Bösiger s Vršeckým kralovali s buggyrami už v dopolední kvalifikaci a v pohárové jízdě na ně soupeři také nestačili. Bösiger tak zvýraznil své vedení v šampionátu a Vršecký si upevnil průběžné třetí místo.
V soutěži týmů má Buggyra obrovský náskok před značkami MAN i Mercedes Benz.
Průběh pohárové jízdy byl téměř přesnou kopií kvalifikace. Při letmém startu oba piloti v modrých buggyrách perfektně zareagovali a do nepříjemné první zatáčky najížděli s dostatečným náskokem, aby se uchránili od zbytečných kolizí. Hned za nimi se totiž vytvořil hrozivě vypadající trojblok v podobě španělského šampiona Albaceteho a Němců Hahna i Körbera.
Na rozdíl od kvalifikace se Vršeckému podařilo vyhnout přímému kontaktu, přesto musel zpočátku opět hlídat v zrcátkách červený MAN horkokrevného Španěla. Kolo co kolo na něj získával a v polovině závodu už byl vpředu téměř o dvě vteřiny.
Další soupeři už ztráceli výrazněji, a tak se Vršecký soustředil na předjíždění pomalejších jezdců a odstup Albaceteho si nechal hlídat ve sluchátkách vysílačkou.
Jízda se pak vyvíjela už naprosto v poklidu, nebýt konce. Z poslední zatáčky totiž vyjel na cílovou rovinu Bösiger tak pozvolna, že mechanikům i vedení týmu trochu zatrnulo. Vršeckého vůz i třetí Albacete k šachovnicovému praporu totiž mířili podstatně jinou rychlostí; Bösiger pak dokonce na konci cílové rovinky zastavil.
Jak se po chvíli ukázalo, do poslední zatáčky už najížděl s porouchanou převodovkou, a tak v případě delšího závodu by zřejmě nedokončil.
"Bylo trochu divné, že Markus tak zpomalil. Nejdřív mě napadlo, že si chce náš triumf dokonale vychutnat a chce se mnou dojet v těsném závěsu," svěřil se Vršecký těsně před vyhlášením vítězů s neobvyklou situací. Ale stejně jako jeho spolujezdec byl naprosto spokojen, auto navíc přivezl do cíle bez větších šrámů.
Dolák nedokončil kvalifikaci, z poslední pozice na startu se ale postupně prodíral vpřed a nakonec obsadil čtrnácté místo. Bod si tedy nepřipsal žádný, ale i tato stíhací jízda byla pro mladého jezdce výtečnou závodní zkušeností v premiérové sezoně nejsilnějších závodních vozů.
František Vojtíšek kvůli zdravotním potížím již potřetí nestartoval.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (na 9 kol): 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 17:31,023 min., 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -0,484, 3. Albacete (Šp./MAN) -1,380, 4. Körber (Něm./MAN) -5,042, 5. Hahn (Něm./MB) -5,814, 6. Belloc (Fr./MAN) -13,787, 7. Allgäuer (Rak./MAN) -17,382, 8. Oliver (GB/MAN) -23,274, ...Dolák (ČR/MAN) nedokončil.
Pohárový závod (na 13 kol): 1. Bösiger 25:14,659, 2. Vršecký -0,863, 3. Albacete -2,994, 4. Hahn -10,939, 5. Körber -20,105, 6. Belloc -21,913, 7. Allgäuer -22,305, 8. Oliver -31,415, ...14. Dolák -1:25,823.
Průběžné pořadí EP: 1. Bösiger 239 bodů, 2. Albacete 192, 3. Vršecký 169, 4. Körber 137, 5. Hahn 135, 6. Allgäuer 97, 7. Oliver 61, 8. Vojtíšek (ČR/Renault) 43, ...16. Dolák 7.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 450, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 294, 3. MB (Hahn, Sanjuan/Šp.) 225, 4. Renault (Vojtíšek, Martin/Šp.) 139.