Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kimi si za kolizi mohl sám, tvrdí Pérez. Räikkönen říká opak

Čtyřicet kol odjel s pomláceným autem, před nosem mu mával přední spoiler, přesto vybojoval druhé místo. Kimi Räikkönen patřil mezi hrdiny dramatické Velké ceny Číny formule 1. "Dalo se s tím jet," seznal suše. "Jen auto bylo trochu nedotáčivé a rychle tak odcházely přední gumy."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o29s48e98f 23K14o25m71e29n85d64a 3249269934197

Nemám rád kdyby, ale celkem rád bych viděl, jaká by byla reakce zdejších vykladačů pravidel, kdyby to bylo naopak - to by bylo blbců Perezů, kteří se cpali, kam neměli a kam Kimi nemohl vidět ;-D

0/−4
16.4.2013 13:58

J13a60n 13M25e35n26c53l 1675681904229

no to je velmi proste - pokud ani ty nemenis nazor kazdou chvili, tak ty bys nadaval Perezovi a my bychom rikali, ze mu Kimi mel nechat misto, resp. ho nemel vytlacit z trate ;-)

+2/0
16.4.2013 14:03

J32o98s34e90f 37K83o62m55e86n26d83a 3109979304577

A to by bylo nejlepší, neb by to byl důkaz, že nám všem jde o princip a neměníme názory podle toho, kdo co provedl. R^

+1/−2
16.4.2013 15:31

J90a17n 85M40e36n68c42l 1675971884509

ted jsem teda ale vubec nepochopil, proc jsi dostal ty 2 minusy, kdyz jsme se konecne na necem shodli...

0/0
16.4.2013 20:59

J60o57s63e15f 60K78o18m11e80n26d47a 3379589794607

To bych neřešil, prostě primitivové dávají mínusy podle jména a ne podle obsahu příspěvku, na to si tady zvykneš.

0/0
16.4.2013 22:38

L69u17d91ě28k 60P15o94k76o35r46n80ý 7373635523887

Vidím to půl na půl. Perez mu měl nechat místo, ale Kimi zase věděl jakýho joudu předjíždí a měl počítat s tím, že udělá to co udělal. Vyhodnoceno správně, závodní insident bez penalizace. To se prostě stává.

+2/−1
16.4.2013 13:00

J40a36n 11M85i33c15h91l 1816641146904

To neni o zkusenostech, nechat misto druhemu jezdci by meli umet uz v motokarach. Pravdila rikaji:

Oficiální stanovisko zní, že bránící se jezdec může využít plnou šířku závodní dráhy při bránění své pozice, pokud se jezdec za ním nedostane po bok jeho vozu žádnou významnou částí svého vozidla.

Zjednodušeně řečeno, pokud se jakákoliv část předního křídla dostane na úroveň zadního kole předjížděného, bude to bráno tak, jako by byl předjíždějící pilot významnou částí svého vozu vedle vozu soupeře.

Tzn. ze Perez mu mel nechat misto protoze byl vedle nej pulkou auta. Kimi se pak dostal na obrubnik/travu, dostal smir a to se brzdi spatne.

+3/0
15.4.2013 23:44

J96o48s41e52f 78K37o60m74e97n35d75a 3789389454657

Když tedy Perez porušil prokazatelně pravidla, jaký trest že to dostal?

0/−1
15.4.2013 23:48

J79a37n 68M79i50c53h57l 1916841216354

Penalizaci nedostal, protoze se "nikomu nic nestalo". Ver, ze kdyby Kimiho tim manevrem vyradil, nebo mu treba zpusobil defekt, dostal by ji. Ja nevolam po trestu, podle me to komisari posoudili dobre. Pokud mam ale objektivne oznacit vinika, je to Checo.;-)

+3/0
16.4.2013 0:01

J71o56s55e77f 34K36o24m68e18n56d44a 3819669534767

Samozřejmě není, jinak by byl potrestán.

0/−4
16.4.2013 13:54

J88a54n 63M64i56c71h49l 1666351636234

Delate, jak kdyby vzdycky vsichni vinici byli potrestani.....kde zijete? ;-D

Co reknete na ty, co ocividne predjizdeli pod zlutymi vlajkami a trest taky nedostali? Hadam, ze podle vas pod zlutymi urcite nepredjizdeli, kdyz teda trest nedostali, ze? :-)

+1/0
16.4.2013 18:43

J84a62n 46M48i56c56h41l 1526641136294

*Pardon, pod zlutymi pouzivali DRS

0/0
16.4.2013 18:45

A29l11e48x63a69n37d18r 44K54o12s35t73k64a 5139386309636

Pro všechny chytráky: A) nastudujte, co je slepý úhel, ono v tom zrcátku nemusí být auto hned za vámi vidět. B) podívejte se celkově, jak je zrcátko u F1 miniaturní. a co je v něm tudíž vidět. C) je to závod. Od toho se tam jede co nejrychleji. Pokud by závodník dobrovolně uvolňoval pozice, tak by jej vzápětí vyhodili. Ostatně on sám na tom nic nevydělal, tak jej snad nikdo nepodezírá, že by šlo o úmysl.

0/−3
15.4.2013 22:04

J63o32s88e30f 24K21o51m60e31n68d10a 3879509234877

Podle některých tady pozici uvolnit měl, protože za ním jel zkušenější Kimi ;-D Neměl se věnovat plně řízení, ale pořád se dívat do zrcátka, kudy že to ten Kimi vezme.

+1/−5
15.4.2013 23:46

J72a68n 34M61e25n91c12l 1225581894189

to nemuzes brat, jako kdyz jedes nekde v provozu po meste - oni o sobe vedi mnohem lepe, nez si myslis

ano, souhlasim, ze je placeny za to, ze doveze nejake body, coz by se mu vyrazenim Kimiho (pripadne jineho soupere pred nim) asi povedlo, kdyz dojel 11... a ano, tim ze to Kimi ustal na tom opravdu nic nevydelal

0/0
16.4.2013 0:56

K21a58m88i81l45a 27K35a77l88e42n24s98k15á 9886957137478

Ale jde o to správně posoudit co je ještě bránění pozice. Pokud výrazně pomalejší vůz bude rychlejšímu bránit v předjetí, tak to rozhodně není dle pravidel v pořádku.

0/0
16.4.2013 8:59

J68a18n 55M14e87n47c10l 1955771754149

mozna se s ostatnimi diskutujicimi uplne neshodnu, ale je to o zkusenostech - Perez je teprve sbira. Byt na jeho miste treba Button (a ten jel aspon pro nejake body), tak by tam Kimi misto mel, to se s vami klidne vsadim... Ano, kdyby tam jel Montoya nebo nekdo takovy, tak by tam urcite misto nebylo, ale nemyslim, ze Perez ma v umyslu napodobovat zrovna jeho. Chapu Perezovu frustraci, kdy prestoupil k "top tymu" a auto jezdi hur nez loni, ale az bude trochu zkusenejsi, bude se na to divat jinak.

Jinak souhlas, asi to byl zavodni incident, ale prohlaseni Pereze, ze to "Kimi nedobrzdil" je uplne mimo. Kimi ted bude vedet, ze Pereze ma brat jako Montoyu a vsichni budou priste v klidu

+4/−1
15.4.2013 12:58

J70a60n 20M40e39n15c10l 1915701494329

jinak mi ten moment trochu pripomnel souboj Vettel-Alonso, tusim v Italii - take jeli "bok po boku" a ten mirne vpredu vytlacil toho dojizdejiciho na travu... vcera byl rozdil jen v tom, ze nasledovala prudsi zatacka nez v Italii. 

Tusim za to byl Vettel pak nejak i penalizovan...

0/−1
15.4.2013 13:01

J81o62s71e33f 54K58o68m29e72n28d88a 3639529494447

Perez jel standardní stopu - to je vidět podle dráhy auta před nimi, pokud je tedy Kimi zkušenej, měl předpokládat, že mu neuhne, protože jednak měl díky tomu, že byl o půl auta před ním, volbu stopy a taky ho Perez nemusel vidět, protože kdo by se před zatáčkou doprava díval do levého zrcátka? Podle mě byl Kimiho manévr naivní.

Jinak Montoya je jeden z mých nejoblíbenějších pilotů, uznávám, že někdy jezdil jakoby bez mozku, ale třeba jeho předjetí Šumáka na autobusové zastávce ve Spa bylo excelentní.

+1/−3
15.4.2013 16:17

J14a32n 21M88e84n66c51l 1305171384329

ano, vymluva na standardni stopu, nedival jsem se do zrcatka a byl jsem o pul metru vpredu se da pouzit na 90% nehod, nicmene, jak jsem psal, byt na jeho miste treba Button, tak nejenze ma prehled o deni na trati v jeho bezprostredni blizkosti (zkusenost), tak se od nej da ocekavat, ze nevytlaci soupere mimo trat. Jsou jezdci, od kterych se naopak da ocekavat, ze to temer jiste udelaji a pak pouziji vymluvu vyse (casteji se toho dopoustel treba Hamilton). Takze kdyz to zjednodusime, tak vlastne slo o jedine - Kimi mel posoudit, jestli je Perez "spis Button nebo Hamilton" (at se tedy odprostime od Montoyi). A souhlasim, v tomto pripade to odhadl spatne a malem na to doplatil. Priste uz to bude vedet a prizpusobi se ;-)

Ad Hamilton - na nej (na takove jezdce) se musi tak, jak to predvedl letos Alonso (tusim v Australii) - presne cekal, ze to Hamilton udela, tak ho nechal brutalne probrzdit a pak ho v klidu predjel

0/−1
15.4.2013 17:47

J82o69s10e88f 14K42o96m45e36n91d41a 3649929504367

Být vepředu a tím pádem volit stopu není výmluva, ale pravidlo, opravdu, ověř si to. Pro mě je výmluva neprokazatelné tvrzení, že Button by to udělal jinak, kdyby... V pravidlech není, že by jezdci měli jezdit tak, jak by jel Button. ;-)

0/−1
15.4.2013 23:44

J58a13n 84M81e95n66c89l 1945101764809

nemam nastudovane stovky stranek pravidel F1 a zda se ze ani ty ne, pokud ma Jan Tok vyse pravdu. Pak by to ovsem tedy byla vymluva, nikoliv pravidlo, ze?

A nejde jen o Buttona, skoro vsichni se chovali pomerne gentlemansky - jen Jenson je v tomto asi nejdal (nekdy k jeho skode samozrejme)

0/0
16.4.2013 0:46

V80l63a65d39i41m64í94r 31F74o98l29t82á24n 7552663175235

Kimi mluví nesmysly. Jednak to byl souboj o pozici, takže fakt nevím, proč by mu mělo auto vepředu uhnout. Jezdec vepředu si vybírá stopu. Navíc k němu přijel zleva ve chvíli, kdy si Pérez najížděl do zatáčky, on ho prostě nemohl vidět. Je to závodní kolize a pokud by to byla něčí chyba, tak Kimiho. Měl si počkat a ne se tam hnát jako magor.

+2/−11
15.4.2013 9:48

M51a71r67t27i48n 58P17l48z45á35k 2417659928734

Prostě obyčejná závodní kolize. Kimi byl moc optimistickej a takhle to dopadlo. Když měl takovou převahu rychlosti, mohl klidně počkat dvě, tři zatáčky a předjet bezpečněji.

+6/−2
15.4.2013 9:13

R98o22b32e60r43t 78K95u60b76í68č70e74k 6374398293693

"Měl jsem lepší výjezd ze třetí zatáčky a myslel jsem, že mi na vnějšku nechá dost místa,"

Nema byt podle vyhlasky spravne neco o predvidani? A proc by mel nechavat vic mista, vzdyt se pred nej nedostal. Mozna se mylim, ale tak to na me pusobi...

0/−5
15.4.2013 9:12

P35e39t58r 75M53a38r19e62č42e15k 1573901959398

Vyhláška 100 v F1 ? No to jste mne pobavil ;-D ...R^

+4/0
15.4.2013 23:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze