Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pabiška přišel o sponzora, pojede Dakar? Pomoc hledá u fanoušků

David Pabiška na Rallye Dakar | foto: Facebook SP MOTO

24 2017
Liberecký motocyklový závodník David Pabiška přišel o hlavního sponzora i o týmovou podporu. Nechce se však smířit s tím, že by na příštím ročníku Rallye Dakar chyběl, a tak žádá o pomoc své fanoušky na internetu.

Jedenáctkrát startoval na Rallye Dakar a pokaždé dojel do cíle. To se ještě nikomu z českých závodníků nepovedlo. Liberecký motorkář David Pabiška touží vyrazit na slavnou dálkovou soutěž i po dvanácté a svůj rekord tak prodloužit.

„Věřím, že mám ještě na to reprezentovat naši zemi na této soutěži a zajet tam slušný výsledek,“ říká 41letý jezdec.

Má to ovšem háček: Pabiška na další start nemá dostatek peněz. Proto se rozhodl oslovit fanoušky a rozjel kampaň na serveru Startovač, během které by chtěl vybrat 350 tisíc korun.

„Asi osmdesát procent prostředků mám pokrytých od sponzorů, ale část mi pořád schází. Bez ní bohužel nebude možné účastnit se dalšího ročníku a to je pro mě hrozná představa,“ uvedl Pabiška. „S nápadem kampaně na Startovači přišli moji fanoušci, kteří vědí, jak je Dakar finančně náročný a chtěli mě podpořit.“

Fotogalerie

David Pabiška o startu na Rallye Dakar snil už od dětství. Třikrát jel motocyklovou Šestidenní, kde s českou reprezentací získal tři stříbrné medaile. Na Dakaru startoval poprvé v roce 2007, kdy se ještě jelo v Africe. Při premiéře dojel bez týmové podpory jako osmý nejrychlejší nováček ročníku. Dařilo se mu i po přesunu rallye do Jižní Ameriky, několikrát byl nejlepším českým motorkářem na prestižním závodu. „Nejvíc jsem hrdý na výsledek z ročníku 2014, kdy jsem dojel na osmnáctém místě a byl jsem pátý mezi amatéry,“ řekl Pabiška.

Proslul také činy fair play, kterých během kariéry vykonal mnoho. V letech 2000 a 2013 mu za ně udělil ocenění Český olympijský výbor, v roce 2000 dostal dokonce světovou cenu Fair Play UNESCO za záchranu života.

„K dakarskému dobrodružství patří bohužel i nějaké to riziko. Jsou ale chvíle, kdy honbu za výsledkem musíte rychle vystřídat za pomoc svým soupeřům. Nikdy jsem neváhal pomoci, protože nikdy nevíte, kdy budete na druhé straně v podobné situaci,“ připomněl liberecký patriot.

Se sháněním peněz na své dakarské dobrodružství měl už několikrát vážné potíže. Letos ho však potkala největší krize: opustil ho dlouholetý sponzor Sova Liberec a tým Barth Racing s ním neprodloužil smlouvu. Jestli chce startovat na Dakaru 2018, musí do 15. července podat přihlášku. „S týmem o nějaké podpoře ještě budeme jednat, ale situace je velice vážná,“ připouští. Přitom se po třech letech konečně dal zdravotně do pořádku a cítí, že by na Dakaru ještě mohl být co platný.

„Zraněné koleno, které mě poslední tři roky brzdilo, mě už tolik nebolí. Myslím, že když budu zdravý, mohl bych zvládnout ještě pět startů na Dakaru. Touhu v sobě mám pořád stejnou, ta nikam nemizí,“ říká David Pabiška přesvědčivě.

Zatímco ostatní jezdci už mají nové motorky ročníku 2017, on dal dohromady takřka veteránský stroj z roku 2009, aby zatím mohl vůbec trénovat. „Mám takovou zkušenost, že když jsem měl nějaký handicap, dokázalo mě to vždycky ještě víc nakopnout. Ale osmiletý rozdíl v technice je samozřejmě znát,“ říká Pabiška.

Věří, že jeho kampaň na Startovači bude úspěšná a pomůže mu k návratu na jihoamerické tratě. Za první dva dny se mu už podařilo od příznivců na internetu vybrat přes 40 tisíc korun, akce poběží ještě více než měsíc. Přispěvatelé mohou získat podpisové karty s osobním věnováním, originální boty, které prožily Dakar, nebo trénink na endurové motorce s Davidem Pabiškou.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze