Diskuze

FIA chce zavést v F1 handicapy

Vrcholný orgán světového motorsportu FIA uvažuje o radikálních změnách pravidel formule 1. Jejich výsledkem by měla být menší finanční náročnost soutěže a snížení technického náskoku elitních stájí. V kolikrát dosti nudných závodech F1 by tak měly přibýt dramatické momenty. Nejkontroverznější částí návrhu, který byl v pondělí zaslán jedenácti týmům, je myšlenka znevýhodňování úspěšnějších stájí. Silnější vozy by vozily, stejně jako koně v dostizích, větší váhu. S tímto handicapem by se již neměla opakovat letošní absolutní dominance Ferrari.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mencik

11. 10. 2002 13:07
Poradi mi nekdo?
Chtel bych, jestli by mi nekdo poradil, jak mam zaridit, aby Marion Jonesova porad nevyhravala beh na 100 metru. Myslim, ze by mohla behat s taskami plnymy nakupu, nebo mi mohla vybihat o 5 sekund dyl nez ostatni sprinterky. Myslite, ze to Bernie dokaze zaridit???
0 0
možnosti

macek

9. 10. 2002 10:20
Jo kila!
Dobrej nápad a takhle přívěs s pytlem brambor anebo dva... Bernie zřejmě prožívá sexuální melioraci - únik mozkových buněk do pohlavních žlaz..
0 0
možnosti

Káčí

9. 10. 2002 8:50
Ať se ten hroznej Bernie uklidní
V neděli se běží Velká Pardubická. Tam můžete názorně vidět jak fungují handicapy (a fungují už strááášně dlouho). Ano, ten závod je dramatičtější, ale ani náhodou nemůže být řeč o tom, že vyhraje ten nejlepší. Myslíte si, že by potom chtěl třema MSch nebo Rubens vyhrávat? Ať se ten HROZNEJ BERNIE kouká uklidnit a přestane se tvářit, jako, že Ferari dělá něco špatně nebo dokonce nefér. JSOU PROSTĚ LEPŠÍ, tak to je.
0 0
možnosti

Nick

8. 10. 2002 20:57
A co změnit bodování?
A co třeba změnit bodování? Třeba by stačilo, kdyby rozdíly na prvních místech nebyly tak velké. Osobně nevidím důvod, proč by první jezdec mel brát o sedm bodu víc než jezdec na čvrtém místě. Kdyby byly odstupy jen jednobodové, zvýšil by se význam umístění na druhé a dalších příčkách. Dnes je jedna výhra totéž, jako druhé a třetí místo dohromady, ale kdyby byly jednobodové odstupy, bylo by první místo za šest a druhé a třetí dohromady za devět. Díky tomu by jezdec, který jednou dojede druhý a jedou třetí byl celkově lepší než jezdec, který vyhrál a nedojel. Myslím, že by to pomohlo. Taky by stálo za to propočítat, jestli nebodovat třeba jen první tři místa nebo naopak nebodovat třeba prvních deset jezdců. Co vy na to?
0 0
možnosti

milda

8. 10. 2002 20:33
jedine slovo:PITOMCI!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

MASO

8. 10. 2002 18:55
Vlezlý prdele
Zkusí šahnout na jedinou formuli a mají se na co těšit...
0 0
možnosti

PeKe

8. 10. 2002 18:49
To u nás známe
Trest za dokonalost. To není to pravé. To už u nás bylo. jmenovalo se to KSC. Pokud to zavedou znici tim F1. Jo ferrari je dobre je nejlepsi, ale jen svou drinou. Tak ostatni prestanou brecet a zacnou makat.
0 0
možnosti

magic

8. 10. 2002 17:23
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Gerd Müller

8. 10. 2002 16:16
Možnost
Mr. Mosley, Ecclestone a spol. by se měli radši zamyslet nad tím, jak zaručit přežití menších stájí a ještě lépe vstup nových stájí do F1. Co třeba zavedení rozpočtového stropu? Nebo možnosti použití pouze jednoho motoru na jednoho jezdce během celého závodního víkendu? O obou věcech se už mluvilo, ale jak to tak bývá, vyšuměly do ztracena. Je to jednoduchá rovnice: jeden motor na závod  = vetší spolehlivost = menší výkon = menší rozdíly. Někdo by mohl namítnout: Co když někomu vybouchne motor už v pátek? Ale nic by se přece nestalo. Aspoň by to bylo zajímavější.
Taky se mluví o tom, že F1 by měla být pro automobilky jakýmsi testovacím polem pro zavádění nových prvků do sériové výroby. V jaké míře se to děje v současnosti? Zadní křídla nedrží (nevím co tohle má společného se sériovou výrobou), elektronika je nespolehlivá, převodovky jsou poruchové, v motoru je třeba každých 400 km vyměnit olej a ještě sotva vydrží závod...
Taky se uvažuje o možnosti startu 3 jezdců za jednu stáj. Myslím, že tím by se částečně vykompenzoval problém s poruchovostí motorů, pokud by mohl být použit pouze jeden na víkend.
Ale vůbec mě neberte vážně, mně tady skáčou ruce po klávesnici a ani nevím co píšu. :-)
0 0
možnosti

Marian

8. 10. 2002 15:35
Dnešní F1
Problém F1 je dnes spíše: málo aut, F1 se v roce 1996 (dohodou na 10 let nebo jak) prostě zavřela a náklady na její provoz jsou tak vysoké, že vlastně nikdo na to nemá, aby vstoupil a pročistil vzduch, alespoň třeba vzadu. Tím jde do F1 málo nových jezdců a téměř žádné nové týmy (když odmyslíme koupě nebo přejmenování. Je pravda, že třeba 75% z nich by stejně po pár VC (či letech)"kleklo", ale nebyla by to taková stagnace. Pamatuji dobu, kdy startovalo 24-26 závodníků,dalších 5-10 se nekvalifikovalo. Alespoň bylo vzrůšo a něco se dělo, aktéři přicházeli a odcházeli. Je třeba snížit nějak náklady nebo alespoň pole otevřít pro nové. Ať jedou třeba předkvalifikaci nebo kvalifikaci, ale když zajedou např. 110% času nejlepšího, ať jdou na start. Z F1 se stálá superuzavřená skupina účastníků, kde rostou příjmy ale i náklady a rozpočet je nepřijatelný i pro ty nejlepší stáje F3000. Dnes - pokud nejsi Toyota - tak na F1 zapomeň. Vstupní poplatek nováčka eliminuje stáje střední úrovně. Podle dnešních pravidel by už Jordan či Sauber asi neměli šanci začít. A Minardi se tváří jako mistr světa a všichni ho "milují", protože ... vůbec žije a tudíž mu všichni fandi a jsou rádi, že na startu není třeba 16 aut...Kdysi by kleknul a přišlo by dalších 5 stájí místo něj. F1 mi připomíná takový socialismus v roce 1987 nějak to skřípe, ale změny nedělejme, Západ tu nepustíme, my si vystačíme. Handicap=perestrojka, která nikam nakonec nevede. To chce otevřít F1! čau. Ps: je to narychlo napsané, sorry za chyby. Marian
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Premium služby

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

21. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Motorsport

Rallye Šumava ukončila tragická nehoda, zemřela při ní spolujezdkyně

20. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  20:59

Tragédie se odehrála při Rallye Šumava. Při sobotní rychlostní zkoušce havarovala nedaleko Strážova...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hokej

Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem

17. dubna 2024  17:40,  aktualizováno  22:44

Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...

Hokej

Třinec - Pardubice 2:6, série je srovnána. Domácí dostali lekce z přesilovek

21. dubna 2024  16:40,  aktualizováno  21:38

Do Pardubic se extraligové finále přesune za vyrovnaného stavu 2:2. Hokejisté Třince ve čtvrtém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fotbal

Slavia zakopla, Sparta vyhraje základní část. V elitní skupině bude i Boleslav

20. dubna 2024  14:20,  aktualizováno  21.4 20:05

I když doma dostali tři góly, sparťanští fotbalisté v sobotu odpoledne v divokém utkání s Baníkem...

Hokej

Pastrňák asistoval u výhry Bostonu, Vegas uspělo v Dallasu i podruhé

25. dubna 2024  6:52

Aktualizujeme Útočník David Pastrňák pomohl ve třetím zápase prvního kola play off NHL asistencí k výhře Bostonu...

Hokej

Kouzlo pátého duelu. Sérii neukončuje, podle čísel rozhoduje. Vzepře se Třinec?

25. dubna 2024

Premium Ač se ve středečním finále ještě nerozhodlo o šampionovi, Pardubice jsou statisticky velkým...

Basket

Barcelona s Veselým a Satoranským první čtvrtfinále s Olympiakosem prohrála

24. dubna 2024  23:44

Jan Veselý s Tomášem Satoranským v dresu Barcelony prohráli první euroligové čtvrtfinále s...

Hokej

Nejen politika, Růžička už zase i trénuje. Angažoval ho druholigový Most

24. dubna 2024  23:33

Trenér hokejových mistrů světa Vladimír Růžička si ve svém rodném kraji vyzkouší střídačku dalšího...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!