR....

0/0
19.1.2014 14:47

L45u21k70á65š 81B23r84a79n38d22e84j79s 2423605931411

Jojo, klasikou myslím vzduchem chlazený 12tiválec. Kašák s ním dojel 43 celkově, nakonec. S Deutzem jel Tománek, Loprais chtěl asi ještě něco lepšího. A pro mě je sympatičtější MKR dělaný v Roudnici, než Deutz, který je opravdu cizím motorem. Mimochodem Tatra tam opravdu montuje kde, co - výslovně zmiňují i Cummins, u Phoenixu se musím omluvit - Paccar. /čert ví, co je to za motor/. Zkrátka globalizace.

0/0
20.1.2014 10:36

R98o76m93a65n 27K49r39a20t56o67c39h37v64í23l 6226627696734

OK myslím že ten Paccar bude hlavním motorem pro všechny DAFy.

Jinak tydle dnešní závodní kamiony jsou opravdu jiný styl stavby než tomu bylo v začátcích, kdy Loprais vezl na korbě spacáky, jídlo a možná i náhradní díly.

Mají motory cca. 800 koní, a omezenou rychlost na 140, není těch koní zbytečně moc?

0/0
20.1.2014 10:42

R57o75m63a15n 87K23r11a86t13o29c11h23v87í87l 6236247966374

A co dělá ten MKR v Tatře, když ho Tatra nevyrábí?

0/0
19.1.2014 8:58

R82o62m92a16n 10K24r97a52t85o30c66h25v59í25l 6166837836404

Proč nemá Loprais motor DAF, když Tatra přece spolupracuje s DAFem?

0/0
19.1.2014 8:58

P35e21t62r 92V78i23n29t38r96l67í78k 3256234661

kvalita vozů Tatra bude napříští rok stěžejní ...

+1/0
18.1.2014 22:51

K84a39r98o75l67í57n61a 64H62a11n92á44k71o53v13á 1941394133579

Nasi chlapici super, vsichni. Japonec Sugawara, kteremu je 72 let ma ale muj respekt. Ja bych tam chcipla. Tak zase za rok, statecni chlapi.R^

+1/0
18.1.2014 21:24

R87o13m44a44n 13K49r72a76t13o55c29h36v72í62l 6806847596494

On jel?

0/0
18.1.2014 21:34

K47a36r32o74l72í19n69a 57H17a68n26á42k67o64v31á 1371194323509

Jj, dojel 34 celkove:-)

0/0
18.1.2014 21:53

R35o59m12a89n 53K16r45a35t38o39c62h85v92í63l 6566127806814

Tý jo.....

0/0
18.1.2014 22:11

L25u93k73á85š 95B79r56a44n45d90e96j98s 2623395391581

Dokonce ne 34, ale 32 celkově. V květnu mu bude 73, to je dost neuvěřitelný.

0/0
18.1.2014 23:48

M10a46r56t82i26n 38M46o79t39y94č30k75a 6611847647824

Loprais je rychlej, pokud mu funguje auto, tak může směle držet krok s deRoyem i Kamazem... Takže zapracovat na spolehlivosti auta a může za rok klidně myslet na titul...

+9/0
18.1.2014 20:15

P48e22t25r 57V63i39n78t55r55l18í24k 3476364751

je to hodně o penězích, kamazy mají rozpočet, že si můžou dovolit 5x náhradní díly, proto i když mají potíže, tak hned vymění díl a není problém, druhá věc je i to, že jsou kvalitnější, to je prostě pravda

0/0
18.1.2014 22:49

V98o32j36t91ě27c10h 29K64o52n77í23ř 8441905747142

Si vzpomínám, jak dva roky zpátky srovnávali zázemí. Prý v Kamazu před každou etapou mění přední nápravu. My druhou ani nevezeme, protože nemáme dost lidí na to ji přes noc vyměnit. Tak asi tak.

+1/0
18.1.2014 23:22

P93e58t79r 17V58i86n46t80r75l29í31k 3906114741

bohužel ale ty staré tatrovky už nejsou to, co ty nové... to je taky fakt

0/0
19.1.2014 0:20

R11o90m20a14n 39K71r93a82t44o84c45h27v94í43l 6126237726634

?

0/0
19.1.2014 0:56

M74a60r96t37i17n 87M49o38t28y56č16k70a 6361987537634

to bylo za Čagina.. Ten jezdil strašnou kudlu.. Takže buď nedojel nebo vyhrál. A mohl si to dovolit, protože mu přes noc postavili "nový" auto... Ale myslím, že změnili pravidla a ted už něco měnit nemůžou, resp. jen za penalizaci...

0/0
19.1.2014 10:13

M61a67r18t14i28n 80M30o59t72y44č88k63a 6521447677124

k tomu rozpočtu... Ještě před pár lety to bylo cca 1M vs 30M éček. Ale ted už na tom bude Aleš asi o dost líp, když už vypravil 2 auta. Ale i tak je Kamaz úplně někde jinde...

0/0
19.1.2014 10:22

F65i56l39i13p 46V93ý12m70o75l21a 1244860228

No, spíš nemůže. Musíme si přiznat, že Tatra na Kamaz prostě nestačí. Hlavně na rychlejších úsecích. I Loprais to ví.

+1/0
18.1.2014 23:25

M18a85r90t63i42n 75M92o18t53y81č53k10a 6331927277344

Rychlejší úseky jsou víceméně jen o výkonu... V dunách a terénu zase je lepší tatrovka, takže každej má něco...

+1/0
19.1.2014 10:19

R95o92m59a54n 50K23r95a94t17o68c59h96v41í92l 6146937186514

Co se děje v těch kamionech?

Fakt to vypadalo, že ho DeRoy užene, ale podle livetimingu to nakonec ten Karginov na Kamazu zvládnul.

0/0
18.1.2014 19:50
Foto

M85a52r35t30i76n 50P58a57v82l12í38č79e53k 7760761739821

Taky jsem nepochopil. Na WP4 měl Karginov ztrátu na deRooye přes 9 minut a najednou v cíli to o 5 minut stáhnul. Včetně ztráty na Lopraise.

0/0
18.1.2014 20:06

M60a69r45t97i21n 90K83o93l82í78n60s25k49ý 6871456589462

Karginov měl odpočet pač ho zdrželo nějaký auto. Nikomu ale nepomáhal.  Takže se rozhodlo od stolu že to celkově vyhraje on. Prostě hnus...

+3/0
18.1.2014 21:01

R49o91m14a29n 51K11r95a67t20o66c25h62v91í81l 6326587416444

To, že Kamazové účelově brzděj ostatní nikoho nezajímá.

0/0
18.1.2014 21:13

O57l19d39ř94i68c40h 46B96í88l42ý 7188935664796

To je fakt hnus s tím zastavením ..... :-/

+3/0
18.1.2014 19:23

R42o14m83a72n 53K40r59a72t76o87c53h75v31í12l 6116557126834

Nemusel včera blbnout a nemusel v této etapě zastavovat.

+1/−3
18.1.2014 19:49

M15i39l36a28n 51Ř80í61h66a 3316613678865

ale no tak !?!?

0/0
18.1.2014 20:01

D73a53v86i82d 58P17r18a77ž28á80k 6704792312856

Roma a Coma, kámoši do pouště

0/0
18.1.2014 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze