Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais klesl na osmé místo, v páté etapě Dakaru ho zradila baterie

Aleš Loprais přišel na Rallye Dakar o vedení v kategorii kamionů. V páté etapě mu odešla baterie, dojel na 62. místě se ztrátou 1:57:53 hodiny a celkově je osmý. Na staronového lídra De Rooye z Nizozemska ztrácí 1:54:25 hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i25n31d23ř43i22c62h 58Š46k48o89p97e67k 4655471460585

Nj, bohužel daň doby. Naše auta měla šanci, kdy byla jednoduchá. Teď je to často skládačka dílů napříč světem s nalepeným logem. Nemyslím, že pro původní tatrovácký motor by byla absence AKU problém (pokud by teda nezhasl motor),,,,,,,,

0/0
10.1.2013 17:18

T39o33m80á18š 47P28a47c57l13í51k 8972746325277

No to by nebylo ještě to nejhorší - ještě si na mě vzpomenete, on to auto zase někde roszeká

0/0
10.1.2013 15:21

P53e68t57r 12O69n28d53r23y73á46š 8595682717288

Tomáš Tomeček skončil druhý na Africa Eco Race, tedy původním Dakaru. Mají i zajímavé stránky plné pěkných reportáží (www.tomastomecek.cz).[>-]

0/0
10.1.2013 14:50

M19a59r22t41i65n 82H40o54r82a 4695745950822

Dakar je cirkus. A pro "turisty" tam už není místo. Jede se na hraně, jinak to nejde a většinou na té hraně - když teda něco, tak selže technika.... Já sleduju i ostatní kategorie, ale jelikož mám za sebou nějakých 25 let endura, vidím to nejlíp u motorek. Mám tam navíc kamarády Jakeše a Pištu Svitka, takže je to osobní.... Když se člověk před patnácti rokama potkal s maratoncema, byli to chlapi "z jiné planety". A ty historky - třeba Olinek Bražina jak vykládal, že z doby kdy neexistovaly dnešní iritracky, startovali hromadně a on se ztratil mezi dunama. Pole bylo roztahané na kilometry na šířku a on se dostal někam moc na kraj. Zachránilo ho, že uviděl nad obzorem vrtulník Juty Klainsmidtové a tak se nasměřoval k němu. Dneska? - díky GPS se jede v podstatě jenom jedna stopa..... Ještě před léty jezdily mastodonty, co na rovinkách dokázaly vytáhnout ke 190-200km/h. Obsah 900, dva válce, váha 200 kilo.... Dneska? - okapotované ostré lehoučké endura s obsahem 450 a stará garga maratonců je pryč: Despres je expert na etrémní enduro, Botturi, Bareda Bort, Caselli, Helder Rodriguez, Štefan Svitko, Ivan Jakeš, Casteu - to jsou všechno borci co jezdí nebo jezdili MS nebo ME v enduru, Duclos, pain jsou zas bývalí špičkoví motokrosaři..... Motorky sice nejedou tolik co dřív - na maximálku "jenom" někde ke 160km/h, ale v těžkých technických pasážích je to podobná palba jako na MS v enduru....... Špička to má nalajnované jasně - jet co to dá, mít na trati rychlo asistenci na motorce (na výměnu dílů) a v osobáku.... Nějak se dostat do bivaku, počítat za soutěž s jedním motorem na výměnu (penalizace 15minut) a druhý den znova.... Full-gas a děj se vůle boží..... Tohle už není maraton, ale několik celodenních sprintů za sebou. Někomu se to nelíbí, někomu jo.

Loprais přesně takhle jede a ten jeho risk je o to větší, že k sobě nikoho nemá. Je to hop nebo trop. Včera to bohužel nevyšlo. I tak ho ale obdivuju!

+1/0
10.1.2013 13:58

P65a40v70e63l 82M24i30k46u38l19a 6628763286157

Ve všem souhlas R^

0/0
10.1.2013 14:54

J25o59s44e58f 77K56u29b48e52š 7398658183498

Jo Jo, přesně tak, Karel byl tem maratonec a když začímaly ty celodenní sprinty tak se sakra divil. Prostě jiný svět. Mě se ten Dakar takový jaký byl za Sabineho libil víc, ale to je můj problém.

0/0
10.1.2013 15:37

R85o97m85a87n 37S72i44l87n82ý 3137812759541

Teď už nemá co ztratit, tak by se mohl pokusit o nějaké etapové vítězství a třeba se nakonec na bednu posune.

0/0
10.1.2013 12:44

J50o80s79e49f 58K64u47b77e25š 7948478213968

Všichni kdo srovnáváte Aleše s jeho strýcem uvědomte si kdy Karel Loprais Dakar jezdil. V době kdy žil Thierry Sabine (a pár let poté co se zabil), v době kdy bylo myslitelné kalibrovat kompas v noci na parkovišti sutermaketu, v době kdy když večer nedorazil do bivaku catering protože někde zapadl tak se Karel dělil s DeRoyem o vysočinu. Možná řada z vás pamatuje Otu Měřinského s 813kou, Svobodovu záchrannou směs, cigarety Zdenka Kahánka a celou řadu dalších věci, které jsou dnes nemyslitelné. Když začal jezdit Moskowitz na Kamazu tak Karel jen kroutil hlavou, že jezdí za hranou rizika .... tam někde se Dakar měnil, chtele-li profesionalizoval. Neříkám, že je to dabře nebo špatně, jen popisuji vývoj.

+6/−2
10.1.2013 11:41

D49a63n26i86e40l 97K73r74o44n47e52r 7314354136827

S tim se da souhlasit, ovsem otazkou je, proc ostatni tyhle problemy nemaj...To je furt neco...

0/0
10.1.2013 12:21

M27a41r56t61i82n 33H16o47r68á13k 8797117705

Protože prachy. Loprais má rozpočet asi jako aeroklub v horní dolní a kamaz jako letiště ve frankfurtu.

+5/0
10.1.2013 12:33

M70a70r13t47i76n 40H33o80r70a 4945715830112

Ostatní mají taky problémy... Ale ti ostaní jsou: Kamaz, Man, Hino, ......  všechno týmy s 50ti mechaniky..... kdyby za Lopraisem jelo druhé taky červené auto s nápisem Instaforex - a klidně třeba hned na čtvrtém, pátem fleku celkově, tak by poslušně zastavil vedle něj v dunách, vytáhl by svoji baterku a počkal by si na odtah....

+2/0
10.1.2013 12:54

J79i16ř42í 36N27e33u60m63e59i82s47t85e37r 2722435253571

Svobodovu záchrannou směs!!! to byla bomba :) R^

0/0
10.1.2013 12:34

J83i59ř95í 12N13e72u43m15e54i94s79t12e55r 2462835763801

Hezký příspěvek.

0/0
10.1.2013 12:35

B53o10r14i41s 84Z56a50k17o20u87ř65i60l 1489666891649

A Martin Kolomý jako by neexistoval. To bylo asi zadání páni redaktoři iDnes?

Musím holt na oficiální stránky Dakaru abych se dověděl jak si nejlepší český kamioňák stojí. Chápu že jméno Loprais je pro dakar legenda a uznávám ho, ale z legend se nedá žít napořád.

0/0
10.1.2013 11:02

P23a21v21e87l 97M75i42k98u31l72a 6388793606147

Já se z článku dozvěděl, že Kolomý včerejší etapu dojel na šestém místě, celkově je s půlhodinovou ztrátou čtvrtý. Sice žádné podrobnosti, ale záklaní informace to jsou.

0/0
10.1.2013 11:20

B45o62r19i55s 29Z42a20k25o97u13ř55i94l 1919836771539

Máte pravdu, jsou to informace základní. ;-(

(v krátkém přehledu výsledků pod článkem)

0/0
10.1.2013 12:20

P16a37v89e47l 41M35i72k87u82l76a 6668153206227

Přečetl jsem si to v půlce článku, cituji:

"Ještě dvacet minut před půlnocí bylo v cíli 26 kamionů, z toho čtyři české s výjimkou Lopraise - nejlepší z nich Martin Kolomý s tatrou na šestém místě. V celkovém pořadí je Kolomý s půlhodinovou ztrátou čtvrtý."

To, že se Kolomému nevěnuje tolik pozornosti, je hlavně tím, že Loprais se rval o vítězství. Doufejme, že se ještě popere alespoň o pódium, které bych ale přál i Martinovi Kolomému. [>-]R^

0/0
10.1.2013 13:23

M28a69r55t16i52n 12H51o91r46a 4565535960222

No, já tu spíš neustále vidím PiáR Czech dakar teamu, kterého Loprais členem NENÍ! Ať se ti to líbí nebo ne, tak do včerejška držel dvojku a byl z našich nejlepší .... Bez týmu, solitér.....

0/0
10.1.2013 12:48

M18i42c13h83a58l 30Z77e65t10e89k 3238712200897

Holt, staré tatry 815 baterku nepotřebovaly (pouze při startu). Pohon všech náprav měly trvalý, redukce mechanické, přídavnou převodovku sice elektrohydraulickou, ale dalo se jet i bez ní, chlazení větrákem poháněným od rozvodů a při běhu motoru vše elektrické utáhl altík.

Ještě, že to nemělo Ad-blue s blokací po výpadku elektriky do řídící jednotky kvůli ekologii provozu8-o

0/−1
10.1.2013 9:29

L30u72k52á75š 15S15a85d83e84c48k84ý 7411755127240

a se starou tatrou by taky dojel Dakar ne o hodinu později, ale o pár dní ;-D

+2/−1
10.1.2013 9:39

M90i43c92h43a22l 63Z55e79t91e17k 3848412550287

Jeho táta s ní vyhrával pravidelně.

0/−2
10.1.2013 9:39

P79e42t43r 41T21y30č28k93a 6795482919362

Před 20 lety. A Karel je jeho strýc, ne otec.

+3/0
10.1.2013 9:50

L34u57k63a97s 27N53o74v51a19k 4569299373968

No moc pravidelne ne, neb mejslavnejsi Karlovo obdobi bylo s tvz. Pumou a ta mela motor DEUTZ kteremu jsou berni dodnes.

Tomecek jezdil s tatrovackou V12 a Loprais s V8 Deutz. Deutz byl silnejsi a lehci nez motor tatra, jenze v ty dobe byl vykon kolem 500koni spicka.

Po uprave pravidel, Kamaz homologoval seriovy nakladak s hlinikovou budkou a jinak ulozenymmotorem (stal asi 3-4nasobek normalni verze), jenze diky tomu obesli pravidla, ze kamion musi byt vic seriovy( ulozeni motoru atd...), a pak uz Tatra zacla ztracet.

Lonsky special mel 1000koni....

+1/0
10.1.2013 10:36

F36r74a91n59t67i29s72e39k 65T15e16n50o98r64a 4804948951625

jenze to je rozdil mezi autem na zavody a autem na to prezit cokoliv.  Kdyz bude chtit auto vzdycky dojede, tak si veme V3Sku poradny kladivo,  klic 13-17 a autogen a ma jistotu..   zavody stim ale vyhravat nebude..

+4/0
10.1.2013 9:55

O54n51d85ř39e97j 26Č93a88p41k65a 6141191323224

Jenže stará tatra byla auto na starej Dakar, kdy to bylo hlavně o vytrvalosti a jelo se v podstatě jen s tím, co se vešlo na korbu... dneska se to jezdí s odlehčenýma prototypama stejně rychle, jak osobáky a to už bez elektroniky a vodou chlazeného motoru nejde...

+1/0
10.1.2013 10:40

M16a44r83t55i36n 44H21o28r28a 4965675520562

Tak v motorkách bys taky nejlíp dojel na starém DRku 850 od Suzuki - kladivo jako prase, podčtverec, chlazení vzduchem a olejem, jednoduchý karburátor, velký molitanový filtr, co sežere i myši.... Pravda, vážilo by to s dostatečnýma nádržema asi tak 200 kilo a podvozek s bubnem vzadu je asi tak 150 let za opicema....

Dyť je to nesmysl..... Dakar před 15 roky a dnes, to jsou dva absolutně rozdílné závody a není to jen tou jinou lokací....

0/0
10.1.2013 12:52

D56a28n88i93e56l 22K93r74o85n21e96r 7764754646777

Vzhledem k tomu, ze to byla teprve pata etapa, ocekavam, ze do konce souteze jeste minimalne jeden velky prusvih bude. Porad je sance, ze dojede Dakar mensi nez 50%....

0/−1
10.1.2013 9:28

J87a16n 34K56r81u93p44k64a 4796348685612

Takze nas cekaji tradicni vymluvy tu na stesticko, tu na tamtu nebo onu soucastku, tu na lepsi zazemi dalsich tymu. Ale kdyz jsi, Alesi, mohl mit lepsi zazemi, tak jsi to odmitl ...

+1/−2
10.1.2013 9:05

Z50d35e32n88ě70k 55H68r46u70b51ý 5715568951386

Co je to za značku ta baterie?

+2/0
10.1.2013 8:52

J47i30ř32í 86N78e59u78m42e40i22s71t21e69r 2622225633181

Baterie jedině Slaný. Pokud to nebyl akumulátor teda.

0/0
10.1.2013 12:37

M68a87r60t52i48n 62Š31e35v30č17í28k 7174450441763

Nevadí, ještě je dost času.

Držím palce.

+2/0
10.1.2013 8:47

A59n52t56o24n41í92n 55K18o81n17e94č20n26ý 1580847164346

K čemu toto celé proboha je?

Pro technický pokrok to není - to by tam byly tovární týmy.

Pro diváky taky ne - to by nejeli v časovém pásmu za horama.

Profesionální sportovní závod to taky není (kromě jiného by tam nebyl problém s baterkou, a i to je jakási blbost, jedoucí auto baterku skoro nepotřebuje. Že by někde na "závodech" zastavili na kafe?)

Zbývají dvě možnosti:

1. Zábava pro lidi, co to jedou (i když pochybná, ale to je jejich věc). 2. Čistírna peněz. Nekontrolovatelné obrovské "náklady". V obou možných případech ale nevím, proč o tom píšou noviny.

+1/−6
10.1.2013 8:33

R17o43m12a68n 45K85r98a66t10o60c57h52v60í35l 6936777936614

Sport jako každý jiný.

+2/0
10.1.2013 8:43

J27i16ř96í 31N25e23u78m77e45i52s52t15e76r 2452105933981

Zapomněl jste zmínit miliardy lidí, co žijí denně z misky rýže.

+2/−2
10.1.2013 8:58

R11a41d18i23m 66P56o56l40á41š96e65k 9316803109429

No, kromě jiného je to reklama pro Tatru Kopřivnici. V Jižní Americe, potom v Holandsku, možná díky Kamazům v Rusku...

Jiná věc je to, že nejspíš to v Kopřivnici nedokáží využít. Museli by nejdřív vynaložit stamilióny na obchodní zastupitelství v Jižní Americe i jinde a na to nemají peníze, když se tak tak drží kousek nad krachem.

A co se týká jižní Ameriky, mám obavy, jestli se tam spíš neprosadí severoamerická odnož Tatrovky.

0/0
10.1.2013 9:11

P32e96t66r 10T36y84č28k88a 6895672509552

Asi závodní speciál baterii potřebuje více než běžné auto.

+1/0
10.1.2013 9:51

M24a94r83t21i51n 65H35o91r45a 4855485600582

No panečku :-) Tak tohle muselo ale dát přemýšlení, vymyslet takovou blbost! :-)

+1/0
10.1.2013 13:00

M50i90l83a25n 22M55a63l51ý 1194821795778

To časové pásmo "za horama" je nám práveže vyhovuje. Štart o 14:00, cieľ večer. Škoda že nerobia priamy prenos. Vzhľadom na množstvo kategórií by to bolo asi obtiažne, ale mohlo by to byť zaujímavé.

0/0
10.1.2013 13:08

M10a66r24t82i52n 28P54l25a11t42i44l 9561853241648

Budu kacíř - každý rok se píše téměř jen o Aleši Lopraisovi, ale ani si nepamatuji, kdy dojel do cíle. Tam naopak dojedou ti, o kterých se téměř nic neví. A pak zapadnou v zapomění. Je to stejné jako se Spartou - nejvíc se o ní píše, ale kdy naposledy vyhrála ligu?

+14/−3
10.1.2013 8:14

H55o18n95z45a 57B16o51b85u92l43a 9726769223869

Proč kacíř, vždyť máš pravdu.

+4/0
10.1.2013 8:21

L14u14k22á14š 42B51r98a21n19d92e67j92s 2443565181551

To ano, Kolomý jezdí do desítky celkem pravidelně, Loprais dojel naposled v roce 2007, a to na 3. místě. Na druhou stranu je jediný, kdo dokáže vyhrávat etapy, nebo je dojíždět pravidelně na bedně. I v letech, kdy nedojížděl, se tak parádně zviditelnil. Je to o tom, že i zahraničníTV zabere déle jen vítěze etapy (a druhého a třetího) v kamionech a tím končí. Samozřejmě jen Ti také poskytují rozhovory rozhovory atd. Zbytek se tam objeví jen tak mimochodem jako "žánrové obrázky". A Kolomý holt na tej bedně nebyl snad nikdy ani v etapě, na rozdíl od Lop. A o tom to je.. Jinak pokud nebude Lopraisovi Tatra držet, tak věřím v posun  do první pětky. Jen se bojím, že nebude..

+5/0
10.1.2013 8:37

R37a39d97i89m 17P43o23l46á31š71e57k 9806303489789

No, zdá se, že jak loni havarovali, dost je to finančně zasáhlo a tak možná na nejkvalitnější věci neměli.....

0/0
10.1.2013 9:13

M50a42r38t95i37n 31M51o52t71y65č44k98a 6131767647704

Tak Aleš se vyjádřil v tom smyslu, že by Jamala stihli postavit, ale jel by bez jakéhokoli testu.. Jasně je to o penězích, myslím loni říkal, že jejich rozpočet byl 1/30 co má Kamaz...

0/0
10.1.2013 10:09

L93u77k46a16s 43N77o31v78a69k 4909759823708

Neni pravda, rekl 1% Kamazu ;).

Kamaz je vicemene narodni tym Tatarstanu( spada pod Rusko), jejich rozpocet je vicemene neomezeny. Sou schopni po kazde etape postavit novy kamion.

0/0
10.1.2013 10:39

L92u28k89á69š 23C26i59e15s59l79a34r 6844858356345

Já si myslím, že zahraniční štáby dělají s Alešem rozhovory především proto že je Loprais což je prostě známa značka kvality a úspěchu. Bohužel Aleš prostě není Karel. Jeho kvality jako jezdce nejsou na takové úrovni. Smůlu samozřejmě člověk může mít ale 5x vřadě nedokončit není náhoda.

0/−2
10.1.2013 9:36

M72a44r19t68i65n 10M63o12t82y41č44k71a 6201597357464

není... Ale ono to je možná i tím, s čím tam jede a to je že si jede pro bednu.. A aby mohl jet na bednu, tak musí jet hroznou střelbu a pak doplácí na to zázemí... Čagin taky jezdil strašnou kudlu ale tomu přes noc v bivaku postavili "nový auto"  a na to Loprais nemá ani lidi ani prostředky...

+2/0
10.1.2013 10:12

V55r67a81t78i46s53l38a88v 60B14e64n43e96š 9222308563520

A nebo mozna take proto, ze je jeden z mala, kdo dokaze drzt krok s Kamazy a Ivecy, potazmo jinyho fabrickymi tymi. A jen tak mimochodem dokaze na domaci pude porazit Kamazy (silkyway). Takze asi tolik ke kecum o sterjdovi Karlovi.

Kdyz nekdo sedi doma za kamny, tak nic nepodela. No a kdyz nekdo jede hranu v Dakaru, tak se klido muze stat, ze tu odejde turbo, tu se vybouraji, tu zapadnou. Kdo trosku v necem soutezil tak to chape. Pecival je hloupe tlacha na diskusi.

0/0
10.1.2013 13:00

R96a15d35i80m 16P26o69l39á25š16e37k 9786533499559

Karel Loprais byl původně zajižděcí jezdec. Denně  8 hodin nebo i 14 hodin, pokud dělal přesčasy, kroužil s autem po tatrováckém polygonu. V té době tam jezdily auta nonstop ve dne v noci, aby co nejdřív najezdily potřebné kilometry. Vždycky několik výzkumných aut, na kterých tehdejší tatrovácký vývoj ( 50 - 100 konstruktérů, tak 500 všelijakých výzkumných techniků a takových 1500 dalších pomocných profesí a přicmrndávačů) zkoušel všelijaká nová řešení. A před rokem cca 1980, když tatrovácký polygon nebyl, tatrováci takhle jezdili normálně po okolí po cestách. Taky hodně dlouho běžné vyrobené tatrovky byly zajížděny normálním provozem po okolních silnicích nebo polygonu.

Když Karel Loprais přišel na Dakar, měl za sebou 20 let takové práce. Proto mu na Dakaru nedělalo problém za prvé cítit to auto a za druhé jet naplno třeba i po 18 hodinách nepřetržité jízdy. Aleš Loprais takovou praxi nikdy získat nemůže.

Jinak Loprais, zvláště na frankofonním Dakaru, musí být hodně fotogenické příjmení.

0/0
10.1.2013 14:07

M34a43r77t27i14n 56M86o28t15y30č18k61a 6451297147704

Ono to je opravdu i dost o tom jménu (stejně jako u tý Sparty ;-D)  protože jméno Loprais je legenda Dakaru ať se nám to líbí nebo ne

0/0
10.1.2013 10:06

E21d87a 29D22r54á10b65e48k 7509212483317

jury ho nepustila? A co na to říkala porota ;-D

+3/−2
10.1.2013 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze