Fisichella startoval z první pozice po kvalifikaci a bezchybnou jízdou si vedení udržel po celý závod. Získal třetí vítězství kariéry. Poprvé se radoval v roce 2003 v Brazílii s Jordanem, podruhé loni v Austrálii už v týmu Renault.
Alonso se fantastickým startem posunul ze sedmého na třetí místo. V první zatáčce odvážným vnějším obloukem převezl oba jezdce Williamsu. Obhájce titulu jasně vede s osmnácti body šampionát, v Poháru konstruktérů nemá Renault konkurenci.
Jenson Button dlouho jezdil druhý, ale při posledních zastávkách v boxech zůstal Alonso o pět kol déle na trati a jezdec Hondy se před jeho rychlostí musel sklonit. Přesto získal pro japonský tým první letošní umístění na stupních vítězů.
Michael Schumacher musel kvůli výměně motoru před kvalifikací startovat až ze 14. pozice. Do cíle se nedokázal posunout výš než na 6. místo. Těsně prohrál i s týmovým kolegou Massou.
Čest McLarenu udržel čtvrtým místem Juan Pablo Montoya. Favorizovaný Räikkönen se po střetu s Klienem poroučel hned ve čtvrté zatáčce závodu do štěrkového kačírku.
Fisichella neměl soupeře
Giancarlo Fisichella měl po vítězném kvalifikačním souboji s Buttonem jediný cíl - přetavit pole position ve vítězství a od začátku nenechával nikoho na pochybách, že bude těžko hledat soupeře.
V úvodu závodu zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým a vytvořil si bezpečný náskok před Buttonem i týmovým kolegou Alonsem. Právě jen tito dva jezdci ho na chvíli vystřídali ve vedení, když zajel do boxů pro nové pneumatiky a palivo.
Poslední kola před cílem už Fisichella pozici pouze kontroloval a dovolil oběma pronásledovatelům přiblížit se na pár vteřin. Pak už jen poslouchal z týmového rádia "Fantastico, bravo, bravo," z úst šéfa stáje Flavia Briatoreho. Oprávněně. Odjel bezchybný závod.
Alonso zazářil na startu
Nevydařenou kvalifikaci, kdy kvůli poruše tankovací hadice zajel až osmý čas, napravil úřadující mistr světa hned po zhasnutí červených světel, kdy proklouzl mezi oběma mclareny. Do první, pravotočivé zatáčky najel širokým vnějším obloukem, a objel oba williamsy. Zařadil se za druhého Buttona.
Na další posun musel Španěl čekat až do druhé zastávky v boxech. K mechanikům zamířil o pět kola později než jeho britský soupeř, a to mu stačilo, aby se posunul na druhé místo. Na nových pneumatikách začal okamžitě zajíždět nejrychlejší kola závodu a Buttonovi se bezpečně vzdálil.
Díky jeho úspěšnému průniku ze sedmého místa na startu získal Renault po 24 letech double v cíli velké ceny formule 1. Ač je to s podivem, v loňské dominantní sezoně Alonso a Fisichella na prvních dvou místech nikdy nedojeli. Naposled se Renault radoval z první a druhé pozice v roce 1982 ve Francii. Tehdy v Le Castelletu potěšili domácí fanoušky Rene Arnoux a Alain Prost.
Button na víc neměl
Třetí místo ve Velké ceně Malajsie bylo pro Jensona Buttona a Hondu maximem. Ač jel Brit bez chyb, rychlosti Alonsova Renaultu stačit nemohl, a bylo jen otázkou času, kdy o průběžné druhé místo přijde. Ani ve 102. velké ceně na nejvyšší stupínek nevystoupil.
Jeho týmový kolega Barrichello, který seděl v náhradním voz, opět nebodoval. O šanci na osmé nebo dokonce sedmé místo přišel ve 36. kole, kdy byl potrestán desetivteřinovou zastávkou v boxech. Stejně jako v tréninku překročil povolenou rychlost 100 km/h v boxové uličce.
Brazilec zatím za týmovým kolegou výrazně výkonnostně zaostává. Problémy mu, podle jeho slov, dělají zejména zcela odlišné jízdní vlastnosti vozu Honda, než na jaké byl zvyklý předcházející sezony ve Ferrari.
McLaren na Renault ztrácí
Ve srovnání s loňským rokem přidal tým McLaren na spolehlivosti, ale na francouzského soupeře nestačí pro změnu rychlostně. Juan Pablo Montoya byl celý závod téměř neviditelný, a kamera si ho všímala pouze v okamžicích, kdy před dotankováním v boxech brzdil rychlejšího Jensona Buttona.
Kolumbijec se musel spokojit se čtvrtým místem a v mistrovství světa tak poráží týmového kolegu Räikkönena, jehož smolné závody asi nikdy nedojdou konce. Tentokrát Fin skončil v kačírku už ve čtvrté zatáčce, když ho srazil divoký Klien s vozem Red Bull. Nemohl nic dělat. S poškozeným zadním zavěšením se jeho nekontrolovatelný monopost řítil přímo do bariéry. V šampionátu ztrácí na Alonsa už dvanáct bodů.
Ferrari se zatím hledá
Aní vozy Ferrari zatím na výkonnost renaultů nestačí, a tentokrát se oba jezdci museli poprat i se startem ze zadních pozic, protože před kvalifikací měnili motory. Podle analýz týmu by totiž až do cíle závodu nevydržely.
Úspěšnější byl překvapivě Felipe Massa, který startovat až ze třetí desítky. Strategie jediné zastávky v boxech se ukázala velmi výhodná. Dostala ho před Schumachera, který startoval čtrnáctý, ale gumy měnil dvakrát.
V posledních kolech sedminásobný mistr světa na brazilského nováčka v týmu zle dotíral, ale Massa ukázal, že rozhodně nehodlá zastoupit Barrichella v roli nenápadného Schumacherova přisluhovače, a páté místo udržel až k šachovnicovému praporku.
BMW boduje
První body jako vlastník týmu vybojovala ve formuli 1 automobilka BMW. Postaral se o to Jacques Villeneuve, který mohl v týmu zůstat jen díky neprůstřelné smlouvě s předchozím vlastníkem Peterem Sauberem. BMW o jeho služby nestálo, ale nemělo na vybranou.
Jeho týmový kolega Heidfeld je očividně rychlejší a v Malajsii měl zaděláno na páté místo. Bohužel pro celou stáj osm kol před cílem nevydržel motor v jeho voze a musel zaparkovat vedle trati.
První úspěch Toyoty
Nejbohatší tým formule 1 Toyota si alespoň částečně napravil po debaklu v Bahrajnu dobrou pověst. První bod sezony získal osmým místem Ralf Schumacher. Záda mu kryl Jarno Trulli, který sice startoval z lepší pozice, ale v závodě pouze ztrácel.
Ralf Schumacher si tak spravil chuť po kvalifikační smůle, kdy mu odešel motor, takže po desátém čase byl posunut na konec startovního roštu. Stejně jako loni je zatím úspěšnější než italský týmový kolega.
Zbyly jim jen oči pro pláč
Po kvalifikaci, kde se jejich jezdci postavili do druhé řady, se nesly z týmu Williams silná slova o ještě lepším výkonu v závodě. Ale motory Cosworthu vypověděly poslušnost ještě v první polovině závodu.
Dvacetiletý Nico Rosberg už špatně odstartoval. Chybějící zkušenosti byly znát. Ještě v prvním kole si vyměnil místo s Fernandem Alonsem. Propadl se ze třetí na sedmou pozici. Tu si držel až do šestého okruhu, kdy se efektním kouřem a šlehajícími plameny s premiérovou Velkou cenou Malajsie rozloučil.
Mark Webber držel do první zastávky v boxech výbornou čtvrtou pozici, ale krátce po ní i jeho formule vypověděla poslušnost. Další šanci tak dostane za 14 dní v domácím závodě v Melbourne.
Podobně tragicky dopadl závod pro Red Bull. Pro Kliena závod skončil už ve čtvrté zatáčce, kdy si o McLaren Räikkönena přerazil přední zavěšení. Po návštěvě boxů se sice ještě zkusil vrátit na trať, ale po chvíli definitivně skončil. V 10. kole odstoupil kvůli technické závadě David Coulthard.
Diváci se deště nedočkali
Po dvacátém kole začaly na povrch asfaltu dopadat první kapky deště, který by závod značně zdramatizoval. Bohužel pro všechny příznivce napínavé podívané přeháňka rychle zmizela, a přezouvat na pneumatiky do mokra nebylo potřeba.
Výsledky Velké ceny Malajsie:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 1h30:40,529 |
2. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +4,585 |
3. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +9,631 |
4. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +39,351 |
5. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +43,254 |
6. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +43,854 |
7. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +1:20,461 |
8. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1:21,288 |
9. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1 kolo |
10. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
11. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +2 kola |
12. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +2 kola |
13. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +2 kola |
14. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +3 kola |
15. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +8 kol |
16. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +15 kol |
17. | Judži Ide | Japonsko | Super Aguri | +23 kol |
18. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +30 kol |
19. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +41 kol |
20. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +46 kol |
21. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +50 kol |
22. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +56 kol |
Nejrychlejší kolo: Fernando Alonso - 1:34,803
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
TÝM
BODY
1
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
18
2
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
11
3
Jenson Button
Velká Británie
Honda
11
4
Giancarlo Fisichella
Itálie
Renault
10
5
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
McLaren
9
6
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
6
7
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
4
8
Mark Webber
Austrálie
Williams
3
9
Jacques Villeneuve
Kanada
BMW Sauber
2
10
Nico Rosberg
Německo
Williams
2
11
Ralf Schumacher
Německo
Toyota
1
12
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
1
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Renault
Francie
28
2
Ferrari
Itálie
15
3
McLaren
Velká Británie
15
4
Honda
Japonsko
11
5
Williams
Velká Británie
5
6
BMW Sauber
Německo
2
7
Red Bull
Rakousko
1
8
Toyota
Japonsko
1
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE